• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מינוטאורים

סטטוס
נעול לתגובות.
A

Anonymous

Guest
מה הם מינוטאורים:
המינוטאור - יצור שמקורו במיתולוגיה היוונית.
המינוטאור הוא בעצמו "חצי אדם חצי שור" - למינוטאור חלק גוף עליון אנושי, חלק גוף תחתון של שור (מותניים ומטה), וראש של שור.
המינוטאור מהלך כמו בן אדם והוא ניחן בכוח פיזי רב, ולא יהסס להשתמש בכוח ובנשק בכדי לפגוע באויביו (שאלה בעצם כולם, זולת אלה שהוא משרת). לרוב חמוש בפטיש או גרזן (או שניים).

קצת על מינוטאורים:

מינוטאורים ביוון המיתוס:
לפני שמינוֹס היה למלך כרתים, הוא התפלל לאל פוסידון, וביקש סימן שיאשש שהוא זה שצריך לקבל את כס המלכות, ולא אחיו. בתמורה, הוא הבטיח להקריב לפוסידון את היצור שייצא מהים. פוסידון שלח לו פר לבן ויפהפה, אך מינוס, שרחמיו נכמרו על היצור המופלא, הקריב במקומו שור רגיל. פוסידון, נזעם מהפרת ההבטחה, גרם לאשתו של מינוס להזדווג עם הפר, וכתוצאה מכך נולד המינוטאורוס - יצור כלאיים של שור ואדם. זהו מקור המלה מינוטאורוס, שפירושה ביוונית: השור של מינוס.

המינוטאור היה יצור אכזר ופראי שהטיל את חיתתו על תושבי כרתים, ולכן מינוס, בעצתו של האורקל מדלפי, כלא אותו בלבירינת.
באותה תקופה הכריז מינוס מלחמה על אתונה, כיוון שרצה לנקום באתונאים שרצחו את בנו. אתונה נוצחה במלחמה, וכעונש, נדרשה לשלוח, מדי תקופה קבועה, שבעה נערים ושבע נערות אל תוך הלבירינת, כדי שיהיו טרף עבור המינוטאורוס. בהמשך, תסאוס, בנו של מלך אתונה, התנדב להישלח אל תוך המבוך, במטרה לשים קץ ליצור ולהורגו. למרבה מזלו של תסאוס, לפני שהוא נשלח ללבירינת, אריאדנה, בתו של המלך מינוס, התאהבה בו וגמרה אומר לסייע לו להשמיד את המינוטאורוס. היא העניקה לו פקעת חוטים, כדי שיוכל לשוב על עקבותיו ולצאת מן המבוך. תסאוס אכן הרג את המינוטאורוס, והוביל את שאר האתונאים החוצה מן הלבירינת.
מינוס, בזעמו על תסאוס שהצליח לברוח מן הלבירינת, החליט להעניש את דדלוס על כשלונו בבניית הלבירינת כמקום ללא מוצא, וכלא אותו ואת בנו איקרוס במבוך. עם זאת, בזכות תושייתו וכושר המצאתו של דדלוס, הצליחו השניים לברוח לחופשי, בכך שהם בנו לעצמם כנפיים מנוצות ומשעווה.
המיתוס אודות המינוטאורוס וקטילתו על ידי תסאוס נושא, ככל הנראה, הדים לשינויים חברתיים, תרבותיים
. לפי פרשנות אחת, המינוטאורוס טורף האדם הוא סמל לפולחן דתי שכלל קורבנות אדם, שהתקיים בתקופות ברבריות (בדומה לעבודת המולך שנפוצה בכנען ובסביבותיה), אך הריגתו על ידי תסאוס מסמלת את ביטולו של הפולחן הדתי הספציפי הזה, ומעבר לציוויליזציה מתקדמת יותר. לפי פרשנות אחרת, שמתמקדת בהיבט הפוליטי, המיתוס מתייחס לשחרורם של האתונאים, או של היוונים ככלל, מעולם של הכרתים.
אזכור שכיח למינוטאורוס נמצא בספרי פנטסיה שם מוזכרים המינוטאורים בדרך כלל כעם (ולא בדמות יחיד) גס, חסר תרבות ובעל כבוד מפוקפק, אך כיצורים חזקים מאוד ולוחמים מסורים. דמויות של מינוטאורים מופיעות, בין היתר, במשחק התפקידים "מבוכים ודרקונים" ובסדרת הספרים "נרניה".
דמויות מצוירות של מינוטאורים מופיעות ביצירות רבות של פבלו פיקאסו, בעיקר משנות ה-30 של המאה העשרים. מספר תמונות מציגות את המינוטאורוס כאנס וכרוצח, אך תמונות אחרות דווקא מציגות אותו כמאהב ולא כמפלצת.
*המינואטור הטיפוסי הוא בריון חייתי אשר שוכן במבוך והורג למען ההנאה.

* מינוטאורים רבים הנם דווקא מתורבתים ומתגוררים בישובים. בין אם טובים או רעים, מינוטאורים מונהגים בידי המנהיגים הדתיים שלהם.

*המינוטאור הלוחם מתחיל את הקרב בהסתערות בנגיחה ואז נלחם עם גרזן הקרב. בהינתן הזדמנות, הוא יסתער שוב.




מינוטאורים אפלים: ראש השור שלנו, שהוא גם סמלו של אדוננו, הוא סמל לתרבויות הרשע והטומאה בכל העולם. אנו משליטים טרור וזורעים כאב. מפזרים פחד וחולשים בכוח. אנחנו ממזגים את הכוח הפראי וחסר הרחמים ואת האופל המאיים, שני הכוחות החזקים ביותר שנוצרו.
מאהרג, מינוטאור אופל


