הערה מראש: אני בונה לפי התבנית של סל"ש גרסה 3. יכול להיות שיש שינויים בחוקים שקשורים למקצועות שאיני מודע אליהם.
הנה קצת פלאף לרצות את רוצי הפלאף: אנשי המתכת הנסתרים. הודפים חרבות ונשקים, עובדים של מתכת.
הרפתקאות: מתכתיקנים בדרך כלל יוצאים להרפתקאות מהסיבה המוכרת- כסף. אם כי חלק יוצאים להרפתקאות בגלל עקרון, דחיה חברתית או כל סיבה שיכולה להיות.
מאפיינים: מתכתיקנים מתמחים במתכות. מתכתיקנים בדרך כלל לא לובשים שריון וכמעט תמיד בעלי נשק מתכתי כלשהו (חרב, גרזן וכולי). יש כמה אחוות של מתכתיקנים, אך אין אחווה כוללת ויש הרבה מתכתיקנים שלא כלולים באחווה.
נטייה: מתכתיקנים לפעמים מסתירים את טבעם, לפעמים לא. יש רעים, יש טובים ויש כאלה שלא אכפת להם. מתכתיקנים מאוד שונים ומגוונים.
דת: הכל יכול להיות, אם כי סביר להניח שיהיה אל שקשור למתכות (כמו מוראדין).
רקע: מתכתיקנים לפעמים נולדים ככה, לפעמים כוחם מוענק ממקור מיסתורי, שלא תמיד אותו אחד. לפעמים האמנות של המתכת מלומדת, שזה כולל בליעת מתכות, חסימת מכות וכולי. מתכתיקנים מתמקדים בהגנה, אך כמעט תמיד סוחבים איתם נשק טוב.
גזעים: זה נדיר בכל הגזעים, חוץ מגזע ה(אני רוצה לבנות גזע שזה המקצוע המועדף עליו). במקום השני נמצאים בני האדם, ובאופן כללי מתכתיקנים הם מאוד נדירים ונדחים לפעמים בגלל שמחשיבים אותם כעל טבעיים\מוזרים.
מקצועות אחרים: מסתדרים באופן בערך שווה עם כל מקצוע, ויש להם יחס מיוחד ומוזר עם נזירים, כי שניהם מתמקדים בגוף.
מידע לגבי חוקי המשחק
תכונות: זריזות חשובה למתכתיקנים בגלל שהם מקבלים תוסף שריון בלי מחסר שריון ועם תוסף זריזות בלתי מוגבל חוכמה משפיעה על כישרון מסוים שהם יכולים לקחת בשם מגנטיות.
נטיה: הכול.
קוביות פגיעה: ק10.
מיומנות מקצוע
בזה אטפל בפעם אחרת. יש לי קצת דילמה בקשר לזה.
מאפייני מקצוע
שליטה בנשק ושריונות: שולטים בנשקים פשוטים, רגילים ובמגנים. אין שליטה בשריונות. מתכתיקן יכול ללבוש שריונות, אך זה יחליף את תוסף השריון המתכתי הטבעי שלו והוא יסבול ממחסרים רגילים משיריון (מחסר שריון, תוסף זריזות מוגבל, סיכוי כישלון לחשי מאגיה)
תוספי כישרונות:
העתק הדבק:
בשביל לקחת את הכישרונות הנוספים, חייבים לעמוד בדרישות המוקדמות שלהם. אלו הכישרונות הנוספים:
גוף סטטי, העברת חשמל, אלחלד, שריון חיצוני, מיקוד מתכת, מיקוד מתכת מלא, הגנה ממתכות, מגנטיות, מגנוט, יד ברזל (10 כשרונות).
גוף סטטי
דרישות: 15 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר, פעם ביום, לקחת הצלת קשיחות חוזרת.
רגיל: אין הצלה חוזרת.
