• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מיכל קסם - Magic Jar

עריכה - טעות שלי, הוא קיים ב5E, אז בואו רק נדון במה אפשר לעשות איתו אם בא לכם.

מיכל קסם הוא לחש מגניב, שעד כמה שאני יודע לא נמצא במהדורה 5.
בגדול, מטיל הלחש עובר למצב טרנס, מעביר את הנשמה שלו למיכל כלשהו ומאותו מיכל מנסה להשתלט על גוף של מישהו אחר.
רציתי קצת לדון בלחש:
* מה אתם חושבים עליו ?
* למה לדעתכם הוא לא קיים ב5E ?
* אם אני מעניק אותו לבוס (בקרב בוס) כלשהו, למה שהוא יפעיל אותו?, כי הרי יש לו המון פעולות שאמורות להיות יותר יעילות בסיבוב והוא משאיר את הוף שלו בטרנס, טוב אלא א כן הוא גורם לגוף להתאבד אבל זה טיפה קיצוני לגמור ככה דמות שחקן.

מצרף את הלחש כרפרנס:

Magic Jar​

Jump to:navigation, search
5th Level Magic-User Spell
Duration: Special
Range: The caster
The caster’s body enters a comatose trance as their life-force is transferred into a receptacle (any inanimate object within 30’), known as a magic jar. From there, the caster may attempt to possess the bodies of other creatures.
When the caster’s life-force is in the magic jar:
  • Possession: The caster may attempt to possess the body of another creature within 120’. The victim may save versus spells to resist possession. If the save is successful, the caster may not make another attempt to possess that victim for one turn. If the save fails, the caster’s life-force leaves the magic jar and enters the victim, possessing it.​
  • Returning: The caster may choose to return to their own body at any time, ending the spell.​
  • If the magic jar is destroyed: The caster dies.​
  • If the caster’s own body is destroyed: Their life-force is stranded in the magic jar.​
When the caster’s life-force is possessing a victim:
  • Control: The caster gains full control over the victim’s body, but is not able to make the victim cast spells.​
  • If the magic jar is destroyed: The spell ends and the caster’s life-force is trapped in the possessed body.​
  • If the possessed victim is killed: The caster’s life-force returns to the magic jar.​
  • Dispelling: Dispel evil forces the caster’s life-force back into the magic jar.​
  • If the caster’s own body is destroyed: Their life-force is stranded in the body of the creature being possessed.​
 
עריכה אחרונה:
הלחש קיים במהדורה 5. אפילו בספר לשחקן.

6th-level necromancy

Casting Time: 1 minute
Range: Self
Components: V, S, M (a gem, crystal, reliquary, or some other ornamental container worth at least 500 gp)
Duration: Until dispelled

Your body falls into a catatonic state as your soul leaves it and enters the container you used for the spell’s material component. While your soul inhabits the container, you are aware of your surroundings as if you were in the container’s space. You can’t move or use reactions. The only action you can take is to project your soul up to 100 feet out of the container, either returning to your living body (and ending the spell) or attempting to possess a humanoids body.

You can attempt to possess any humanoid within 100 feet of you that you can see (creatures warded by a protection from evil and good or magic circle spells can’t be possessed). The target must make a Charisma saving throw. On a failure, your soul moves into the target’s body, and the target’s soul becomes trapped in the container. On a success, the target resists your efforts to possess it, and you can’t attempt to possess it again for 24 hours.

Once you possess a creature’s body, you control it. Your game statistics are replaced by the statistics of the creature though you retain your alignment and your Intelligence, Wisdom, and Charisma scores. You retain the benefit of your own class features. If the target has any class levels, you can’t use any of its class features.

Meanwhile, the possessed creature’s soul can perceive from the container using its own senses, but it can’t move or take actions at all.

While possessing a body, you can use your action to return from the host body to the container if it is within 100 feet of you, returning the host creature’s soul to its body. If the host body dies while you’re in it, the creature dies, and you must make a Charisma saving throw against your own spellcasting DC. On a success, you return to the container if it is within 100 feet of you. Otherwise, you die.

If the container is destroyed or the spell ends, your soul immediately returns to your body. If your body is more than 100 feet away from you, or if your body is dead when you attempt to return to it, you die. If another creature’s soul is in the container when it is destroyed, the creature’s soul returns to its body if the body is alive and within 100 feet. Otherwise, that creature dies.