מינוטאורים אפלים: מהדורה שלוש
שבט נודד של מינוטאורים, אשר נודו מארצם וממולדתם, התחילו לאסוף מידע וכוח על מנת לנקום באויביהם שהשפילו אותם. תחילה ניסו תחבולות ועורמה- אך הדבר לא היה לכבודם. פנייה לאליהם הייתה הצעד הבא, אך הם פחדו שמא יבגדו בהם. מאגיה הובילה לכישלון מוחלט, עקב היכולות השכליות הירודות של המינוטאורים. ואז, הופיע הפיתרון: קסם אפל.
כמו מתוך שום מקום, הפך אותו שבט מינוטאורים נודד, לשבט של יצורים שכוחם הן בזרוע והן באופל. וכך, חמושים בעוצמה שבני דודם הנחותים יכולים רק לחלום עליה, יצא שבט המינוטאורים האפלים במטרה אחת- לנקום.
אישיות: מינוטאורים אפלים הם מהסוג הגרוע ביותר של יצורים- הם גם חכמים, וגם רעי לב. הם מתייחסים באכזריות משוועת אל נתיניהם ועבדיהם, תוך שימוש באלימות ובאימה. מינוטאורים אפלים הם לרוב אנוכיים וחסרי רחמים, מעלימים עין מעוני ומכאב של אחרים. עם זאת, בינם לבין עצמם הם נאמנים מאוד למורשתם ויסייעו לחבר במצוקה.
מראה: מינוטאורים אפלים הם גבוהים למדי, מתנשאים לבין שניים עד שלושה מטרים, ושוקלים כחצי טון עד שש מאות קילוגרם. עורם שחור כלילה, ועיניהם, פרסותיהם וקרניהם הן בשלל צבעים, החל בלבן-ירח וכלה בצהוב-שנהב. הם חסרי שיער ואישונים, והם בעלי זנב קצר למדי בצבע הזהה לצבע הגוף שלהם.
מינוטאור אופל ממוצע מגיע לבגרות בגיל70, ומת כמה שנים לאחר גיל140.
דת: מינוטאורים אפלים אינם חסידים גדולים של אלים, אך בכל שבט שלהם תלוי תמיד ראש פר בכניסה, והם מכנים אותו 'אדוני' ובינם לבין עצמם- 'בעל זבוב', משום שהוא גורם לזבובים רבים להגיע אליו. בעל זבוב משמש עבורם כאל, וכהנים מקרבם נוהגים להקריב לו קורבנות ולשאוב ממנו כוח והוא מוטיב מרכזי בחיי המינוטאורים, אם כי הוא לא אל של ממש.
נטייה: רוב כמעט מוחלט של המינוטאורים האפלים נוטה לניטרלי-רוע, כעם אכזר ומרושע אך לא פראי ולא תאב בצע ורודף שלטון. קיימות מספר נטיות חריגות לכיוון תוהו-רוע או סדר-רוע, אך הן נדירות למדי.
שפה: המינוטאורים האפלים מדברים את שפת הסחר ושפת השאול, אך חלקם לומדים גם שפות של אויבים רבים ובני ברית מעטים.
ארצות: רוב המינוטאורים האפלים חיים בשבטים מאורגנים המונים בין עשרה למאה חברים בוגרים, וכמחצית מכך צעירים. השבטים ממוקמים לרוב מתחת לקרקע או ביערות חשוכים ועבותים.
הרפתקנים: כמעט כל המינוטאורים האפלים אשר פונים לקריירה של הרפתקנות מונעים משתי סיבות: כוח, על מנת לאגור עוד ועוד עוצמה פיזית וידע אפל, ונקמה, על מנת להשיב לכופרים כגמולם. אחרים ידועים בכך שיצאו למסעות בעקבות תהילת עולם או תאוות בצע.
יחסים: מינוטאורים אפלים שונאים בכל ליבם ענקים אחרים, במיוחד מינוטאורים, אשר גירשו אותם מממלכתם העתיקה. למרות זאת, הם יודעים להעריך את כוחם של עוגים מאגיים, אשר חולקים עימם הבנה אודות ידע מאגי אפל וכוח פיזי.
נתונים:
כל המינוטאורים האפלים חולקים את התכונות הבאות-
כוח +8, חוסן +4, חוכמה +2, כריזמה +2. מינוטאורים אפלים הם חזקים וקשוחים, וקשרם עם כוחות האופל הופכים אותם לבעלי חושים, הבנה ויכולת השפעה מדהימים.
גודל גדול.
מהירות בסיס 9 מ'.
מינוטאור אופל זוכה לשש ק"פ גזע כדמוי אדם מפלצתי, ולכן גם לתוסף התקפה בסיסי +6, הצלות תגובה ורצון +5, הצלת קשיחות +2, שלושה כישרונות ו(2+ מתאם התבונה)*9 נקודות מיומנות. מיומנויות המקצוע של מינוטאור אפל הן איום, ידע(מאגי), האזנה וזיהוי.
התקפה טבעית: נגיחה 1ק8.
התקפות מיוחדות: הסתערות עוצמתית. בעת שמינוטאור אפל מסתער, הוא גורם לנזק כפול עם התקפת הנגיחה שלו(משולש בעת פגיעה חמורה).
תכונות מיוחדות: חוש פראי(בדומה למינוטאורים רגילים). לא ניתן לאגף מינוטאור אפל בזכות ההתרעה לה זכה מהכוח האפל שלרשותו.
חסינויות: מינוטאור אופל חסין להשפעות פחד ואנרגיה שלילית. הוא נחשף רבות לכוחות אלו והם אינם משפיעים עליו.
זעם משתולל(י"ד): אחת ליום יכול מינוטאור אפל להיכנס להשפעת זעם הזהה לזו של הברברי. במידה והמינוטאור האפל לוקח דרגות כברברי, הוא נהנה משימוש נוסף ליום ביכולת הזעם שלו.
טירוף אפל(ע"ט): בניגוד לרוב השפעות הזעם, מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מסוגל להשתמש בפרץ המשחית שלו ובהשבעותיו גם תחת השפעת זעם.
השבעה(ד"ל): כל מינוטאור אופל מכיר מעט מסודות הקסם האפל. מינוטאור אופל מסוגל להשתמש באחת ההשבעות הבאות(לבחירתו וכרצונו, כאליו היה אמגוש בדרגה 1): מילת שנאה, חשכה, ראייה שדית, שמירה אנטרופית. מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מקבל השבעה מזערית נוספת מהרשימה שלהלן, ומטיל אותה בד"ה השווה לדרגתו כאמגוש.
שפות אוטומטיות: שפת הסחר, שפת השאול. שפות נוספות: ענקית, אורקית, גובלינית, אלפית, שפת הגיהנום.
מקצוע מועדף: אמגוש. למינוטאורים אפלים גישה טבעית לכוח מסתורי ומרושע.
מתאם דרגה: +4.

רוב המינוטאורים האפלים הם אמגושים או אמגושים/ברברים. כהנים מקרב המינוטאורים האפלים סוגדים לבעל זבוב ונהנים מגישה לתחומי השליטה רוע, מלחמה, כוח וקסם. אם קיים בעלום המערכה שלכם, הוסיפו את תחום ההשפעה צל.

מינוטאורים אפלים: מהדורה ארבע

"מנודים ממורמרים,אשר טיפחו את שינאתם והמירו אותה לכוח אפל"

גובה ממוצע:250-300 סנטימטרים
משקל ממוצע:500-600 קילוגרם

ערכי תכונות:+2 לכוח,+2 לחוסן
גודל:גדול
מהירות:6 מישבצות
ראייה:באור מועט
שפות:מינוטאורית,מדוברת
תוספי מיומנויות:+2 מאגיה,+2 סיבולת
נקמן אכזר:אתה מקבל +1 להתקפה ולנזק כנגד מטרה שפצעה אותךבסיבוב הזה.
בלתי ניתן לעצירה:אתה זוכה ל+5 נגד מחלות ורעלים
לעולם לא ירא:אתה זוכה ל+2 להצלת הרצון
נקמה כואבת:אתה ראשי להישתמש בנקמה כואבת ככוח היתקלות

נקמה כואבת: כוח גזע של מינוטאור אפל

הוא ישלם על אשר עשה לך,ואתה תגבה מימנו את המחיר,בדם.

היתקלות*רגיל
פעולה חופשית
תנאי:אתה מדמם
השפעה:התקפה אחת שלך כנגד אויב אשר פצע אותך בתור הקודם זוכה לתוסף לנזק השווה למתאם הגבוהה ביותר שלך.

