• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מקצועות מארצות הברונים - נתיבים למוד 5 (סיאן, הרחבה)

הפרעה בן האלמוות

אלו אשר לומדים
אלו אשר יודעים את מקומם
אלו אשר מסרבים לקבל את גורלם
אלו אשר רוצים לתפס.

לפרעה לא חסרים משרתים, לא חסרים לו אנשים חסרי עמוד שדרה שכל מה שהם יודעים לעשות הוא להתחנף ולקוות לקבל שאריות, בשביל זה יש לו כהנים.
מה שהוא צריך, הוא את אלה שמסוגלים לפרוץ את הגבולות שהוא הציב, אלה אשר הגיעו עם הכוח, ובעזרת העוצמה שלו יוכלו להפוך מחזקים לאדירים.

רוב המשרתים של הפרעה בן האלמוות אשר מקבלים אותו כפטרונם הם אנשים מעמד ביניים ומעלה באימרפיום, הם אנשים עם כישרוים ויכולת שהפרעה רואה לנכון לטפח, ככאלה לא מדבר בחלשי דעה שמצוטטים פסוקים שהוא הכתיב, אלא באנשים אשר ישתמשו בכוח שלו בשביל להשיג דברים.
והוא נותן להם את היכולת לפקד.


לחשי נתיב
1st Level: Command, Compelled Duel
2nd Level: Crown of Madness, Mind Spike
3rd Level: Fear, Tongues,
4th Level: Dominate Beast, Phantasmal Killer,
5th Level: Modify Memory, Geas

נוחכות של שליט - החל מדרגה 1, אתה מפיץ עוצמה וגדולה רק מהיותך קיים, ומסוגל להפיל אנשים על ברכיהם רק במבט. האישיות שלך חזקה יותר מכל תפילה שהברון היה מעניק, ולמעשה, סביר שגם בלי הכוח שלו היית מסוכן.
אתה מקבל יתרון לבדיקות כריזמה (איום) ולהצלות כריזמה. בנוסף, כאשר אתה מטיל את הלחש הצעה או פקודה נגד מטרה אשר נמצאת מתחת למעמדך ו/או בעלת ד"א נמוך מדרגתך, היא סובלת מחיסרון להצלה.

פרמידת שליטה - הדרך לשלטון היא לכפות את רצונך על אחרים, כדי לבנטת אימפריה אתה צריך להציב מס' אבנים האחת על השנייה. החל מדרגה 6, כאשר אתה מטיל את הלחש פקודה או שלטון, אתה מסוגל להשפיע על מטרה אחת יותר מאשר היית מסוגל להטיל בדרג הלחש.

ציות - בדרגה 10, אתה מסוגל לכפות את רצונך על ההדיוטיות והפשוטים, עבדים נענים לקולך גם אם לא היית אדונם הישיר, והם יודעים שאתה מעליהם, שראשם לעולם לא יעלה עד לרמתך שלך, אתה נציגו של הפרעה, והם זוהמות הארץ. כפעולה רגילה אתה יכול לגרום לכל פשוט עם או עבד ברדיוס של 30 פיט ממך לגלגל בדיקת חוכמה נגד ד"ק הטלת הלחשים שלך. בכישלון הם מושפעים מהמצב מוקסם וחייבים לציית לפקודת שלך למשך שעה. במידה והפקודת שלך מביאות אותם למצב סכנה ישיר, הם מסוגלים לבצע גלגול הצלה נוסף ביתרון. הפקודת שלך לא יכולות לגרום למטרה לבצע פעולה שתגרום למוות בטוח.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת זו פעם אחת, ומחדש אותה לאחר שהשלמת מנוחה ארוכה

כרע ברך!- אתה שליט, ואתה מסוגל לגרום לאחרים לכרוע ברך בפניך, החל מדרגה 14 אתה מסוגל כפעולה רגילה לייצר הילה של 30 פיט ממך, כל יצור בתוך ההילה לבחירתך חייב לגלגל הצלת חוכמה נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, בכישלון הוא מוקסם ורואה בך כשליט האבסלוטי שלו למשך דקה.
במצב הזה הם סובלים מחיסרון להתקפות ולבדיקות הצלה מולך, ואתה מקבל יתרון לבדיקות כריזמה נגדם.
לאחר שעשית שימוש ביכולת זו, אתה לא יכול לעשות בה שימוש שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.

כוח אבסולטי - בדרגה 20, אתה מסוגל להשתמש ברסיס של הפרעה בין האלמוות כדי לשבור את הרצונות של כל היצורים. המילה שלך היא חוק, והמילה של הפרעה היא מציאות.
כפעולה, אתה מסוגל להטיל את השליטה שלך על כל יצור לבחירותך בטווח של 60 פיט. כל יצור שבחרת צריך להציל חוכמה בחיסרון נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, או להיות מושפע מהלחש "שלטון במפלצת" למשך שעה, ללא צורך בריכוז.
יש לך יתרון להתקפות ולבדיקות נגד יצורים שנמצאים תחת השפעת שלטון במפלצת. והם סובלים מחיסרון לכל בדיקה נגדית אליך.

אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו פעם אחת בלבד, לאחר שעשית זאת הרסיס של נשמת הפרעה הופך לחלק ממך, ואתה לחלק ממנו. לשה"מ ההחלטה הסופית על ההשלכה ההרסנית של המחיר הזה.
 
יאלה עם עברתי את מבחני הלשכה יש לי זמן וחשק לכתוב עוד משהו. גם אם זה אחד לפני אחרון (ואני צריך לשבור את הראש על ערפד החטאים שלנו בתור הפטרון האחרון)

המכשפה- פטרון לוורלוק

לעיתים קרובות ידע לא מספיק, יש צורך בנפש חזקה.
ועליתים נפש חזקה בלבד לא תנצח ללא הידע לעשות בה שימוש.

אומרים שאנשים אלה הם הכיתה המיוחדת בשולמאנס, אנשים שהידע שלהם לא מתקרב לרמת ידע של אשפים, ויש להם הרבה מאוד קסם אישי ויכולות קסומה בתוכם לצד חוסר יכולת ממשית לעשות בה שימוש. בסופו של יום הם מלאים בפוטנציאל, ואת זה אי אפשר לקחת מהם.

אלה אשר בוחרים במכפשה בתור הפטרון מסוגלים לגלות סודות שהעולם שכח, ששוברים את חוקי הקסם הרגילים ואת הכוחות שהמאגיה רגילה להתעסק איתה. מה המטרה של המכשפה עם אנשים אלה? לא ברור, אומרים שהיא משתפת את הידע והעוצמה העתיקה שלה, או שהיא סתם אוספת את השבורים שיש להם את הידע, אבל הם צריכים עוד דחיפה.

לחשי נתיב
1st Level: mage armor, shield
2nd Level: detect magic, misty step
3rd Level: counterspell, lightning bolt
4th Level: dimension door, arcane eye
5th Level :dominate person, scrying


ידע מאגי - הלימודים בשולמאנס מאפשרים גם לוורלקים לגשת ללחשים שלא שייכים להם, ולעסוק באומנות מאגית ברמה גבוהה. החל מדרגה 1 אתה מקבל הכשרה במיומניות המאגיה, אם אתה כבר בעל הכשרה במיומנות, אתה מכפיל את תוסף ההכשרה שלך לבדיקות מאגיה. בנוסף כאשר אתה לומד לחש חדש, אתה יכול לבחור לחש מרשימת האשף לצד רשימת הוורלוק. לחשים אלה נחשבים כלחשי וורלוק בשבילך

החלפה מאגית - החל מדרגה 6 אתה לומד כיצד להשתמש בכוח המאגי שלך בדרכים חלופיות, הקסם שלך לא תלוי בחוקים הרגלים, ויש לך את היכולת לשחק ולשנות את הקסם שאתה רוצה להביא. כפעולה רגילה, אתה יכול לבחור לחש וורלק אחד שאתה מכיר, ולהחליף אותו בלחש וורלוק או אשף אחר מדרג לחש שאתה מסוגל להטיל.
לאחר שעשית שימוש ביכולת זו, אתה לא יכול לעשות בה שימוש שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה

ארקאנה מיסטית - החל מדרגה 10, אתה מסוגל להתמיד עם חלק מהלחשים אותם למדת, ולהטיל אותם בשעת צרה. בחר שני לחשים מרשימת האשף מדרג 6 ומטה, אתה מסוגל להטיל אותם אחת למנוחה ארוכה ללא צורך בניצול של יחידת לחש.

אומונת מאגית - החל מדרגה 14, אתה מסוגל להכניס את הידע שלך לצד הכוח הפנימי שלך לכל לחש שאתה מטיל. אתה הופך לאומן במלאכה המאגית, ומתחרה גם באשפים הגדולים ביותר. אתה מקבל את היכולות הבאות:
  • אתה מוסיף את מתאם התבונה שלך לכל נזק שאתה גורם בלחש
  • כאשר אתה מטיל לחש מדרג 5 ומטה, אתה יכול להתייחס אליו כאל לחש מדרג אחד גבוהה יותר לצורך השפעות הלחש
  • אחת למנוחה ארוכה, כאשר אתה מטיל לחש הדורש ריכוז, אתה יכול לשמור ריכוז גם מבלי להזדקק לריכוז עצמו. השפעות הלחש נמשכות למס' דקות השווה למתאם הכריזמה שלך.
אחד עם הקסם - החל מדרגה 20, אתה מסוגל להגיע לכוח הקסם הגולמי ולעשות בו שימוש כרצונך. כפעולה רגילה, אתה יכול לבחור לחש מכל רשימת לחשים, ולהטיל אותו כאילו היה לחש וורלוק. התייחס לכל גלגול קובייה שלך בעת שימוש בלחש כאילו התקבלה התוצאה המקסימאלית, וכל גלגול נגדי נעשה עם חיסרון. אם ללחש יש רכיב חומרי- התעלם ממנו.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו פעם אחת בלבד, לאחר מכן הנפש שלך נעגנת לנצח לכוחות הקסם ולרצונה של המכפשה. על כל המשתמע לכך.
 

