• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מלחמת הכוכבים - צללי הג'די - עץ הרשמה (0/4) (SW5E)

לפני שנים רבות, בגלקסיה רחוקה רחוקה.....

אז כמו שהובן מהטייזר (ואם לא נכנסתם לקישור זה הזמן לחזור אליו), התקופה בה אנחנו נמצאים מתרחשת הרבה לפני סאגת סקוויוקר, הרפובליקה הישנה התקיימה אלפני שנים לפני המאורעות בסרטים, ולמעשה אנחנו נמצאים בערך 3950 שנה לפני הקרב על יווין 4 (שמסמל את "תחילת הספירה" בעולם של מלחמת הכוכבים והתאריך בו הושמדה כוכב המוות הראשנה), יודה עוד לא נולד, האימפריה היא מושג שונה, והג'די נמצאים בשיאם, או שלא בדיוק.


בשנת 3976 לפני הקרב על יווין 4 (להלן :"BBY") תרבות בשם המאנדלורינאנים פתחו בפשיטות על עולמות בטבעת החיצונית, הסכוסכים הללו התקדמו לאט לאט למלחמה ישירה בין החיילים של מאנדלור הכובש לבין כוחות הרפובליקה הישנה, זו הייתה מלחמה קשה ועקבוה מדם, במסגרתה המנאדלרואנים נלחמו בעוז ובעקשנות והביסו את צבאות הרפובליקה בזה אחר זה, תוך הרס לא קטן. המאנדלוראנים עמדו לנצח והלשאיר את הרפובליקה כשבר בוער של מה שהיא הייתה בעבר, רבים איבדו את בתיהם, רבים עוד יותר בני משפחה וחברים.

לכן, הרפבוליקה בתורה פנה לעזרה של מגיני הגלקסיה, וביקשה מאבירי הג'די להתערב, מועצת הג'די התקבצה והחליטה שמתפקידם הוא לשמור על האיזון ועל נטרליות, ולוודא כי רצון הכוח יתקיים, הג'די הם נזירים ומלומדים, לא חיילים ומפקדים, ועל כן הם המעוצה החליטה שהיא לא תצטרף למאבק, ועל אבירי הג'די נכפה להיות עדים לזוועות.

חלק מאבירי הג'די סירבו לקבל את ההחלטה הזו, הפלג הזה שיקרא בשם "הריוונצ'יסטים" או צלבני ג'די, יחליט להמרות את פי המועצה ולהצטרף לצבאות הרפובליקה. מי שיוביל את הפלג הזה יהיו שני אבירי ג'די, האחד שלימים יקרא רייבן, והשוליה שלו- שלימים יקרא מאלאק.
ההצטרפות של הג'די למלחמה הייתה מסתם שינוי בקצב המלחמה, רייבן היה מפקד מבריק שבזמן קצר מונה להיות מפקד בצבא הרפובליקה, ולמפקד הראשי של צבא הרפובליקה במלחמה נגד מאנלדור, הוא היה נשק שובר שיווין מול אויב מסוכן, המאנדלורנים מצאו את עצמם מול קיר שהם לא היו מסוגלים להביס.

אבל רייבן לא רצה שיוון, הוא היה צריך ניצחון, רייבן דחף את צבאות מאנדלור רחוק יותר ויותר על מחוץ לטבעת החיצונית, והתכונן לקרב האחרון במאלקור 5. הוא פרס צי ענק מעל הכוכב במטרה למשוך את המאנדלוראנים למלחמה, כאשר בסתר הוא מתכנן להשתמש בנשק להשמדה המונית - מחולל מאסת הצל.
בשיא הלחימה, לאחר שרייבן הפיל את מאנדלור הכובש בעצמו במהלך דו קרב שנערך על ספינת הדגל, מחולל מאסת הצל הופעל, משמיד את צבאות מאנדלור, צבאות הרפולביקה וגם את לוחמי הג'די שהיו שם, מאלקור 5 יהפוך לכוכב שבור והרוס אשר פניו צוקים וקניונים, ספינות אשר מתקרבות אל הכוכב נמשכות אל שדה כוח הכבידה שנוצר בגלל הפעלת הנשק. גם בעוד מאות שנים יהיה אפשר למצוא שברי ספינות רפובליקה מתחת להריסות.