אלי המינוטאורים:
אקהאם
אל פחות (ת"ר)
אקהאם (אה- קהא- ם) הוא אל הבלבול והשיגעון, הוא מינוטאור משוגע שהשיג עוצמות קסומות בלתי נתפסות והגיע לדרגה של אלוהות פחותה, כעת הוא יוצר בשביל הכיף חפצי קסם שכול מטרותיהם זה לזרוע הרס וחורבן בעולם, והוא שמח לגרום למאמיניו להתבלבל ולעשות דברים מטורפים שהוא בכלל לא רצה- הוא אוהב לראות את הבחירה של בני התמותה מתפקדת.
מאמיניו של אקהאם מעטים מאוד, לרוב רק אשפים או מכשפים משוגעים סוגדים לו, וגם מינוטאורים הרוצים עוצמה סוגדים לו, אקהאם שמח לתת עוצמה, אבל הוא אוהב עוד יותר לתת עוצמה שתגרום לבעיות- לכן המינוטאורים שרוצים עוצמה וסוגדים לו מעטים וגם קצת משוגעים בעצמם.
לאקהאם יש בן אחד- ארית'נול, שניהם ניחנו בשיגעון מרושע, ואומרים שביום בו אקהאם ייתן לארית'נול עוצמה מספיקה ארית'נול יוכל להשמיד את כול אלי הטוב, ועדיין לאקהאם יישארו סודות שמורים.
סימן: הסימן של אקהאם הוא 3 תיבות העומדות בשורה, בעת שאקהאם נותן עוצמה הוא מחלק 3 מחפצי הקסם שיצר ושם אחד בכול תיבה, ונותן מפתח אחד למי שהוא רוצה לתת, לאחר שפותחים תיבה המפתח נעלם.
התגלמות: מינוטאור גבוה, צנום ואפל שמחייך ברשעות, עם בגד שחור שלוחץ על גופו הרזה ונראה שמוחץ אותו.
אישיות: בחירה, בלבול, מינוטאורים, מנעולים, עוצמה, שיגעון
תחומי השפעה: השמדה, טירוף*, רוע, שלטון*, תוהו, תעתוע
לימודי כהונה: הכוהנים של אקהאם הם לרוב מינוטאורים, הם מוכשרים בפריצת מנעולים ועוברים סדרה של מבחנים משוגעים שהורגים חצי מהם, רבע מהם הם הופכים לקלסטרופוביים או לפרנואידים, ורק הרבע הנותר יכול להפוך לכוהנים של אקהאם, שסמל השיגעון כבר טבוע בהם.
משימות: מאמיניו של אקהאם יצאו בד"כ למשימות כדי למצוא אוצרות שהיו חבויים נעולים במקומות נסתרים, גם לגרום לקבוצה להפוך למשוגעת יכולה להיות משימה של מאמיניו של אקהאם, לרוב הקבוצות המשוגעות שנוצרות ע"י אקהאם מהוות יריבים מפחידים להרפתקנים. לבסוף, גם עזרה למאמינים של ארית'נול יכולה להיות משימה של אקהאם.
תפילות: התפילות לאקהאם הם 3 משפטים, לרוב בשפות סודיות, שמייצגים את אחד מהדברים שרוצה הכוהן, לרוב רק תפילה אחת נענית, והיא תגרום לבעיות רבות, אך באותו רגע היא תעזור לכוהן.
מקדשים: מקדשיו של אקהאם מעטים, ובדר"כ מוסתרים, כי אף אחד לא רוצה שהילת שיגעון כזו תהיה בארצו, הם נראים לרוב כתיבה ענקית ונעולים במנעולים מכול סוג, בגלל חיבתו של אקהאם למנעולים.
טקסים: לרוב, טקסיו של אקהאם הם נתינת עוצמה למישהו שרוצה אותה, ואז זו שמחה גדולה לכולם, הכוהנים של אקהאם לא מספרים למי שרוצה את העוצמה שהיא תגרום לו לצרות, בנוסף אקהאם חוגג תמיד מציאת אוצרות שהיו נעולים בעבר.
כרוז ובעלי ברית: מינוטאור יציר אופל אביר קודש לשעבר 10/אביר טומאה 10 הוא הכרוז המועדף על אקהאם, בעלי הברית שלו הם טיטאנים מרושעים, קסורנים ושדים מכול סוג.
*- מהשלם לקדושה

מאנדי
חצי אלה (נ"ר)
מאנדי (מה- נ- די) היא אלה של מוות ועינוי, אומרים שהיא הייתה בובה שהוקרבה בעבור ווי ג'אס או לולת', לא ברור, איך שהוא היא הגיע עד למישורים העליונים, והאלות החליטו ליצור ממנה מפלצת, מאנדי הפכה לבובה שניצוץ אפל בעיניה.
מאנדי נשלחה למישור החומר והפכה לבובה של כמה ילדות עניות שמצאו אותה בזבל, כשהילדות החלו להיעלם אף אחד לא שיער שהבובה גרמה לכך, ומאנדי שאבה את כוח החיים שלהן ולאט לאט התחזקה.
מאנדי החלה להרוג יותר ויותר יצורים, היא מרושעת ושומרת טובה לווי ג'אס וללולת' שהחיו אותה, היא התחזקה מספיק מכוח האלוהות שהוחדר בה בשילוב עם כוח החיים של קורבנותיה עד שהפכה לאלוהות פחותה.
מאנדי ביחסים עם כול אלי הרוע, אך בעיקר עם לולת' ווי ג'אס, אותם היא מכבדת ושומרת להם טובה, לולת' ווי ג'אס מכירות בכוחה ונעזרות בה פעמים רבות.
סימן: סיכת שיער בצורת גולגולת, מאנדי עצמה לובשת אחת כזו, והסימן הזה יכול להטריף כול אחד שאי פעם שמע עליה.
התגלמות: בובה לבושה בשמלה יפה עם סיכת שיער בצורת גולגולת, שבידה חתול מת קשור ברצועה, ועיניה לבנות כליל ומרושעות.
אישיות: בובות, מוות, עינויים
תחומי השפעה: השמדה, מוות, רוע, שלטון*
לימודי כהונה: כוהני של מאנדי הם מרושעים, הם נלקחים בעודם ילדים כשבויים וצופים במעשי זוועה ועינוי, הם לומדים לנתח אדם והם לומדים ליצור יצירי כפיים מרושעים, הם מורשים לקחת מביתם הישן בובה אחת כמזכרת, ולאט לאט כשהילדים לא שמים לב כוהניה של מאנדי הופכים את הבובות למזוויעות למראה. סיום המבחנים הוא הפיכת הבובה ליציר כפיים ושליחתה להרוג אדם.
משימות: מאנדי לא כופה משימות על מאמיניה, היא נותנת להם חופש, היא רק מבקשת מהם להקריב אצבע מכול יצור שהם הרגו (בהנחה ויש ליצור אצבעות), לרוב כוהניה מסתובבים בעולם ופוגעים בחפים מפשע כדי לרצות אותה.
טקסים: מאמיניה של מאנדי חוגגים חג אחד- היום האדום, באותו היום הם יוצאים כולם לרצוח וכך הם גורמים לזעקה שנשמעת בכול העולם, אומרים שמאנדי בעצמה יוצאת לרצוח ביום אדום.
כרוז ובעלי ברית: הכרוז החביב על מאנדי הוא שטן שלשלאות עם 16 ק"פ יציר אופל, בעלי ברית כוללים דריידרים, שטנים, שדים ויצירי כפיים תבוניים מרושעים.

רוב המינוטארים סוגדים לבאפומט הנקרא גם ׳המלך המקורנן׳.
עם כי יש גם כאלה הסוגדים לדמוגורגון.



