• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם מבוסס מצרים העתיקה

לדעתי לעשות עולם מערכה על מצריים העתיקה זה לא טוב במיוחד... אפשר לעשות ארץ או משהו של מדבר ששם יהיה מנהגים מצרים, דמויות מצריות ואומניות מצריות... או לפחות דברים דומים אבל לדעתי עולם מערכה זה דבר גדול מדי... עם כבר מדברים, כבר עשו "מפלצות" מצריות? אני מתכוון לדמויות שיש להם פנים של חתול, הם אמורים להיות חוצן או משהו כזה (אני לא מבין בזה) שהיו העובדים של הפרעונים למיניהם... לדעתי זה יכול להיות מפלצות מגניבות.
 
אוקי, כמה דברים.
דבר ראשון, רעיון טוב פנג אני אוהב את מצרים העתיקה, זה מגניב.
בקשר לדרואיד. דרואיד היו כוהני דת קלטיים, הם צריכים לעוף רחוק רחוק. כנ"ל טרובדור ועדיף גם אק"ד.
נוכלים יכולים להפוך לשודדי קברים. צריך רק להוסיף יכולות להתגברות על קללות.
כמו שכבר אמרו, הקסם המאגי צריך להיחלש והקודש לשלב בתוכו כם מעט מאגיה. המכשפים יכולים לעוף. רק למדנים יוכלו להטיל מאגיה (חוץ מהכוהנים). הכוהנים מתחזקים והופכים להיות שליחי האלים. קסם הקודש מתחזק. לדעתי אפשר לתת לכוהנים בדרגות גבוהות יכולת של התעלות לצורה דומה לצורת אלם.
חתולים וחרפושיות נחשבים קדושים וקסומים. החיות בכלל נהיות יותר קדושות (אפשר ליצור מקצוע שמקבל את כוחו מהחיות השמימיות ומתעלה לצורתן. משהו עם קראנץ' דומה לדרואיד אבל פלאף שונה).
כמובן שכל החיות הלא מדבריות נמחקות מהרשימה. רוב המפלצות הן עקרבים ונחשים (וורמשים) והמן אל מתים. אל מתים כבר לא ממש רעים אלא יותר יצורים שנוצרו למטרות הגנה ושמירה. הם יהיו רעים לפולשים. האל מתים מתחזקים.
הקמעות מתחזקים ונהיים חפצים קדושים.
בקשר לאלים: בואו נשאיר את המיתולוגיה המצרית מחוץ לעניין (כדי שזה יהיה אתר נורמלי), זה מפחיד, הזוי וגס.

עדי, יצא לי מה זה ארוך.
 
טוב, לדעתי דרואיד צריך להפוך ל"נווד מדבר", כי סך הכל, הוא מאמין בטבע, חי בטבע, וניזון מהטבע.
אני גם מסכים בקשר לשודדי הקברים.
כהנים ישארו כהנים, רק עם שינוי בקונספט, הם יהפכו לפחות לוחמניים ויותר קסמיים.
בקשר לנשקים, יש גם נשק שנקרא עקרב והוא מוזכר גם בתנ"ך, תדמיינו מגל ענק רק עם מקל קטן, פשוט הלהב ארוך.
 
אני מקווה שאתם לא באמת מכוונים לעשות את כל המנהגים של אלי מצריים האמיתיים, אם כן אז למערכה צריכה להיות הגבלת גיל של 16+.
קודם כל אתם צריכים לחשוב מה בעצם ישחקו במערכה שכזאת ולפי זה לבנות אותה. במערכת מו"ד מערבית רגילה יש מקום רב ל"סתם" הרפתקאנים, שנודדים מעיר לעיר ומחפשים אוצרות והריגה. במצריים אין מקום לאנשים שכאלה, מי שנווד מת באמצע הדרך. מוות אתה בטוח תמצא, אבל לא תצליח לחמוק ממנו.
השאלה היא מה מתכוונים לשחק, דודדי קברים? שליחי האלים? יכול להיות שגם לוחמים מהצבא יתאימו, אבל אם כן אז הפעילות תהיה רק בתוך העיר עצמה או קרבות ענק בין ערים.
לפי מה שאתם עומדים לשחק בונים את העולם.
 
