• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מקצועות מארצות הברונים - נתיבים למוד 5 (סיאן, הרחבה)

שבועת הדם (פאלדין)
צבא הסינטדל מורכב מ2 קבוצות, הראשנה היא הצבא המסורתי, אותו גוש שמצא עצמו נאבק במלחמת התשה מול הזאבים בזמנו, והצבא המלכותי, אותו כוח חמוש בנשק חם אשר קצר את הזאבים בנשקים שהם מעולם לא ראו קודם.
החלוקה הזו מתעלמת ממס' קבוצות פנימיות בתוך הסינטדל, שכן קשה להגדיר את הקבוצה הזו כצבא, הם אומנם גוף מִילִיטַנְטִי, בעל שרשרת פיקוד מסודרת וההיירכיה צבאית ברורה, אבל הם מעולם לא יעזבו את שערי העיר, למעשה רובם לא יעזבו את שערי הטבעת השלישית גם ביום גרוע, התפקיד שלהם הוא להגן על האצולה של הסינטדל, ועל הערפדים החזקים ביותר בה.

אבירי הדם של הסידנטל הם מסדר ייחודי, ראשית הקבלה למסדר דורשת אישור מלפחות שלושה חברים אחרים, שנים מהם צריכים להיות בדרגה בכירה מספיק על מנת לספק המלצה כזו. שנית, המסדר ייחודי לדמפירים באופן מוחלט, עד לרמה שהמעטים שניסו להתקבל למסדר מבלי להיות דמפירים בתור התחלה, נאלצו לעבור טקסים סודיים על מנת להפוך לכאלה, דבר שדי בו כדי לזכות בכבוד, שכן נראה שהיחידי אשר מחזיק בידע כיצד להפוך יצור שכבר חי לדמפיר או ערפד, הוא ברון החטאים עצמו.

כוחכם של אבירי הדם לא מגיע משמירה, אלא מהיכולת שלהם תעל את השבועות שלהם יחד עם כוח הערפדים בשביל עוצמה נדירה, הם מנוהלים דרך מסדר אשר מאוגד בטבעת השנייה של הסינטדל, והוא אחד הארגונים היחידים בברונות שמנוהל על ידי דמפירים בלבד.
מרבית אבירי הדם משובצים לשמור על ערפדים ספציפים, כאשר השיבוץ נעשה לרוב בצורה פולטית, ולא פעם מתבצע דרך הצבה של צאצא של ערפד א' אצל ערפד ב', הדבר יצר בעבר מסגרת של "בני ערובה" בתוך המסדר, מה שגרם להתנגשויות בתוך המסדר שאימו על שלמותו, הדבר דרש החלפה של מברית הסגל הבכיר של המסדר, והחלפת השבועות בנאמנות לברון החטאים בתור הערך החשוב ביותר, כשרק המסדר עצמו שני לו.

שבועת הדם

לחשי נתיב- החל מדרגה 3, אתה מקבל את הלחשים הבאים כלחשי שבועה.
דרגהלחש
3command,protection from evil and good
5hold person,zone of truth
9counterspell,dispel magic
11compulsion,locate creature
17dominate person, geas

תיעול קדושה- כאשר אתה בוחר בשבועת אבירי הדם, אתה מקבל את 2 יכולות תיעול הקדושה הבאות:

הכאה מדממת - אבירי הדם יודעים כיצד להכות באויבים שלהם גם ללא כוח קדוש, הם ממירים את העוצמה המיטסית בדמם שלהם, מתדלקים את הכוח בקורבן אישי- כאשר אתה פוגע במטרה בהתקפת קפאפ, אתה יכול להשתמש בהכאה גם ללא ניצול יחידת לחש, במקום זאת נצל מס' נקודות פגיעה השווה לדרג לחש הזמין לך כפול 2. אתה יכול לעשות שימוש ביכולת זו מס' פעמים השווה לתוסף ההכשרה שלך, ומחדש אותם כאשר אתה משלים מנוחה קצרה.

איסוף דם - כוח הדם מעניק לאבירי הדם יכולת לשוב להילחם גם כאשר הם נפצעים, העוצמה המשולבת שלהם מאפשרת להם להתחזק על חשבון בני ברית ואויבים כאחד. כפעולה רגילה, כל מטרה בטווח 30 פיט ממך צריכה להציל הצלת כריזמה. בכישלון המטרה סופגת נקודת נזק אחת, ואתה מקבל נקודת נק"פ זמנית על כל מטרה שנכשלה בהצלה. הנק"פ הזמני נשאר למשך שעה או עד שהוא מנוצל עד תום. אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו אחת למנוחה ארוכה.

להבי דם - אבירי הדם מסוגלים לגרום ללהבים שלהם ושל בני בריתם להיות רעבים לדם, הנשקים שלהם זוהרים באור אדום כאשר יצורים חיים נמצאים בסביבה שלהם, מציגים את הרעב של הלהב המחכה את הרעב של הערפדים - החל מדרגה 7, אתה ובני ברית בטווח 10 פיט ממך מוספים את מתאם הכריזמה שלך לנזק.
החל מדרגה 18, ההילה משפיעה גם על בני ברית בטווח של עד 30 פיט.

מגננת דם - אבירי דם מסוגלים להעניק לכוח החיים שלהם עוצמה נוספת, גופם לא תמיד יצליח להכיל את העוצמה הזו, והיא תדעך מהר. החל מדרגה 15, כאשר אתה נתון תחת השפעה של ריפוי, הריפוי יכול לחרוג ממגבלת נקודות הפגיעה שלך, כל נקודה החורגת מומרת ל2 נקודות נק"פ זמני.
הנק"פ הזמני נשאר למשך דקה, אועד שהוא מנוצל עד תום.