ערי מינוטאורים:
הליה
שם:הליה
אקלים ומיקום:הליה יושבת על הפתח של מעיינות קליר, שהופכים מקום מדברי-חם לאזור שאפשר לחיות בו. האקלים שם נע בין חם לנעים ברוב העונות, חם בקיץ וקר בחורף.
בנייה:למבקר מן החוץ הליה בנוייה גדול מדי, עם שערים של כמה מטרים ובתים גדולים. גם השירותים שם מותאמים ליצורים קטנים, רגילים וענקיים. העיר מבוצרת בכבדות, ויש פתח שמאפשר למעיינות לזרום החוצה, אם כי ניתן לסגור את זה. העיר ענקית (כרך), וכל משאביה נמצאים בתוך החומות, כולל מקומות אוכל רבים.
היסטוריה:העיר הוקמה ע"י יצורים משונים-ענקים, גובלינואידים, לטאישים, טרולים, עוגים לסוגיהם, גנולים, מינוטאורים, גזעי המעמקים, תת-גזעים רגילים, ובני אדם. העיר הוקמה אחרי המלחמה השנייה (חלק מתואר במלחמה חסרת-כבוד), כמפלט לכל היצורים הנרדפים שלא בצדק. החוקים נחשבים רגילים, ולא מחשיבים עבירות שביצע הפושע לפני שהגיע לעיר, ככה שהליה היא עיר הפושעים, המפלצות, דמויי האדם הלא-רגילים, וכמה אלמתים, בעיקר מתים מהלכים, שלדים תבוניים וליצ'ים. בעיר יש חוק שעולה על השאר-רק אם עשית משהו מרושע, תקבל את הדין על זה. העיר עמדה במצור 10 שנים אחרי סיום הבנייה שלה, שהאזורים השכנים החליטו שלא-נאה להם להיות עם מפלצות. המצור נמשך שנה בלבד, שכן תושבי הליה סגרו את הפתח למעיינות, וייבשו את כל האזור. מאז לא היה שום מצור.
קונספט:עיר של פושעים, מפלצות, דמויי אדם מפלצתיים\שונים, ואל מתים.
ממשל: הממשל מחולק לגזעים השונים, ככה שיש מנהיג מכל עם. כל המנהיגים ומנהיגי הקבוצות הדומיננטיות והגנרלים יושבים במועצה שקובעת את מהלך הדברים.
מקומות מרכזיית:הכיכר
אישים חשובים:הקיסר
אוכלוסייה:300,600
מסחר:הגובלינים ובני האדם
קבוצות:גלידת האלכימאים, ציידי הדרקונים
מלחמות:מלחמת המפרץ, קרב ההעמקים

איי ים הדם מאוכלסים בעיקר על ידי מינוטאורים, וממוקמים בים הדם של איסטר. רוב התושבים מנהלים חיים של יורדי-ים - דייגים, העברת מטענים ושירות על ספינות קרב. מלחמת הרומח לא פגעה ממש באיים הללו, היות שהמערבולת, סערה גדולה במרכז ים הדם שלעולם מתקיימת, מונעת את הקרבה לאיים הללו. חלק מהתושבים הצטרפו לצבאות הדרקונים בזמן המלחמה. לאחר מלחמת הנשמות, מינואטורים החלו לשוט ולצאת למלחמות על היבשת, עקב הפסקת פעולת המערבולת. האיים הם קַרְתָאי, מִיתַאס וקוֹתַאס והאי סַייפְהוּם. רוב הדייגים והסוחרים חיים בסייפהום, מינוטאורים שולטים על מיתאס וקותאס ועל איים זעירים ממזרח לאיים הראשיים. המינוטאורים נוסעים לעתים לסחף לשם אספקה, למרות שרוב האספקה מתקבלת על ידי פשיטה על ספינות מסייפהום.

קותאס נשלט על ידי מינוטאורים ושודדי-ים. יש בו מעט צמחיה אך הוא אינו געש. רוב תושבי האי חיים בעיר הבירה מוֹרְתוֹסַאק או לאורך קו החוף



התקלות עם מינוטאורים (למבוכים ודרקונים)

התקלות דרגה 13 (3,900 נק"נ)
1.מינוטאור מנהיג כת(רכז דרגה 13)
2. 3 מינוטאורים לוחמים (חייל דרגה 13)
3. 2שדי ורוק (מתגושש דרגה 13)
 
אני לא ממש מבין מה אתה כותב כאן. סיכום על מינוטאורים במיתולוגיות ועולמות שונים? זן חדש של מינוטאורים למהדורה שלוש וארבע? חומרים סיפוריים כלליים לכל עולם?
הכל מעורבב בפנים בחוסר סדר, היה טוב אם הייתה הקדמה שמסבירה מה בדיוק אתה כותב כאן/מה הכוונה שלך כאן.
חוץ מזה כתוב טוב, נהנתי לקרוא, אפילו שצריך יותר רווחים בין פסקאות וכותרות.
 
בקשר לקראנץ' של 4:
ערכי תכונות: אתה צריך לתת +2 לתכונה אחת, ו2+ בחירה בין שתי תכונות. כמו 2+ לכריזמה, 2+ לכוח או חוסן
גודל: גדול נותן יותר מדי יתרונות, הישג 2, העלאת קוביית נשק...
שפות: אין שפה כזאת מינוטאורית
נקמן אכזר: חזק מדי, בשיטה הזאת מאוד קשה לתת פלוסים לגלגולי התקפה
בלתי ניתן לעצירה: 5+ להצלות או הגנות?
לעולם לא ירא: עדיף להחליף ל+1
 
ראשית קבל ח"ח על ההשקעה. נראה מגניב.
אבל כמו שנאמר, חלק זה רקע היסטורי, שזה אחלה, חלק זה גזעים והסוף שאוב מרומח הדרקון?

כדאי לתת כותרות לכל דבר בכדי שיהיה מובן. אם תסדר זה יכול להיות פוטנציאל לפורטל :)
נ.ב. וגם כדאי לפתוח משתמש בפורום
 
המינוטאורים

הקדמה:
אני מאוד מתעניין במינוטאורים ולכן בחרתי בנושא זה. בטקסט יהיה כל המידע על מינוטאורים שמצאתי ברשת, מתנצל אם לקחתי מידע ממישהו מכם. יש גם מידע שכתבתי בעצמי, אני מתכוון לכתוב גם הרפתקה.
מה הם מינוטאורים:
המינוטאור - יצור שמקורו במיתולוגיה היוונית.
המינוטאור הוא בעצמו "חצי אדם חצי שור" - למינוטאור חלק גוף עליון אנושי, חלק גוף תחתון של שור (מותניים ומטה), וראש של שור.
המינוטאור מהלך כמו בן אדם והוא ניחן בכוח פיזי רב, ולא יהסס להשתמש בכוח ובנשק בכדי לפגוע באויביו (שאלה בעצם כולם, זולת אלה שהוא משרת). לרוב חמוש בפטיש או גרזן (או שניים).

