• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סיפור [סיפור] הסוד של חייהם

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בזמן האחרון סיפורים בחלקים מצליחים יפה, אז חשבתי לראות איך זה עובד בשבילי.
האחד הזה הוא ללא ספק העולם הכי... שונה, בואו נגיד, שהמצאתי. הוא היה מאוד מהנה לכתיבה, ואני רק מקווה שהצלחתי להסביר דברים מספיק טוב כדי שתבינו מה לעזאזל הולך כאן. תיהנו.

הסוד של חייהם, חלק ראשון
ישוב על כורסא, אציל לגם יין והאזין בשלווה לקוקייה המכאנית שתקתקה חרש על שולחנו. שלוותו הופרעה על ידי נקישה מהפתח לחדר. הוא משך במנוף הקטן שפתח את הדלת ובעדה נכנסה משרתת. “האדונים מקבת ועורב.” היא הכריזה וצנחה לרצפה.
גבר צעיר עם כובע רחב שוליים הוריד את ידו מהמפתח שבגבה. “סליחה, אבל אין לנו זמן לנימוסים.” הוא אמר.
“שומרים!” צעק האציל בחרדה.
לוחם מזוקן נכנס לחדר ואמר: “אתה צריך חדשים. הנוכחיים החזיקו פחות משציפיתי.” הוא נשא פטיש אבן כבד בשמאלו ובימינו חרב כל כך גדולה ורחבה שניתן היה לחשוב שהיא גלשן. ידו הימנית הייתה מלאכת מחשבת של חוליות פלדה וגלגלי שיניים.
החלונות הרחבים התנפצו כשעצם התרסק דרכם. גבר ענק הזדקף למעל שני מטרים ומגבו קפצה ילדה קטנה. שתי כפפות מכאניות כיסו את ידיה עד המרפקים, הימנית ענקית וקפוצה, השמאלית קטנה מעט יותר ואוחזת חרב ארוכה. אחריהם זינק לחדר זאב בעל רגל מתכת ומגבו ירדה עלמה בשמלות אפורות. “לורד דובדבן.” היא אמרה בנועם. “אנחנו רוצים לקבוע פגישה.”
“גלגלי הגאות.” הוא גמגם בפחד.
האישה באפור קדה בחיוך. “בעצמנו ובחוסר המוחלט של כבודנו, לורד דובדבן. במעט הזמן שתכיר אותנו תוכל לקרוא לקטנטונת הזאת יום שלישי - “ הילדה נעצה את החרב ברצפה ושחררה מעט את היד שאחזה אותה - “לנושא הפטיש והחרב יום חמישי - “ הגבר המזוקן הניח את חרבו על כתפו ונתן לראש הפטיש ליפול לרצפה - “לכובען שלידו יום רביעי - “ בעל הכובע הרים אליו את מבטו, ובמקום עינו השמאלית היה מתקן מורכב של עדשות, גלגלים ומנופים קטנים - “לגבר המגודל יום שבת - “ הגבר המגודל חייך - “ולי אתה יכול לקרוא יום שני.”
“מ-מה אתם רוצים ממני?” האציל ניסה לזקוף את עצמו באדנות ונכשל.
“ספר לנו...” יום שני התקרבה אליו מעדנות, ראשה מוטה קלות. “בכל הערים התחילו הכנות למסיבות גדולות יחד עם הכנות אחרות, מוזרות יותר. חשבנו שתוכל לספר לנו על מה כל המהומה.”
“אני לא יודע.” הכריז האציל באומץ.
“רביעי?”
רביעי הביט באציל בריכוז, כמה עדשות בולטות מעינו. “הוא משקר, שני.”
“רואה? אנחנו נדע מתי אתה מספר את האמת. אז למה שלא נדלג קדימה לחלק בו אתה נשבר? אנחנו לא נעצור את מפתח הלב שלך אבל אנחנו נעקור אצבעות אם נצטרך, ואצבעות מכאניות הן פשוט לא אותו דבר, נכון? חוץ מזה, רביעי כאן יוכל לעשות לגלגלים שלך דברים כל כך עדינים שאף אחד לא יוכל להסביר או לתקן את העוויתות העצבניות שיתחילו אצלך בכל פעם שתירגע. אתה רוצה לדעת על הדרכים האחרות בהן נוכל להרוס את החיים שלך?”
האציל נענע בראשו בפחד.
“אז ספר לנו, לורד דובדבן.”
“זה ראש השנה.” הוא לחש. “ראש השנה מגיע.”
שני קימטה את מצחה. “ומהו ראש השנה?”
“אני לא יודע! בבקשה, זה כל מה שאמרו לנו! הם רק נתנו הוראות ואמרו להשקיע את כל כולנו, כי ראש השנה מגיע.”
שני נאנחה. “רביעי?”
“הוא דובר אמת.”
היא משכה בכתפיה. “נו, טוב. נצטרך להסתפק בזה. בואו נזוז.”
“בעיה, שני.” אמר חמישי ממקומו ליד החלון.
“תן לי לנחש.” היא אמרה בחיוך. “המשמר העירוני נענה לאות המצוקה שכבוד לורדיותו קיווה שלא נשים לב ששלח.”
“נראה שרוב הספינות התאספו כאן, באחורי האחוזה.”
שני הביטה החוצה. סביב הצד הזה של אי השמיים ריחפו ספינות רבות, קטנות וגדולות, ורב החובל של הקרובה אליהם בדיוק זיהה אותה דרך המשקפת שלו. פקודות נצעקו. גלגלים סובבו. הספינות פנו אליהם.
“בחיי, איזה זלזול! להניח שננסה לברוח דרך הדלת האחורית כמו גנבים שפלים. הם צריכים לדעת שגלגלי הגאות הם חבורה גאה! ואנחנו תמיד עוזבים דרך הדלת הראשית. כבודו - “ היא קדה ללורד דובדבן שנרתע ממנה, התיישבה בישיבה צידית על הזאב שלה ונקשה בלשונה. "שבת, תוביל את הדרך?”
הם עברו בדלת למרפסת שהקיפה את האולם הגדול בדיוק כשקבוצת שומרים נכנסה בדלת הגדולה שממול. רובם לבשו מדים וכפפות מכאניות, אך ביניהם בלט גבר גבוה במעיל צהוב ארוך. הכפפות שלו נמתחו עד מרפקיו ומבין קווצות שיערו הבלונדיני הוא חייך. הכפפות של כולם היו מוקפות בשדה כוח צהבהב כלשהו.
“בחיי, זה האל של סתיו בעצמו.” שני שרקה חרש. “זה יהיה מאתגר. שבת?”
שבת פסע קדימה ומתח את ידיו. “המסכות שלכם, בבקשה.”
“כמו תמיד, אני רק רוצה להזכיר כמה אני שמחה שהצלנו לגייס את האל הגולה לשורותינו.” אמרה שני בקלילות.
שבת מחא כף ונחשולי מים התפרצו והקיפו אותו, חולפים ללא פגע דרך שאר החבורה. כל אחד מהם הוציא מסכה ומתח בה כמה גלגלי שיניים לפני ששם אותה על פניו. המסכה של שני הייתה חצויה בין שחור ולבן עם סהרון אפור בתור חיוך. המסכה של שלישי הייתה פרצוף צבעוני, גדל עיניים, עם חיוך ביישני. המסכה של רביעי הייתה דפוס כהה כלשהו בו בלטה עין בהירה אחת. על המסכה של חמישי היה ברק משונן, ובתחתיתה שסע קטן לזקנו. שבת היה האחרון לשים את המסכה שלו. מערבולת מים הקיפה את אחת מעיניו.
הנחשולים שינו את תנועתם. במקום להתעלם משאר החבורה, כעת הם התעקלו סביבם. כאשר אחד מהם הזיז את ידו הנחשולים נעו איתה בצייתנות. החבורה התכוננה: שני הקיפה את עצמה בטבעת מים ענקית והפנתה את הזאב למדרגות. שלישי עטפה את עצמה בגוש מים, בו לא נראה היה שיש לה בעיה לנשום, והתיישבה על המעקה. רביעי שלף חפץ מקופל ופרש אותו לחרמש ארוך בעל להב מבריק. חמישי השעין את חרבו על המעקה, ניצב קדימה, והניח עליה רגל. שבת רק הניף את זרועותיו.
שני הצדדים הסתערו.
השומרים הכו באוויר, שולחים אגרופים ערפילאיים אל החבורה. חמישי יצר גל גדול ורכב עליו, מתאזן על חרבו, לרצפה שתחתיו. הוא דפק בכוח את פטישו בחרבו, משחרר רעם מחריש אוזניים שניפץ את האגרופים המעופפים באוויר. המים סביבו התחילו לתסוס ובמרכז התקרה התאספו עננים כהים. שני והזאב שלה גלשו על גל במורד גרם המדרגות הימני והיא נכנסה בחזית השומרים שהסתערה עליה, מלהטטת נחשולים ענקיים בקלות. שלישי קפצה למטה בתוך גוש המים שלה, זרמה לאורך צידו השמאלי של האולם וחדרה בין שורות השומרים. היא השתמשה בנמיכותה, זריזותה וחרבה הארוכה כדי לזגזג בין האנשים ולהשאיר אחריה צעקות וכאב. שבת קפץ מטה והסתער אל בין השורות, מתגלגל ומזנק כמו לוליין, גליו האדירים עוקבים אחריו. רביעי רץ אחריו, נמנע ככל האפשר מלחימה, אך לא מהסס לשסף בחרמשו בעת הצורך.
מכה אדירה הונחתה על שבת מלמעלה והוא התרסק על הקרקע. הוא התרומם במהירות, חוסם עוד שלוש מכות בפרצי מים מרוכזים. הוא הרים את ראשו אל האל שעמד מולו.
“קיוויתי לפגוש אותך בנסיבות אחרות, שבת.” הוא אמר.
“תמיד הייתי מאכזב, אסיף.” ענה שבת. “אני מניח שאתה מקווה להיות זה שיתפוס אותנו סוף-סוף.”
“אכן. אני אשמח אם לא תקשו עליי יותר מדי.”
שבת משך בכתפיו. “מצטער לאכזב אותך.” הוא תקף.
הוא שלח סדרה של נחשולים עצומים אך אסיף שבר אותם במכות חדות משלו. שבת שלח גל נמוך ואסיף קפץ מעליו. אסיף החזיר באגרופי כוח ענקיים אך שבת התגלגל הצידה ושלח רסס מים דוקר קדימה. אסיף נסוג אחורה, מוחה את המים מעיניו, ומאחוריו הגיח רביעי והניף את החרמש בתנועה רחבה.
אסיף הרים את ידו ועצר את חוד החרמש בכפפתו. הוא הביט ברביעי והרים גבה. רביעי דחף ומשך את החרמש לכאן ולכאן, אך החוד נשאר תקוע. אסיף עצר בידו השנייה את הגלים ששבת שלח אליו. “אתה יודע שאני אפילו לא צריך את הכפפות האלה כדי למעוך אותך.” הוא אמר.
“אז אני אשאיל חתיכה.” אמר רביעי ובמשיכה מדויקת שלף את החרמש יחד עם גלגל שיניים יחיד.
בכל רחבי החדר הכפפות של השומרים הפסיקו לעבוד. שני, שלישי וחמישי חייכו מאחורי המסכות שלהם והעיפו שומרים הצידה כמו בובות קש. אסיף התכופף בקושי תחת הזאב של שני, אבל טופר אחד השאיר קרע ארוך. שלישי קפצה עליו ואילצה אותו לרקוד בין שיסופי החרב שלה. שני ושבת נעמדו משני צידיו וחוללו שתי מערבולות, אחת דקה כדי להרחיק את השומרים ואחת עבה כדי ללכוד את האל בפנים. בינתיים, חמישי דפק עם פטישו על חרבו במקצב עמוק, בעיניים עצומות, והעננים התקדרו מעליו. הוא פקח את עיניו, צחק, ודפק את הדפיקה האחרונה בקול גדול. שלישי החליקה דרך המערבולת, משאירה את אסיף לבדו במרכז. העננים נשברו והפילו עליו את התקרה.
“אתה חושב שהוא יישאר שם למטה עד שנצא מהאחוזה?” שאלה שני כששטפה את השומרים שעמדו בינם לבין היציאה בגלים סוחפים.
“כנראה שכן. הוא תמיד היה החלש מכולנו.” ענה שבת. הם גלשו במורד מדרגות הכניסה ויצאו בשער הכניסה.
האחוזה ניצבה בצידו המוגבה של אי שמיים. שאר האי הוקדש לפרנסתו של לורד דובדבן – מזקקות השמן. עובדים קפאו תוך כדי ריקון שקי זיתים לתופים מסתובבים גדולים כשהחבורה חלפה ביניהם.
השמיים הבהיקו. כיפת כוח כיסתה את אי השמיים, וספינות המשמר הגיחו מאחורי האחוזה והקיפו אותם. החבורה החליקה לעצירה במים שהתנקזו על הרצפה, עכורים משמן ופיח מכונות.
“תכננת את זה מראש, נכון, שני?” שאל רביעי בדאגה.
“כמובן!” היא ענתה בבטחון. “אתה מפקפק במנהיגה שלך, רביעי?”
“לפעמים קשה שלא, שני.”
“אל תדאג.” היא ענתה והובילה אותם בשאננות אל מרכז החצר, למקום אליו התנקזו כל המים. “בניגוד לאנשים הנחמדים האלה, אני חושבת ביותר משני מימדים.”
אסיף רץ אליהם, מאובק ביותר, ובהחלט לא מחייך. הוא פרש את ידיו. שני הקיפה אותם בגל ענק, מסתירה אותם מעיני רודפיהם, וריסקה את הגל מטה. כשענן המים שקע, הם נעלמו.
אסיף הגיע למקום בו היו. הפתח המרושת עליו עמדו לא היה שם, ודרך החור הענק שניקז את המים אל הריק הוא ראה את שני מנופפת אליו מסיפונה של ספינה קטנה, והם טסו משם.
אסיף קילל ורץ אל הספינות, אבל אלה היו ספינות משמר, מהירות וזריזות בגובה קבוע אך מגושמות בנסיקה וצלילה. הוא יכל רק לצפות בספינתם הקטנה של גלגלי הגאות, 'שעת שיא', נעלמת בערפיליות הדקות.