נראה לי נסיים את זה לא?

אז בואו נסביר לכולם מה שסמאל למד, למה הוא החליט למרוד באלים, ואיך הוא הפך לברון החטאים ששינה לנצח את העולם.

אז כולנו זוכרים שהעולם לא נברא על ידי האלים, הם לא מסוגלים לחלום.
מי שברא אותו הם קבוצה של חברה די חזקים, וקצת קשה להתמקד בהם כי זה מטריף את הדעת בכמה וכמה דרגות, אז נקרא להם האלים העתיקים, הם לא חשובים כל כך, כי הם יושנים כרגע, בונים את החלום שלהם ואולי עוד 1001 עולמות חדשים, זה פחות רלבנטי.

העניין שנדל"ן הוא עניין יקר, וגם אם אתה אורג מציאות על בסיס קבוע, אתה לא יכול לברוא בלי סוף, יש איזון ויש חומר בעולם, אז צריך מתישהו לנקות את הישן בשביל החדש.
האלים... לא מתו על הרעיון הזה, אף פעם.

בואו נלך אחורה לקצת אחרי הפיצול בין בני אור לבני חושך, בתקופה הזו האלים לוקחים את בני האור הטהורים שלהם ומייצרים לעצמם את המלאכים, יחד עם סמאל, רזיאל ועוד הרבה מלאכים שכבר לא איתנו. התפקיד שלהם היה לשרת את האלים, קריא, לעשות מה שאומרים להם וזהו.
אז כשהחלום היה צריך להיגמר כדי שהאלים העתיקים יתחילו לברוא מחדש, האלים היו אמורים להימחק יחד עם כל הבריאה, או לפחות החלקים שלה שהיו צריכים להשתנות מחדש. אנחנו מדברים פה על מבול, על ארמגדון או על סוף העולם - אירוע שאף אחד לא נשאר לספר מה היה בו.

האלים לא רצו להימחק, הם היו חזקים, הייתה להם עוצמה, והייתה להם היכולת להתנגד. אבל הם עדיין היו בנחיתות מול האלים העתיקים, החלמות של האלים העתיקים יכולו למחוק את האלים, אם אחד מהם היה מתעורר, הם היו עלולים לעשות דברים גרועים יותר מלמחוק. לא, האלים היו חייבים למצוא איזו דרך להמשיך בהתנהלות שלהם מבלי להפסיק להתקיים.
בשביל זה בני התמותה היו קיימים.

הרעיון היה די פשוט, במקום שהכי ישן יפנה את מקומו לחדש ביותר, החלש ביותר יפנה את מקומו לחדש ביותר, האלים ימשיכו לצבור כוח, ובני התמותה יוקרבו על המזבח בשביל הביראות החדשות - זה גלגל חיים די פשוט, והאלים רק רצו להיות מעל הגלגל, הם תכננו להקריב את הכל בשביל לשרוד.

מאחר והאלים לא יכלו למחוק שום דבר בעצמם, הם היו צריכים לפנות מקום בדרך הרגילה, אבל האלים לא יכלו פשוט להשמיד דברים ללא מחשבה או תכנון, זה היה גורם למרד באלוהות בשלב כלשהו, או יוצר תנודות חדות מידי במציאות שעלולות להעיר אלים עתיקם. הפתרון היה די פשוט - לתת לבני התמותה להשמיד את עצמם.
במשך אלפי שנים מלאכים ושדים נלחמו כדי שבני תמותה ימצאו עצמם חלק מהמערכה שלא הייתה שייכת להם, במשך דורות שלמים מלאכים ושדים תמרנו ושילחו אנשים האחד בשני, בני התמותה הפכו למדינות שנלחמו אחת בשנייה, עד שהגענו לתוצאה של בני אור מול בני חושך- ומאז ככל שאתה נאמן יותר לאלוהות, אתה גם תהיה מוכן להילחם באויבים שלה בצורה פאנטית יותר- עד שאתה תמחק אותם, או שהם ימחקו אותך.

והכל נגמר כשסמאל סירב לבצע את המשימות שלו.
לא ברור למה, אומרים שהוא התאהב, אומרים שהוא התנגד. למעשה אף אחד לא אומר שום דבר, ישנם 3 יצורים שמכירים את סמאל בשם, הראשון הוא אחיו התאום - רזיאל, השנייה היא הגבירה בלבן, והשלישית... לא דיברנו עליה מעולם, והיא הייתה האנטיגוסיטית הראשית של ויהי חושך, אבל מרייה היא... זה מסובך, בואו נתעלם מהקיום שלה.