קצת על מינוטאורים:

מינוטאורים ביוון המיתוס:
לפני שמינוֹס היה למלך כרתים, הוא התפלל לאל פוסידון, וביקש סימן שיאשש שהוא זה שצריך לקבל את כס המלכות, ולא אחיו. בתמורה, הוא הבטיח להקריב לפוסידון את היצור שייצא מהים. פוסידון שלח לו פר לבן ויפהפה, אך מינוס, שרחמיו נכמרו על היצור המופלא, הקריב במקומו שור רגיל. פוסידון, נזעם מהפרת ההבטחה, גרם לאשתו של מינוס להזדווג עם הפר, וכתוצאה מכך נולד המינוטאורוס - יצור כלאיים של שור ואדם. זהו מקור המלה מינוטאורוס, שפירושה ביוונית: השור של מינוס.

המינוטאור היה יצור אכזר ופראי שהטיל את חיתתו על תושבי כרתים, ולכן מינוס, בעצתו של האורקל מדלפי, כלא אותו בלבירינת.
באותה תקופה הכריז מינוס מלחמה על אתונה, כיוון שרצה לנקום באתונאים שרצחו את בנו. אתונה נוצחה במלחמה, וכעונש, נדרשה לשלוח, מדי תקופה קבועה, שבעה נערים ושבע נערות אל תוך הלבירינת, כדי שיהיו טרף עבור המינוטאורוס. בהמשך, תסאוס, בנו של מלך אתונה, התנדב להישלח אל תוך המבוך, במטרה לשים קץ ליצור ולהורגו. למרבה מזלו של תסאוס, לפני שהוא נשלח ללבירינת, אריאדנה, בתו של המלך מינוס, התאהבה בו וגמרה אומר לסייע לו להשמיד את המינוטאורוס. היא העניקה לו פקעת חוטים, כדי שיוכל לשוב על עקבותיו ולצאת מן המבוך. תסאוס אכן הרג את המינוטאורוס, והוביל את שאר האתונאים החוצה מן הלבירינת.
מינוס, בזעמו על תסאוס שהצליח לברוח מן הלבירינת, החליט להעניש את דדלוס על כשלונו בבניית הלבירינת כמקום ללא מוצא, וכלא אותו ואת בנו איקרוס במבוך. עם זאת, בזכות תושייתו וכושר המצאתו של דדלוס, הצליחו השניים לברוח לחופשי, בכך שהם בנו לעצמם כנפיים מנוצות ומשעווה.
המיתוס אודות המינוטאורוס וקטילתו על ידי תסאוס נושא, ככל הנראה, הדים לשינויים חברתיים, תרבותיים
. לפי פרשנות אחת, המינוטאורוס טורף האדם הוא סמל לפולחן דתי שכלל קורבנות אדם, שהתקיים בתקופות ברבריות (בדומה לעבודת המולך שנפוצה בכנען ובסביבותיה), אך הריגתו על ידי תסאוס מסמלת את ביטולו של הפולחן הדתי הספציפי הזה, ומעבר לציוויליזציה מתקדמת יותר. לפי פרשנות אחרת, שמתמקדת בהיבט הפוליטי, המיתוס מתייחס לשחרורם של האתונאים, או של היוונים ככלל, מעולם של הכרתים.
אזכור שכיח למינוטאורוס נמצא בספרי פנטסיה שם מוזכרים המינוטאורים בדרך כלל כעם (ולא בדמות יחיד) גס, חסר תרבות ובעל כבוד מפוקפק, אך כיצורים חזקים מאוד ולוחמים מסורים. דמויות של מינוטאורים מופיעות, בין היתר, במשחק התפקידים "מבוכים ודרקונים" ובסדרת הספרים "נרניה".
דמויות מצוירות של מינוטאורים מופיעות ביצירות רבות של פבלו פיקאסו, בעיקר משנות ה-30 של המאה העשרים. מספר תמונות מציגות את המינוטאורוס כאנס וכרוצח, אך תמונות אחרות דווקא מציגות אותו כמאהב ולא כמפלצת.
*המינואטור הטיפוסי הוא בריון חייתי אשר שוכן במבוך והורג למען ההנאה.

* מינוטאורים רבים הנם דווקא מתורבתים ומתגוררים בישובים. בין אם טובים או רעים, מינוטאורים מונהגים בידי המנהיגים הדתיים שלהם.

*המינוטאור הלוחם מתחיל את הקרב בהסתערות בנגיחה ואז נלחם עם גרזן הקרב. בהינתן הזדמנות, הוא יסתער שוב.

מינוטאורים אפלים: ראש השור שלנו, שהוא גם סמלו של אדוננו, הוא סמל לתרבויות הרשע והטומאה בכל העולם. אנו משליטים טרור וזורעים כאב. מפזרים פחד וחולשים בכוח. אנחנו ממזגים את הכוח הפראי וחסר הרחמים ואת האופל המאיים, שני הכוחות החזקים ביותר שנוצרו.
מאהרג, מינוטאור אופל