'שעת שיא' הגיחה מבין הערפיליות. מאחוריהם אפשר היה לראות את איי השמיים של האצילים סביב הגוש הגדול בהרבה שהיה עיר הסתיו, על עציה האדומים ובתיה סחופי הרוח. נקודות זעירות – ספינות משמר – הקיפו אותה והתפרשו לצדדים, בנתיבים שהובילו אל עיר הקיץ ועיר החורף. לרוע מזלו של המשמר 'שעת שיא' הייתה מוסתרת במיטב ההסוואה ששבת ורביעי הצליחו לארוג בשבילה, והיא בכלל לא טסה אל קיץ או חורף – היא טסה היישר אל המרכז סביבו חגו ערי העונות. הם טסו למכונה המגובבת שסיפקה אור לערים, אל מרכז העולם, אל הבסיס הסודי שלהם – אל שמש השעון.
הארות, הערות, הצעות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.


נ.ב. שמתי לב שאף פעם לא הסברתי את החידה שלי מ-"אל האור". הסיפור נולד מהשורה "What if the storm ends? and I don't see you" מ-"What if the storm ends?" של snow patrol (וגם כמה שורות אחרות מהשיר מצאו את דרכן אל הסיפור. זה שיר טוב).
 
תשמע העולם שבנית באמת מריח מגאונות, הבעיה היחידה (כמו שניחשת מראש) היא עומס המידע. הוא מאוד מעניין, והצליח למשוך אותי אפילו שלא הצלחתי להבין הכול, וזה אומר הרבה, אבל אם היית מתעכב יותר על התיאורים העסק היה הרבה יותר זורם. בכללי, זה לא שהתיאורים לא היו מספיק מדויקים או לא מספיק טובים, אלא שלא היה מהם מספיק (לפחות לפי דעתי.)
חוצמזה שהייתי שמח לראות, לפחות בהתחלה, יותר מההווי המעניין של העולם מאשר קטעי פעולה.
מבחינת כתיבה הוא אחלה לגמרי, זורם וזה.
נ.ב, מהדברים שלך הבנתי שיהיה לסיפור חלקים נוספים, קלטתי נכון?
 
כן, כבר סיימתי כמה מהבאים, בסך הכל יהיו שבעה או שמונה חלקים.

אני מבין שמה שיש כרגע לא מסביר מספיק על העולם, אבל מצד שני אני מנסה להימנע כמה שאפשר מהסברים מלאכותיים (כלומר, גושי טקסט שקיימים רק כדי להסביר על העולם ושוברים את הרצף הסיפורי), שגם ככה הסיפור סובל מכמה מהם. השארתי בכוונה חלק מהמידע לחלקים הבאים, ואני מקווה שתמונת העולם תיבנה לאורך הסיפור. בינתיים אני מקווה שהסיפור ברור מספיק כדי שיהיה אפשר להבין מי הכוחות הפועלים באופן כללי, גם אם הפרטים המדויקים עדיין לא ידועים.
 
הסיפור הוא במרחק שכתוב אחד מלהיות מאוד מגניב. בכמה מהמקומות לא ברור מי מדבר עם מי או על מי, ובפסקאות מסוימות של הקרב יש יותר מדי מידע.
מלבד זה, הסיפור מעניין, העולם מקורי והדינמיקה הקבוצתית של החבורה מבטיחה להיות מוצלחת. אהבתי במיוחד את תמת הזמן ששזורה בסיפור, ומשתלבת טוב עם הסטימפאנק.
אני מוריק מקנאה :eek:rcshock: .
 
סיפור steampunk! אההה ענק!! :)
תפסתי אותי על אחד הז'אנרים שאני הכי אוהב.
הסיפור היה מגניב, ודי נכנסתי אליו, אבל כמו שאמרו - נכנסת לאקשן יותר מדי מהר. לדעתי, מאוד קשה לפתוח סיפור בסצינת אקשן מהירה, כי אתה עדיין לא מחובר מספיק לדמויות כדי שיהיה אכפת לך. אם בכל זאת לעשות זאת, אני חושב שעדיף שהסיפור יתחיל מלכתחילה כסצינת אקשן. במקרה הזה מה שקרה זה שיש חצי-שורה על האציל ששותה יין, מה שיוצר את הטון הרגוע הסטנדרטי שאיתו מתחילים, ואז בלי שום אזהרה המשרתת מתה, ודמויות ראשיות צצות מכל מקום.
מה שכן, הדמויות נשמעו אדירות. :) כל האלמנטים המכניים הסטימפאנקיים, עיני זכויות, זאב עם רגל ממתכת, היו ממש מגניבים. היה אפשר להכנס קצת יותר לפרטים, אבל זה נשמע מאוד מגניב.
בכלל, אני חושב שקצת היססת לפרט יותר מדי, כמו שכבר אמרו. זה נכון שבסצינת אקשן צריך לדלג על פרטים כדי לשמור על הקצב מהיר, אבל אני חושב שזה הוקצן יותר מדי אצלך, במיוחד בהתחשב בכך שזה הפרק הראשון, שבו אנחנו אמורים להכיר את הדמויות. על פרטים מסויימים גם פירטת יותר מדי - המסיכות של הדמויות נשמעו מגניבות, אבל כשאני עדיין לא מקשר בין שמות הדמויות למי הן (למזלנו השמות הן מאוד קלים לזכרון, אבל אני זוכר רק ששני היא המנהיגה ושבת הוא הבחור עם הפטיש).

באופן כללי, אני חושב שהכל היה יכול לעבוד מעולה, אם הדמויות היו מצטרפות בהדרגה. זה מלכתחילה קשה לספר סיפור שיש בו הרבה דמויות (ע"ע ג'ורג' מרטין :| ), אבל כדאי שאלה שכן יש יטפטפו לתוך הסיפור, ולא ישצפו פנימה במפל. אולי יכולת להתחיל את הסיפור כבר באמצע המרדף, או באמצע הקרב עם אסיף, ואז לתאר את הנסיבות בפלאשבק. ככה היית יכול להתחיל מיד באקשן, ולסמן את הטון הנכון, וגם להתמקד בצורת הלחימה של כל דמות בנפרד, ולבסס אותה קצת יותר. זה גם היה נותן יותר נפח לקרב, שהיה מגניב, אבל הרגיש לי יותר מדי כמו טבח של red-shirts ולא באמת מאמץ לגיבורים.

בכל מקרה, אני מצפה לקטע הבא. תעשה כבוד לז'אנר :)
 
תודה, תודה.

אני אנסה לערוך את הסיפור כדי שיהיה יותר מובן ויותר זורם.

