• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[שיטה ביתית, משחק ניהול] שחר הממלכות - עץ הרשמה - ל6-9 שחקנים (ללא מנחה)

נושא חוקים רגילים
חוקים מיוחדים
לדעתי כדאי לעשות שהשחקן יכול פעם ביום לגלגל מצוד נגד המרגל, שזה גלגול של 1ק8 לצבא ו1ק10 למרגל בכפר או 2ק8 בעיר, ואם למרגל יוצא יותר הוא לא נתפס, אם יוצא לצבא יותר הוא נתפס. כל מרגל מעבר לראשון מוסיף +4 לגלגול, ומצוד תופס רק אחד בכל מקרה. הצבא רשאי להוסיף את כוח הקרב שלו לגלגול.
 
טוב, הרעיון יפה. אני מציע שעל על יחידה נוספת שעוזרת לחיפושים בעל היישוב יקבל תוסף שזהה לעוצמה הצבאית של היחידה העוזרת (כאשר היחידה החזקה ביותר תמיד היא יחידת הבסיס, שלא מוסיפה את עוצמתה לניסיון החיפוש) לניסיון התפיסה. כמו שאמר האיש הצעיר, כל מרגל יוסיף +4, ואפשר לתפוס רק אחד כל פעם. ניסיון תפישה יהיה פעולה של החודש. אם ביישוב יש מרגל מגן, הוא גם כן מוסיף +4, הוא יכול לגלגל בפני עצמו גלגול נוסף, כחיפוש מקביל לחיפוש של החיילים. כלומר יש לו יתרון משמעותי בניסיון לתפוש. מקווה שמובן. מה אתם אומרים?
 
כן. ישנם שתי דרכים לתפוש מרגל. בעזרת הצבא ובעזרת מרגלים. ללא יחידת צבא/מרגל אי אפשר לתפוש מרגל אויב. (הערה: אויב מודע לכך שמרגל נכנס לו לעיר.)
באופן כללי, מרגל פולש מגלגל 1ק12, וכל מרגל נוסף נותן +4. בעיר מגלגל 2ק10, וכל מרגל נוסף נותן +6. (חיסרון משמעותי בערים).
תפישה בעזרת הצבא: דורש פעולה מאת כל היחידות המשתתפות (לא יכולות לעשות דבר נוסף החודש מלבד להגן). היחידה הכי חזקה היא יחידת הבסיס, והיא מגלגלת 1ק8. כל יחידה נוספת שעוזרת לתפוש נותנת תוסף לחיפוש השווה לעוצמת הקרב שלה.
תפישה בעזרת מרגלים: מרגל הגנה מגלגל 1ק12. כל מרגל בהגנה, כולל מרגל הבסיס, נותן תוסף +4 לגלגול.

אם המרגל הפולש מגלגל גבוה יותר, הוא נשאר ביישוב. אם ההגנה מגלגלת גבוה יותר אז ככה: עד 5 הפרש, המרגל מת. מעל 5 הפרש - ניתן ללכוד את המרגל בחיים, ולסחור בעדו עם העיר הפולשת...
מובן?
זה רק רעיון, אבל נראה לי זה מסכם את העיקר.
 
חזרה
Top