מועצת הג'די הגבוהה קראה לכל אלה שעקבו אחרי רייבן למשפט. אבל רייבן ומאלק בחרו להמרות את פי המועצה פעם נוספת, שכן במילותיו האחרונות מאנלדור העליון סיפר לרייבן כי האויב העתיק שלהם עוד קיים, שהסית' לא נכחדו והם אלה אשר בוחשים בקלחת, או ככה לפחות השמועות מספרות.
רייבן ומאלק יצאו אל מחוץ לעולמות המקורים בחיפוש אחר תשובות, והם יחזרו אחרת

כשהמלחמה נגמרה רייבן ומאלק עזבו כשהם אבירי ג'די, כשהם חזרו- הם היו דבר אחר. רייבן ומאלק הכריזו על עצמם בתור השליטים של אימפריית סית' חדשה, כאשר דארת רייבן ישלוט באימפריה, ומאלק יהיה שולייתו. רייבן תפס שליטה על אלה אשר הלכו אחריהם לעולמות הלא ידועים, והכריז עליהם בתור צבא הסית' שלו, הוא השתלט על "כבשן הכוכבים" ספינה אגדית אשר בכוחה לייצר לו צבא, וחימש את אימפרית הסיית' שלו בכלי נשק, לוחמים וספינות, תוך זמן קצר האימרפיה שלו כבשה את קוריבאן, כוכב בעל היסטוריה עתיקה לסית', ואקדמיית סית' הוקמה על אדמותיו.

ואז רייבן הכריז מלחמה על הרפולביקה, משתמש בכוח החדש שלו, לצד הידע והניסיון שלו, כדי להחזיר את הרפובליקה למקום שהייתה בו לפני שנים מעטות - למלחמה בה סיכויי הניצחון שלה נראים רחוקים מתמיד. דרך כיבושים, התנקשויות ומהלכים פוליטים, אימפריית הסית' הפכה לכוח נגד הרפובליקה, וכנגד אבירי הג'די. אלה אשר סירבו לקחת חלק במלחמה נגד מאלנדור, מצאו עצמם נגררים למלחמה נגד רייבן ומאלק.

אנחנו בעיצמוה של המלחמה הגדולה השנייה שהרפולביקה ראתה בתקופה האחרונה, אבירי ג'די לצד חיילי הרפובליקה והכוכבים השונים מוצאים עצמם במאבק לא נגמר מול אימפריית הסית' וכוחותיה, בעוד עיקר המלחמה מתחרש בכוכבי הגבול, עולמות רבים כבר נפלו תחת שליטת הסית'.
הרפובליקה שלנו נמצאת במשבר, אבירי הג'די עצמם נמצאים במלחמת אזרחים פנימית, בשלב הזה מעטים יעדו להבדיל בין הג'די לסית', בשבילם כולם היו אבירי ג'די, רק עם פילוספויה שונה מאחרויהם, רבים הלכו אחרי רייבן, הרופבליקה עומדת ליפול, ורייבן עומד לכבוש את כולנו.
ובזמן הזה, דווקא עכישו, אות מצוקה מופעל באחד ממקדשי הג'די הרחוקים מהחזית, מקום אליו רייבן עוד לא הגיע ואולי לא יגיע, המאסטרים שם מעטים, אבל הם והאבירים אמורים להיות מסוגלים להתמודד עם פשיטה, אבל... מה קרה שם, ולמה הקשר נותק?

אז למה אנחנו כאן?
אם עד עכשיו לא הובן, העולם של המשחק הוא העולם של מלחמת הכוכבים, אנחנו משחקים בתתקופה הרפבוליקה הישנה, תקופה שלצערי נזרקה כמעט לגמרי על מחוץ לקאנון, ולדעתי מעניינת פי עשר מתקופת סקייוקר.
כל אחד ואחד מכם חווה את המלחמה בצורה כלשהי, למעשה כל אחד ואחד מכם חווה את המלחמות בצורה כלשהי, אי אפשר להפריד את האירועים של מלחמת מאנדלור ממלחמת האזרחים, הם השפיעו על כל אחד ואחד בגלקסיה, בין אם הוא אדם פשוט, חייל, פושע, סאנטור, אביר ג'די, או ג'די אפל.
מסיבה כזו או אחרת, יש לכם סיבה ללכת לחקור את אות המצוקה שהופעל, תהיה הסיבה שלכם כאשר תהיה, אתם נמצאים כרגע בנמל העגינה לפני יציאה של המעבורת שלכם לעבר כוכב טנריוס, כוכב קטן במערכת שמש שולית שנמצא רחוק (עד כמה שאפשר להיות רחוק במהירות על-חלל) מהחזית ומהמלחמה של רייבן והרפובליקה.