גילת'אנס: דבר ראשון, שמח שהצלחתי לקלוע כל כך למטרה. :) גם בהמשך הסיפור יגיעו עוד כמה צעצועים נחמדים. מצד שני, הם לא, טכנית, סטימפאנק (סוג של אין להם קיטור) אלא יותר קסומים בטבעם.
תודה על ההערה על הדמויות, אני אנסה להציג אותן בצורה הדרגתית ומאפיינת יותר. זה סימן די רע שאתה זוכר חצי מהדמויות לא נכון (לשבת אין פטיש, זה חמישי).

אני הולך לרמות קצת ולהסביר את מה שעומד מאחורי הדמויות. כנראה שזה יעזור לזכור אותן יותר טוב. אז ככה.
הדמויות מבוססות על המשמעות של השם של היום בשבוע באנגלית. לקחתי לעצמי חופש אומנותי פה ושם, כמו שתראו, אבל הבסיס עדיין קיים. לשני, monday, יום הירח, יש זאב ושמלות אפורות. היא גם טובה במיוחד במשיכת כמויות גדולות של מים, והיא ללא ספק הכניסה את ה"גאות" לשם שלהם. שלישי, tuesday, יומו של טיר, הייתה אמורה להיות גבר אבל לא רציתי ששני תהיה האישה היחידה בחבורה, אז הפכתי את האל המסכן הזה לילדה קטנה. עדיין, כמו שיתגלה בחלק השני, לשלישי יש גדם בקצה יד ימין, בגלל שטיר איבד את היד. את רביעי, wednesday, יומו של אודין, עיצבתי כך שיהיה דומה לתחפושת בן התמותה של אודין - כובע רחב שוליים, חרמש חד, חסר עין. הוא גם החכם בחבורה, וניסיתי להכניס עוד קריצות לאודין בהמשך. חמישי, thursday, יומו של ת'ור, די ברור, אז הוספתי לו חרב ענקית כדי לגוון קצת. תוך כדי הקרב הוא משחרר כמה רעמים. עם שבת (saturday, יומו של סטורן) סטיתי מהתבנית ופשוט קישרתי אותו למים.
זה מסוג הדברים שאני אוהב לעשות כדי ליהנות בכתיבה.
 
רעיון מגניב ביותר :)
זה מעולה שיש סיבות נסתרות מאחורי דברים בסיפור, אבל אולי זה מסוג הדברים שכדאי להתייחס אליהם במפורש, גם כדי לעזור לזכור (כמו שאמרת), וגם כדי לחשוף את המגניבות. אני תיארתי לעצמי שהסיבה לשמות שלהם תחשף בהמשך, אחרת זה היה קצת מוזר שיש להם שמות כמו 'יום שני', 'יום שלישי' בלי שום הסבר...

נ.ב.
הודות ל-oldman היקר, הפירמוט שנוצר באמצעות תגית ה-storyp הוא עכשיו יותר טוב, אז אולי כדאי לנסות להשתמש בה יותר. תראה איך זה יוצא:

[storyp]ישוב על כורסא, אציל לגם יין והאזין בשלווה לקוקייה המכאנית שתקתקה חרש על שולחנו. שלוותו הופרעה על ידי נקישה מהפתח לחדר. הוא משך במנוף הקטן שפתח את הדלת ובעדה נכנסה משרתת. “האדונים מקבת ועורב.” היא הכריזה וצנחה לרצפה.[/storyp]
[storyp]גבר צעיר עם כובע רחב שוליים הוריד את ידו מהמפתח שבגבה. “סליחה, אבל אין לנו זמן לנימוסים.” הוא אמר.[/storyp]
[storyp]“שומרים!” צעק האציל בחרדה.[/storyp]
[storyp]לוחם מזוקן נכנס לחדר ואמר: “אתה צריך חדשים. הנוכחיים החזיקו פחות משציפיתי.” הוא נשא פטיש אבן כבד בשמאלו ובימינו חרב כל כך גדולה ורחבה שניתן היה לחשוב שהיא גלשן. ידו הימנית הייתה מלאכת מחשבת של חוליות פלדה וגלגלי שיניים.[/storyp]
[storyp]החלונות הרחבים התנפצו כשעצם התרסק דרכם. גבר ענק הזדקף למעל שני מטרים ומגבו קפצה ילדה קטנה. שתי כפפות מכאניות כיסו את ידיה עד המרפקים, הימנית ענקית וקפוצה, השמאלית קטנה מעט יותר ואוחזת חרב ארוכה. אחריהם זינק לחדר זאב בעל רגל מתכת ומגבו ירדה עלמה בשמלות אפורות. “לורד דובדבן.” היא אמרה בנועם. “אנחנו רוצים לקבוע פגישה.”[/storyp]
[storyp]“גלגלי הגאות.” הוא גמגם בפחד.[/storyp]
[storyp]האישה באפור קדה בחיוך. “בעצמנו ובחוסר המוחלט של כבודנו, לורד דובדבן. במעט הזמן שתכיר אותנו תוכל לקרוא לקטנטונת הזאת יום שלישי - “ הילדה נעצה את החרב ברצפה ושחררה מעט את היד שאחזה אותה - “לנושא הפטיש והחרב יום חמישי - “ הגבר המזוקן הניח את חרבו על כתפו ונתן לראש הפטיש ליפול לרצפה - “לכובען שלידו יום רביעי - “ בעל הכובע הרים אליו את מבטו, ובמקום עינו השמאלית היה מתקן מורכב של עדשות, גלגלים ומנופים קטנים - “לגבר המגודל יום שבת - “ הגבר המגודל חייך - “ולי אתה יכול לקרוא יום שני.”[/storyp]
[storyp]“מ-מה אתם רוצים ממני?” האציל ניסה לזקוף את עצמו באדנות ונכשל.[/storyp]
[storyp]“ספר לנו...” יום שני התקרבה אליו מעדנות, ראשה מוטה קלות. “בכל הערים התחילו הכנות למסיבות גדולות יחד עם הכנות אחרות, מוזרות יותר. חשבנו שתוכל לספר לנו על מה כל המהומה.”[/storyp]
[storyp]“אני לא יודע.” הכריז האציל באומץ.[/storyp]
[storyp]“רביעי?”[/storyp]
[storyp]רביעי הביט באציל בריכוז, כמה עדשות בולטות מעינו. “הוא משקר, שני.”[/storyp]
[storyp]“רואה? אנחנו נדע מתי אתה מספר את האמת. אז למה שלא נדלג קדימה לחלק בו אתה נשבר? אנחנו לא נעצור את מפתח הלב שלך אבל אנחנו נעקור אצבעות אם נצטרך, ואצבעות מכאניות הן פשוט לא אותו דבר, נכון? חוץ מזה, רביעי כאן יוכל לעשות לגלגלים שלך דברים כל כך עדינים שאף אחד לא יוכל להסביר או לתקן את העוויתות העצבניות שיתחילו אצלך בכל פעם שתירגע. אתה רוצה לדעת על הדרכים האחרות בהן נוכל להרוס את החיים שלך?”[/storyp]
[storyp]האציל נענע בראשו בפחד.[/storyp]
[storyp]“אז ספר לנו, לורד דובדבן.”[/storyp]
[storyp]“זה ראש השנה.” הוא לחש. “ראש השנה מגיע.”[/storyp]
[storyp]שני קימטה את מצחה. “ומהו ראש השנה?”[/storyp]
[storyp]“אני לא יודע! בבקשה, זה כל מה שאמרו לנו! הם רק נתנו הוראות ואמרו להשקיע את כל כולנו, כי ראש השנה מגיע.”[/storyp]
[storyp]שני נאנחה. “רביעי?”[/storyp]
[storyp]“הוא דובר אמת.”[/storyp]
[storyp]היא משכה בכתפיה. “נו, טוב. נצטרך להסתפק בזה. בואו נזוז.”[/storyp]
[storyp]“בעיה, שני.” אמר חמישי ממקומו ליד החלון.[/storyp]
[storyp]“תן לי לנחש.” היא אמרה בחיוך. “המשמר העירוני נענה לאות המצוקה שכבוד לורדיותו קיווה שלא נשים לב ששלח.”[/storyp]
[storyp]“נראה שרוב הספינות התאספו כאן, באחורי האחוזה.”[/storyp]
[storyp]שני הביטה החוצה. סביב הצד הזה של אי השמיים ריחפו ספינות רבות, קטנות וגדולות, ורב החובל של הקרובה אליהם בדיוק זיהה אותה דרך המשקפת שלו. פקודות נצעקו. גלגלים סובבו. הספינות פנו אליהם.[/storyp]
[storyp]“בחיי, איזה זלזול! להניח שננסה לברוח דרך הדלת האחורית כמו גנבים שפלים. הם צריכים לדעת שגלגלי הגאות הם חבורה גאה! ואנחנו תמיד עוזבים דרך הדלת הראשית. כבודו - “ היא קדה ללורד דובדבן שנרתע ממנה, התיישבה בישיבה צידית על הזאב שלה ונקשה בלשונה. "שבת, תוביל את הדרך?”[/storyp]
[storyp]הם עברו בדלת למרפסת שהקיפה את האולם הגדול בדיוק כשקבוצת שומרים נכנסה בדלת הגדולה שממול. רובם לבשו מדים וכפפות מכאניות, אך ביניהם בלט גבר גבוה במעיל צהוב ארוך. הכפפות שלו נמתחו עד מרפקיו ומבין קווצות שיערו הבלונדיני הוא חייך. הכפפות של כולם היו מוקפות בשדה כוח צהבהב כלשהו.[/storyp]
[storyp]“בחיי, זה האל של סתיו בעצמו.” שני שרקה חרש. “זה יהיה מאתגר. שבת?”[/storyp]
[storyp]שבת פסע קדימה ומתח את ידיו. “המסכות שלכם, בבקשה.”[/storyp]
[storyp]“כמו תמיד, אני רק רוצה להזכיר כמה אני שמחה שהצלנו לגייס את האל הגולה לשורותינו.” אמרה שני בקלילות.[/storyp]
[storyp]שבת מחא כף ונחשולי מים התפרצו והקיפו אותו, חולפים ללא פגע דרך שאר החבורה. כל אחד מהם הוציא מסכה ומתח בה כמה גלגלי שיניים לפני ששם אותה על פניו. המסכה של שני הייתה חצויה בין שחור ולבן עם סהרון אפור בתור חיוך. המסכה של שלישי הייתה פרצוף צבעוני, גדל עיניים, עם חיוך ביישני. המסכה של רביעי הייתה דפוס כהה כלשהו בו בלטה עין בהירה אחת. על המסכה של חמישי היה ברק משונן, ובתחתיתה שסע קטן לזקנו. שבת היה האחרון לשים את המסכה שלו. מערבולת מים הקיפה את אחת מעיניו.[/storyp]
