טוב, קראתי, זאת דעתי.
מבחינת מקצועות- כמו שועג אמר, כבר עשו את המקצועות שאתה מנסה ליצור כאן (הנינג'ה קיים בכמה סוגים שונים, אני מכיר לפחות 2) והקנסאי הוא מצקוע יוקרה מוכר. אני מרגיש שהשם לא הכי מתאים לקנסאי, כי אתה מנסה ליצור "weapon master" שזה התרגום של קנסאי. אבל בסופו של דבר עשית "סוג" של לוחם. שמקבל פחות כישרוונת, נלחם מבוסס בעיקר זריזות, ומאוד טוב בסוג נשק אחד (זאת ההרגשה מהמקצוע), כשאתה נותן לו ברקע גם יכולות מיוחדות.
עכשיו. השאלה היא אם את היכולת האלה אתה לא יכול להחליף בכישרונת מתאימים, ולהשאיר את המקצוע הזה כלוחם. אני מסכים שזה יהיה קצת עובדה להכין את הכישרונות, אבל זה נראה לי הרבה יותר מסודר ממקצוע חדש לגמרי.
אגב, בoriental adventures יש מקצוע יוקרה של "לוחם אבל זריז יותר" שמקבל לחימה מסוגננת בקטאנה. הוא מאוד מבוסס על להיות זריז וחכם, שהיכולת שלו מגיעות גם למצב של לתקוף פעמיים בפעולה רגילה (ואז הוא יכול לנוע ולתוקף פעמיים, ללא צורך בפעולה מלאה) ועד היכולת הסופית שלו ,שנותנת לו סיבוב הפתעה בכל קרב.
שים לב שבoriental adventures יש גרסה אחרת של סמוראי. שמתקפדת כמעט כמו לוחם באותה צורה, פרט ליכולת ל"הקסים" את החרבות שלו ללא צורך בלדעת את הלחשים הנדרשים, או בכישרונות הדרושים.
בסופו של דבר (על הקסנאי)- ההמלצה שלי היא שתמיר את היכולת שלו לכישרונות. אני מכיר הרבה מקומות שטוענים שקאטנה זה נשק שצריך להיות אפשרי בלחימה מסוגננת. אתה יכול ליצור גם כישרון מתאים לזה. שרק ידרוש שליטה בנשק אקזוטי "קאטנה". משם, תן לשחקן לשחק לוחם/סמוראי ולהתאים את עצמו לסגנון שמרגיש לו נכון יותר, עם הכישרונות.
יש לי כמה השגות על חלק מתרגילי החרב, אבל זה פחות קריטי.
אני עובר רגע לנינג'ה, ואני קצת הייתי חלוק בדעתי עליו בהתחלה, המקצוע מרגיש כמו סוג של נוכל-מכשף-וורלוק.
עכשיו הבעייה העיקרית בזה, היא הק"פ הנמוך שלו. והתלות שלו בכריזמה (הנינג'ה ה"מקורית" בספרים היא סוג של הכאלה בין נוכל/סייר/נזיר. היא יותר מבוססת קרב ויכולת אתלטית מאשר הנכול שעובד גם עם כריזמה ומתפקד כskill monkey. ובעצם נוצר בשביל אלה שרוצים לשחק דמות מתגנבת אבל כן לוחמנית, שלא צריכה כריזמה גבוה. ויכולת הישרדות גבוה יותר)
הנינג'ה שלך "נהנה" מכל העולמות, אבל לא מצליח להתמקד. יש לו הרבה מיומניות, יכ"ל, התקפת פתע, ושליטה בנשקים חזקים יותר מבדרך כלל. (הוא שולט בקטאנה, זה נשק שעושה 1ק10, הוא חד ידני, ובגלל שהוא מ"א, אז הוא גם מעניק +1 נוסף להתקפה. בעוד נוכל רגיל צריך להסתדר עם נשקים של ק6, אגב. גם הנינג'ה המקורית של 3.5 לא מקבלת שליטה בנשקים כאלה. יש לעולם מערכה של oriental adventures ספר הרחבה עם נינג'ה נוספת, שכן שולטת בקטאנה ויש לה גם תה"ב של לוחם. אבל היא חסרת יכולת על טבעיות.)