כך או כך, סמאול סירב לציית לאלים, בשלב הראשון הוא נענש, בשלב השני הוא הופל, בשלב השלישי הוא גורש, בפעם הרביעית הוא חזר לגן העדן והיכה את האלים בעצמו, הם שמנו והתנוונו במשך התקופות בהם בני התמותה עשו בשבילם את העבודה, וכשסמאל היה קרוב להפוך לבן תמותה, הוא חלם לעצמו חיי נצח, והפך לערפד הראשון. היו עוד שלושה חולמים איתו, האחת חלמה מתוך יגון, השנייה מתוך שיגעון, והשלישי חלם מהמוות, הם התעוררו לעולם שבו הם כוחות והם בלתי ניתנים לעצירה, ואז הם הכריזו על המלחמה הגדולה, לכל אחד מהם הייתה כוונה, והאמת היא שככל שסמאל יתיימר לטעון שהוא ביצע את המעשים האלה למען טובת הכלל הם עדיין ביצעו מעשי פשע ורוע בעולם, ולכן הוא ידע שהוא אינו צדיק, והוא אינו גיבור, הוא חטא שבע פעמים, והוא היה האדון של כל חטא וחטא, וכאשר הגיע הזמן, הוא חלם לעצמו 8 משרתים, שבעה מהם היו החטאים שלו, והשמיני היה ברון החטאים, חטא אחד שישלוט בכולם.

ואז סמאל יכול היה לעזוב, הוא נמחק לאחר שלא נותרו בו עוד חלומות, והוא לא רצה להימשך לסיוטים. אפשר להגיד שברון החאטים הוא סמאל, אבל הם שונים, הם לא אותו דבר במובן כלשהו, המלאך הנופל שהיה סמאל איננו עוד, וכחויותו נמצאים לנצח בשנבריה, מבססים קיום אפל של חטא וחושך, מקווים שההרס שנגרם יחזיק את האלים העתיקים לנצח או שניים, או שלפחות יעכב את ההתעררות שלהם.

ואלה אשר נשבעים בשמו ובשם החטאים שלו,
להם תהיה הארץ המובטחת
או הגהנום שבין השמיים למתח השמיים.

פטרון- ברון החטאים

לחשי נתיב:
1st Level: Dissonant Whispers, Hellish Rebuke
2nd Level: Detect Thoughts, Enthrall
3rd Level: Fear, Bestow Curse
4th Level: Compulsion, Phantasmal Killer
5th Level: Dominate Person, Insect Plague


ידע מלא חטא- אתה יודע דברים שאינך אמור לדעת, ואתה שומר סודות שאיש לא צריך לגלות, החל מדרגה 1 אתה מקבל הכשרה במיומנות הידע או ההיסטוריה, כאשר אתה מסוגל לזכור דברים שלא ידעת ולא תדע שקרו, או להבין אמיתות ושקרים שהעולם מסתיר. אולי אם תדע לחלום, גם תצליח לפרש אותן, עד אז אתה יכול להוסיף את תוסף ההכשרה שלך לכל בדיקה שרלבנטית לתרבויות עתיקות, טקסים או עתקים.

נפש מרדנית - זה לא שאתה מסרב לאופן בו העולם עובד, אתה פשוט מסרב לתת לו להכתיב לך את הכיוון שלך, אתה לא אנרכיסט ואתה לא מורד, אבל החל מדרגה 6 אתה מסוגל להתנגד לסמכות בצורה טהורה, אתה נהנה מיתרון לכל ההצלות נגד השפעות כפייה ופחד, ויתרון לכל בדיקת כריזמה שנעשית כדי לאתגר סמכות או מוסד שלטון כלשהו

תמרון אסור - ואתה יודע איך לגרום לחטאים להתקיים, לחשיה אחת פה, שקר בודד שם, ואתה מסוגל לגרום להרים ליפול ולקום, החל מדרגה 10 אתה מסוגל להטיל את הלחש הקסמת אדם לפי רצון וללא צורך בניצול יחידת לחש, מטרה אשר מצליחה נגד ההצלה של לחש ההקסמה הזה חסינה אליו למשך 24 שעות. בנוסף אתה יכול להטיל את הלחש הצעה כחלש Mystic Arcanum בדרג 6 ומעלה.