ירח אדום כדם - אבירי הדם החזקים ביותר מסוגלים לגרום לדם שלהם לזרום אחרת, הכוח המשולב שלהם גורם לגופם להשתנות ולהעניק להם כוחות אדירים למשך פרק זמן קצר.
החל מדרגה 20, כפועלת בונוס בתורך אתה מסוגל לשנות צורה, שיוני הצורה נמשך למשך דקה ובמהלכו אתה זוכה ביכולת הבאות:
  • כאשר אתה מוריד אויב אל מתחת ל0 נק"פ, אתה מחדש כמות נק"פ השווה למתאם הכריזמה שלך ועוד חצי מדרגת הפאלדין שלך.
  • אתה מקבל מהירות תעופה השווה ל30 פיט.
  • אתה זוכה בחסינות לנזק נקרוטי.
משום מה מוזר לי לדמיין סוג של אל מתים משתמשים במכות של נזק קדוש, אבל אני מתאר לעצמי שבטח הם משתמשים בprofane smite או משהו.

חוץ מזה, אני אוהב את תת המקצוע הזה. למרות שלדעתי הוא נותן לחשים מאוד חזקים כמוכנים תמיד, זה משהו שאני יכול להתעלם ממנו.
 
עריכה אחרונה:
כוח קדוש וכוח טמא לא חייבים להיות רעים או טובים. אפשר להשתמש בסמייט קדוש בשביל להוציא להורג חפים מפשע בדיוק כמו שאשפשר להשתמש בריפוי טמא בשביל לרפא חולים.
קיצר הנקודה היא שזה שהמקור של הכוח הוא קדוש לא מחייב אותו להיות נגדי לאלמתים
 
מקצוע אווירתי מאד. הוא מזכיר לי מאד את שומרי הראש מ-"האקדמיה לערפדים" - שהם גם דמפירים - או לחלופין הגרסה הערפדית של מסדר ידמגן שמתואר במקום אחר. הכוחותת החזקים שלהם עובדים לאור העובדה שהם אמורים להיות יחידת עילית של המשמר.

האם לאור רמת הטכנולוגיה של העולם הפלדינים מחליפים את החרבות הקדושות שלהם לרובים קדושים?

האם לגאווה היה אביר דם משלה או בשל מעמדה כבתו החורגת של ברון החטאים היא זכתה לשומר ראש מצאצאיו של הברון?

מאיפה בא הכח הקדוש? מברון החטאים? עד כה הצגת רק את הפרעה כמי שיכול להעניק כוחות כאלו בארצות הבארונים, אאז"נ.
 
האם לאור רמת הטכנולוגיה של העולם הפלדינים מחליפים את החרבות הקדושות שלהם לרובים קדושים?
מטעמי מכאניקה, פאלדינים לא יכולים להשתמש בנשק טווח ולהינות מהיכולות שלהם, אני שוקל אופציה של שבועה לפאלדינים שישתשמו בנשקי טווח, אבל כרגע הם נשארים עם חרבות קדושות/גרזנים ומשאירים את הנשק החם בצד, אני אתרץ את זה גם בתור שנשק חם קצת פחות מטעים לסוג האיומים שהם אמורים להגן עליו.

האם לגאווה היה אביר דם משלה או בשל מעמדה כבתו החורגת של ברון החטאים היא זכתה לשומר ראש מצאצאיו של הברון?
היא יותר זכתה להגנה בזכות מאזן אימה, אין אף אחד בעולם הזה שטיפש מספיק בשביל לבצע מהלך כנגד גאווה ולהסתכן בזעמו של הברון, מה גם שכל ניסון להציב לה שומר ראש לא צלח בצורה טובה במיוחד, יש אומרים שזה בעיקר כי הברון מעולם לא הרגיש שיש מישהו מספיק טוב בשביל להגן עליה (אולי חוץ מזעם, אבל לזעם היה בעיות אחרות)

מאיפה בא הכח הקדוש? מברון החטאים? עד כה הצגת רק את הפרעה כמי שיכול להעניק כוחות כאלו בארצות הבארונים, אאז"נ.

פאלדינים לא זקוקים לאמונה באל על מנת להפעיל את הניסים שלהם, אלא היצמדות לאידלאים להם נשבעו. אם הכוח נובע מהאידאלים או מהפאלדין עצמו? קשה לדעת ואיש עוד לא פסק לכאן ולכאן, לא מן הנמנע שמדובר בשילוב של ה2, אבל יכול להיות שהפאלדנים בסה"כ מייצגים אתה מה שסיאן למדה על בשרה- כל אחד יכול להתחרות באל אם יעבוד קשה מספיק.
 
נחמד אבל אני לא בטוח עד כמה איסוף דם יהיה שימושי... הוא גם פוגע (באופן מאוד מינורי אבל עדיין) בחברי צוות וגם דורש כמות גדולה של יצורים בשביל להיות יעיל... שלא לדבר על ההצלה.

נ.ב. הכאה מדממת היא גם כוח קדושה גם צורך נקפ וגם בעל מספר שימושים לפי תוסף הבקיאות?
 
עריכה אחרונה:
אשף המומנסיה.
אם יש אמת אחת ברורה בכל אינפרניה, היא שלדם יש כוח, הרבה כוח. דם הוא כוח החיים הזורם בעורקים של כל יצור, בין אם הוא בן אור או בן חושך, בין אם הוא תבוני או חיה, בין אם הוא יציר בשר או יציר כפיים. כל ביראה וכל יצירה זקוקה לדם כלשהו כדי להתקיים. ובני תמותה יותר מכולם.
קסם דם הוא קסם מסוכן, בעיקר כי דם הוא משאב מאוד נדיר, יש כמות גבולית של דם שאשף יכול להציע, וקסם דם מעולם לא הצליח לעשות שימוש בדם של יצור חי אחר על מנת לפצות על כך, מעבר לזה. דם "משומר" או מלאכותי הוא הרבה פחות יעיל בשביל קסמי דם, עד לרמה שטיפת דם טרי אחת שווה לגלונים שלמים של דם משומר, על מנת להעיר חדר בעזרת קסם דם יש צורך בדיקרה קלה של האצבע, בעשרה ליטר של דם משומר, או במאה ליטר של דם מזויף. למען הסר ספק, קוסמי דם לא מעירים חדרים בעזרת קסם דם.