[storyp]הנחשולים שינו את תנועתם. במקום להתעלם משאר החבורה, כעת הם התעקלו סביבם. כאשר אחד מהם הזיז את ידו הנחשולים נעו איתה בצייתנות. החבורה התכוננה: שני הקיפה את עצמה בטבעת מים ענקית והפנתה את הזאב למדרגות. שלישי עטפה את עצמה בגוש מים, בו לא נראה היה שיש לה בעיה לנשום, והתיישבה על המעקה. רביעי שלף חפץ מקופל ופרש אותו לחרמש ארוך בעל להב מבריק. חמישי השעין את חרבו על המעקה, ניצב קדימה, והניח עליה רגל. שבת רק הניף את זרועותיו.[/storyp]
[storyp]שני הצדדים הסתערו.[/storyp]
[storyp]השומרים הכו באוויר, שולחים אגרופים ערפילאיים אל החבורה. חמישי יצר גל גדול ורכב עליו, מתאזן על חרבו, לרצפה שתחתיו. הוא דפק בכוח את פטישו בחרבו, משחרר רעם מחריש אוזניים שניפץ את האגרופים המעופפים באוויר. המים סביבו התחילו לתסוס ובמרכז התקרה התאספו עננים כהים. שני והזאב שלה גלשו על גל במורד גרם המדרגות הימני והיא נכנסה בחזית השומרים שהסתערה עליה, מלהטטת נחשולים ענקיים בקלות. שלישי קפצה למטה בתוך גוש המים שלה, זרמה לאורך צידו השמאלי של האולם וחדרה בין שורות השומרים. היא השתמשה בנמיכותה, זריזותה וחרבה הארוכה כדי לזגזג בין האנשים ולהשאיר אחריה צעקות וכאב. שבת קפץ מטה והסתער אל בין השורות, מתגלגל ומזנק כמו לוליין, גליו האדירים עוקבים אחריו. רביעי רץ אחריו, נמנע ככל האפשר מלחימה, אך לא מהסס לשסף בחרמשו בעת הצורך.[/storyp]
[storyp]מכה אדירה הונחתה על שבת מלמעלה והוא התרסק על הקרקע. הוא התרומם במהירות, חוסם עוד שלוש מכות בפרצי מים מרוכזים. הוא הרים את ראשו אל האל שעמד מולו.[/storyp]
[storyp]“קיוויתי לפגוש אותך בנסיבות אחרות, שבת.” הוא אמר.[/storyp]
[storyp]“תמיד הייתי מאכזב, אסיף.” ענה שבת. “אני מניח שאתה מקווה להיות זה שיתפוס אותנו סוף-סוף.”[/storyp]
[storyp]“אכן. אני אשמח אם לא תקשו עליי יותר מדי.”[/storyp]
[storyp]שבת משך בכתפיו. “מצטער לאכזב אותך.” הוא תקף.[/storyp]
[storyp]הוא שלח סדרה של נחשולים עצומים אך אסיף שבר אותם במכות חדות משלו. שבת שלח גל נמוך ואסיף קפץ מעליו. אסיף החזיר באגרופי כוח ענקיים אך שבת התגלגל הצידה ושלח רסס מים דוקר קדימה. אסיף נסוג אחורה, מוחה את המים מעיניו, ומאחוריו הגיח רביעי והניף את החרמש בתנועה רחבה.[/storyp]
[storyp]אסיף הרים את ידו ועצר את חוד החרמש בכפפתו. הוא הביט ברביעי והרים גבה. רביעי דחף ומשך את החרמש לכאן ולכאן, אך החוד נשאר תקוע. אסיף עצר בידו השנייה את הגלים ששבת שלח אליו. “אתה יודע שאני אפילו לא צריך את הכפפות האלה כדי למעוך אותך.” הוא אמר.[/storyp]
[storyp]“אז אני אשאיל חתיכה.” אמר רביעי ובמשיכה מדויקת שלף את החרמש יחד עם גלגל שיניים יחיד.[/storyp]
[storyp]בכל רחבי החדר הכפפות של השומרים הפסיקו לעבוד. שני, שלישי וחמישי חייכו מאחורי המסכות שלהם והעיפו שומרים הצידה כמו בובות קש. אסיף התכופף בקושי תחת הזאב של שני, אבל טופר אחד השאיר קרע ארוך. שלישי קפצה עליו ואילצה אותו לרקוד בין שיסופי החרב שלה. שני ושבת נעמדו משני צידיו וחוללו שתי מערבולות, אחת דקה כדי להרחיק את השומרים ואחת עבה כדי ללכוד את האל בפנים. בינתיים, חמישי דפק עם פטישו על חרבו במקצב עמוק, בעיניים עצומות, והעננים התקדרו מעליו. הוא פקח את עיניו, צחק, ודפק את הדפיקה האחרונה בקול גדול. שלישי החליקה דרך המערבולת, משאירה את אסיף לבדו במרכז. העננים נשברו והפילו עליו את התקרה.[/storyp]
[storyp]“אתה חושב שהוא יישאר שם למטה עד שנצא מהאחוזה?” שאלה שני כששטפה את השומרים שעמדו בינם לבין היציאה בגלים סוחפים.[/storyp]
[storyp]“כנראה שכן. הוא תמיד היה החלש מכולנו.” ענה שבת. הם גלשו במורד מדרגות הכניסה ויצאו בשער הכניסה.[/storyp]
[storyp]האחוזה ניצבה בצידו המוגבה של אי שמיים. שאר האי הוקדש לפרנסתו של לורד דובדבן – מזקקות השמן. עובדים קפאו תוך כדי ריקון שקי זיתים לתופים מסתובבים גדולים כשהחבורה חלפה ביניהם.[/storyp]
[storyp]השמיים הבהיקו. כיפת כוח כיסתה את אי השמיים, וספינות המשמר הגיחו מאחורי האחוזה והקיפו אותם. החבורה החליקה לעצירה במים שהתנקזו על הרצפה, עכורים משמן ופיח מכונות.[/storyp]
[storyp]“תכננת את זה מראש, נכון, שני?” שאל רביעי בדאגה.[/storyp]
[storyp]“כמובן!” היא ענתה בבטחון. “אתה מפקפק במנהיגה שלך, רביעי?”[/storyp]
[storyp]“לפעמים קשה שלא, שני.”[/storyp]
[storyp]“אל תדאג.” היא ענתה והובילה אותם בשאננות אל מרכז החצר, למקום אליו התנקזו כל המים. “בניגוד לאנשים הנחמדים האלה, אני חושבת ביותר משני מימדים.”[/storyp]
[storyp]אסיף רץ אליהם, מאובק ביותר, ובהחלט לא מחייך. הוא פרש את ידיו. שני הקיפה אותם בגל ענק, מסתירה אותם מעיני רודפיהם, וריסקה את הגל מטה. כשענן המים שקע, הם נעלמו.[/storyp]
[storyp]אסיף הגיע למקום בו היו. הפתח המרושת עליו עמדו לא היה שם, ודרך החור הענק שניקז את המים אל הריק הוא ראה את שני מנופפת אליו מסיפונה של ספינה קטנה, והם טסו משם.[/storyp]
[storyp]אסיף קילל ורץ אל הספינות, אבל אלה היו ספינות משמר, מהירות וזריזות בגובה קבוע אך מגושמות בנסיקה וצלילה. הוא יכל רק לצפות בספינתם הקטנה של גלגלי הגאות, 'שעת שיא', נעלמת בערפיליות הדקות.[/storyp]