כנפיים של חשיכה - ועדיין, אתה מעט מלאך בתוכך, לא תוכל לפרוס כנפיים של אור יותר, ולעולם לא תהיה סמאל, אבל תוכל לקרוא לחשיכה שהוא הביא כדי להגיע לגבהיים חדשים, בדרגה 14 אתה מסוגל כפעולה רגילה לזמן זוג כנפי צל, למשך עשר הדקות הבאות אתה מקבל מהירות תעופה השווה למהירות התנועה שלך, יחד עם יתרון לבדיקות התנגבות והתנגדות לנזקי קורן ומוות

ברון החטאים - וביום בו תחטא שבע פעמים, ותחלום שמונה פעמים, תדע כי לא תחלום, ולא תחטא, ולא תעמוד עוד בפני אדם ואל, אלא כי סמאל אתה, ראשון למורדים ואדון לחטאים. בדרגה 20 כפעולה אתה יכול לקרוא לכוחו של סמאל פעם אחת אחרונה, למשך הדקה הקרובה אתה הופך לאווטאר של חטא, אתה נהנה מהיתרונות הבאים, לפני שכמו סמאל לפניך, תחדל.
  • כאשר אתה בצורה זו, ערכי הכריזמה, הכוח והחוסן שלך עולים ב4 ואתה מקבל נק"פ זמני השווה לדרגת הוורלוק שלך +מתאם הכריזמה
  • אתה מקבל התנגדות לכל סוגי הנזק
  • אתה יוצר הילה של אופל וצללים סביבך, כל יצור בטווח של 30 פיט סובל מחיסרון להצלות נגד הלחשים שלך
  • כאשר אתה גורם לנזק, אתה גורם ל1ק8 נזק מוות נוסף.
  • כאשר אתה משתמש בפעולה על מנת להטיל לחש, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס על מנת להטיל לחשון.
  • כפעולה, אתה יכול לזמן גל של הדף וחשיכה, כל יצור בטווח של 60 פיט צריך להציל חוסן בחיסון נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, או לספוג 10ק8 נזק מוות. אתה מרפא את כמות הנזק שגרמת, וכל ערך נזק שעובר את הנק"פ המרבי שלך הופך לנק"פ זמני.
לאחר שחולפת דקה, אתה תחדל להתקיים. וכנראה תישכח מזכרונם של כל היצורים. או שאולי כמו סמאל, אתה תספיק לחלום פעם אחת אחרונה, ולהפוך את עצמך למשהו אחר.
 
האמת שאני לא יודע, רציתי לחזור מתישהו אבל האמת היא שהעדכון האחרון היה לב הסיפור של העולם. המשחק היה אמור להסתיים בקבוצה הופכת למעין הברונים החדשים ומשמרת את הסטטוס קוו בצורה כזו או אחרת לפי מידת רצונם. כאשר גאווה הופכת למעין "סוהרת" של החלום והסיוט יחדיו.

מה שאומר שהסיפור הגדול של סיאן לא יחזור, אולי בעתיד אריץ איזה משחק במסגרת כזו או אחרת עם העלילה של העולם, אבל ככל שניסתי לחשוב על זה בשנה האחרונה, אין לי עוד סיפורים בסיאן כמו שהיא.

אני עובד על משהו כרגע, שמקווה שיקבל עור וגידים בשנה ומשהו הקרובות, עוד לא יודע בדיוק איפה אני מניח את זה, ויכול להיות שאנחנו הולכים לראות לאן הלכו האלים ששרדו את המלחמה הגדולה, או שאולי נדבר על משהו חדש לגמרי. אני לא בטוח.


בשלב הזה אני גם לא רואה עדכוני מכאניקה לעולם, המטרה הייתה 2 נתיבים לכל מקצוע רשמי וזה הושלם מעל ומעבר. חשבתי על כשרונות או על חפצקים אבל תכלס מרגיש לי שזה כבר לחפור יותר מידי לעמוק במקום שאין בו צורך, ככה שכנראה שהמלאכה של "סיאן" הושלמה סופית. אולי מתישהו יהיה לי החשק לאגד הכל ולייצר מזה איזה PDF שבמסגרתו אעשה קצת תיקונים וסידורם פה ושם, אבל בנתיים הדרך לויהי חושך והעץ הזה די סוגרים את כל מה שיש לי להציע על העולם הזה (למעט לור ודברים כאלה ואחרים).
 
הפרעה בן האלמוות

אלו אשר לומדים
אלו אשר יודעים את מקומם
אלו אשר מסרבים לקבל את גורלם
אלו אשר רוצים לתפס.

לפרעה לא חסרים משרתים, לא חסרים לו אנשים חסרי עמוד שדרה שכל מה שהם יודעים לעשות הוא להתחנף ולקוות לקבל שאריות, בשביל זה יש לו כהנים.
מה שהוא צריך, הוא את אלה שמסוגלים לפרוץ את הגבולות שהוא הציב, אלה אשר הגיעו עם הכוח, ובעזרת העוצמה שלו יוכלו להפוך מחזקים לאדירים.

רוב המשרתים של הפרעה בן האלמוות אשר מקבלים אותו כפטרונם הם אנשים מעמד ביניים ומעלה באימרפיום, הם אנשים עם כישרוים ויכולת שהפרעה רואה לנכון לטפח, ככאלה לא מדבר בחלשי דעה שמצוטטים פסוקים שהוא הכתיב, אלא באנשים אשר ישתמשו בכוח שלו בשביל להשיג דברים.
והוא נותן להם את היכולת לפקד.