When the spell ends, the container is destroyed.

Spell Lists. Wizard

אני מאוד אוהב אותו כלחש, ויש הרבה דברים כיפיים שאפשר לעשות איתו. אבל הוא לא נועד לקרב והוא לא אמור להיות משומש בקרב. תן לבוס להשתלט על הגוף של המלך או משהו. ואז הדמויות צריכות להחליט אם להרוג את המלך כדי להיפטר מהבוס או למצוא דרך להכריח אותו לעזוב את הגוף של המלך.
 
אחד הלחשים המגניבים שיש. תמיד מזכיר לי את ה- skin shifter של שיר של אש ושל קרח או את הסרט ההוא על השד שמשתלט על גוף בנגיעה בלבד (איך קראו לו - עזאזל? לא בטוח..).

פעם אחת המנחה שלי השתמש בלחש נגדנו. ופעם נוספת היה תכנון של השחקנים שלי להשתמש בו, אבל אני לא זוכר מדוע הוא לא יצא לפועל בסוף. מה שכן, התכנון כלל שמירה קפדנית על הבקבוק (כי הרס שלו עם הנשמה שלך בפנים משמעו מוות במוד״מ - הי שנפתח שוב את הדיון על ה- OSD…? 😬), אבל היו גם תכנונים מגניבים נוספים, למשל: שהבקבוק יהיה נייד ומוסתר ע״י דמות אחרת או ששאר הדמויות ״ישחקו אותה״ כאילו הן מכרות של הדמות הנשלטת ויזרמו עם הדברים שהיא אומרת (שמן הסתם לא יתאמו להתנהגות הקורבן האמיתית).
 
בכנות, אף פעם לא הבנתי את הלחש הזה. השם שלו ממש מפריע לי- צנצנת קסם? באמת? לחש שמרגיש לי שהיה יכול להיות מגניב עם פלאף אחר, או עם ניסוח אחר, אבל כמו שהוא עכשיו הוא פשוט מוזר.

זה בעיקרון פשוט דיבוק. אני חושב שהרעיון היה להציג את זה בתור "אווו, מצאנו צנצנת קסומה! מה אתם חושבים שיכול להיות בה? היי, תראו, יוצא ממנה עשן! אההההההההההה!!!!"
 
נראה לי שהרעיון היה החלפת גופים, אבל כזה שלא נותן לנבל הרשע להתאבד עם הגוף של האשף...
זה שוני של המהדורות החדשות. במוד״מ בהחלט יכולת להתאבד עם הגוף הנשלט וזה היה מושמד, ואילו נשמתך שלך חזרה למיכל אוטומטית.
 
זה שוני של המהדורות החדשות. במוד״מ בהחלט יכולת להתאבד עם הגוף הנשלט וזה היה מושמד, ואילו נשמתך שלך חזרה למיכל אוטומטית.
מי שהטיל את הלחש יכול.

מי שהחליפו איתו גוף לא יכול, כי הנשמה שלו הלכה לכד ולא לגוף של האשף...
 
רגע, איפה מצויינות מגבלות השליטה על הגוף ב5e?
לפי מה שאני קורא, אין מניעה מלהתאבד עם הגוף הנשלט, פשוט יש סיכון לעשות זאת עבור מטיל הלחש.
הסיכון הוא המגבלה. שים לב שזו חתיכת מגבלה בשביל 5e בדמות save or die.

מי שהטיל את הלחש יכול.

מי שהחליפו איתו גוף לא יכול, כי הנשמה שלו הלכה לכד ולא לגוף של האשף...
אמת. בגלל זה זה פחות החלפת גופים ויותר סוג של דיבוק.
כשאני חושב על זה עכשיו, גם אם רצית לגרום לנזק המוני עם הלחש הזה במוד״מ יכולת לעשות כן: למשל להשתלט על כל שומר אחד אחרי השני ולגרום להתאבדות המונית בזה אחר זה (למשל קופצים מהחומה).
יש אומנם לחשים במוד״מ שהיו משיגים אפקט דומה באותו דרג (כמו ענן מוות שהיה save or die), אבל אם מדמיינים את הסצנה לרגע זה באמת מזכיר דיבוק מעורר אימה, הרבה יותר מגניב מהרג מיידי. מזכיר לי את הסצנה שעזאזל מפיל אנשים מהשמיים ב- x-men first class, בשינויים המחוייבים.
 
חזרה
Top