[storyp]'שעת שיא' הגיחה מבין הערפיליות. מאחוריהם אפשר היה לראות את איי השמיים של האצילים סביב הגוש הגדול בהרבה שהיה עיר הסתיו, על עציה האדומים ובתיה סחופי הרוח. נקודות זעירות – ספינות משמר – הקיפו אותה והתפרשו לצדדים, בנתיבים שהובילו אל עיר הקיץ ועיר החורף. לרוע מזלו של המשמר 'שעת שיא' הייתה מוסתרת במיטב ההסוואה ששבת ורביעי הצליחו לארוג בשבילה, והיא בכלל לא טסה אל קיץ או חורף – היא טסה היישר אל המרכז סביבו חגו ערי העונות. הם טסו למכונה המגובבת שסיפקה אור לערים, אל מרכז העולם, אל הבסיס הסודי שלהם – אל שמש השעון.[/storyp]
---
 
זה דווקא דבר שלא יקבל התייחסות בסיפור. הוא לא נחוץ והוא ייצור קשר בין העולם שלנו לעולם בסיפור, והעולם בסיפור עומד בזכות עצמו. זה רק בונוס קטן למי ששם לב, לא יותר.
באותה מידה הייתי יכול ליצור את הדמויות בצורה לא קשורה לשמות שלהם והסיפור היה סובל מזה. השמות עצמם אמורים להשתלב בתמה החוזרת של זמן.
 
Gilthans The Quiet אמר/ה:
הסיפור היה מגניב, ודי נכנסתי אליו, אבל כמו שאמרו - נכנסת לאקשן יותר מדי מהר. לדעתי, מאוד קשה לפתוח סיפור בסצינת אקשן מהירה, כי אתה עדיין לא מחובר מספיק לדמויות כדי שיהיה אכפת לך. אם בכל זאת לעשות זאת, אני חושב שעדיף שהסיפור יתחיל מלכתחילה כסצינת אקשן. במקרה הזה מה שקרה זה שיש חצי-שורה על האציל ששותה יין, מה שיוצר את הטון הרגוע הסטנדרטי שאיתו מתחילים, ואז בלי שום אזהרה המשרתת מתה, ודמויות ראשיות צצות מכל מקום.
הסיפור מתחיל In Medias Res, שזה סביר לחלוטין. אני דווקא חושב שההתחלה היא במקום הנכון.
 
2000 חדי קרן/2000 חדי קרן.
קצת קשה לי להבין את הקסם עם המים, אבל הכל יחסית די ברור לי (או שלא הבנתי בכלל..).
למה רק ללורד דובדבן אין שם שקשור לזמן?
 
Dark sith אמר/ה:
קצת קשה לי להבין את הקסם עם המים, אבל הכל יחסית די ברור לי (או שלא הבנתי בכלל..).
אז הכל בסדר!

לורד דובדבן הוא א. דמות משנית וב. דמות משנית מוקדמת. בזמנו עדיין לו החלטתי על הרעיון הזה, אז פשוט נתתי לו שם שנשמע נחמד.
 