ולגופו של עניין
אז אחרי שסיימתי עם הלור, בואו נדבר תכלס.
המשחק רץ בהמרה של מו"ד 5 לעולם של מלחמת הכוכבים. האמת שאני חושב שזו אחת ההמרות הכי שאפתניות שיצא לי לראות, ובכניסה לקישור בטח תוכלו לראות כמה עבודה השוקעה פה.
בעוד שהמנוע של השיטה מאוד דומה למו"ד 5, יש כמה הבדלים משמעותיים בינהם ולכן, גם אם את מכירים את מו"ד בעל פה וידועים להגיד לי מה הדרג"ש של וקנה וכמה נק"פ הוא מחדש בסיבוב, צריכים לקרוא את ספר החוקים לשחקן של השיטה (זמין באתר, בגלל שמדובר בפרויקט חובבים הוא גם בחינם). אם אתם פחות בקטע של לקרוא ספרים, האתר גם מכיל את כל המידע בספרים בפורמט אינטרנטי שיכול להיות נוח יותר לקריאה.
אם לסכם את השינויים העיקרים בכמה שורות, הגזעים הוחלפו למינים, המקצועות עברו שינויים/מתחית פנים ויש הרבה יותר קוסטמיזציה, רקעים נותנים כשרונות וקסם מחולק לטכנולגויה וה"כוח". כאשר יש מקצועות ששולטים באחד, יש מקצועת ששולטים בשני, ויש כאלה שלא שולטים באף אחד.
יש עוד כמה שינויים אבל נשים אותם בצד כרגע. תקראו עליהם בספר ותבינו אותם כשתגיעו אליהם, בשלב הזה אני מצפה קריאה של המינים, המקצועות והחוקים הקלאסים הרגילים.

אופי המשחק
אני אציין שבעוד המשחק אכן הולך לתת פוקוס על הפיל בחדר ועל המלחמה של רייבן והרפובליקה, אני רוצה לתת פה אלמנט כבד של מחקר, יש פה תעלומה עם השלכות די כבדות על כולנו, אני לא אומר לכם לא לשחק ברברי (סליחה זעמון, אין כזה דבר ברברי פה( עם 8 תבונה, אבל קחו בחשבון שיהיה פה גם מקום די כבד למלחמת מוחות וחקירה. אבל מעבר לזה- אנחנו פה בהרפתקאת מלחמת כוכבים קלאסית, אופרת חלל של מעבר בין כוכבים, טיסות בחללית, בדיקות אבהות ואיבוד גפיים. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב לנסות לגוון ולתת קצת מהכל, ובעיקר לנסות לתת לסיפור הרקע של הדמויות לפרוח.

אז מה אני רוצה מכם?
האמת שבנוהל, להכיר את חוקי השיטה (אני לא הולך לבחון אף אחד, אבל באמת בואו לא נגיע למצב של חוסר הבנת חוקים בסיסים, כמעט כולם מכירים את מו"ד והשיטה מספיק דומה כדי שלא יהיה מסובך מידי להבין אותה), ואז לתת לי רקע לפני מכאניקה.
ברקע אני רוצה את הדברים הקלאסים, מי אתם? מאיזה מין של יצורים הגעתם? למה אתם פה ומה החלומות שלכם? - כאשר אלא אם כן יש לכם סיבה להיות דמוית בנות פחות מ10 שנים פחות או יותר (אני מסתכל עליכם, אלה שרוצים לשחק פה דוריד) אתם שרדתם מלחמה די רצינית אחת ותקועים במלחמה די נוראית שנייה, איך זה השפיע עליכם? מה קרה לכם, מה עשיתם במלחמה בכלל?
ובסופו של דבר- למה בחרתם לצאת לחקור את אות המצוקה הזה? האם אתם פה כי יש לכם קשר למקדש? אולי אתם בכלל גרים על הכוכב הזה? או שמע יש לכם מניע נוסף?