אני לךא אומר שזה מה שיהיה אני זורק רעיונות-
גזעים
בני אדם- הגזע השליט, שולט ביד רמה על האמפריה האנושית הגדולה, בעזרת לגיונות הפרעונים, ומרכבות המלחמה האמתניות שלו הוא צבא אדיר בכוחו.
גמדים- עובדים עבור בני האנוש, חיים בערי האמפריה הגדולות ומשמשים כפועלים ובעלי מלכאה
סובלים קצת מגזענות במקומו מסויימים אך היא לא קשה, ולא מעוגנת בחוק.
מקצוע מועדף- ממוחה?
אלפים- נוודי המדבר, מנווטי החולות, חיים בעומק החולות הפראיים, מעין בדואיים עם אוזניים ארוכות- להישתמש באלף מדברי
זוטונים- אפשר להישתמש בזוטוני גבהים שהיתפרסמו בתעשיה הגובלינית
ננסים- אפשר להחליף עם גמדים, אבל לא מתאים שנהים ביחד
אורקים- הלכו
אנשי חייה- כמו באוריינטל אדוונצ'רס למי שמכיר

אלפים מדבריים
עטוף בגלימות שחורות, צועד לעברך דמוי אנוש זה, לא מועד על החולות ונע איתם כאילו הן ביתו, מתקרב בצעדים איטיים, סכינו אחוז בידו. הוא מפשיל את ברדסו וחושף פנים מחוספסים, שתיי אוזניים ארוכות מדיי, ועיני שק חודרות. "מה רצונך?!" הוא שואל בצרידות


כול התכונות הבאות נוספות לתכונות האלף או משנות אותן אם נאמר כך במפורש
+2 זרז, -2 כריזמה (מחוספסים כמו החול וקלילים כמוהו, מתאמים אלו מחליפים את מתאמי האלף הרגילים)
מחושל- לכול האלפים המדבריים יש את השליטה בתוואי שטח (מדבר) כמתאור במקצוע היוקרה "חוצה אופקים" (יכולת זו מחליפה את החסינות לשינה ואת התוסף כנגד לחשי הקסמה)
שליטה בנשק- כול אלפי המדבר מיומנים בלחימה ב- חרב מעוקלת, קוקרי, חרב מעוקלת רחבה, קשת קצרה וקשת קצרה מורכבת.
 
אנובי
האנובי הם בניו של אל המוות דמוי הכלב אנוביס מהמיתולוגיה המצרית (דמויי אדם בצורת שועלים שחורים בלי שער). האנובי מאמינים גדולים של מאגיה, ולרוב מאמינים באלוהויות קסם. הם יצורים מידבריים, אך לעיתים ניתן למצוא שבטי אנובי מתחת לאדמה. האנובי שאפתנים, חכמים ומהירי מחשבה, אך כחושים ובעלי גוף חלש. הם ידועים בטקסי קבורה שלהם, ובשימור הגופות שלהם (תחבושת מומיה). בהיסטוריה העתיקה שלהם, האנובי המציאו את שיטת הקסם שלהם, אך האנובים התפלגו לשתי קבוצות, אלה שרצו לשמור על הקסם שלהם בסוד, וכתבו אותו על מגילות נסתרות או ספרים מיוחדים (אשפים), ואלה אשר רצו להפגין עוצמה זו (מכשפים). אנובי מכשף לא יסתדר עם אשפים, ולהפך. אנובי מתנשאים מעל עמים אחרים, אך רואים במכשפים \אשפים כאנשים שיש לכבד אותם. שפתם של האנובי מורכבת ממונחים מאגיים ומעט דרקונית. אשפים יכולים ללמוד שפה זו בנוסף לשפות הפתוחות להם מגזעם.

אנובי כדמויות:
תכונות: 2+ לתבונה ולכריזמה, 2- לחוסן
מיומנויות גזע: 4+ לידע (מאגי) ולתורת הלחשים
יכולות מיוחדות:חוש ריח, חוש סומא 6מ' (מבוסס שמיעה) ,אמפתיה לכלבים: לאנובי יש יכולת טיבעית של "אמפתיה לחיות" עם מתאם 4+, אך יכולת זו שמישה רק על יצורים דמויי כלב\ זאב
יכולות דמויות לחש: כרצונו קריאת קסם
שפות: אנובית, מדוברת (סחר)
מקצוע מועדף: אשף או מכשף (שונה אצל כל אנובי= בוחרים כשיוצרים את הד(ב)"ש)

גזע ישן שלי שפורסם כבר בפורום. אולי אני אעבוד עליו אחר כך, אבל אני בהחלט מעדיף שמישהו אחר ינסה להוציא ממנו את המיטב. להוסיף להם כשרונות נגוע-מוות ושטויות דומות, או למקד אותם למסורת האוב זה הכיוון שאני ממליץ עליו.