חלק שני:
לוחות האור של שמש השעון פנו אל חורף, ורביעי התרחק מעט לצד השני ליתר ביטחון וכיוון את הספינה לאחד הפתחים שניקדו את המתקן האדיר. הוא קיפל את המפרשים במיומנות, פתח את המסילות, ולאחר רגע הם החליקו במהירות באחת המנהרות שרישתו את השמש. רביעי ניווט את 'שעת שיא' ביד בוטחת ותוך כמה דקות הם הגיחו ועצרו במרכז רצפתו של אולם ענק. מפלסים רבים התנשאו מעליהם, תלויים מהתקרה, והחבורה זינקה אל הסולמות והשרשראות שהיו תלויים מהמפלס התחתון. רביעי סיים לבצע בדיקות אחרונות ולאבטח את 'שעת שיא' לקרקע וקפץ אחרי השאר.
הם עברו את המפלס התחתון – ציוד וחלקי חילוף ל-'שעת שיא' – ואת המפלס השני – אספקה – ועצרו במפלס השלישי. כל אחד פנה לפינתו לטפל בכליו. שני פיזמה לעצמה, האכילה את הזאב שלה ושימנה את הרגל שלו. שלישי הניחה את חרבה על מעמד והורידה את כפפותיה – היא בדקה אותן בידה השמאלית כי ידה הימנית נגמרה בגדם חבוש. רביעי הוציא ממעילו עוד ועוד מתקנים קטנים והחל לתחזק את כולם. חמישי רק ניקה בעצלתיים את הפטיש והחרב שלו, ושבת ישב עם כל המסכות וכיוונן את גלגלי השיניים שלהן.
“נוכל ללכת לאחיות הערביים.” אמרה שני בהרהור, מאכילה את הזאב שלה חטיפי בשר בהיסח דעת. “הן עובדות אצל האלה של חורף, הן בטח ידעו משהו. אפשר גם לרדת לעיר התחתית, אולי טוקטוק הצליח סוף סוף לשמוע משהו עם הכוסות שלו. תמיד אפשר לנסות להסתנן לאחוזה של האלה של חורף – השומרים אצלה לא שמים לב לכלום – אבל זה רק אם לא נגלה שום דבר.”
“יש גם את עומר, הוא עדיין חייב לנו.” ציין רביעי.
שני הסתייגה. “אההה, אני לא אוהבת את אביב. היא משרה עייפות שכזאת.”
“מה עם היורה?” שאל חמישי.
“לחזור לסתיו?” שני צחקה. “אני חושבת שכדאי שנתרחק ממנה בינתיים. בעצם...” היא אמרה בהרהור. “שבת, אולי אתה יודע משהו על התוכנית הזאת של האלים, על ראש השנה הזה? היית אחד מהם, פעם, אחרי הכל.”
“לא, לא שמעתי עליו.” אמר שבת. “אם הוא חלק מתוכנית חדשה של האלים, הם בטח שומרים על הפרטים כמיטב יכולתם. אני בספק אם נצליח לגלות משהו.”
“באמת, בשביל מה קיים סוד אם לא כדי שיגלו אותו?” אמרה שני בהנאה.
שבת המהם בספקנות. “יש סודות שעדיף לא לגלות.” הוא אמר ופנה לשלד המתכתי ששכב ליד שולחנו.
“לא.” אמרה שני, עדיין בעליזות, אבל הייתה נימה חדה מתחת לפני השטח. “אין סוד שמצדיק את השמירה שלו.”
שבת רק משך בכתפיו והחל להתעסק עם חוטי ברזל.
“אם אנחנו הולכים לחורף ולאביב, נצטרך להתכונן.” אמרה שני, חוזרת לתכנן. “רביעי, תוכל להכין את 'שעת שיא' לרוחות החורפיות והאביביות כך שלא נצטרך לעצור כאן באמצע?”
“עם שש שעות עכשיו ושעה להתאמה מחדש, כן.”
“חמישי, אני מקווה שלא שכחת איך להתמודד עם אוויר חם יותר.”
חמישי גיחך. “שכחתי, אבל אני לא אצטרך יותר מניסיון אחד כדי להיזכר.”
“שבת, הוא יהיה מוכן עד שנצא?”
שבת רכן מעל השלד, וחוטי הברזל החלו ללבוש צורה סביבו. “אני אצטרך קצת יותר זמן בשביל ליטושים אחרונים.”
“בסדר. שלישי?“
שלישי הרימה את ראשה.
“רוצה לבחור חטיפים לדרך?”