העברת חשמל
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר לעשות הצלת קשיחות נגד התקפה חשמלית בד"ק הנזק שהיה אמור להיגרם, ומאפשר להעביר את הנזק למקום אחר. אם נכשלים, חוטפים נזק מלא. אין העברה חלקית של חשמל, זה הכול או כלום.
רגיל: חוטפים נזק חשמל בלי הצלה נוספת.
אלחלד
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: נותן חסינות מחלודה, ומאפשר להגן במגע על חפץ מתכתי מחלודה.
שריון חיצוני
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר להבליט את השריון הפנימי החוצה. זה נותן תוסף שריון טבעי +2 לדרג"ש ומחסר 2- לכל בדיקה הקשורה בזריזות. להוציא את זה זה פעולה חופשית, להכניס את זה לוקח דקה. כל בגדים שהם לא גמישים מאוד\גדולים מאוד על הלובש יהרסו. לא יכול להיות מופעל כשלובשים שריון.
מיקוד מתכת
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: נותן תוסף הקשור למתכת אחת מהרשימה הבאה (לבחירת השחקן): +2 לכל בדיקות המלאכה הקשורות במתכת, חישה במתכת בטווח 15 מטר, +1 להתקפה עם נשק מהמתכת הזאת, זיהוי המתכת אינסטנקטיבית.
מיוחד: אפשר לקחת את הכישרון הזה פעמים מרובות, כל פעם למתכת אחרת.
מיקוד מתכת מלא
דרישות: מיקוד מתכת במתכת הנבחרת.
תיאור: נותן את כל התוספים האפשריים במתכת, במקום רק אחד.
מיוחד: אפשר לקחת את הכישרון הזה פעמים מרובות, כל פעם למתכת אחרת.
הגנה ממתכות
דרישות: 20 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: נותן תוסף חמיקה +3 לדרג"ש כנגד כל התקפה הקשורה במתכת (כמו התקפה מחרב) והתעלמות מנקודת נזק אחת נוספת (בנוסף לכל התעלמות אחרת אפשרית).
מגנטיות
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר למשוך חפצים מתכתיים אל יד\איבר אחר של המטיל. הפעולה היא חופשית כשמדובר במשהו לא מוחזק\מודבק\משהו. כשרוצים למשוך חפץ שמוחזק על ידי יצור, הוא צריך לבצע בדיקת כוח נגד ד"ק השווה לדרגת המתכתיקן+מתאם החוכמה של המתכתיקן, אם הוא חיובי. אם משתמשים בזה על מתכתיקן, זה עובד כאילו זה חפץ.
מגנוט
דרישות: מגנטיות.
תיאור: מאפשר להפוך חפץ מתכתי למגנטי במגע. כולל נשקים. הדבר מושך דברים ששוקלים פחות מעשירית ממשקל החפץ. לא מושך את המתכתיקן שמגנט את החפץ ולא את חפציו.
יד ברזל
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: כף יד אחת הופכת לכף יד מברזל. היא עושה באופן קבוע נזק רגיל במקום הכנעה, עם +1 לנזק, ואפשר ללבוש עליה כפפות כרגיל. גודל היד לא משתנה.
תוסף לדרג"ש: כמו הכשרונות של לוחם (+1 בדרגה 1, +2 בדרגה 2, +3 בדרגה 4, +4 בדרגה 6, +5 בדרגה 8, +6 בדרגה 10, +7 בדרגה 12, +8 בדרגה 14, +9 בדרגה 16, +10 בדרגה 18, +11 בדרגה 20)
התה"ב טוב, קשיחות טוב, רצון ותגובה גרוע.
כישרון נוסף בדרגה 1, 5, 10, 15 ו20.
בדרגה 20 מקבל חסינות מנזק הכנעה.
אני צריך לעשות חוקים בקשר לחלודה של מתכתיקנים, או פשוט לתת לעשות שהם לא מחלידים.
המלצות פתיחה- כאילו שמישהו פה צריך עזרה בזה.