בעוד שניתן היה לצפות שקסם חזק כל כך יהיה סודם של מעטים ולא מופץ ברבים, קסם דם נחשב הרבה פעמים לדרך הקלה להצלחה, קוסמי דם הם כמעט מכשפים בצורה מסווימת, הם מסוגלים לדלג על שנים של אימונים ועבודה קשה דרך הקרבה של גופם בשביל עוד כוח. כתוצאה מכך האקדמיה פתחה את שעריה ללימודי קסם דם לכל המבקש, ועדיין היא מוצאת את עצמה נאבקת לסגור כיתות- מעטים מוכנים להקריב כל כך הרבה, קל וחומר בעיר שבה יש יותר דם משיכר.
והראשון יותר משכר מהשני.

אשף-דם

צילוק - יש גבול לכמות הסבל שגוף האדם מסוגל לסבול, ואשפי דם רבים לומדים על בשרם את מחיר הכישוף, כתוצאה מכך הם לעיתים קרובות מצליחים להעלות את רף הכאב שלהם, ולהעניק לעצמם עוד מעט יכולות סבל לפני שהם נשברים. החל מדרגה 2, בכל פעם שאתה מקבל נק"פ עקב עליית דרגה, אתה מקבל נקודה אחת נוספת

קסם דם - יכולת הדגל של אשפי הדם היא להקריב דם במקום כוח מאגי, פעולת תיעול הקסם תמיד הייתה קשה למוח, מסוגלת להתיש את מירב האשפים הלא מאומנים, אשפי דם מאמנים את גופם כדי שיפצע על פעולת התיעול, בשבילם אין הבדל מהותי בין סבל פיזי לסבל גופני.
החל מדרגה 2, כאשר אשף דם מטיל לחש מרשימת לחשי האשף, הוא יכול לבחור שלא לנצל את יחידת הלחש, במקום זה הוא מוותר על כמות ק"פ השווה לדרג הלחש שהטיל.

העצמה מאגית - השלב הראשון הוא להשתמש בדם במקום קסם, השלב השני הוא להציע את הדם שלך בשביל לחזק את הלחשים שתוכל להטיל. החל מדרגה 6, אשף דם מסוגל להטיל לחש אשף כאילו הוטל בדרג 1 גובה יותר מאשר הוטל בפועל. באם הוא בוחר לעשות זאת, הוא מנצל מס ק"פ השווה לדרג הלחש המקורי.

מיקוד דרך כאב - בשלב מסוים אשפי דם מסוגלים לתעל את הכאב שלהם, בעוד שהם לא מתקרבים ללהינות מהתחושה, לעיתים הם יכולים להשתמש בדם שלהם כדי לפצות על חוסר ריכוז. החל מדרגה 10 כאשר אתה נכשל בהצלת ריכוז, אתה יכול כתגובה לנצל כמות נק"פ השווה לדרג הלחש, במידה ואתה עושה כן, אתה שומר על הריכוז.

בעלות דם - בשביל אשפי הדם המומחים, שדות קטל הם מקור אנרגיה, לעיתים קרובות הם מסוגלים לעשות שימוש בדם של יצור שמת בדקות האחרונות במקום בדם שלהם, כל עוד יש להם השפעה ישירה על המוות שלו. החל מדרגה 14 כפעולת בונוס, אשף דם יכול לשאוב את הדם מגופה של יצור שמת לפני פחות מדקה ונמצאת בטווח של עד 30 פיט ממנו, באם הוא עושה זאת הוא מחדש 2 ק"פ. במידה ולאשף אין ק"פ מנוצל, הוא מקבל ק"פ אחד זמני. הק"פ הזמני נעלם לאחר מנוחה קצרה, ק"פ זמני ממקורות דם שונים מצטברים, וניתן להשתמש בהם בשביל לחדש נק"פ במנוחה קצרה וכן בשביל קסם קדם או העצמה מאגית.
גופה שנשאב ממנה דם נהרסת קליל ולא ניתן לשאוב ממנה דם בשנית.
 
אשף המומנסיה.
אם יש אמת אחת ברורה בכל אינפרניה, היא שלדם יש כוח, הרבה כוח. דם הוא כוח החיים הזורם בעורקים של כל יצור, בין אם הוא בן אור או בן חושך, בין אם הוא תבוני או חיה, בין אם הוא יציר בשר או יציר כפיים. כל ביראה וכל יצירה זקוקה לדם כלשהו כדי להתקיים. ובני תמותה יותר מכולם.
קסם דם הוא קסם מסוכן, בעיקר כי דם הוא משאב מאוד נדיר, יש כמות גבולית של דם שאשף יכול להציע, וקסם דם מעולם לא הצליח לעשות שימוש בדם של יצור חי אחר על מנת לפצות על כך, מעבר לזה. דם "משומר" או מלאכותי הוא הרבה פחות יעיל בשביל קסמי דם, עד לרמה שטיפת דם טרי אחת שווה לגלונים שלמים של דם משומר, על מנת להעיר חדר בעזרת קסם דם יש צורך בדיקרה קלה של האצבע, בעשרה ליטר של דם משומר, או במאה ליטר של דם מזויף. למען הסר ספק, קוסמי דם לא מעירים חדרים בעזרת קסם דם.

בעוד שניתן היה לצפות שקסם חזק כל כך יהיה סודם של מעטים ולא מופץ ברבים, קסם דם נחשב הרבה פעמים לדרך הקלה להצלחה, קוסמי דם הם כמעט מכשפים בצורה מסווימת, הם מסוגלים לדלג על שנים של אימונים ועבודה קשה דרך הקרבה של גופם בשביל עוד כוח. כתוצאה מכך האקדמיה פתחה את שעריה ללימודי קסם דם לכל המבקש, ועדיין היא מוצאת את עצמה נאבקת לסגור כיתות- מעטים מוכנים להקריב כל כך הרבה, קל וחומר בעיר שבה יש יותר דם משיכר.
והראשון יותר משכר מהשני.