ובשורה אחרונה לפני שעוברים לקראנץ' ולדברים היותר משמיממים, אנחנו בתקופה שהגבול בין הצד האפל לצד המואר יותר דק מתמיד, הסית' והג'די הם שני צדדים של אותו מטבע, באם אתם מרגישים שאתם מסוגלים לשחק את זה מספיק בוגר ומבלי להיות "אני רשע מרושע שהורג חפים מפשע כי אני רשע" - אני מוכן לקבל דמוית עם קשר לצד האפל, ואפילו דמוית אפורות, מן הסתם צריך לדבר על זה ולשנן את תורת הסית' או תורת הג'די האפור, אבל אם יש דבר אחד שהסיפור של רייבן מלמד את כולנו- זה שאין גבול למספר הפעמים שאתה יכול להחליף צד.

ולקראנץ' היבש :
*דרגה 1

*תכונות לפי המערך הקלאסי (8,10,12,13,14,15)

*לא משחקים עם החוקים של טאשה (משמע שאי אפשר לשנות את התוספי תכונה שהמין שלכם מעניק לכם)

*כל הגזעים בספר השחקן מאושרים חוץ מסית' טהור דם... הם במקום אחר כרגע עושים דברים של סית' טהור דם.

*אין דדליין להרשמה כרגע, בעיקר כי צריך לקרוא פה ספר שיטה, אני אדאג לדווח על דדליין ברגע שנצטרך אחד.

*לאחר שיבחרו השחקנים תיפתח קבוצת וואסטאפ/דיסקורד/משהו בסגנון. מניח שאולי זה יכול להפריע למישהו אז מניח את זה כאן.

הערה לסיום - אני יודע שזה מלחמת הכובים, אבל האמת שלא בא לי קבוצה של 4 ג'די, תפתחו את הראש וכל מי שרוצה לשחק ג'די ידע שהוא מתמודד על משבצת אחת לכל היותר.

בהצלחה לכולם, אני זמין לשאלות, ושהכוח תמיד יהיה איתכם.​
 
מלחמת הכוכבים. וואו. אף פעם לא יצא לי לשחק, אבל נשמע מעניין. הבעיה המוכרת - אנגלית. קראתי את הSRD של מו"ד 5 אז אני יודע די טוב לשחק במו"ד 5 (לא כשה"מ אבל כשחקן), אפשר להסתדר רק עם זה? ואם אמצא מישהו שיבנה לי דמות לפי הפלאף שכתבתי?
כרגע המחשבה היא על צייד ראשים שרוצה מישהו שנמצא על הכוכב, אבל שוקל גם את הבנאלי של ג'דיי שנמצא בצד האפור, אבל אתחיל לחשוב ברצינות ולכתוב רק אחרי שאקבל אישור למשחק בלי קריאה.
 
נראה מגניב ביותר!
כמה שאלות ראשוניות
1. אמרת שיש ספוט רק לג'דיי אחד בקבוצה - אם יש מישהו שהוא משתמש כוח (או אפילו רגיש לכוח, לא יודע כמה המכאניקה לזה קיימת) - גם נספר כג'דיי לצורך זה?
2. כמה זמן נמשכה המלחמה במנדלוריאנים? מה היחס אליהם היום, פוסט מלחמה?
3. טנריוס - זה כוכב אמיתי שקיים בקאנון של סטארוורז? אם כן, איך מאייתים את השם באנגלית/האם אפשר קישור לדף ווקיפדיה רלוונטי? אם לא קיים בקאנון, יש איזהשם פרטי מידע בסיסיים למקרה ונרצה לשחק ילידים או תושבים של הכוכב?
 