הנה קצת פלאף לרצות את רוצי הפלאף: אנשי המתכת הנסתרים. הודפים חרבות ונשקים, עובדים של מתכת.
הרפתקאות: מתכתיקנים בדרך כלל יוצאים להרפתקאות מהסיבה המוכרת- כסף. אם כי חלק יוצאים להרפתקאות בגלל עקרון, דחיה חברתית או כל סיבה שיכולה להיות.
מאפיינים: מתכתיקנים מתמחים במתכות. מתכתיקנים בדרך כלל לא לובשים שריון וכמעט תמיד בעלי נשק מתכתי כלשהו (חרב, גרזן וכולי). יש כמה אחוות של מתכתיקנים, אך אין אחווה כוללת ויש הרבה מתכתיקנים שלא כלולים באחווה.
נטייה: מתכתיקנים לפעמים מסתירים את טבעם, לפעמים לא. יש רעים, יש טובים ויש כאלה שלא אכפת להם. מתכתיקנים מאוד שונים ומגוונים.
דת: הכל יכול להיות, אם כי סביר להניח שיהיה אל שקשור למתכות (כמו מוראדין).
רקע: מתכתיקנים לפעמים נולדים ככה, לפעמים כוחם מוענק ממקור מיסתורי, שלא תמיד אותו אחד. לפעמים האמנות של המתכת מלומדת, שזה כולל בליעת מתכות, חסימת מכות וכולי. מתכתיקנים מתמקדים בהגנה, אך כמעט תמיד סוחבים איתם נשק טוב.
גזעים: זה נדיר בכל הגזעים, חוץ מגזע ה(אני רוצה לבנות גזע שזה המקצוע המועדף עליו). במקום השני נמצאים בני האדם, ובאופן כללי מתכתיקנים הם מאוד נדירים ונדחים לפעמים בגלל שמחשיבים אותם כעל טבעיים\מוזרים.
מקצועות אחרים: מסתדרים באופן בערך שווה עם כל מקצוע, ויש להם יחס מיוחד ומוזר עם נזירים, כי שניהם מתמקדים בגוף.
מידע לגבי חוקי המשחק
תכונות: זריזות חשובה למתכתיקנים בגלל שהם מקבלים תוסף שריון בלי מחסר שריון ועם תוסף זריזות בלתי מוגבל חוכמה משפיעה על כישרון מסוים שהם יכולים לקחת בשם מגנטיות.
נטיה: הכול.
קוביות פגיעה: ק10.
מיומנות מקצוע
בזה אטפל בפעם אחרת. יש לי קצת דילמה בקשר לזה.
מאפייני מקצוע
שליטה בנשק ושריונות: שולטים בנשקים פשוטים, רגילים ובמגנים. אין שליטה בשריונות. מתכתיקן יכול ללבוש שריונות, אך זה יחליף את תוסף השריון המתכתי הטבעי שלו והוא יסבול ממחסרים רגילים משיריון (מחסר שריון, תוסף זריזות מוגבל, סיכוי כישלון לחשי מאגיה)
תוספי כישרונות:
העתק הדבק:
בשביל לקחת את הכישרונות הנוספים, חייבים לעמוד בדרישות המוקדמות שלהם. אלו הכישרונות הנוספים:
גוף סטטי, העברת חשמל, אלחלד, שריון חיצוני, מיקוד מתכת, מיקוד מתכת מלא, הגנה ממתכות, מגנטיות, מגנוט, יד ברזל (10 כשרונות).
גוף סטטי
דרישות: 15 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר, פעם ביום, לקחת הצלת קשיחות חוזרת.
רגיל: אין הצלה חוזרת.
העברת חשמל
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר לעשות הצלת קשיחות נגד התקפה חשמלית בד"ק הנזק שהיה אמור להיגרם, ומאפשר להעביר את הנזק למקום אחר. אם נכשלים, חוטפים נזק מלא. אין העברה חלקית של חשמל, זה הכול או כלום.