מינוטאורים אפלים: מהדורה שלוש
שבט נודד של מינוטאורים, אשר נודו מארצם וממולדתם, התחילו לאסוף מידע וכוח על מנת לנקום באויביהם שהשפילו אותם. תחילה ניסו תחבולות ועורמה- אך הדבר לא היה לכבודם. פנייה לאליהם הייתה הצעד הבא, אך הם פחדו שמא יבגדו בהם. מאגיה הובילה לכישלון מוחלט, עקב היכולות השכליות הירודות של המינוטאורים. ואז, הופיע הפיתרון: קסם אפל.
כמו מתוך שום מקום, הפך אותו שבט מינוטאורים נודד, לשבט של יצורים שכוחם הן בזרוע והן באופל. וכך, חמושים בעוצמה שבני דודם הנחותים יכולים רק לחלום עליה, יצא שבט המינוטאורים האפלים במטרה אחת- לנקום.
אישיות: מינוטאורים אפלים הם מהסוג הגרוע ביותר של יצורים- הם גם חכמים, וגם רעי לב. הם מתייחסים באכזריות משוועת אל נתיניהם ועבדיהם, תוך שימוש באלימות ובאימה. מינוטאורים אפלים הם לרוב אנוכיים וחסרי רחמים, מעלימים עין מעוני ומכאב של אחרים. עם זאת, בינם לבין עצמם הם נאמנים מאוד למורשתם ויסייעו לחבר במצוקה.
מראה: מינוטאורים אפלים הם גבוהים למדי, מתנשאים לבין שניים עד שלושה מטרים, ושוקלים כחצי טון עד שש מאות קילוגרם. עורם שחור כלילה, ועיניהם, פרסותיהם וקרניהם הן בשלל צבעים, החל בלבן-ירח וכלה בצהוב-שנהב. הם חסרי שיער ואישונים, והם בעלי זנב קצר למדי בצבע הזהה לצבע הגוף שלהם.
מינוטאור אופל ממוצע מגיע לבגרות בגיל70, ומת כמה שנים לאחר גיל140.
דת: מינוטאורים אפלים אינם חסידים גדולים של אלים, אך בכל שבט שלהם תלוי תמיד ראש פר בכניסה, והם מכנים אותו 'אדוני' ובינם לבין עצמם- 'בעל זבוב', משום שהוא גורם לזבובים רבים להגיע אליו. בעל זבוב משמש עבורם כאל, וכהנים מקרבם נוהגים להקריב לו קורבנות ולשאוב ממנו כוח והוא מוטיב מרכזי בחיי המינוטאורים, אם כי הוא לא אל של ממש.
נטייה: רוב כמעט מוחלט של המינוטאורים האפלים נוטה לניטרלי-רוע, כעם אכזר ומרושע אך לא פראי ולא תאב בצע ורודף שלטון. קיימות מספר נטיות חריגות לכיוון תוהו-רוע או סדר-רוע, אך הן נדירות למדי.
שפה: המינוטאורים האפלים מדברים את שפת הסחר ושפת השאול, אך חלקם לומדים גם שפות של אויבים רבים ובני ברית מעטים.
ארצות: רוב המינוטאורים האפלים חיים בשבטים מאורגנים המונים בין עשרה למאה חברים בוגרים, וכמחצית מכך צעירים. השבטים ממוקמים לרוב מתחת לקרקע או ביערות חשוכים ועבותים.
הרפתקנים: כמעט כל המינוטאורים האפלים אשר פונים לקריירה של הרפתקנות מונעים משתי סיבות: כוח, על מנת לאגור עוד ועוד עוצמה פיזית וידע אפל, ונקמה, על מנת להשיב לכופרים כגמולם. אחרים ידועים בכך שיצאו למסעות בעקבות תהילת עולם או תאוות בצע.
יחסים: מינוטאורים אפלים שונאים בכל ליבם ענקים אחרים, במיוחד מינוטאורים, אשר גירשו אותם מממלכתם העתיקה. למרות זאת, הם יודעים להעריך את כוחם של עוגים מאגיים, אשר חולקים עימם הבנה אודות ידע מאגי אפל וכוח פיזי.
נתונים:
כל המינוטאורים האפלים חולקים את התכונות הבאות-
כוח +8, חוסן +4, חוכמה +2, כריזמה +2. מינוטאורים אפלים הם חזקים וקשוחים, וקשרם עם כוחות האופל הופכים אותם לבעלי חושים, הבנה ויכולת השפעה מדהימים.
גודל גדול.
מהירות בסיס 9 מ'.
מינוטאור אופל זוכה לשש ק"פ גזע כדמוי אדם מפלצתי, ולכן גם לתוסף התקפה בסיסי +6, הצלות תגובה ורצון +5, הצלת קשיחות +2, שלושה כישרונות ו(2+ מתאם התבונה)*9 נקודות מיומנות. מיומנויות המקצוע של מינוטאור אפל הן איום, ידע(מאגי), האזנה וזיהוי.
התקפה טבעית: נגיחה 1ק8.
התקפות מיוחדות: הסתערות עוצמתית. בעת שמינוטאור אפל מסתער, הוא גורם לנזק כפול עם התקפת הנגיחה שלו(משולש בעת פגיעה חמורה).
תכונות מיוחדות: חוש פראי(בדומה למינוטאורים רגילים). לא ניתן לאגף מינוטאור אפל בזכות ההתרעה לה זכה מהכוח האפל שלרשותו.
חסינויות: מינוטאור אופל חסין להשפעות פחד ואנרגיה שלילית. הוא נחשף רבות לכוחות אלו והם אינם משפיעים עליו.
זעם משתולל(י"ד): אחת ליום יכול מינוטאור אפל להיכנס להשפעת זעם הזהה לזו של הברברי. במידה והמינוטאור האפל לוקח דרגות כברברי, הוא נהנה משימוש נוסף ליום ביכולת הזעם שלו.
טירוף אפל(ע"ט): בניגוד לרוב השפעות הזעם, מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מסוגל להשתמש בפרץ המשחית שלו ובהשבעותיו גם תחת השפעת זעם.
השבעה(ד"ל): כל מינוטאור אופל מכיר מעט מסודות הקסם האפל. מינוטאור אופל מסוגל להשתמש באחת ההשבעות הבאות(לבחירתו וכרצונו, כאליו היה אמגוש בדרגה 1): מילת שנאה, חשכה, ראייה שדית, שמירה אנטרופית. מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מקבל השבעה מזערית נוספת מהרשימה שלהלן, ומטיל אותה בד"ה השווה לדרגתו כאמגוש.
שפות אוטומטיות: שפת הסחר, שפת השאול. שפות נוספות: ענקית, אורקית, גובלינית, אלפית, שפת הגיהנום.
מקצוע מועדף: אמגוש. למינוטאורים אפלים גישה טבעית לכוח מסתורי ומרושע.
מתאם דרגה: +4.

רוב המינוטאורים האפלים הם אמגושים או אמגושים/ברברים. כהנים מקרב המינוטאורים האפלים סוגדים לבעל זבוב ונהנים מגישה לתחומי השליטה רוע, מלחמה, כוח וקסם. אם קיים בעלום המערכה שלכם, הוסיפו את תחום ההשפעה צל.

מינוטאורים אפלים: מהדורה ארבע

"מנודים ממורמרים,אשר טיפחו את שינאתם והמירו אותה לכוח אפל"

גובה ממוצע:250-300 סנטימטרים
משקל ממוצע:500-600 קילוגרם

ערכי תכונות:+2 לכוח,+2 לחוסן
גודל:גדול
מהירות:6 מישבצות
ראייה:באור מועט
שפות:מינוטאורית,מדוברת
תוספי מיומנויות:+2 מאגיה,+2 סיבולת
נקמן אכזר:אתה מקבל +1 להתקפה ולנזק כנגד מטרה שפצעה אותךבסיבוב הזה.
בלתי ניתן לעצירה:אתה זוכה ל+5 נגד מחלות ורעלים
לעולם לא ירא:אתה זוכה ל+2 להצלת הרצון
נקמה כואבת:אתה ראשי להישתמש בנקמה כואבת ככוח היתקלות

נקמה כואבת: כוח גזע של מינוטאור אפל

הוא ישלם על אשר עשה לך,ואתה תגבה מימנו את המחיר,בדם.

היתקלות*רגיל
פעולה חופשית
תנאי:אתה מדמם
השפעה:התקפה אחת שלך כנגד אויב אשר פצע אותך בתור הקודם זוכה לתוסף לנזק השווה למתאם הגבוהה ביותר שלך.