לחשי נתיב
1st Level: Command, Compelled Duel
2nd Level: Crown of Madness, Mind Spike
3rd Level: Fear, Tongues,
4th Level: Dominate Beast, Phantasmal Killer,
5th Level: Modify Memory, Geas

נוחכות של שליט - החל מדרגה 1, אתה מפיץ עוצמה וגדולה רק מהיותך קיים, ומסוגל להפיל אנשים על ברכיהם רק במבט. האישיות שלך חזקה יותר מכל תפילה שהברון היה מעניק, ולמעשה, סביר שגם בלי הכוח שלו היית מסוכן.
אתה מקבל יתרון לבדיקות כריזמה (איום) ולהצלות כריזמה. בנוסף, כאשר אתה מטיל את הלחש הצעה או פקודה נגד מטרה אשר נמצאת מתחת למעמדך ו/או בעלת ד"א נמוך מדרגתך, היא סובלת מחיסרון להצלה.

פרמידת שליטה - הדרך לשלטון היא לכפות את רצונך על אחרים, כדי לבנטת אימפריה אתה צריך להציב מס' אבנים האחת על השנייה. החל מדרגה 6, כאשר אתה מטיל את הלחש פקודה או שלטון, אתה מסוגל להשפיע על מטרה אחת יותר מאשר היית מסוגל להטיל בדרג הלחש.

ציות - בדרגה 10, אתה מסוגל לכפות את רצונך על ההדיוטיות והפשוטים, עבדים נענים לקולך גם אם לא היית אדונם הישיר, והם יודעים שאתה מעליהם, שראשם לעולם לא יעלה עד לרמתך שלך, אתה נציגו של הפרעה, והם זוהמות הארץ. כפעולה רגילה אתה יכול לגרום לכל פשוט עם או עבד ברדיוס של 30 פיט ממך לגלגל בדיקת חוכמה נגד ד"ק הטלת הלחשים שלך. בכישלון הם מושפעים מהמצב מוקסם וחייבים לציית לפקודת שלך למשך שעה. במידה והפקודת שלך מביאות אותם למצב סכנה ישיר, הם מסוגלים לבצע גלגול הצלה נוסף ביתרון. הפקודת שלך לא יכולות לגרום למטרה לבצע פעולה שתגרום למוות בטוח.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת זו פעם אחת, ומחדש אותה לאחר שהשלמת מנוחה ארוכה

כרע ברך!- אתה שליט, ואתה מסוגל לגרום לאחרים לכרוע ברך בפניך, החל מדרגה 14 אתה מסוגל כפעולה רגילה לייצר הילה של 30 פיט ממך, כל יצור בתוך ההילה לבחירתך חייב לגלגל הצלת חוכמה נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, בכישלון הוא מוקסם ורואה בך כשליט האבסלוטי שלו למשך דקה.
במצב הזה הם סובלים מחיסרון להתקפות ולבדיקות הצלה מולך, ואתה מקבל יתרון לבדיקות כריזמה נגדם.
לאחר שעשית שימוש ביכולת זו, אתה לא יכול לעשות בה שימוש שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.

כוח אבסולטי - בדרגה 20, אתה מסוגל להשתמש ברסיס של הפרעה בין האלמוות כדי לשבור את הרצונות של כל היצורים. המילה שלך היא חוק, והמילה של הפרעה היא מציאות.
כפעולה, אתה מסוגל להטיל את השליטה שלך על כל יצור לבחירותך בטווח של 60 פיט. כל יצור שבחרת צריך להציל חוכמה בחיסרון נגד ד"ק הצלת הלחשים שלך, או להיות מושפע מהלחש "שלטון במפלצת" למשך שעה, ללא צורך בריכוז.
יש לך יתרון להתקפות ולבדיקות נגד יצורים שנמצאים תחת השפעת שלטון במפלצת. והם סובלים מחיסרון לכל בדיקה נגדית אליך.

אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו פעם אחת בלבד, לאחר שעשית זאת הרסיס של נשמת הפרעה הופך לחלק ממך, ואתה לחלק ממנו. לשה"מ ההחלטה הסופית על ההשלכה ההרסנית של המחיר הזה.
חלש קצת לטעמי בהשוואה לפטרונים האחרים, אבל בסדר.
משהו קטן שמציק לי: אתה יכול לכתוב את השמות של לחשים בתיאור היכולות גם באנגלית? במקום "שלטון במפלצת" Dominate Monster, במקום "שלטון" Dominate Person וכדומה.

סמאל מאוד מאוד מגניב מכנית ורעיונית כפטרון.

המכשפה גם מאוד מעניינת. Detect Magic זה לחש רמה 1: אולי שים את detect thoughts או shatter?
 