אשף-דם

צילוק - יש גבול לכמות הסבל שגוף האדם מסוגל לסבול, ואשפי דם רבים לומדים על בשרם את מחיר הכישוף, כתוצאה מכך הם לעיתים קרובות מצליחים להעלות את רף הכאב שלהם, ולהעניק לעצמם עוד מעט יכולות סבל לפני שהם נשברים. החל מדרגה 2, בכל פעם שאתה מקבל נק"פ עקב עליית דרגה, אתה מקבל נקודה אחת נוספת

קסם דם - יכולת הדגל של אשפי הדם היא להקריב דם במקום כוח מאגי, פעולת תיעול הקסם תמיד הייתה קשה למוח, מסוגלת להתיש את מירב האשפים הלא מאומנים, אשפי דם מאמנים את גופם כדי שיפצע על פעולת התיעול, בשבילם אין הבדל מהותי בין סבל פיזי לסבל גופני.
החל מדרגה 2, כאשר אשף דם מטיל לחש מרשימת לחשי האשף, הוא יכול לבחור שלא לנצל את יחידת הלחש, במקום זה הוא מוותר על כמות ק"פ השווה לדרג הלחש שהטיל.

העצמה מאגית - השלב הראשון הוא להשתמש בדם במקום קסם, השלב השני הוא להציע את הדם שלך בשביל לחזק את הלחשים שתוכל להטיל. החל מדרגה 6, אשף דם מסוגל להטיל לחש אשף כאילו הוטל בדרג 1 גובה יותר מאשר הוטל בפועל. באם הוא בוחר לעשות זאת, הוא מנצל מס ק"פ השווה לדרג הלחש המקורי.

מיקוד דרך כאב - בשלב מסוים אשפי דם מסוגלים לתעל את הכאב שלהם, בעוד שהם לא מתקרבים ללהינות מהתחושה, לעיתים הם יכולים להשתמש בדם שלהם כדי לפצות על חוסר ריכוז. החל מדרגה 10 כאשר אתה נכשל בהצלת ריכוז, אתה יכול כתגובה לנצל כמות נק"פ השווה לדרג הלחש, במידה ואתה עושה כן, אתה שומר על הריכוז.

בעלות דם - בשביל אשפי הדם המומחים, שדות קטל הם מקור אנרגיה, לעיתים קרובות הם מסוגלים לעשות שימוש בדם של יצור שמת בדקות האחרונות במקום בדם שלהם, כל עוד יש להם השפעה ישירה על המוות שלו. החל מדרגה 14 כפעולת בונוס, אשף דם יכול לשאוב את הדם מגופה של יצור שמת לפני פחות מדקה ונמצאת בטווח של עד 30 פיט ממנו, באם הוא עושה זאת הוא מחדש 2 ק"פ. במידה ולאשף אין ק"פ מנוצל, הוא מקבל ק"פ אחד זמני. הק"פ הזמני נעלם לאחר מנוחה קצרה, ק"פ זמני ממקורות דם שונים מצטברים, וניתן להשתמש בהם בשביל לחדש נק"פ במנוחה קצרה וכן בשביל קסם קדם או העצמה מאגית.
גופה שנשאב ממנה דם נהרסת קליל ולא ניתן לשאוב ממנה דם בשנית.
הנה הסקירה שלי.

צילוק: הגיוני. לא כזה בוסט לנק"פ, אבל בשביל תת מקצוע שתלוי בגרימת נזק לעצמך בשביל יכולות המקצוע שלו, עוד נק"פ תמיד טוב.

קסם דם: אני לא יודע אם אני אוהב את זה או לא. לדעתי הנזק מתישהו כבר לא יהווה בעיה כל כך רצינית. אשף בשלב 17 יוכל להספים גשם מטאורים כמעט כל תור בקרב. כמות חד ספרתית של נק"פ זה מחיר רציני בשלבים נמוכים, אבל מתישהו המערכת הזו תהיה ממש קלה לניצול.

הצעת דם: קוביות פגיעה בתור משאב מאגי? וואו, לא חשבתי על זה. נראה לי די מאוזן, לוותר על ק"פ בשביל לחש בשלב 1 יותר גבוה נראה לי כמו עסקה טובה ולא קלה מדי.

מיקוד דרך כאב: אתה יכול לבחור עוד נזק במקום נזק ואיבוד ריכוז. תשמע זה טוב פשוט אתה צריך בשביל זה הרבה נק"פ. הרבה מאוד.

בעלות דם: מישהו קרא את לחשים מהגליל התחתון אה? זה די מזכיר לי את הלחש חיים מתוך המוות, אבל בתור יכולת מקצוע. זה בסדר, אני אוהב את הרעיון הזה.

סך הכל חוץ מקסם דם, היכולות פה ממש טובות ומאוזנות לדעתי.

אני הייתי משכתב את קסם דם כך שאתה מבזבז ק"פ השוות לפעמיים שלב הלחש במקום יחידת לחש. נגיד:

הקזת דם.

בעוד שאשפים אחרים לומדים איך לשלוט בכוחות מסביבם, אתה לומד איך לשלוט בכוח שבפנים, במחיר של הבריאות שלך. בתור פעולת בונוס, אתה יכול לשפוך את הדם שלך ולשחרר את הכוח שטמון בו. בחר כמות של ק8 השווה או נמוכה לתוסף ההכשרה שלך. גלגל את הקוביות הללו. אתה חוטף נזק נקרוטי שמתעלם מעמידות וחסינות השווה לתוסף ההכשרה שלך + התוצאה של הקוביות הללו. הלחש הבא שאתה מטיל, משלב השווה או נמוך יותר מתוסף ההכשרה שלך, לא דורש ממך שימוש ביחידת לחש. אם הנזק הזה יוריד אותך ל0 נק"פ, אתה מטיל את הלחש לפני שאתה מאבד הכרה.
 