רגיל: חוטפים נזק חשמל בלי הצלה נוספת.
אלחלד
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: נותן חסינות מחלודה, ומאפשר להגן במגע על חפץ מתכתי מחלודה.
שריון חיצוני
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר להבליט את השריון הפנימי החוצה. זה נותן תוסף שריון טבעי +2 לדרג"ש ומחסר 2- לכל בדיקה הקשורה בזריזות. להוציא את זה זה פעולה חופשית, להכניס את זה לוקח דקה. כל בגדים שהם לא גמישים מאוד\גדולים מאוד על הלובש יהרסו. לא יכול להיות מופעל כשלובשים שריון.
מיקוד מתכת
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: נותן תוסף הקשור למתכת אחת מהרשימה הבאה (לבחירת השחקן): +2 לכל בדיקות המלאכה הקשורות במתכת, חישה במתכת בטווח 15 מטר, +1 להתקפה עם נשק מהמתכת הזאת, זיהוי המתכת אינסטנקטיבית.
מיוחד: אפשר לקחת את הכישרון הזה פעמים מרובות, כל פעם למתכת אחרת.
מיקוד מתכת מלא
דרישות: מיקוד מתכת במתכת הנבחרת.
תיאור: נותן את כל התוספים האפשריים במתכת, במקום רק אחד.
מיוחד: אפשר לקחת את הכישרון הזה פעמים מרובות, כל פעם למתכת אחרת.
הגנה ממתכות
דרישות: 20 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: נותן תוסף חמיקה +3 לדרג"ש כנגד כל התקפה הקשורה במתכת (כמו התקפה מחרב) והתעלמות מנקודת נזק אחת נוספת (בנוסף לכל התעלמות אחרת אפשרית).
מגנטיות
דרישות: 5 דרגות כמתכתיקן.
תיאור: מאפשר למשוך חפצים מתכתיים אל יד\איבר אחר של המטיל. הפעולה היא חופשית כשמדובר במשהו לא מוחזק\מודבק\משהו. כשרוצים למשוך חפץ שמוחזק על ידי יצור, הוא צריך לבצע בדיקת כוח נגד ד"ק השווה לדרגת המתכתיקן+מתאם החוכמה של המתכתיקן, אם הוא חיובי. אם משתמשים בזה על מתכתיקן, זה עובד כאילו זה חפץ.
מגנוט
דרישות: מגנטיות.
תיאור: מאפשר להפוך חפץ מתכתי למגנטי במגע. כולל נשקים. הדבר מושך דברים ששוקלים פחות מעשירית ממשקל החפץ. לא מושך את המתכתיקן שמגנט את החפץ ולא את חפציו.
יד ברזל
דרישות: מקצוע המתכתיקן.
תיאור: כף יד אחת הופכת לכף יד מברזל. היא עושה באופן קבוע נזק רגיל במקום הכנעה, עם +1 לנזק, ואפשר ללבוש עליה כפפות כרגיל. גודל היד לא משתנה.
תוסף לדרג"ש: כמו הכשרונות של לוחם (+1 בדרגה 1, +2 בדרגה 2, +3 בדרגה 4, +4 בדרגה 6, +5 בדרגה 8, +6 בדרגה 10, +7 בדרגה 12, +8 בדרגה 14, +9 בדרגה 16, +10 בדרגה 18, +11 בדרגה 20)
התה"ב טוב, קשיחות טוב, רצון ותגובה גרוע.
כישרון נוסף בדרגה 1, 5, 10, 15 ו20.
בדרגה 20 מקבל חסינות מנזק הכנעה.
אני צריך לעשות חוקים בקשר לחלודה של מתכתיקנים, או פשוט לתת לעשות שהם לא מחלידים.
המלצות פתיחה- כאילו שמישהו פה צריך עזרה בזה.