הצעה לגבי הפלאדין- לשנות אותו לתוהו טוב, להוריד את השריונות והמגנים ולתת לו יותר יכולות תנועה. צייד אל-מתים קשת רכוב על סוס זה מגניב. ואני בכלל ממליץ להפוך את כל הפרויקט הזה למשהו שגם נוטה למדבר, והייתה משימת פורום כזו בעבר ("לילות ערב" אאל"ט).
 
במחשבה שנייה, נעשה משהו מסודר למקצועות:
אק"ד:עף מהחלון.
אשף+מכשף:הפך למישהו שהקסם נמצא העורקיו, אבל הוא צריך ללמוד לשלוט בו.
ברברי:לוחמים נוודים. להשאיר.
דרואיד:להכין הסבה לגרסה מדברית, נניח 'צעד הדיונה ' במקום 'צעד החורש'.
טרובדור:קשור לאק"ד בשרשראות.
כוהן:נשאר, אבל הופך לפחות קרבי ויותר קסום.
לוחם:נשאר, מן הסתם.
נוכל:רוב הנוכלים מיומנים בשדידת קברים, אבל השם שלהם הפך לגנבים, זה פשוט מתאים יותר.
נזיר:אפשר להעיף.
סייר:אפשר להעיף.

ולגזעים:
בני אנוש:שליטי האמפרייה.
גמדים:הבנאים של האימפריה, לעיתים סובלים מגזענות. מבין גזע זה יש הכי הרבה ברברים נוודים. מקצוע מועדף:ברברי.
אלפים:הפכו לאלפים מדבריים, חובבי חרבות מעוקלות. רובם חיים בקהילות קטנות, ורוב האוכלוסיה סוגדת למדבר עצמו במקום לאל. מקצוע מועדף:דרואיד מדברי:)?: :confused:: )
ננסים:אפשר לוותר.
חצי אלפים:כמו בסל"ש, לפעמים עם הצד האנושי ולפעמים עם האלפי.
זוטונים:אפשר לוותר.
אורקים וחצי אורקים:נשארים, והופכים לנוודים מדבריים אכזריים, אויביהם המושבעים של הגמדים.
 
סייר אפשר להעיף? אתה בסדר? סייר מדברי זה בין הדמויות המגניבות. צייד ראשים שלצידו צבוע רעב זה פשוט הדמות האידאלית למדבר.

ולדעתי, לנזיר יכול להיות מקום, אבל אפשר להוריד את המכה ללא נשק ולהוסיף לו נשקים מיוחדים (כמו המקלות סבא המגניבים האלה). התעלות רוחנית נראה לי משהו לגיטימי לגמרי בחברה כל כך דתית כמו מצריים העתיקה.
 
אוקי, נניח נסתכל על מצב העולם:

בני האנוש נמצאים בראש האימפריה. העיר המרכזית היא נויליט, ובמרכזה עומד המקדש המוקדש לאלי הפנתיאון. בעיר חיה כמות נמוכה של גמדים ושל אנובים, ומספר פעוט של אלפי מדבר. רוב הגמדים חיים בשבטים קטנים המונים בין 10 עד מאתיים חברים לוחמניים, והשבטים מבצעים מלחמות כנגד האורקים. שבטים גמדיים לרוב מונהגים על ידי שאמנים(פשוטו כמשמעו או דרואיד), והדת שלהם מוקדשת ליצורי המדבר העוצמתיים(החל בנמר וכלה בדרקון) או לאל שלהם, מורדון, גמד שראשו וזרועותיו הם של נמר. השבטים הגמדיים נודדים פחות ומקימים מבנים נאים אך פשוטים מאדמת המדבר. האלפים חיים בשבטים נודדים משלהם. הקבוצות של הגזע האלפי קטנות מאלו של הגמדים(בין עשר לחמישים), והם מעדיפים לחיות באוהלים. הדת האלפית סובבת סביב פחות אלים ויותר סביב הטבע המדברי וחיותיו.
 
שניה שניה מה קורה בסוף עם האלים? יוצרים אז חדשים? כי מצריים היה מקום מעוד דתי ואני מזכיר שוב את הרעיון שלי לעשות סוג של תת מקצועות לפי האלים.
 
כן, מקצועות יוקרה כמו "נזיר אנוביס" שנלחם עם מקלות סבא ו"כושף פרעוני" שמתמחה בשינוי צורה, ברכות ולחשי השפעה על התודעה. מגניב.

וחייבים ליצור אלים חדשים. העולם שונה משמעותית.
 