אלי המינוטאורים:
אקהאם
אל פחות (ת"ר)
אקהאם (אה- קהא- ם) הוא אל הבלבול והשיגעון, הוא מינוטאור משוגע שהשיג עוצמות קסומות בלתי נתפסות והגיע לדרגה של אלוהות פחותה, כעת הוא יוצר בשביל הכיף חפצי קסם שכול מטרותיהם זה לזרוע הרס וחורבן בעולם, והוא שמח לגרום למאמיניו להתבלבל ולעשות דברים מטורפים שהוא בכלל לא רצה- הוא אוהב לראות את הבחירה של בני התמותה מתפקדת.
מאמיניו של אקהאם מעטים מאוד, לרוב רק אשפים או מכשפים משוגעים סוגדים לו, וגם מינוטאורים הרוצים עוצמה סוגדים לו, אקהאם שמח לתת עוצמה, אבל הוא אוהב עוד יותר לתת עוצמה שתגרום לבעיות- לכן המינוטאורים שרוצים עוצמה וסוגדים לו מעטים וגם קצת משוגעים בעצמם.
לאקהאם יש בן אחד- ארית'נול, שניהם ניחנו בשיגעון מרושע, ואומרים שביום בו אקהאם ייתן לארית'נול עוצמה מספיקה ארית'נול יוכל להשמיד את כול אלי הטוב, ועדיין לאקהאם יישארו סודות שמורים.
סימן: הסימן של אקהאם הוא 3 תיבות העומדות בשורה, בעת שאקהאם נותן עוצמה הוא מחלק 3 מחפצי הקסם שיצר ושם אחד בכול תיבה, ונותן מפתח אחד למי שהוא רוצה לתת, לאחר שפותחים תיבה המפתח נעלם.
התגלמות: מינוטאור גבוה, צנום ואפל שמחייך ברשעות, עם בגד שחור שלוחץ על גופו הרזה ונראה שמוחץ אותו.
אישיות: בחירה, בלבול, מינוטאורים, מנעולים, עוצמה, שיגעון
תחומי השפעה: השמדה, טירוף*, רוע, שלטון*, תוהו, תעתוע
לימודי כהונה: הכוהנים של אקהאם הם לרוב מינוטאורים, הם מוכשרים בפריצת מנעולים ועוברים סדרה של מבחנים משוגעים שהורגים חצי מהם, רבע מהם הם הופכים לקלסטרופוביים או לפרנואידים, ורק הרבע הנותר יכול להפוך לכוהנים של אקהאם, שסמל השיגעון כבר טבוע בהם.
משימות: מאמיניו של אקהאם יצאו בד"כ למשימות כדי למצוא אוצרות שהיו חבויים נעולים במקומות נסתרים, גם לגרום לקבוצה להפוך למשוגעת יכולה להיות משימה של מאמיניו של אקהאם, לרוב הקבוצות המשוגעות שנוצרות ע"י אקהאם מהוות יריבים מפחידים להרפתקנים. לבסוף, גם עזרה למאמינים של ארית'נול יכולה להיות משימה של אקהאם.
תפילות: התפילות לאקהאם הם 3 משפטים, לרוב בשפות סודיות, שמייצגים את אחד מהדברים שרוצה הכוהן, לרוב רק תפילה אחת נענית, והיא תגרום לבעיות רבות, אך באותו רגע היא תעזור לכוהן.
מקדשים: מקדשיו של אקהאם מעטים, ובדר"כ מוסתרים, כי אף אחד לא רוצה שהילת שיגעון כזו תהיה בארצו, הם נראים לרוב כתיבה ענקית ונעולים במנעולים מכול סוג, בגלל חיבתו של אקהאם למנעולים.
טקסים: לרוב, טקסיו של אקהאם הם נתינת עוצמה למישהו שרוצה אותה, ואז זו שמחה גדולה לכולם, הכוהנים של אקהאם לא מספרים למי שרוצה את העוצמה שהיא תגרום לו לצרות, בנוסף אקהאם חוגג תמיד מציאת אוצרות שהיו נעולים בעבר.
כרוז ובעלי ברית: מינוטאור יציר אופל אביר קודש לשעבר 10/אביר טומאה 10 הוא הכרוז המועדף על אקהאם, בעלי הברית שלו הם טיטאנים מרושעים, קסורנים ושדים מכול סוג.
*- מהשלם לקדושה

מאנדי
חצי אלה (נ"ר)
מאנדי (מה- נ- די) היא אלה של מוות ועינוי, אומרים שהיא הייתה בובה שהוקרבה בעבור ווי ג'אס או לולת', לא ברור, איך שהוא היא הגיע עד למישורים העליונים, והאלות החליטו ליצור ממנה מפלצת, מאנדי הפכה לבובה שניצוץ אפל בעיניה.
מאנדי נשלחה למישור החומר והפכה לבובה של כמה ילדות עניות שמצאו אותה בזבל, כשהילדות החלו להיעלם אף אחד לא שיער שהבובה גרמה לכך, ומאנדי שאבה את כוח החיים שלהן ולאט לאט התחזקה.
מאנדי החלה להרוג יותר ויותר יצורים, היא מרושעת ושומרת טובה לווי ג'אס וללולת' שהחיו אותה, היא התחזקה מספיק מכוח האלוהות שהוחדר בה בשילוב עם כוח החיים של קורבנותיה עד שהפכה לאלוהות פחותה.
מאנדי ביחסים עם כול אלי הרוע, אך בעיקר עם לולת' ווי ג'אס, אותם היא מכבדת ושומרת להם טובה, לולת' ווי ג'אס מכירות בכוחה ונעזרות בה פעמים רבות.
סימן: סיכת שיער בצורת גולגולת, מאנדי עצמה לובשת אחת כזו, והסימן הזה יכול להטריף כול אחד שאי פעם שמע עליה.
התגלמות: בובה לבושה בשמלה יפה עם סיכת שיער בצורת גולגולת, שבידה חתול מת קשור ברצועה, ועיניה לבנות כליל ומרושעות.
אישיות: בובות, מוות, עינויים
תחומי השפעה: השמדה, מוות, רוע, שלטון*
לימודי כהונה: כוהני של מאנדי הם מרושעים, הם נלקחים בעודם ילדים כשבויים וצופים במעשי זוועה ועינוי, הם לומדים לנתח אדם והם לומדים ליצור יצירי כפיים מרושעים, הם מורשים לקחת מביתם הישן בובה אחת כמזכרת, ולאט לאט כשהילדים לא שמים לב כוהניה של מאנדי הופכים את הבובות למזוויעות למראה. סיום המבחנים הוא הפיכת הבובה ליציר כפיים ושליחתה להרוג אדם.
משימות: מאנדי לא כופה משימות על מאמיניה, היא נותנת להם חופש, היא רק מבקשת מהם להקריב אצבע מכול יצור שהם הרגו (בהנחה ויש ליצור אצבעות), לרוב כוהניה מסתובבים בעולם ופוגעים בחפים מפשע כדי לרצות אותה.
טקסים: מאמיניה של מאנדי חוגגים חג אחד- היום האדום, באותו היום הם יוצאים כולם לרצוח וכך הם גורמים לזעקה שנשמעת בכול העולם, אומרים שמאנדי בעצמה יוצאת לרצוח ביום אדום.
כרוז ובעלי ברית: הכרוז החביב על מאנדי הוא שטן שלשלאות עם 16 ק"פ יציר אופל, בעלי ברית כוללים דריידרים, שטנים, שדים ויצירי כפיים תבוניים מרושעים.

רוב המינוטארים סוגדים לבאפומט הנקרא גם ׳המלך המקורנן׳.
עם כי יש גם כאלה הסוגדים לדמוגורגון.