הערה מקדמית שיש מצב שלא צריך, אבל רק לוודא שאנחנו מדברים על אותם מונחים, ק"פ הוא מאגר קוביות שיש לדמות שהיא יכולה לנצל במנוחה קצרה על מנת לחדש נק"פ. בדומה לפרץ ריפוי ב4. לכל דמות יש ק"פ שווה לדרגה שלה.
קסם דם: אני לא יודע אם אני אוהב את זה או לא. לדעתי הנזק מתישהו כבר לא יהווה בעיה כל כך רצינית. אשף בשלב 17 יוכל להספים גשם מטאורים כמעט כל תור בקרב. כמות חד ספרתית של נק"פ זה מחיר רציני בשלבים נמוכים, אבל מתישהו המערכת הזו תהיה ממש קלה לניצול.
האמת שהלכתי לבדוק שלא עשיתי טייפו, תשים לב שזה ק"פ ולא נק"פ. האמת שבמקור היכולת אמרה שאתה משלם פעמיים דרג הלחש בנק"פ בשביל להטיל את הלחש, אבל הרגשתי שזה בר הספמה. ואז התלבטי בין להעביר את זה לק"פ לבין להגביל את זה לערך חוסן. הלכתי על ק"פ בסוף. מה שאומר שאשף בדרגה 20 (עם 20 ק"פ) יכול להטיל 2 לחשים דרג 9 ועוד לחש אחד דרג 2 לפני שנגמר לו הק"פ.

החישוב שעשיתי אומר שאשף בדרגה 20 עם 10 חוסן (לצורך חישוב נוח) מגיע ל80 נק"פ לפני יכולות מיחדות, אני מניח שפה זה מגיע ל100 נק"פ בגלל היכולת ונניח שחוסן יהיה לפחות +1 או 2 וזה מגיע בכיף ל120. פירוש הדבר שגם אם אתה משלם את דרג הלחש כפול 2 או אפילו 10 נק"פ ללחש בלי להתחשב בכלל בדרג, אתה מגיע לכמות די גדולה של שימושים ליום. חשבתי מהצד השני להגביל את זה למס' פעמים במנוחה ארוכה ששוה למתאם חוסן, אבל אז זה מרגיש שגם התשלום נק"פ וגם ההגלבה זה קצת יותר מידי ולא מצדיק את שניהם. ואני רוצה שתהיה תחושה של תשלום על היכולת וזה לא יהיה רק הגבלה פלאפית.

בעלות דם: מישהו קרא את לחשים מהגליל התחתון אה? זה די מזכיר לי את הלחש חיים מתוך המוות, אבל בתור יכולת מקצוע. זה בסדר, אני אוהב את הרעיון הזה.
האמת שלא, התבססתי על יכולת מdragon age origins שמאפשרת לקוסמים שם להחדש מאנה דרך גופות, אבל מגניב לדעת שזה רעיון שעוד מישהו חשב עליו.

בכל מקרה, החשש העיקרי שלי מתשלום ק"פ הוא העובדה שהשיטה מציינת את קימו של ק"פ, אבל לדעתי לא היה לי משחק אחד שבאמת ניצלתי ק"פ במנוחה קצרה, זה בעיקרון באג בשיטה שמניחה שיש יותר מיום הרפתקאות של קרב אחד, וסביר להניח שככל שיש פחות קרבות ביום היכולות הזו יותר חזקה ופחות מאוזנות. מצד שני במשחקים שיושבים על מודלים שבהם יש יותר מהתקלות אחת בכל מנוחה ארוכה, זה הופך להיות התחשבנות די חשובה, קל וחומר כשלא תמיד יש מרפא.

הדבר היחידי שמרגיש לי חסר זו יכולת לרפא נק"פ דרך קסם דם. אבל אני מרגיש שגם אין לה מקום במקצוע הזה, וגם היא תעשה אותו חזק מידי
 
המקצוע נשמע מתאים לסינטדל עד כמה שקסם דם הוא אחד מסוגי הקסם הכי חרושים בספרות הפנטסיה. הגיוני שמישהו יחפש דרך "לחקות" את הקסם של האצולה. עם זאת, הוא נשמע יותר כמו תבנית להטלת קסמים ופחות כמסורת שעומדת בפני עצמה כלומר לא הבנתי אלו סוגי קסם פתוחים לאשף זה - עם זאת, המקצוע עשוי היטב למיטב הבנתי.
 
חשבתי במקור למקד אשפים כאלה על מסורת אוב, אבל החלטתי שאשף דם אמור להיות מסוגל להטיל לחשים ללא תלות במסורת ספציפית, אני רואה את זה פחות בתור תורות נסתר אפלה ויותר בתור משוואה אחרת לגילוי המשתנה.
 
חשבתי במקור למקד אשפים כאלה על מסורת אוב, אבל החלטתי שאשף דם אמור להיות מסוגל להטיל לחשים ללא תלות במסורת ספציפית, אני רואה את זה פחות בתור תורות נסתר אפלה ויותר בתור משוואה אחרת לגילוי המשתנה.
מגניב.

האמת היא שאני בכלל התכוונתי לפרסם פה את הגרסה של הגליל התחתון לקסם דם בשם הכוח הפנימי, שדורש מהקוסם שיקריב את הדם שלו (כמובן, אפשר לעשות לזה refluff למשהו אחר; כוח חיים שנלקח מהדמות, קסם שמאכל אותה ואת האויבים שלה...) וכדומה.
הערה מקדמית שיש מצב שלא צריך, אבל רק לוודא שאנחנו מדברים על אותם מונחים, ק"פ הוא מאגר קוביות שיש לדמות שהיא יכולה לנצל במנוחה קצרה על מנת לחדש נק"פ. בדומה לפרץ ריפוי ב4. לכל דמות יש ק"פ שווה לדרגה שלה.

