• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיונות לקרב-רב

Larkin

פונדקאי ותיק
אז בקמפיין שלי החבורה עומדת לנסות לעזור להגן על עיר מצבא אלפי פולש וחשבתי לתת להם משימות שעליהם הם יקבלו נקודות שיקבעו בסופו של דבר מי המנצח בקרב. הייתי שמח לרעיונות למשימות וגם לעצות אם הרצתם משהו דומה.
 
- נטרול של יחידת אויב ספציפית, כמו בליסטראות או מרפאים.
- החזקה של חזית אסטרטגית מסויימת למשך כמות מסויימת של תורות עד שתגבורת מגיעה.
- קבלת החלטות בשדה הקרב, איזה יחידה הולכת לאיזה מקום, לאן לשלוח תגבורת.

בעיקרון, מהניסיון שלי, השתתפות במלחמה הופכת לסדרה של מיני משחקים עם חוקים משלהם. זה יכול להיות כיף, אבל אל תעמיס יותר מדי.
 
תומך במה שכתב מעליי nav566, לא ממליץ להכנס ממש לקרב רב כמו בBECMI ערכה למומחה, אלא במקום - לבצע משימות נקודתיות שהצלחה או כשלון בהן ישפיעו רבות על שדה הקרב - משימות ריגול, הגנה על שערים ונקודות אסטרטגיות, התנקשות בבכירים בכוח האויב וכו'.
 
תודה רבה על הרעיונות.
אני באמת מתכנן לעשות משימות נקודתיות, מה גם שהשחקנים לא נמצאים העמדת כח מאוד גדולה בעיר אז הם לא אמורים לשלוט באסטרטגיה של הצבא.
ספציפית הצבא התוקף הולך להיות מורכב בעיקר מאל מתים אז אם יש לכם רעיונות שקשורים לזה אני גם אשמח.
 
ממליץ בחום להסתכל בספר battle of bloodmarch hill, הראשון בנתיב ההרפתקאות giantslayer של פאיזו.
הפרק השני בו הוא קרב בדיוק כמו שאתה רוצה שמכיל מעין משימות להצלת העיירה כשעל כל משימה מקבלים ניקוד ולפעמים יש לה השפעות נוספות על ההרפתקה.
אתה יכול אפילו להעתיק את הקרב במלואו עם כמה שינויים כי זה בכל זאת צבא של אלפים ולא בטוח שאתה משחק פאתפיינדר :)
 
תודה רבה על כל הרעיונות.
את הפרק שמעתי פעם ומשם באמת לקחתי בין היתר את הרעיון של המשימות.
ממליץ בחום להסתכל בספר battle of bloodmarch hill, הראשון בנתיב ההרפתקאות giantslayer של פאיזו.
המערכה היא של מו"ד 5 ככה שלא נראה לי שאני אקנה את הספר רק בשביל הקרב אבל תודה בכל אופן.
 
הם לא אמורים לשלוט באסטרטגיה של הצבא
ודייק.
טקטיקה. מקסימום אופרטיבה. אסטרטגיה זה משהו אחר.

בדרך כלל כשהרצתי קרבות גדולים, התחלתי קודם כל מהנחת היסוד הבאה - הדמוית לא רואות את שדה הקרב כולו במבט-על. זה לא משחק מלחמה במיניאטורות ולא משחק מחשב. הן תופסות את הלחימה דרך החושים שלהן, רק מה שמתרחש בטווח הראייה והשמיעה, או לכל היותר מקבלות דיווחים משליחים/רצים או איתותים כמו דגלים, חצוצרות ותופים והדיווחים האלה יכולים להיות לא ברורים או אפילו שגויים. גם היכולת של הדמויות לשלוט בכוחות מוגבלת בהתאם - אתה לא יכול לומר "אני שולח את הפרשים לאגף מימין בזמן שהקשתים יורים על הסתערות האויב" והיחידות פשוט יעשו את זה מיד, צריך ממש להעביר להם את הפקודה בהתאם למגבלות הפו"ש של עולם דמוי ימי הביניים שאין בו מכשירי רדיו וגם קסמים אין לכל חייל או מפקד.

ככה שכשהרצתי קרבות גדולים, בדרך כלל הלחימה התרחשה מסביב והמשחק התמקד בפעולות והלחימה של הדמויות. לפעמים הן עשו משהו משמעותי שהשפיע על תוצאות הקרב ואפילו המערכה ולפעמים הן פשוט ניסו לא להיהרג. אם הן פיקדו על כוחות, זה היה מאוד מצומצם.

משהו עם היקף רחב יותר, כבר יותר מידי מזכיר לי תרגיל מפקדות. ואחרי שהייתי מפקד מכלול ביותר מידי תרגילים כאלה, ממש אין לי חשק לעשות את זה בזמן הפנוי שלי.
 
חזרה
Top