מלחמת הכוכבים. וואו. אף פעם לא יצא לי לשחק, אבל נשמע מעניין. הבעיה המוכרת - אנגלית. קראתי את הSRD של מו"ד 5 אז אני יודע די טוב לשחק במו"ד 5 (לא כשה"מ אבל כשחקן), אפשר להסתדר רק עם זה? ואם אמצא מישהו שיבנה לי דמות לפי הפלאף שכתבתי?
לדעתי זה יכולה להיות בעייה, יש פה SRD חדש והוא הרבה יותר מסיבי עם הרבה יותר יכולת, אני לא רוצה להגיד שזה חסם כניסה, אבל לדעתי זה יכול להוות קושי.
אני אציע שתסתכל בקישור של הSRD ושל השיטה ותנסה לראות אם אתה מסתדר, אם אתה מוצא מישהו שיכול לסדר לך ד"ד בעברית ולארגן את זה אז אולי זה יכול לעבוד, אבל עדיין קצת מסתייג.
האם אתה מתכוון להשתמש באחד החוקים החלופיים של השיטה?
תלוי חוק, לא סגור כרגע אם אני רוצה להעמיס, יכול להיות שיהיה דברים נקודתיים אם יש לשחקן בקשה או דברים שיכנסו תוך כדי

1. אמרת שיש ספוט רק לג'דיי אחד בקבוצה - אם יש מישהו שהוא משתמש כוח (או אפילו רגיש לכוח, לא יודע כמה המכאניקה לזה קיימת) - גם נספר כג'דיי לצורך זה?
הכוונה לג'די פרופר, לא רוצה 4 חברה עם לייטסיברס שעושים את אותו דבר. תשים לב שג'די זה רקע ולא מקצוע, והכישרון רגיש לכוח תמיד זמין לדמוית, ככה שאם אתה מעוניין לשחק דמות עם רגישות לכוח אבל שהיא לא ג'די - זה אפשרי. כן צריך לדבר איך הג'די לא עלו עליך (אנחנו מדבירם על התקופה שבה לוקחים ילדים עם פוטנציאל מההורים שלהם כדי לוודא שהם לא יהרסו את העולם וכו')

2. כמה זמן נמשכה המלחמה במנדלוריאנים? מה היחס אליהם היום, פוסט מלחמה?
זו שאלה של קאנון, וכעיקרון המלחמה העיקרית הייתה 4 שנים, אבל הפשיטות התחילו 16 שנה לפני סיום המלחמה.
בכל מקרה, כעיקרוון מאנלדורנים הם עדיין שכירי חרב נהדרים ולוחמים מיומנים, כעיקרון הם מתפקידים כמעין בוגימן לצד החברה שאתה רוצה לשכור אם אתה צריך חיילים. אנשים לא מתים עליהם בלשון המטעה והם לא מתים על אחרים, אבל כן יש אינטרגציה

ממוצע לגמרי, בכוונה לא נתתי פרטים כי אני רוצה להשאיר לאנשים אפשרות להכניס פרטים על הכוכב אם הם ילידם שלו, כל מה שקבוע בסלע זה שמדובר בכוכב לא גדול במיוחד (אבל מספיק גדול בשביל לאפשר רקעים שונים של ילדים בו) עם מקדש ג'די שנמצא בו, כל השאר נזיל
 
הנה שני קונספטים כלליים, אשמח לדעתך בנוגע למה מתאים יותר למשחק
1. מישהו שהיה מתלמד ג'דיי בזמן הפיצול שהובל על ידי רייבן, היה מאמין להוט שלו - עד לרגע שהוא הפעיל נשק להשמדה המונית. מרוב בהלה, הוא החליט שהוא נוטש את דרכי הג'דיי באותו רגע, מתחרט על כל מה שהוא עשה, ומנסה לחיות חיים רגילים על כוכב קטן ורחוק מכל דבר אחר - טנריוס.
2. נסיך/בן-אצולה מנדלוריאני שאיבד את המשפחה שלו בקרב האחרון של המלחמה. גודל על ידי הסנדק שלו על טנריוס, רחוק מהמלחמות, ניזון מסיפורי קרב על קרובי המשפחה שלו שנהרגו, מתאמן ומתכונן ליום שבו יוכל להביס את רייבן (כך הוא חולם, לפחות) ולהשיב את הכבוד האבוד של משפחתו ושל כל המנדלורים.
 
לדעתי זה יכולה להיות בעייה, יש פה SRD חדש והוא הרבה יותר מסיבי עם הרבה יותר יכולת, אני לא רוצה להגיד שזה חסם כניסה, אבל לדעתי זה יכול להוות קושי.
אני אציע שתסתכל בקישור של הSRD ושל השיטה ותנסה לראות אם אתה מסתדר, אם אתה מוצא מישהו שיכול לסדר לך ד"ד בעברית ולארגן את זה אז אולי זה יכול לעבוד, אבל עדיין קצת מסתייג.
סבבה, אנסה ללמוד את השיטה מקריאה במקרה הגרוע, גוגל טרנסלייט יעבוד שעות נוספות...
יש במקרה סרטונים שמסבירים את השיטה? אני הרבה יותר טוב באנגלית משמיעה מאשר בקריאה.
 