האמת שהלכתי לבדוק שלא עשיתי טייפו, תשים לב שזה ק"פ ולא נק"פ. האמת שבמקור היכולת אמרה שאתה משלם פעמיים דרג הלחש בנק"פ בשביל להטיל את הלחש, אבל הרגשתי שזה בר הספמה. ואז התלבטי בין להעביר את זה לק"פ לבין להגביל את זה לערך חוסן. הלכתי על ק"פ בסוף. מה שאומר שאשף בדרגה 20 (עם 20 ק"פ) יכול להטיל 2 לחשים דרג 9 ועוד לחש אחד דרג 2 לפני שנגמר לו הק"פ.

החישוב שעשיתי אומר שאשף בדרגה 20 עם 10 חוסן (לצורך חישוב נוח) מגיע ל80 נק"פ לפני יכולות מיחדות, אני מניח שפה זה מגיע ל100 נק"פ בגלל היכולת ונניח שחוסן יהיה לפחות +1 או 2 וזה מגיע בכיף ל120. פירוש הדבר שגם אם אתה משלם את דרג הלחש כפול 2 או אפילו 10 נק"פ ללחש בלי להתחשב בכלל בדרג, אתה מגיע לכמות די גדולה של שימושים ליום. חשבתי מהצד השני להגביל את זה למס' פעמים במנוחה ארוכה ששוה למתאם חוסן, אבל אז זה מרגיש שגם התשלום נק"פ וגם ההגלבה זה קצת יותר מידי ולא מצדיק את שניהם. ואני רוצה שתהיה תחושה של תשלום על היכולת וזה לא יהיה רק הגבלה פלאפית.


האמת שלא, התבססתי על יכולת מdragon age origins שמאפשרת לקוסמים שם להחדש מאנה דרך גופות, אבל מגניב לדעת שזה רעיון שעוד מישהו חשב עליו.

בכל מקרה, החשש העיקרי שלי מתשלום ק"פ הוא העובדה שהשיטה מציינת את קימו של ק"פ, אבל לדעתי לא היה לי משחק אחד שבאמת ניצלתי ק"פ במנוחה קצרה, זה בעיקרון באג בשיטה שמניחה שיש יותר מיום הרפתקאות של קרב אחד, וסביר להניח שככל שיש פחות קרבות ביום היכולות הזו יותר חזקה ופחות מאוזנות. מצד שני במשחקים שיושבים על מודלים שבהם יש יותר מהתקלות אחת בכל מנוחה ארוכה, זה הופך להיות התחשבנות די חשובה, קל וחומר כשלא תמיד יש מרפא.

הדבר היחידי שמרגיש לי חסר זו יכולת לרפא נק"פ דרך קסם דם. אבל אני מרגיש שגם אין לה מקום במקצוע הזה, וגם היא תעשה אותו חזק מידי
מודה, קראתי לא נכון. אני יודע מה זה קוביות פגיעה פשוט לא קראתי את ההסבר נכון.

אני לא בטוח אם קוביות פגיעה זה שווה את זה... נזק ישיר לדעתי יהפוך את השימוש ביכולת ליותר מסוכן, לדעתי. כשיש לך מישהו שיכול להטיל לחשי ריפוי, אני בספק שמישהו באמת משתמש בקוביות פגיעה.

לדעתי הלחש Life Transference מזאנתר די מתאים לרעיון שלך של ריפוי דרך קסם דם. אני גם כתבתי לחש בשם קורבן, שנותן לך להקריב קוביית פגיעה, לגעת ביצור, והוא מקבל נק"פ השווה לתוצאת הקוביה + תוסף הטלת הלחשים שלך. עדיין לא סגור אם זה מאוזן מספיק. אולי הלחש צריך לעבוד כך שאתה מקריב יחידת לחש כדי שיצור שאתה נוגע בו יגלגל קוביית פגיעה מיד, ויוסיף לתוצאה את תוסף הטלת הלחשים שלך. נשמע די שימושי, אפשר להחזיר עם זה מישהו גוסס לחיים, ובכללי נשמע די מגניב.

אולי פשוט יותר חכם לכתוב אוסף "לחשים מארצות הברונים" שיוסיף את הרעיונות הללו כלחשים?

ועוד שאלה שאני מכניס פה; האם הברונים יכתבו כפטרונים למכשפים?

שאלה אחרונה, מה עם ברברי או נזיר ערפדיים? הרעיון של ערפד שרירי שתוקף עם ניבים או חנית ושותה את הדם של האויבים שלו כדי להתרפא או להיכנס להיי נשמע ממש מגניב.
 
עריכה אחרונה:
בוקר טוב, למיטב זכרוני ב- a5e עשו שימוש בק״פ כמשאב, ושווה להציץ מה עשו איתו שם.
זה אכן ״מאגר״ שנותר יתום במשחק, במיוחד בדרגות הגבוהות שם קסמי ריפוי זולים מאוד, ולכן שים לב שאם אתה נותן לסוג דמות מסוים יכולת לנצל את המאגר הזה ולאחרים לא, יכול להיווצר כאן חוסר איזון מסוים.
אבל כל זה ברמה המכאנית.

בקשר לפלאפ - אני מתוודה שלא קראתי את כל העץ ומצטער אם אולי ציינת איפה שהוא, אבל על פניו הפלאפ שכתבת לקסם הדם הוא די גנרי ויכול להתאים לכל עולם פנטזיה, וכפי שאמר הלדין - קסם דם בגדול הוא די נפוץ.
האם לא כדאי כבר לעגן את הפלאפ חזק יותר לעולם שלך? עם אספקטים יותר ייחודיים ושונים?
יש לך איזה אדון/ ברון שהוא ערפד, לא? לא כדאי לשייך את זה יותר אליו ולעשות מזה משהו יותר ייחודי? אגב, זה יכול להתקשר גם למכאניקה - אשף דם יש בכל עולם, אבל וורלוק שקשור לאדון כזה? או סורסורר עם פלאפ מעניין שקשור לזה? זה יכול להיות יותר מעניין.
 