עכשיו, הוא בטוח ילך על לחימת קפא"פ (ושים לב שהוא כן יצטרך להשתמש בכוח בשביל הקטאנה שלו, אז סביר להניח שרוב הדמוית יקחו נשק אחר כדי לקחת לחימה מסוגננת אחר כך.), וזאת כדי להביע לכדי ביטוי את התקפת הפתע שלו (כי קצת יותר קשה להגיע להתקפת פתע בטווח), אבל אין לו תוסף הגנה מיוחד לדרג"ש (הנינגה מoriental adventures מקבלת תוסף חמיקה לדרגש שעולה ככל שהיא מתקדמת בדרגות, הנניג'ה של המדריך השלם להרפתקאן מוסיפה את החוכמה לדרג"ש, וגם מקבלת תוסף שעולה עם הזמן), והוא לא שולט בשרינות כבדים, מה שאומר שסביר להניח שיהיה לו דרג"ש ממוצע של 16, לפחות עד שהוא ישיג חפצקים שיעלו לו את הזריזות/דרג"ש.
הק4 שלו מאוד מסבך אותו, כי זה אומר שאם הוא לא השקיע בחסון (וזה כבר תהיה תכונה שלישת שהוא צריך) אז ניתן להרוג אותו במכה אחת, כי במידה ויש לו +2 מתאם חוסן, ויש לו 6 נק"פ בדרגה 1. אז אורק ממוצא יהרוג אותו במכה אחת (נשק דו ידני עם מתאם כוח 3, אומר שכבר בתוצאה של 1 בקוביה הוא חוטף 6 נזק.)
אם להיות כנה, הג'וטסו מרגיש מאוד מאולץ, אין לו שום קשר לשאר היכולות של המקצוע. ומעבר לזה שבאנימה "נארוטו" נינג'ות עושות קסמים כדי להיות מגניבות יותר, אין שום קשר בין יכולות קסומות לבין הנינג'ה.
אם אתה בכל זאת מרגיש שזה חלק בלתי נפרד מהמקצוע, אז תן לניג'ה גישה מוקדמת יותר לחלק מהחלשים, ותעיף כל לחש שעושה נזק. למה לעשות כדור להבות שועה 2ק6, אם אתה יכול לעשות התקפת פתע של 4ק6 באותה דרגה?. ככל אצבע, הייתי משתמש ביכולת של הנינג'ה מהדריך השלם להרפתקאן בשביל לראות איזה יכולת על-טבעיות מתאימות יותר לדמות בסגנון.
באותה הזדמנות, תתן למקצוע הצלת רצון טובה, כי אתה כן נותן לו יכולת קסומות.
האמת שאני לא יודע כמה התקפות פתע ולחשים זה שילוב טוב למקצוע בסיס. אבל זה כבר החלטה שלך.
אם אני הייתי צריך להגיד איזה דברים יותר קריטים פה, אז תוריד את המיומנות לדרגה ל6+מתאם תבונה, ותעלה את הק"פ לק6 לפחות. תבטל את הכישרונות הנוספים ותתן לו איזו יכולת שמוסיפה לדרג"ש.
כישרונות- האמת שרוב הכישרונות האלה קיימים בשמות אחרים, אבל יש כמה דברים שהייתי רוצה להפנות את תשומת לבך.
מכה ללא נשק נחשבות נשק קל למיטב ידעתי, ולכן הכישרון "אגרוף" לא באמת רלבנטי. בנוסף, כדי שתדע שיש כשירון בשם snap kick שנותן לך לבצע התקפה נוספת ללא נשק בסיבוב, עם מחסר 2 לכל ההתקפות.
מהירות משופרת- אני חושב שלא נהוג לתת כישרון ליכולת שמקצוע נותן, שים לב שברברי שיקח את הכישרון הזה יגיע למהירות מגוחכת לדמות.
מבחינת נשקים- לא התעמקתי, אבל נראה שהכל קיים בoriental adventures, יש כמה הבדלים בין הגרסה שלך לגרסה הזו. אבל אני ממליץ לך שלא "לקחת" מנשקים שם את היכולות שלהם. סאי נותן תוסף לפריקה בoriental adventures, אצלך זה פשוט פיגון עם טווח קריטי גדול יותר (שאגב, לא מרגיש ככה. אבל זה כבר נקודת מבט שאני אשמור לעצמי).
אני רק אסיים עם רשימת המקצועת האפשריים.
ווג'ן=אשף בהרבה מוקמות, אף פעם לא הבנתי למה הפרידו אותם(אל תתפוס אותי במילה, אבל כבר אמרו לי שפירוש המילה מתאים למילה "אשף")
ברוב המקרים במערכה אסייתית אין כוהנים, כי הפולחן בדתי בדתות האלה הוא פחות אלילי בצורה הזו אלא יותר בצורת רוחות (בגלל זה בoriental adventures תמצא שאמן שהוא מטיל לחשי קודש, ביחד עם השונג'נה).
זה בכללי הדעה שלי.
*אני מתנצל מראש אם יש משהו פוגע, זה ממש לא הכונה שלי. ואין לי כל כוונה לנגח את מה שאתה כותב. אלא רק להציג את הדברים שהדעה שלי היא שצריך לסדר