כן צריך לדבר איך הג'די לא עלו עליך (אנחנו מדבירם על התקופה שבה לוקחים ילדים עם פוטנציאל מההורים שלהם כדי לוודא שהם לא יהרסו את העולם וכו')
מה יכול לגרום לזה שהג'דיי לא ימצאו את הדמות? אמצעי מיסוך? הקפדה שלא להשתמש בכוחות? האם לגור ליד מקדש ג'דיי יגרום לכך שלא יבחינו בדמות אם היא עובדת חכם?
ואם מישהו לא רוצה ללכת, הג'דיי יקחו אותו בכפיה?
 
בינתיים, טיוטה ראשונית לרקע דמות
שבט ווקות' הושמד בן לילה. כשרייבן הטיל את הפצצה הנוראית על מלקור 5, הוא לקח את חייהם של עשרות אלפי בני מנדלור - בין השאר, את כל לוחמי שבט ווקות' הנועזים.
כולם, למעט אחד.
יורש העצר לבית ווקות' היה רק בן שש בזמן הקרב הגדול - הוא הועלה על אחת מהספינות המנדלוריות האחרונות שיצאו מכוכב הלכת לפני החרבתו, שפינו פצועים לתחנות הקרב העורפיות.

הספינה הפכה במהרה מספינת רפואה לספינת פליטים, ראיידן הצעיר מצא את עצמו חסר בית וחסר משפחה - ואומץ על ידי שיימון, חייל מנדלורי שאיבד את מאור עיניו בעקבות הפציעות שספג. ימים ספורים לאחר מכן, הניצולים של מלקור 5 נחתו על כוכב קטן - טנריוס - והחליטו לנסות לבנות חיים חדשים.

ראיידן גדל כמעט חסר בית, משתכן בתנאי רעב מחפירים, נודד עם אביו המאמץ בין קהילות סגורות של פליטים מנדלורים. החיים היו קשים, המנדלורים לא ידעו לעשות דבר מלבד להילחם, אבל רובם המוחלט סירב לקבל נדבות. הם מצאו את עיסוקיהם כשומרי ראש, מאבטחים, מתאגרפים לא חוקיים - כל עבודה שדרשה את הידיים שלהם.

הוא חי עם הלוחם העיוור, שהחדיר בו את הערכים המסורתיים של ''הדרך''. למרות שלא היה לו מספיק כסף לקנות אוכל ובגדים, מסכת הקרב לא משה מפניו מעולם. הוא בלע בשקיקה סיפורים על גיבורי העבר, על הניצחונות המרהיבים והתבוסות המשפילות. הוא שמע סיפורים על משפחתו, תיאורים מפורטים על הדרך בה הג'דיי הנורא רייבן רצח אותם עד האחרון שבהם - ונשבע שהוא ינקום את נקמתם, וישיב לשבט ווקות' את כבודו האבוד.

וכך, שנים על גבי שנים, ראיידן התאמן. הוא התאמן על כל מה שיכל למצוא, בכל דרך שיכל. הוא ליקט שברי נשקים ישנים בשביל לייצר נשק משלו. הם נדדו ממקום למקום, והוא ניצל כל הזדמנות כדי להשתפר ולהתנסות.
לראיידן היה נשק סודי אחד נוסף, שהוא קיווה להשתמש בו כדי להפתיע את רייבן ולחסל אותו - הכוח. הוא לא ידע מה הוא עושה, והוא ידע שהוא לא יודע - אבל הוא גם ידע שלא משנה מה, הוא לא יתן לג'דיי המתועבים לשלוט בו. בגלל שהם כל הזמן היו בתנועה, הוא ואביו המשיכו להישאר צעד אחד לפני הג'דיי, והם לעולם לא הצליחו להשיג אותו.