אני לא בטוח אם קוביות פגיעה זה שווה את זה... נזק ישיר לדעתי יהפוך את השימוש ביכולת ליותר מסוכן, לדעתי. כשיש לך מישהו שיכול להטיל לחשי ריפוי, אני בספק שמישהו באמת משתמש בקוביות פגיעה.
נזק ישיר אפשר לרפא, קוביות פגיעה אי אפשר לחדש. אז זה מאגר יותר נוח ויותר פשוט לדעתי. והוא די בעל משמעות
אולי פשוט יותר חכם לכתוב אוסף "לחשים מארצות הברונים" שיוסיף את הרעיונות הללו כלחשים?
אני לא אוהב לכתוב לחשים, מרגיש לי יותר מידי עבודה של איזון בשביל משהו שלא בהכרח יעבוד. יש מספיק לחשים ב5 ואפשר לעשות ריפלאפ לכולם


ועוד שאלה שאני מכניס פה; האם הברונים יכתבו כפטרונים למכשפים?
כנראה, שונא לכתוב נתיבים לוורלוקים, אבל כעיקרון כנראה יהיה נתיב ללפחות אחד מהם.
שאלה אחרונה, מה עם ברברי או נזיר ערפדיים? הרעיון של ערפד שרירי שתוקף עם ניבים או חנית ושותה את הדם של האויבים שלו כדי להתרפא או להיכנס להיי נשמע ממש מגניב.
כתבתי משהו כזה לדעתי, הוא לא נכנס לפרויקט כי אני פחות אוהב אותו, בכל יום שעובר מרגיש לי שנזירים פשוט לא שייכים לסיאן, ברברים יושבים לי בצד לתפקידים של הקולקטיב ואולי משהו לפרעה. עוד לא החלטתי.


בוקר טוב, למיטב זכרוני ב- a5e עשו שימוש בק״פ כמשאב, ושווה להציץ מה עשו איתו שם.
זה אכן ״מאגר״ שנותר יתום במשחק, במיוחד בדרגות הגבוהות שם קסמי ריפוי זולים מאוד, ולכן שים לב שאם אתה נותן לסוג דמות מסוים יכולת לנצל את המאגר הזה ולאחרים לא, יכול להיווצר כאן חוסר איזון מסוים.
אבל כל זה ברמה המכאנית.
האמת שיצא לי ללכת לקרוא קצת צד ג' בשם grim hollow, יש שם תחום שלם של לחשי דם שהקונספט שלהם זה שיש להם מחיר ק"פ לשלם בשביל הלחש עצמו ולא בתור מטיל הלחשים. אני מבין שזה מאגר יתום, אבל האמת שזו סיבה טובה לגורם לקבוצה להיזכר בקיום שלו. זה שהאשף מתחיל להשתמש במאגר הזה יכול לגרום לקבוצה להיזכר שהוא קיים.

בקשר לפלאפ - אני מתוודה שלא קראתי את כל העץ ומצטער אם אולי ציינת איפה שהוא, אבל על פניו הפלאפ שכתבת לקסם הדם הוא די גנרי ויכול להתאים לכל עולם פנטזיה, וכפי שאמר הלדין - קסם דם בגדול הוא די נפוץ.
האם לא כדאי כבר לעגן את הפלאפ חזק יותר לעולם שלך? עם אספקטים יותר ייחודיים ושונים?
יש לך איזה אדון/ ברון שהוא ערפד, לא? לא כדאי לשייך את זה יותר אליו ולעשות מזה משהו יותר ייחודי? אגב, זה יכול להתקשר גם למכאניקה - אשף דם יש בכל עולם, אבל וורלוק שקשור לאדון כזה? או סורסורר עם פלאפ מעניין שקשור לזה? זה יכול להיות יותר מעניין.
מעוגן בצורה כלשהי, בהינתן שיש רק 2 מוסודת אקדמיים ללימודי קסם בעולם של סיאן, זה אומר שאשף דם חייב להיות בוגר האקדמיה המלכותית בסינטדל או בוגר של שולאמנס (למעשה כמעט כל אשף צריך להגיע מאחד המקומות האלה). לכן הרגיש לי שיש פחות מה לעגן, כי איפשהו זה שלומדים קסמי דם בשני המקומות האלה הופך אותם לגנרים בראית מיקרו, אבל בראיית מאקרו אני מרגיש בנוח לטעון שזה מחבר את הקסם הזה למוסדות שתחת פיקוח של הערפד הראשון בעולם, ושל המכפשה העתיקה ביותר.
אז כן, זה קצת גנרי, אבל בתוך המינדסט של העולם זה לא בדיוק גנרי. ואיפשהו המטרה שלי היא שיהיה ניתן לעשות שימוש בנתיבים האלה גם מחוץ לעולם המערכה שלי.
 
שבועת הדם- אהבתי את השבועה והיא בגדול מאוזנת וכנראה הייתי מאשר לה פלייטסט במשחק, אבל יש כמה שגיאות ניסוחים:
תיעול קדושה - מתחדש במנוחה קצרה - החידושים שכתבת מיותרים.
להבי דם - פלאפ לא תואם למכניקה. או שחסרים המילים "מהתקפות נשק" או שתמצא דרך להכליל בפלאפ לחשים.
ירח אדום כדם - חסר "מתחדש במנוחה ארוכה".


אשף-דם - אני אוהב את הרעיון, אבל כמו שזה כתוב, אין סיכוי שהייתי מאשר את זה במשחק.

