• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 55] מגדל ברתק

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים:
[שו"ש 4] אכזריות של עורב https://www.pundak.co.il/forums/threads/37111
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37533 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37555
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37640 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37701
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37754 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37794
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37851 https://www.pundak.co.il/forums/threads/37893
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38001 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38028
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38082 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38171
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38258 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38309
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38342 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38385
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38449 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38490
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38563 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38583
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38613 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38730
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38801 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38824
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38881 https://www.pundak.co.il/forums/threads/38960
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38981 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39009
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39078 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39390
https://www.pundak.co.il/forums/threads/39739 https://www.pundak.co.il/forums/threads/39832
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40023

אין הרבה מגדלים בחותם. באופן כללי האדריכלות נוטה יותר לכיוון הנמוך, הרחב, ובאזורים מסוימים המבולגן לחלוטין. כך שהמגדלים הבודדים שיש בולטים מאוד, לפחות אם אתה עולה לאחד הגגות.
הגדול והמפורסם שבהם הוא המגדל של הנזירים הקרים שבביבר האכזר, שמגיע עד לעננים (אבל רק בגלל שהם כל כך נמוכים מעליו). יש מגדל קטן גם במזרח הארץ הגבוהה, שהפעמון השותק שבראשו לא צלצל מאז שנשמת הקיסר התנפצה. יש מגדל מחודד במעמקי הספוג השחור שאנשים מכנים "השן הזקנה", אבל אף אחד כבר לא ידוע מה הוא היה. וברצפת הגרדום, לא רחוק משוק אשמורת של עיר הצבעים, מתנשא מגדל ברתק.

בשנים שאחרי ניפוץ נשמת הקיסר העיר הייתה שקועה ב"מהומות השבר" ועברו כמה שנים עד שהן נרגעו וסדר כלשהו הוחזר לחותם. אחד האירועים הבולטים האחרונים של המהומות היה היום של הבהמה הרותחת. העיר חיפשה שעירים לעזאזל, ועם הזמן תשומת הלב התמקדה במעשייה ובאגדות שלה. זמן רב זה הסתכם בדיבורים כי אנשים פחדו להיכנס למעשייה, עד שארבעה תלמידים מרדניים מתיכון בוץ יצרו כישוף מפתה שמשך את הבהמה הרותחת מתוך מעשייה. היא הייתה פעם השומרת של הר הערבות, וכשהן התייבשו היא הופיעה בחותם והפכה לבהמה הרותחת. גוף ארוך ושעיר עם אחד-עשר ידיים עבות, ראש מקורנן חסר עיניים ומאות פצעים מהם ניגר דם רותח ומעלה אדים. היא הובלה בטראנס אל רצפת הגרדום, שם נעלו את מחשבותיה בכישוף בוץ אלים ואנשים הקיפו אותה ללעוג ולהשפיל.
אז הם שחטו אותה.
וזה כנראה היה השילוב בין כישוף בוץ לא יציב לכוח הפרוע של מפלצת ממעשייה שגרם לגוף שלה לפרוץ מעלה ולהפוך למגדל מאבן אדומה, ולארבעת התלמידים לצרוח ולהפוך לצמחים מטפסים על המגדל. כל אחד צבוע בצבע אחר, אחד ירוק עכור, אחד צהוב חולני, אחד חום-סגול ואחד אפור.

הגפנים של הצמחים מסוקסים וחזקים מספיק שאפשר יהיה לטפס עליהם, וזה אתגר נפוץ אצל ילדי השכונה לטפס עד למעלה משם אבן. ציפורים נוטות להניח אבנים בשקע המשונן שבראש המגדל, אבל לא נראה שאכפת להן אם לוקחים מהן. אבל אם אתה נכנס בדלת הקטנה שבתחתית המגדל, דבר שהורים אוסרים לחלוטין על ילדיהם לעשות...
אתה תמצא את עצמך במבוך של מסדרונות מתעגלים. הקירות לא מרגישים כמו אבן, הם מרגישים כמו חומר דק וקל, אך הם החזקים בהרבה משהם מרגישים. הם מלאים חרכים שמספקים מבט מטושטש על חצר תחתית כלשהי, או אולי גן פרחוני, ודמות כהה במרכז. נסיונות להעמיק לתוך המבוך יצטרכו להתגבר על השומרים, פרפרים ענקיים עם כנפיים חדות וזנבות עקרבים. אך הם לא אתגר קשה מדי ללוחם מנוסה באמת, ואם ממשיכים בנחישות מגיעים לבסוף לתחתית המבוך.
זו חצר מכוסה דשא, עם שיחים פרחוניים ועצי ערבה זקנים. היא שוכנת על אי קטן בתוך ים שקט ואינסופי. במרכז הגן נמצאת עוד דלת כמו זו שבפתח המגדל, פשוט עומדת באמצע המדשאה, ומולה יושב בחור צעיר שהחצי העליון של ראשו חסר. הוא עונה לשם ברתק והוא מאוד ידידותי, ואם מדברים איתו בנימוס הוא ישמח לספר כל מיני דברים. כמו טקסים שיקראו לאגדות ממעשייה, מסוכנות יותר או פחות; או איפה אפשר למצוא בחותם חפצים שהוסתרו כדי שלא יפגעו באף אחד; או איך אפשר לגרום לחרקים וציפורים לתקוף את מי שאתה לא אוהב; או כל מיני סודות נחמדים שיוכלו לשבש כישופי בוץ בצורה קטלנית והרסנית לכל המעורבים.
הוא לא יענה לשאלות על הדלת שמאחוריו. ואף אחד שהתעקש לא חזר משם.


שילוב במשחק:
מגדל ברתק יהיה שימושי בעיקר לחבורות מתחילות עד בינוניות, למרות שהוא יוכל להמשיך להיות רלוונטי גם לדמויות חזקות יותר. בהתחלה הוא יכול להיות דוגמא לכוחן של אגדות (ואזהרה לא להתעסק איתן סתם כך). בהמשך, אחרי שהדמויות יהיו חזקות מספיק לנצח את השומרים של המגדל (כשהן יוכלו לנצח בקלות כל בריון פשוט, הן יוכלו להתגבר עם קשיים מסוימים על השומרים), הן יוכלו להיפגש עם הבחור שבתחתית המבוך. הסודות השימושיים שהוא ילמד אותן יוכלו להוביל אותן למגוון הרפתקאות קטנות.
אם הן רוצות לדעת על הדלת ומתעקשות גם אחרי שהבחור לא עונה, כדאי להבהיר להן שזה רעיון רע בכל דרך אפשרית. אולי הוא מוציא עצם ומניח מולו על הדשא. או שהוא שובר להן את האצבעות בנועם. רק כשהן יהיו חזקות מספיק להתמודד עם עורבים, ינשופים, חתולים, מכשפי הבוץ הגדולים או אגדות גדולות ממעשייה הן יוכלו לנצח אותו.


-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
תודה על התגובות, ועכשיו הבנתי שלחלוטין נכשלתי לתאר את מה שהיה לי בראש.
הכוונה הייתה שהשומרים הם פרפרים ענקיים, בערך בגודל של נץ, מה שהופך את הדינמיקה שלהם לשונה מאוד (לאידע אם מסוכנת יותר, הרבה יותר קל להכות בהם, למרות שהם עדיין מאוד זריזים). ערכתי את הניסוח המקורי שפספס לגמרי את מה שהתכוונתי אליו.
 
חזרה
Top