הוא חיכה והתאמן, התאמן וחיכה - ואז, בן לילה, פרצה המלחמה - והאויב שלו נעשה האויב של כולם. פתאום, כל הגלקסיה שנאה ופחדה מהפנים שרדפו אותו בסיוטי הלילה. ראיידן נעשה חסר מנוחה, חושש שההזדמנות שלו להשיב את כבוד השבט תגיע מאוחר מדי - או שלעולם לא תגיע.

ואז, יומיים בלבד אחרי ששניהם נחתו בכוכב קטן ועלום שם - רייבן תקף, ופתאום ההזדמנות נחתה בחיקו - אם רק יהיה מספיק חזק כדי לנצל אותה.
 
הסיפור תפס אותי. ממש מעניין, אבל אני לא כל כך יודע את חוקי השיטה.
קישור לשיטה נמצא בהודעה הראשית, כאמור אני מבקש לקרוא אותה לפני שמגישים מועמדות, אבל שוב- היא כן דומה ל5 בבסיס שלה.

יש במקרה סרטונים שמסבירים את השיטה? אני הרבה יותר טוב באנגלית משמיעה מאשר בקריאה.
האמת שאני לא הכרתי, אבל רואה ששלחו פה בעץ. מניח שיש שם דברים נוספים.

YDS- תגובה על הטיוטה מאוחר יותר, השאלות הקודמות עוד רלבנטיות?
 
1. מישהו שהיה מתלמד ג'דיי בזמן הפיצול שהובל על ידי רייבן, היה מאמין להוט שלו - עד לרגע שהוא הפעיל נשק להשמדה המונית. מרוב בהלה, הוא החליט שהוא נוטש את דרכי הג'דיי באותו רגע, מתחרט על כל מה שהוא עשה, ומנסה לחיות חיים רגילים על כוכב קטן ורחוק מכל דבר אחר - טנריוס.
כעיקרון יש כמה כאלה בעולם, השוק של הפעלת הנשק גם גרם לכמה אנשים להתנתק מהכוח בגלל כל המוות שהקיף אותם, העניין שמועצת הג'די כן רודפת אחרי מי שהיה חלק מהפלג של רייבן, מצד שני העונש הוא יותר לנתק אותך לגמרי מהכוח ולשלוח אותך לגלות כפוייה ככה שזה משהו אפשרי בצורה כזו או אחרת.

2. נסיך/בן-אצולה מנדלוריאני שאיבד את המשפחה שלו בקרב האחרון של המלחמה. גודל על ידי הסנדק שלו על טנריוס, רחוק מהמלחמות, ניזון מסיפורי קרב על קרובי המשפחה שלו שנהרגו, מתאמן ומתכונן ליום שבו יוכל להביס את רייבן (כך הוא חולם, לפחות) ולהשיב את הכבוד האבוד של משפחתו ושל כל המנדלורים.
למאנדלרונים יש רקע די מסובך בכל הסיפור, עם המון שבטים ותתי שבטים ודתות בתוכם, אני מודה שקצת קשה לי לחשוב על סיבה שדמות תהיה לגמרי מחוץ לתרבות המנדורלאנית, גם אם השבט שלה לא שם אז היא אמורה לעבור איזה אינטרגציה לשבט אחר או לקולקטיב אחר. מנאלדואני שחי בייחדות זה מאוד חריג ודי דומה למקרה הראשון - אולי הגלו אותו או משהו, אחרת זה קצת כמו לשחק יהודי ארותדוקסי לבד באיזור שמלא בבני דת אחרת, החיים די לא אפשריים. בעיקר שטנריוס הוא כוכב שעמוק בתוך הטבעת החיצונית ולכן רחוק מהגבול ולא סביר שיש עליו מושבה מנדלוראנית, הדבר שסביר שפליטים יעשו זה לחזור הבייתה בשלב מסויים, כוכבי הבית של המאנדלרנים לא הושמדו או נהרסו בשום צורה.

בקשר לרקע עצמו- מרגיש לי שזה סובל מאותה בעייה, הרעיון מעניין כבסיס אבל אני לא יודע כמה הוא מתאים לרקע המנדרוראיני. אני מבין את הקונספט והוא יכול להיות מעניין, אבל אני לא בטוח שהוא עובד בלור של העולם בצורה טובה ומציג התנהגות שלא הכי מתאימה למאנדלרואנים. אני חושב שלהיות מנדלרואני ולהיות פליט מהמלחמה זה שני דברים שיכולים להיות מעניניים, אבל מרגיש לי מאוד שהם לא יעבדו יחד.
 