מישהו מוכן לענות לי מה עומדים לשחק בעולם הזה? זה יכול לשנות לגמרי את צורת החשיבה.
אם משחקים שודדי קברים אז גם אמורים להתאים את העולם לזה. איזה סוג הרפתקאנים אמורים לשחק בעולם שכזה? נודדים וכו' אי אפשר (זה מה שיש במו"ד הרגיל). אז מה כן משחקים?
 
אם תרצו מערכה מצרית-מצרית, אל תשכחו כמה דברים:
- סת הוא אולי אל המדבריות וחיות-הפרא המרושע, אבל בסופו של דבר הוא אינו נרדף או מנודה (סתם כנקודה מעניינת, ההנחה היא שיש לו ראש של שנבוב, חמור, או חיה מיתולוגית). הישות המרושעת שנאבקת באלים היא הנחש האדיר אפופיס, אשר נאבק באמון-רע בכל לילה.
- המצרים, בתקופות המאוחרות יותר, האמינו גם באלוהויות של העמים מסביב. גם אם לא סגדו להם בקביעות, ניתן בהחלט להניח שמרבית הכהנים הנבלים בהרפתקאות יהיו של אפופיס או של אלוהות של עם קרוב.
- המצרים לא האמינו שהמומיות יטיילו בתוך הפירמידות. הם האמינו שהגוף צריך להיות שלם ומצוייד בעת שהוא עובר לחיים שבעולם הבא, שם הוא יקבל גוף חדש.
- העקרב הוא יצור מיסטי של אש ונקמה, למרות שהוא לא מקושר ישירות לאף אל.


אם מדובר במערכה מדברית שכוללת השראה מצרית ומצרית-סטייל-הוליווד, כנראה שכדאי לכם להשמע לאייסל ולבדוק את Sandstorm. אין צורך להשתמש באלים של גרייהוק או של הפנתאון המצרי המציאותי, ובחיי- לא יזיקו גזעים שונים לחלוטין, כמו האנובי.
הפלדין צריך לדעתי להישאר, אבל עם התאמות (בלי רמך מיוחד, יתרונות נגד ובשיתוף פעולה עם אל-מתים). הנזיר צריך להפחות ליותר מיסטי וצריך למצוא לצ'י שלו שם אחר. הדרואיד צריך עיצוב חדש, אם בכלל ישרוד. הכהן צריך שינוי ברשימת הלחשים (המגוחכת גם כך) ולקבל כמה יכולות נחמדות.
ולחובבי פורץ הקרבים- הנוכל הוא מקצוע ג'נרי יחסית, ולכן אין מצב לשנות אותו. "פורץ קרבים" יכול אולי להיות מקצוע יוקרה.
 
אם מותר לציין, כל לוחם יכול להיות פורץ קרבים (או קרביים?). הוא פשוט משסע את הבטן של היריב :lol: .
וכן, הלוחם, הנוכל והכוהן הם מקצועות מאוד כלליים. ניתן להתאים כל רקע להם. נשארים.
 
אני אומר ליצור פנתיאון אלים חדש לגמרי, עם דגש על העולם המצרי-

רע-אל השמש והאש, מלך האלים. סמלו הוא דרקון זהב או פליז.
ג'יינה-אלת האדמה והחול, מלכת האלים, אישתו של רע. סמלה הוא לביאה אדירת מימדים.
אנוביס(כי זה שם ידוע)-אל המוות והקסם, אחיו הצעיר של רע. סמלו הוא צבוט טאורי.
בוריד-אל החיות והמפלצות. לרוב סמלו הוא הוא מפלצות או חיה כלשהי.
ג'ינור-אל האש, ההרס והרצח, פטרון המרצחים. סמלו הוא עקרב או נחש, וידוע שבעבר הוא רצח את אנוביס, דבר שרק חיזק את הקשר שלו למוות.
ליאה-אלת המים והאוויר, הבת של רע וג'יינה. סמלה הוא נשר.
מורדון-אל הגמדים. פטרון ללחימה פראית, לנדודים ולבנייה. סמלו הוא פטיש או גרזן על רקע אדמת מדבר.

זה מה שחשבתי עליו בנתיים. אני יודע שהשמות גרועים.
 
תשתמש במה שברק כתב.

עוד משהו, איך אתה רוצה לאפיין את הקסם במשחק, כמו שאשף תופס אותו, כמו שמכשף תופס אותו(קסם כדבר פראי יותר), כמו שכהן תופס אותו (קסם מהאלים),קסם רוחות וקסם בסגנון של אברון (כמובן שצריך לשלב כמה מהם, פשוט בספרים יש המון סוגים של שיטות קסם).
ועוד דבר, כמה מקום הקסם יתפוס בעולם המערכה?
 
חזרה
Top