אחד עם הקסם - החל מדרגה 20, אתה מסוגל להגיע לכוח הקסם הגולמי ולעשות בו שימוש כרצונך. כפעולה רגילה, אתה יכול לבחור לחש מכל רשימת לחשים, ולהטיל אותו כאילו היה לחש וורלוק. התייחס לכל גלגול קובייה שלך בעת שימוש בלחש כאילו התקבלה התוצאה המקסימאלית, וכל גלגול נגדי נעשה עם חיסרון. אם ללחש יש רכיב חומרי- התעלם ממנו.
זה דרך להגיד: אתה מטיל משאלה,
 
זה דרך להגיד: אתה מטיל משאלה,
משאלה, אבל אתה יכול להטיל גם לחשים מרמה 9. שימושי בשילוב עם Meteor Swarm: אתה גורם ל120 נזק אש ו120 נזק מוחץ, ולהצלות נגד הלחש יש disadvantage.

אישית הייתי פשוט מוסיף להם כfeature את הלחש משאלה לmystic arcanum, כמו מה שהgenie warlock מקבל.

בכללי, לא מבין למה אין לwarlock את הלחש הזה- הרעיון של לבקש מהפטרון שלך טובה ישירות נשמע ממש מגניב. במשחקים שאני הרצתי יש לו את הלחש, וזה לא הרס את האיזון בינו למקצועות אחרים.
 
(תקראו לזה השראה רגיעת, ,תקראו לזה החייאה של הפרויקט לטבות עוד סבקלאסים, אני אקרא לזה משהו שרציתי לכתוב מזמן ועכשיו יש לי רעיון איך לבטא אותו)

דם-ערפיח
הסינטדל שומרת סודות רבים, חלקם לא יתגלו לעולם, חלקם עמוקים יותר מההיסטוריה, חלקם חשדים.
לפני כמאה שנים התפוצץ מפעל באחת הטבעות החיצוניות, האיורע שלא היה חריג בשום צורה ומתרחש אחת לתקופה לא היה אמור להעיר את תשומת ליבו של אף אחד, אומרים שאפילו סוכן הביטוח של המפעל לא טרח לבדוק דבר ושילם לבעלים בהתאם לפוליסה, הוא אפילו פיצה אותו על כמה עבדים שספק ברחו באירוע.
זו נקודה בהיסטוירה של שנבריה שהיא כל כך שולית, שאף אחד לא טרח לרשום אותה בשום מקום וכל מה שידוע עליה היא מאנשים שהיו באיזור ויודעים לספר שפעם היה פה מפעל שהתפוצץ.

העניין שככל שחופרים יותר, יש שאלות לא ברורות על האירוע, וישנה מעין מוסכמה חברתית כללית שטוענת שעדיף לשכוח מהאירוע ולא להתייחס אליו, אף אחד לא בטוח מה המפעל ייצר, אף אחד לא בטוח באיזה חומרי גלם הוא השתמש והאמת שגם הבעלים של המפעל כבר לא איתנו, מי שזה לא היה.
ועכשיו, מאה שנים אחרי זה, דור שני ושלישי לאנשים שהיו ליד המפעל התחילו להיוולד, והם נולדו עם.. כוח?
דמי הערפיח נולדו עם הכוח של אבק ופחם בדמם, אומרים שהפיח של המפעלים הוא אזרח ותיק יותר בעיר מאשר חלק מבני התמותה, ונראה שאלו אשר נולדו עם הערפיח בדמם מצליחים לתעל את כוח הקסם של העיר בדם חדש, ואולי מסתירים בהם סוד שלעולם לא יתגלה

דם ערפיח - נתיב למכשף (כושף/סוסרר או איך שלא תתרגמו את זה)

מעטה ערפיח - אומרים שדם ערפיח מסוגל לקרוא לאבק והפחם להגן עליו, מדובר באירועים נקודתיים שכמעט ואף פעם לא מתועדים דיים, אבל ההסכמה הכללית אומרת שההצגה הראשנית של דם ערפיח היא היכולת ליצור מעטה של ערפל סביבו כמנגנון הגנה. החל מדרגה 1, אתה יכול לנצל פעולה כדי ליצור איזור בדריוס של 20 פיט של ערפיח כבד. האיזור מרוכז סביבך ויצורים אשר נמצאים באיזור נמצאים בהסתרה מלאה כלפי יצורים אשר נמצאים מחוץ לאיזור.
אתה יכול לעשות שימוש ביכולת הזו מס' פעמים השווה לתוסף ההכשרה שלך, ומחדש אותה לאחר מנוחה ארוכה

ריאות פחם - בעוד שמעטה הערפיח הוא תופעה שקל לזהות, אי אפשר לזהות ריאות פחם למעט בנתיחה (לרוב לאחר המוות) אומרים שהריאות של דם ערפיח הן שחורות ומלאות פיח, אולם נראה שלא מדובר בגורם אשר מקשה על דם הערפיח בשום צורה, נהפוכו. באופן לא ברור דם ערפיח מסוגל לנשום טוב יותר גם בעיר המזוהמת ביותר באינפרניה. החל מדרגה 1 אתה מכפיל את משך הזמן שאתה מסוגל להחזיק את הנשימה בו, ומקבל יתרון לבדיקות הצלה כנגד השפעות המובססות על נשימה.