אוקי,עוד לא סגור לגמרי על גזע- אבל הרעיון שחשבתי עליו זה סנאטור שהילד שלו היה ג'דיי שעבר לצד של רייבן ועשה נזקים גם בכוכב המולדת וזה באחראיותו לעצור אותו.

הוא מקווה בסתר ליבו להוציא אותו מהצד האפל... בכל אופן זאת האחראיות שלו- לטפל בו.
אולי הוא אפילו אחראי בירוקרטית למשימה הספציפית מטעם הרפובליקה
 
אוקי,עוד לא סגור לגמרי על גזע- אבל הרעיון שחשבתי עליו זה סנאטור שהילד שלו היה ג'דיי שעבר לצד של רייבן ועשה נזקים גם בכוכב המולדת וזה באחראיותו לעצור אותו.

הוא מקווה בסתר ליבו להוציא אותו מהצד האפל... בכל אופן זאת האחראיות שלו- לטפל בו.
אולי הוא אפילו אחראי בירוקרטית למשימה הספציפית מטעם הרפובליקה
כעיקרון אנחנו בתקופה שבה ברגע שילד מראה גישה לכוח הוא נלקח על ידי הג'די למקדש ומגוייס.
פירוש הדבר שהקשר בין הורה לבין הילד הג'די שלו די מנותק בשלב מאוד מוקדם, בעיקר מצד הילד שעובר בכל ההכשרה שלו את הרעיון ש"קשרים ומשפחה זה דרכים ליפול לצד האפל" וכו' ככה שזה נשמע קצת רחוק ולא בטוח כמה זה יעובד.
 
חשבתי בעקרון שבניגוד לכללים הוא שמר על קשר עם הילד אז זה עוד יותר באשמת הדמות

הסתכלתי בגזעים, תגיד לי אם זה עובד- הסלוניאנים )Selonian) חיים באופן קהילתי קיצוני-כוורתי.
אז שדמות תישלח בשם המלכה שלה.

אם זה בכלל לא עובד אחשוב על משהו אחר

ד"א- יש פלגים לא ג'דיי שתןמכים ברייבן?
 
עריכה אחרונה:
שכיר חרב שנמצא בבעלות קבועה של סוחר נשק, לא אחד חוקי במיוחד (אולי אפילו ממש ארגון פשע של האט כלשהו, או סתם סוחר מפוקפק). הדמות מועסקת על ידי הסוחר בשביל לבצע פעולות שמטרתן להמשיך את מצב המלחמה, והיות והרפובליקה מפסידה כרגע הפסד מוחץ, הוא נשלח כדי למצוא משהו שיטה את מצב הכוחות לטובת הרפובליקה (ואם אפשר לקחת אותו, ולמכור אותו לרפובליקה בהרבה כסף).
 
חשבתי בעקרון שבניגוד לכללים הוא שמר על קשר עם הילד אז זה עוד יותר באשמת הדמות
הבעייה היא לא שהדמות שלך החליטה לוותר על הכללים, אלא שמסדר הג'די מוותר על הכללים, זה פחות סביר ונשמע לי פחות הגיוני בתוך הלוגיקה של העולם, לא נראה לי שארגון דתי ספק פאנטי ש"חוטף" ילדים לפני שהם מסוכנים מידי עם הכוח, יאפשר לאחד מהם להיות בקשר עם המשפחה שלו ולהסתכן בכך שהוא יפתח קשרים שיחברו אותו לצד האפל של הכוח

ד"א- יש פלגים לא ג'דיי שתןמכים ברייבן?
כן, אימרפיית הסית' כעיקרון מורכבת גם מג'די אפילם שעובדים עם רייבן, אבל יש הרבה חברה שהם לא משתמשי כוח, בין אם הם גויסו לצבא הסית' בצורה כזו או אחרת, או שמדובר בחיילי הרפובליקה שיצאו יחד עם רייבן ומאלק לעולמות הלא ידועים.
(הערה- למרות שהחיילים האלה היו יחד עם רייבן שם, הם לא יודעים מה גרם לשני אבירי הג'די להפוך לאדוני סית')

גרגויל- כעיקרון מעניין, אני כן אשמח לשמוע קצת יותר על הכיוון.
 
חזרה
Top