קסם דם - כל יכולת שנותנת לך להטיל יותר מלחש דרג 7 אחד ליום נחשבת כשבורה.
זה עוד לפני שאני מדבר על זה שהיכולת טכנית מכפילה את הכוח של אשף. בדרגה 13 למשל אשף יכול להטיל לחש אחד בדרג 7 ולחש אחד בדרג 6, היכולת הזו מכפילה את זה. בדרגה 14, זה כבר שני לחשים נוספים בדרג 7 (וזה עוד לפני בעלות הדם).
הפתרון שאני מסוגל לחשוב עליו הוא להגביל את דרג הלחש המקסימלי למתאם תכונת ההטלה או השליטה פחות אחד, עם ההגבלה זה עדיין קצת בעייתי בדרגות נמוכות, אבל הרבה יותר מאוזן.

העצמה מאגית - אותה בעיה עם ניצול דרגי הלחש, מה גם כמו שזה מנוסח אפשר להטיל לחשים בדרג לחש שעוד לא פתוח עבור הדמות. לפחות השימוש באותו מאגר...

בעלות דם - רוצה להטיל 20 פעם רצוף מטר מטאורים? לך לשוק, תוציא כמה גרושים על עכברים...
אם אתה באמת חייב משהו כזה, אז תגביל את החידוש לפעם ביום ולק"פ של היצור.
למרות שבתכלס הייתי מת לראות את אשף הדם שמסתובב עם עדר כבשים ומעמיד פנים שהוא רועה צאן...
 
נזק ישיר אפשר לרפא, קוביות פגיעה אי אפשר לחדש. אז זה מאגר יותר נוח ויותר פשוט לדעתי. והוא די בעל משמעות

אני לא אוהב לכתוב לחשים, מרגיש לי יותר מידי עבודה של איזון בשביל משהו שלא בהכרח יעבוד. יש מספיק לחשים ב5 ואפשר לעשות ריפלאפ לכולם



כנראה, שונא לכתוב נתיבים לוורלוקים, אבל כעיקרון כנראה יהיה נתיב ללפחות אחד מהם.

כתבתי משהו כזה לדעתי, הוא לא נכנס לפרויקט כי אני פחות אוהב אותו, בכל יום שעובר מרגיש לי שנזירים פשוט לא שייכים לסיאן, ברברים יושבים לי בצד לתפקידים של הקולקטיב ואולי משהו לפרעה. עוד לא החלטתי.



האמת שיצא לי ללכת לקרוא קצת צד ג' בשם grim hollow, יש שם תחום שלם של לחשי דם שהקונספט שלהם זה שיש להם מחיר ק"פ לשלם בשביל הלחש עצמו ולא בתור מטיל הלחשים. אני מבין שזה מאגר יתום, אבל האמת שזו סיבה טובה לגורם לקבוצה להיזכר בקיום שלו. זה שהאשף מתחיל להשתמש במאגר הזה יכול לגרום לקבוצה להיזכר שהוא קיים.


מעוגן בצורה כלשהי, בהינתן שיש רק 2 מוסודת אקדמיים ללימודי קסם בעולם של סיאן, זה אומר שאשף דם חייב להיות בוגר האקדמיה המלכותית בסינטדל או בוגר של שולאמנס (למעשה כמעט כל אשף צריך להגיע מאחד המקומות האלה). לכן הרגיש לי שיש פחות מה לעגן, כי איפשהו זה שלומדים קסמי דם בשני המקומות האלה הופך אותם לגנרים בראית מיקרו, אבל בראיית מאקרו אני מרגיש בנוח לטעון שזה מחבר את הקסם הזה למוסדות שתחת פיקוח של הערפד הראשון בעולם, ושל המכפשה העתיקה ביותר.
אז כן, זה קצת גנרי, אבל בתוך המינדסט של העולם זה לא בדיוק גנרי. ואיפשהו המטרה שלי היא שיהיה ניתן לעשות שימוש בנתיבים האלה גם מחוץ לעולם המערכה שלי.
טוב, הבחירה שלך. אתה די צודק; נזיר לא ממש מתאים לעולם.
 
האמת שיצא לי ללכת לקרוא קצת צד ג' בשם grim hollow, יש שם תחום שלם של לחשי דם שהקונספט שלהם זה שיש להם מחיר ק"פ לשלם בשביל הלחש עצמו ולא בתור מטיל הלחשים. אני מבין שזה מאגר יתום, אבל האמת שזו סיבה טובה לגורם לקבוצה להיזכר בקיום שלו. זה שהאשף מתחיל להשתמש במאגר הזה יכול לגרום לקבוצה להיזכר שהוא קיים
אם אתה ער לנקודה הזאת אז מצוין. שים לב רק שאתה לא נותן למקצוע הזה עדיפות יתר כי לאחרים אין דברים ״מעניינים״ לעשות עם מאגר הק״פ שלהם, לפחות במהדורה הרגילה.

אגב, בראש שלי אני דווקא הלכתי לכיוון סורסורר: הייתי אולי מוסיף לו חלק מהיכולות של מג-דם שכתבת כדי שיגרמו להזנה של נקודות קסם שישמשו ליכולות metamegic, במקום ש- sloths יאפשרו לעשות זאת בגרסה הרגילה, ואפילו נותן עוד קצת יכולות מטאמג׳יק נחמדים רק עבורו.
כדי לאזן את זה שיכולות דם מאפשרות המרה לנקודות קסם, הייתי הופך את האפשרות להמיר נקודות חזרה ל- sloths קשה יותר, למשל: היא תעלה. נקודה או שתיים יותר ממה שיש בספר.

באופן הזה אתה יוצר מג-דם שיכולות הדם שלו מזינות את מאגר המטא, ומאגר המטא הוא זה שמאפשר להטיל לחשים חזקים יותר וכו׳. בתמורה, למג כזה יהיה קשה להמיר את המאגר לדרגי לחש כמו סורסורר ״רגיל״ וסביר שהוא לא יעשה בזה שימוש רב, אלא כמוצא אחרון.
 
כתבתי משהו בסגנון לדו"נ שמשתמש במאגר ק"פ.
אני אישית מאוד אוהב את הרעיון של לתת כוח לקב"פ / מאגר קיים שלא ממש עושים בו שימוש חוץ מבמנוחה.

 
חזרה
Top