רביעי טרח ליד ההגאים ככל שהתקרבו לחורף. הרוחות שהקיפו את העיר היו מאתגרות לטייסים מנוסים וקטלניות לטייסים מתחילים, אך חורף עדיין הייתה העיר החביבה על גלגלי הגאות. העננים הכבדים שהקיפו אותה דרך קבע הפכו את השמירה עליה לבלתי אפשרית, ו-'שעת שיא' נכנסה ושייטה מעל העיר ללא מפריע. בחלקים בהם לא היה ערפל ירד גשם חזק או שלג כבד, ובחלקים שהצליחו להינצל גם מאלה שרר כפור חזק כל כך שאף אחד לא יצא אליהם. רביעי נחת באחת החצרות שהם שריינו לעצמם והחבורה התעטפה היטב, קיפלה את הספינה ויצאה אל העיר.
חורף הייתה מוזנחת, מלוכלכת והומה. האנשים התאספו באותם מקומות כדי לשמור על החום, מה שיצר רחובות צפופים ורחובות נטושים, לפעמים זה לצד זה. החבורה נשארה ברחובות הצפופים משום שאפילו בחורף הם לא יכלו להרשות לעצמם להסתכן, אך עם שבת המגודל מפלס את הדרך הם התקדמו בקלות. הם עשו את דרכם למרכז העיר, לאזור שמצד אחד שרץ שומרים מעט יותר מהרגיל ומצד שני שיכן את המודיעים הטובים ביותר. הם מצאו את יעדם - מועדון הריקודים של מר קפיץ – ונכנסו בדלתות הקודרות שהובילו פנימה.
המועדון היה אפלולי ומעושן, וריחות של של ורדים, אבק ושוקולד מילאו את האוויר. במרכז הייתה רחבה משובצת בשחור ולבן, עליה רקדו זוגות לצלילי להקת מיתרים, וממנה עלו מדרגות אל המרפסות שהשקיפו על המחולות. הם הקיפו את הרחבה ועלו בגרם המדרגות שבקצה השני. מהמדרגות התפצלו שבילים תלויים, מובילים למרפסות השקפה מצוידות בשולחנות ותאורה אפלולית. שני השאירה את שלישי וחמישי בהתפצלות האחרונה בה פנו והמשיכה עם השאר למרפסת שניצבה היישר מעל שפת הרחבה.
רק שני המקומות הקרובים למעקה היו תפוסים ליד השולחן, ובהם ישבו שתי גברות דומות בגיל העמידה. שיערן היה שחור ועשיר, פניהן מקומטות ועורן אדום. אצבעותיהן פיזזו על המשענות, והן הביטו ברוקדים באדישות. שני, רביעי ושבת התיישבו מולן ושני דפקה בשולחן ארבע פעמים.
הגברות סובבו את כיסאות הגלגלים שלהן אל האורחים. אצבעותיהן פיזזו כעת על המפה המאובקת בזמן שרגליהן שכבו בדממה מתחת לשולחן.
“ברוכים השבים.” אמרה אחת האחיות. השנייה המשיכה: “מה מביא אתכם אלינו הפעם?”
“ראש השנה.” אמרה שני והאחיות המהמו בכובד ראש. “מה אתן יודעות?”
“ראשית, התשלום.”
רביעי הניח שקיק קטן על השולחן, אך שני אמרה בנחת: “אתן מכירות אותנו מספיק כדי לדעת שנשלם. מידע קודם.”
“לא הרבה.” הודתה האחת, והשנייה אמרה: “אורות שומרת על המסמכים היטב.”
“מסמכים.” אמרה שני בעניין.
“שמורים בחדר העבודה הלבן. הן הגיעו מקיץ, על נייר אפור ובתיק עור. אורות הכינה תוכניות משלה, ועליהן היא עובדת בחדר העבודה המואר, החדר האהוב עליה.”
“ומה עוד?”
“זה הכל. אורות נתנה לצוות רק הוראות בסיסיות לקראת ראש השנה, אך את ההוראות האמיתיות היא נתנה למוציאים לפועל.”
שני הקדירה את מצחה. המוציאים לפועל היו, בלשון המעטה, חלאות. שנואים על כולם ובצדק.
“טוב, זה יספיק.” היא לקחה את השקיק אך לפני שזרקה אותו שאלה בעניין: “איך מתקדמת האריגה?”
האחיות היססו. הן לא אהבו לדבר על הנושא הזה, אך שני חילצה מהן את סודן והוא ריתק אותה.
“בשבוע שעבר סיימנו לארוג בשבילה את האגדה החוזרת על עקבותיה.” הן אמרו בשקט. “עכשיו אנחנו עובדות על סיפור החולף-עובר.”
האחיות ערביים היו אורגות העידנים של אורות, האלה של חורף. היא העסיקה את אצבעותיהן הזריזות באריגת סיפורים לשטיחים. היא תגמלה אותן בעין יפה, אך היא קיבלה אותן לעבודה בלי לשאול אותן והיו כרוכות בה צדדים... כואבים.
שני, מסופקת, הטילה לעברן את השקיק. לראשונה האחיות עצרו את אצבעותיהן והרימו את השקיק בזהירות רבה. מתוכו נפלו כמה גלגלי שיניים עשויים מתכת אפורה-עמומה, והאחיות הרימו אותם בהתרגשות. הן משכו את חולצתותיהן מטה, חושפות את שעון הלב שלהן, ופתחו את המכסה. בפנים הגלגלים הלבנים צרחו כשהסתחררו, מפמפמים דם במהירות מפחידה דרך העורקים. הצירים בהם היו אמורים להיות הגלגלים שיחברו את הלב אל הרגליים, עם זאת, היו ריקים - אורות לא רצתה לבזבז משאבים על איברים מיותרים. בזהירות, בתנועות מורגלות, האחיות הניחו את הגלגלים על הצירים. הם נפלו למקומם, החלו להסתחרר עם השאר והאחיות קפצו על רגליהן וזינקו מטה, לרחבת הריקודים. הרוקדים האחרים יצרו בשבילן חלל קטן במרכז במהירות, וצפו בשתי הגברות מחוללות בסערה, מהירות מכדי לקלוט את מורכבות צעדיהן.
האחיות היו רקדניות בנשמתן. הן ארגו בלית ברירה לפני כן. כשאורות מצאה אותן והעסיקה אותן הן קיללו כל ישות שהן הכירו. כעת הן חיו בשביל התשלומים המזדמנים כדי שהן יוכלו לרקוד עוד קצת. רק גלגלי השיניים שאורות יכלה להכין עמדו בקצב הסיבוב של הלב לאורך זמן, וגלגלי שיניים רגילים התנפצו אם ניסו לחבר אותם. אפילו גלגלי השיניים מהמתכות המחוזקות שהאחיות דרשו החזיקו רק כמה דקות, ולכן הן ניצלו את הדקות האלה עד תומן.
הפעם בלי אקשן, אבל עם עיר חדשה לבקר בה.

הערות, הארות, הצעות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
יותר טוב מהקטע הקודם למרות שעדיין קשה מאד להבחין בין הגיבורים ולהבין מי זה מי. האם ניסית לתת להם סגנון דיבור שונה?

מדובר בעולם של רובוטים? באמת עולם משונה.

האחיות האורגות מעניינות.
 
בגלל ששני עושה את רוב הדיבורים, סגנונות דיבור ייחודיים לא באמת יעזרו.

הם לא רובוטים, אבל שתלים? בטח. זו נקודה ששכחתי להבהיר, שהאנשים הם בשר ודם אבל גם גלגלי שיניים. אני אראה אם אני אוכל להכניס את זה בעריכה.
 
לפני שאני ממשיך, שאלה לכל מי שמתעניין בסיפור הזה. אני מבין שקשה לעקוב אחרי השמות ולהבין מי זה מי ומי עושה מה. השאלה היא: כמה זה מפריע לכם? האם תוכלו להמשיך לקרוא את הסיפור ולהתמודד עם הבלבול, או שתעדיפו שאני אסדר קצת את הבלגן לפני שאני ממשיך?
בשורה התחתונה, יש שלוש אפשרויות:
א. שכתוב כולל של מה שכתבתי עד עכשיו, דבר שיעזור אבל לא בטוח כמה - אני מכוון לקצב מסוים, ושילוב היכרות מעמיקה תהיה בעייתית. חוץ מזה, זה כאב ראש.
ב. כתיבת פירוט קטן על כל דמות, מי היא, מה מייחד אותה, איך היא נראית. זה פתרון טלאי מכוער, אבל הוא כולל מעט מאוד מאמץ מצידי, שזה דבר שאני די אוהב.
ג. פשוט להמשיך, בלי עריכה, בלי הסברים, ונקווה כולנו שתכירו את הדמויות עם הזמן. זה רק אם אתם חושבים שתסתדרו עם זה ולא רוצים פתרון גס כמו ב.
אז מה אתם מעדיפים?
 
2מאץ': אחלה, שמח לשמוע.
מרתוס: זה סבבה, אבל אם בינתיים אתה לא לגמרי מבין מה קורה חוויית הקריאה שלך נפגמת ("אתה" לאו דווקא מכוון אליך). הנקודה היא שהסיפור הזה היה מההתחלה יותר ניסוי מכל דבר אחר - זה היה עולם מגניב, רציתי לכתוב אותו, והמטרה העיקרית שלי היא שאנשים יחשפו לעולם הזה. אם הם מוסחים ע"י ניסיונות להבין מי עושה מה המטרה העיקרית מתפספסת. אני מעדיף להוסיף טלאי מכוער כדי שאנשים יוכלו ליהנות בקלות מהעולם מאשר שאנשים ילכו לאיבוד בסיפור. סדר עדיפויות.
 
חזרה
Top