ערי מינוטאורים:
הליה
שם:הליה
אקלים ומיקום:הליה יושבת על הפתח של מעיינות קליר, שהופכים מקום מדברי-חם לאזור שאפשר לחיות בו. האקלים שם נע בין חם לנעים ברוב העונות, חם בקיץ וקר בחורף.
בנייה:למבקר מן החוץ הליה בנוייה גדול מדי, עם שערים של כמה מטרים ובתים גדולים. גם השירותים שם מותאמים ליצורים קטנים, רגילים וענקיים. העיר מבוצרת בכבדות, ויש פתח שמאפשר למעיינות לזרום החוצה, אם כי ניתן לסגור את זה. העיר ענקית (כרך), וכל משאביה נמצאים בתוך החומות, כולל מקומות אוכל רבים.
היסטוריה:העיר הוקמה ע"י יצורים משונים-ענקים, גובלינואידים, לטאישים, טרולים, עוגים לסוגיהם, גנולים, מינוטאורים, גזעי המעמקים, תת-גזעים רגילים, ובני אדם. העיר הוקמה אחרי המלחמה השנייה (חלק מתואר במלחמה חסרת-כבוד), כמפלט לכל היצורים הנרדפים שלא בצדק. החוקים נחשבים רגילים, ולא מחשיבים עבירות שביצע הפושע לפני שהגיע לעיר, ככה שהליה היא עיר הפושעים, המפלצות, דמויי האדם הלא-רגילים, וכמה אלמתים, בעיקר מתים מהלכים, שלדים תבוניים וליצ'ים. בעיר יש חוק שעולה על השאר-רק אם עשית משהו מרושע, תקבל את הדין על זה. העיר עמדה במצור 10 שנים אחרי סיום הבנייה שלה, שהאזורים השכנים החליטו שלא-נאה להם להיות עם מפלצות. המצור נמשך שנה בלבד, שכן תושבי הליה סגרו את הפתח למעיינות, וייבשו את כל האזור. מאז לא היה שום מצור.
קונספט:עיר של פושעים, מפלצות, דמויי אדם מפלצתיים\שונים, ואל מתים.
ממשל: הממשל מחולק לגזעים השונים, ככה שיש מנהיג מכל עם. כל המנהיגים ומנהיגי הקבוצות הדומיננטיות והגנרלים יושבים במועצה שקובעת את מהלך הדברים.
מקומות מרכזיית:הכיכר
אישים חשובים:הקיסר
אוכלוסייה:300,600
מסחר:הגובלינים ובני האדם
קבוצות:גלידת האלכימאים, ציידי הדרקונים
מלחמות:מלחמת המפרץ, קרב ההעמקים

איי ים הדם מאוכלסים בעיקר על ידי מינוטאורים, וממוקמים בים הדם של איסטר. רוב התושבים מנהלים חיים של יורדי-ים - דייגים, העברת מטענים ושירות על ספינות קרב. מלחמת הרומח לא פגעה ממש באיים הללו, היות שהמערבולת, סערה גדולה במרכז ים הדם שלעולם מתקיימת, מונעת את הקרבה לאיים הללו. חלק מהתושבים הצטרפו לצבאות הדרקונים בזמן המלחמה. לאחר מלחמת הנשמות, מינואטורים החלו לשוט ולצאת למלחמות על היבשת, עקב הפסקת פעולת המערבולת. האיים הם קַרְתָאי, מִיתַאס וקוֹתַאס והאי סַייפְהוּם. רוב הדייגים והסוחרים חיים בסייפהום, מינוטאורים שולטים על מיתאס וקותאס ועל איים זעירים ממזרח לאיים הראשיים. המינוטאורים נוסעים לעתים לסחף לשם אספקה, למרות שרוב האספקה מתקבלת על ידי פשיטה על ספינות מסייפהום.

קותאס נשלט על ידי מינוטאורים ושודדי-ים. יש בו מעט צמחיה אך הוא אינו געש. רוב תושבי האי חיים בעיר הבירה מוֹרְתוֹסַאק או לאורך קו החוף



התקלות עם מינוטאורים (למבוכים ודרקונים)

התקלות דרגה 13 (3,900 נק"נ)
1.מינוטאור מנהיג כת(רכז דרגה 13)
2. 3 מינוטאורים לוחמים (חייל דרגה 13)
3. 2שדי ורוק (מתגושש דרגה 13)


הרפתקה: בתכנון
ל4-5 דמויות
המפה למ
 
מצטער בטעות הדבקתי את כל הטקסט 3 פעמים.. טעות של מתחילים...
 
...לכן פותחים משתמש, שבו אתה יכול לערוך הודעות, במקום לפתוח עץ חדש. אמרת בעץ הקודם שהיה לך משתמש- למה אתה לא מתחבר אליו וכותב את ההודעות דרכו?
 
מעולה! אז כפי שאמרו לך 3 משתמשים שונים, תשתמש בו.
נ.ב. לא התייחסת לכלום ממה שכתבתי
 
א) מחקתי את השכפול. איחדתי את הנושאים. מומלץ שתעבוד עם המשתמש שלך כך תוכל לערוך לבד.
ב) הרפתקה זה מגניב, אבל תשים בהודעה נפרדת. בהיתקלות אני לא מכיר מינוטאור מנהיג כת, מינוטאור לוחם - אני מבין שזה מפלצות שתכתוב בהמשך?
ג) ההקדמה אחלה.
ד) האם הגזע הוא רק של מינוטאור אפל? אתה מכיר את הגזעים הרשמיים? במה' 4 היה מינוטאור בסל"ש שלוש אם אני זוכר נכון.
ה) בקשר למדינה / אלים, זה הכל של רומח הדרקון? אם כן, תרשום כותרת.

בגדול זה אחלה, אבל זה מבולגן, בכמה שינויים פשוטים יהיה הרבה קל להבין.
 
ל123 מצטער לא היה לי זמן שנתי שם!!!

לזקן המפלצות ממהדורה 4 מגדיר ממפלצות
1
 
אני לא מבין איך להיכנס דרך המשתמש שלי בשביל לערוך. אני חדש בכל העניין הזה...
מישהו יכול להסביר לי איך לעשות את זה בבקשה? :gah:
 
fergi123 אתה מגזים לחלוטין, באמת.

דמוגורגון (אורח): בפינה הימנית העליונה של האתר מתחת לתמונה של ויני האורק יש שני לחצנים, אחד "התחבר" והשני "הרשמה". תלחץ על הנכון, ותמלא את הפרטים. אחרי זה, אתה יכול לערוך את ההודעות שלך (אבל לא ההודעות שכתבת מחוץ למשתמש) באמצעות לחצן "עריכה" בהודעה עצמה.
 
מעולה, בקשר לאלי המינוטאורים לא הבנתי את אקהאם, אם הוא אל הטירוף למה מאמיניו יוצאים לחפש ידע אבוד?
נ.ב. כשאתה מתחבר יש לך כפתור של: התחבר אוטומטית ממחשב זה. ממליץ בחום.
 
האלים קריפיים מידי, ולא נראים כל כך קשורים למינוטאורים - יותר למשהו כמו כתות מוזרות מניו-אינגלנד בסיפור של ה.פ לאבקראפט.

אלים עם מאפיינים קצת יותר "פריים" יכולים להיות כאלה שמתקשרים לאון ופריון, סערות או רעידות אדמה, חקלאות ומלחמה.

למשל אם לקחת כמה אלים מהמיתולוגיה של עולמנו שזוהו עם פרים, קרניים וכד':
בעל-הדד: אל של מלחמות, גשם ופוריות - מוריד ברקים ומרעים רעמים על שדות חקלאיים ושדות קרב.
פוסידון מרעיש הארץ: אל האדמה והים, פר שחור וענקי שגר במערה וגורם לרעידות אדמה וצונאמי, תאוותן ותוקפני.
עגל הזהב: מסיבות חשק, נהנתנות, רדיפת בצע.
 
כל הקטע הוא שהם מינוטאורים אפלים, אבל אני מסכים שהם מרגישים קצת לא קשורים. צריך קצת עריכה שירגיש יותר מינוטאורי- אבל תשאיר את המעוות, זה מגניב ומבהיר שהם מינוטאורים אפלים.
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top