זה היה פרק מעניין, אם כי ארוך לטעמי. פיצלתי אותו על פני שתי האזנות. אני מאמין שאפשר היה לחתוך מתוכו 7-8 דקות, אבל ברור שאתם נהנים לדבר - אולי עדיף בפעם הבאה שמתקבל פרק ארוך, לפצל אותו לשני חלקים ולפרסם בהפרש של יומיים-שלושה? אם אתם מתכוונים להקריא תגובות של מאזינים נוסף לכל - אז כנראה שהפרק הזה היה יחסית קצר.
הדיבורים על הזזת דברים בשדה הקרב\שדה קרב זז-משתנה ועל תנאי ניצחון והכנה מראש של שדה הקרב - היו מעניינים.
השימוש במכאניקה אחרת לצרכי קרב - לטעמי לא ממש במקום. ברור שאם הדמויות מבצעות קרב ראווה אז אין מה לעשות גלגולי התקפה, אבל זה לדעתי פשוט סוג של הופעה - ובדרך כלל בשיטה ממוקדת קרב כמו מו"ד או הנשגבים יש גם חוקי "לא-קרב" שמכסים סוגים של הופעה או דיפלומטיה.
מכאניקת הסטאנטים אמנם מוכרת מאוד (אני יודע על שה"מים בחוגים ועל קבוצות פרטיות שמשתמשות בה בכמעט כל שיטה) אבל בכל זאת השיטה של אורי ליפשיץ, לקבוע את גודל הבונוס לפי החשיבות של המידע לעולם ולא רק לפי כמה שזה סינמטי, הייתה לגמרי במקום.
יש לי קצת בעיה עם ההצהרה של אורי ליפשיץ שהוא מסתבך עם מו"ד 4 "כי המכאניקה לא מאפשרת לו לעשות דברים". The High Dwarf עדי - כשהוא זינק על גובלין בגוב העכבישים, הפיל אותו לרצפה, תלש מעליו את מסיכת הגז ולבש אותה בעצמו - המכאניקה לא *מנעה* ממנו לעשות את זה. זו הייתה תנועה לעבר הגובלין, פעולת תפיסה (או "האבקות") ובדיקת כוח נגד קשיחות כדי לתלוש את מסיכת הגז - הגמד הגבוה ניצל נקודת פעולה בשביל המהלך הזה. לאחר מכן השתמש בפעולה האחרונה שלו (משנית) כדי לעטות את המסיכה בעצמו.
בסיבוב הבא, הגובלין נחנק ומת מהערפל הרעיל של גוב העכבישים. מה לעשות שהוא לא מגניב כמו הדמויות של הגמד הגבוה.
הערה אחרונה - מצד אחד אתם מדברים על קרב שלם כגלגול מיומנות, ומצד שני על לחש הקסמה כקרב שלם. אני לא בטוח ששמתם דגש מספיק על השאלה מתי עושים מה.
אם פרודו יגיע להר האבדון, והגורל של כל הארץ התיכונה תלוי בגלגול הצלת רצון אחד שלו (ולא בפעולות השחקנים וניצול היכולות של הדמויות) אז המשחק לא כתוב טוב. לא ייתכן שהשחקנים ינהגו בחוכמה ויבצעו גלגולים מוצלחים על פני הרפתקה שלמה, ורק בגלל שהגלגול האחרון היה גרוע, הם מפסידים.
דוגמה הפוכה: אם קרס העלילה שלי הוא שהדמויות נפגשו בכלא, לפני שהן מוצאות להורג על ידי הנבל התורן, והאתגר הראשון במשחק הוא שהטרובדור החלקלק ידבר את דרכן אל החופש - אני לא יכול לעשות את זה בגלגול דיפלומטיה אחד, כי מספיק גלגול אחד לא מוצלח שיסיים את ההרפתקה עוד לפני שהתחילה.