צועד ארובות - נראה שדמי ערפיח שמגיעים לשלב הזה של שליטה בכוחם יש נטייה להסתיר את עצמם ולא לחשוף את הכוחות שלהם, אם זאת ישנם מס' מועט של עדי ראייה שמתראים דמוית שהופכות להיות מחבורת לערפיח בצורה שכמעט משלבת אותם, מאפשרת להם לחמוק מסכנות ולנוע בעיר דרך הערפיח.
החל מדרגה 6 כאשר אתה מותקף אתה יכול לנצל תגובה ו2 נקודות כשף על מנת להתמזג עם הערפיח, אתה מקבל התנגדות להתקפה אשר בוצעה נגדך.
בנוסף כפעולת בונוס אתה יכול לנצל נקודת כשף אחת כדי להשתגר 30 פיט למשבצת פנויה.

סודות הערפל - אומרים שהערפיח מסתיר סודות, והסודות האלה נחשפים לדמי הערפיח בלחישות אותם רק הם מסוגלים לשמוע, הערפיח מלא עד היום בשאריות של חפצים, גופות וסודות אשר יכולים להיחשף למי שיודע להקשיב, החל מדרגה 14 דם הערפיח יכול להטיל את הלחש "תיקשור" (Commune) כלחש מכשף. כאשר דם הערפיח מטיל את הלחש באמצעות סודות הערפל הוא יכול לתקשר רק עם הערפיח של העיר. בעוד הערפיח מחזיק בידע על כמעט כל המתרחש בסינטדל, הוא אינו יכול לנדב מידע על המתרחש בברוניות אחרות, מידע על הברונים עצמם או מידע על אירועים המתרחשים בסיוט. הידע של הערפיח כמעט ואינו מוגבל, אולם הוא אינו יכול לדעת את העתיד ולהתייחס לאירועים שעוד לא קרו או שלא סיימו להתרחש.

אחיזת הערפל
- התאוריה טוענת שישנם כאלה אשר הגיעו לשליטה בערפל והוא הפך לנשק שלהם, בעוד אין מקרים ברורים של האירוע, ישנן מס' לא מבוטל של גופות בסינטדל שנמצאו חנוקות כתוצאה משאיפת עשן מאסיבית, גם במקמות שבהם לא הייתה שריפה באיזור, בעוד חלק קטן מהאנשים טענו שמדובר במקפיין נגד חברות הטאבק שנכנסו לסיטנטדל והראו את נזקי העישון, הרוב מוכנים להניח שיש כאלה אשר מסוגלים לגרום לך לאבוד את האוויר בריאות שלך, ולכלוא אותך בערפל.
החל מדרגה 18 אתה יכול לנצל 3 נקודות כשף כדי לבחור מטרה בטווח 30 פיט ממך, המטרה צריכה להצילח בבדיקת כוח נגד 8+תוסף ההכשרה שלך+מתאם הכריזמה שלך או להיעשות אחזוה על ידי הרעפל והערפיח. מטרה אשר אחוזה על ידי הערפל סובלת מהמצב עיוור ואינה יכולה לנשום, כמו כן היא סובלת מ1ק6 נזק מוחץ ועוד 1ק6 נזק רעל בסוף תורה.
מטרה אחוזה יכולה להציל מחדש נגד ההשפעה בסוף כל תור שלה.
 
אהבתי. טוויסט סטימפאנק לכשף אוויר.

מה בדיוק המקום שלהם בסינטדל? אגדה אורבנית? כוח עילית של כנופיות? איגוד הרפתקנים עצמאי?

מה העמדה של ברון החטאים כלפי עישון? האם עישון מותח את גבולות הריפוי של דם הערפדים? ומה הם בדיוק מעשנים שם?
 
הם לא ארגון או קבוצה מסודרת, מניח שבמקרה הקיצון עלול להיות אחד עם שוליה אבל זה לא יהיה במסגרת מיוחדת, הם פרטנים כמו שכמעט כל מקצוע יהיה פרטני בצורה כזו או אחרת.

מה העמדה של ברון החטאים כלפי עישון? האם עישון מותח את גבולות הריפוי של דם הערפדים? ומה הם בדיוק מעשנים שם?
לא חושב שיש לו עמדה מיוחדת על זה, בסופו של דבר שבני תמותה יעשו מה שהם רוצים, ערפדים חייבים דם בווריד כדי שמוצרי טבק ואלכוהל יוכלו להשפיע עליהם, אבל גם אם זה משפיע בצורה כלשהי - ערפדים הם עדיין האוכלסויה הגבוהה של הסינטדל, יש להם מספיק גישות ויכולות לרפא נזקים שנגמרים כתוצאה מחומרים אסורים, אם הם נגרמים בכלל.
 
חזרה
Top