• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מחזור שער המוות

ספוילר לטובת האיש הצעיר שקורא את הסדרה עכשיו
האפלו ואלפרד משלבים את הרונות שלהם ויחד מצליחים לסגור את שער המוות ולמעשה לנעול את עצמם במבוך כשהם סוגרים את המעבר בין העולמות, הסארטן והפיטרינים שבמבוך החליטו לנסות ולעבוד יחד ומרבית דרקוני הנחש נלכדו גם הם במבוך כשמולם ניצבים גם הדרקונים הטובים של פריאן, הוגו/יו היד מצא סוף סוף מנוחת עולמים.
תודה רבה על ההתחשבות!
 
אני מתחיל לעבוד על ספר "אתה הגיבור" בסגנון הארצות הקסומות, שיתבסס על המבוך בתור הרקע למשחק.
השחקן ישחק פיטרין, השיטה תהיה מבוססת לא מעט על כוח רצון וסיבולת נפשית, אולי אפילו יותר מאשר כוח פיזי. הקטע הראשון של הספר מסביר למעשה את רוב (אפילו כל) הרקע למשחק, אעתיק אותו לכאן להתרשמות:

אתה מטושטש מעט. אתה מנסה לקום, אבל מרגיש יד שאתה מזהה כיד של אביך דוחפת אותך חזרה לתוך השיחים. לאחר רגע, הראייה שלך מתבהרת ואתה רואה את שני הכאודינים האכזריים. אביך מחזיק בידו חרב אחת, מחוזקת ברונות, בעוד הכאודינים אוחזים ארבעה סכינים כל אחד – אחת בכל יד. הכאודין הראשון מתקרב אל אביך במהירות ובמערבולת של להבים מסתחררים "הסארטן כלאו אותנו, הפיטרינים כאן. זכור זאת" אומר אביך, ומניף את חרבו. הוא לא מנסה לפגוע בכאודין, כך אתה שם לב, רק למשוך זמן. אתה נזכר במקום כלשהו בערפילי מוחך שפגיעה שאינה הורגת את הכאודין מיידית איננה רעיון טוב, אבל אתה לא זוכר מדוע.

הקרב נמשך, והסכינים הקצרות של הכאודין עדיין לא מצליחות לחדור את חרבו הארוכה יותר של אביך. הכאודין השני מתחיל להתקרב, ואביך מנסה לסגת לכיוון עץ רחב גזע שנמצא כעשרים מטרים מערבית לו. "תמיד נסה לעבור את השערים. היזהר בלילות, הלילה הוא זמנו הטוב של המבוך. זכור להשתמש ברונות שעל גופך כדי לרפא את עצמך מפני פגיעות" אומר אביך, מדבר כאילו אל אף אחד.

הכאודין השני מגיע, הולך על רגליו החרקיות. אביך מסיט את החרב לכיוונו כדי לחסום את הסכינים שלו, וסופג שריטה בצד ראשו מהכאודין הראשון. הוא חורק בשיניו, ומשליך את החרב בהטלה מדויקת לתוך ליבו של הכאודין הראשון. הכאודין מת וצונח לקרקע, ואביך מתחיל לרוץ, תוך כדי שהוא סופג ארבע פציעות עמוקות מארבעת סכיניו של הכאודין הנותר. הוא ממשיך לרוץ, תוך שהוא צועק "לעולם אל תשכח. הסארטן עשו זאת. התקדם תמיד לכיוון השער האחרון, וכאשר תצא מהמבוך – זכור מי עשה זאת לי, לאמך ולכל בני עמנו שמתו קודם לכ-" הכאודין מדביק את אביך בטרם הוא מספיק לסיים את המילה, ובאבחת סכין אחת ראשו נערף.

הכאודין הנותר לוקח את הגופה של אביך איתו, ומסתלק במהירות מן הזירה. אתה מתעלף.

כאשר אתה מתעורר השמש כבר עולה חזרה, ואתה מבין שישנת כל הלילה. אתה יכול להרים מהקרקע את כלי נשקו הישן של אביך, החרב המעוטרת ברונות, אבל מלבדו נשקך היחיד הוא הרונות המעטרות כל מקום בגופך, מלבד הלב, כפות הידיים והראש. אתה מכיר רק כמה קסמים בסיסיים – כישוף האור יעניק לך למשך חמישה סיבובים אור עד לטווח של עשרה מטרים אבל יחשוף את נוכחותך לאויבים, בעוד שכישוף הריפוי יכול לרפא עד 10 נקודות נזק בכל פעולה, כל עוד אחת מידיך מתפקדת. מאבקם עתיק היומין של הפיטרינים כנגד המבוך נושא את עיניו אליך כעת.

אתה מתאושש מעט, ואז קם, מנער מעליך את האבק ומסתכל סביב. מאחוריך, במרחק של עשרה מטרים בערך, ניצבת חומת אבן אדירה המשתרעת לכל האופק. במרחק אלכסוני של 15 מטר ממך נמצא שער, דרכו עברתם – אתה ואביך – בדיוק אתמול. אתה לא זוכר את המעבר היטב מכיוון שאביך נשא אותך – במאמץ כבד – בזרועותיו לאחר שנפצעת פציעה קשה בקרב שארע ממש לפני המעבר. לכיוון המנוגד, מערב, אתה רואה יער גדול. מצפון לך אתה רואה נצנוץ מים במרחק, ובדרום נמצאות כמה בקתות, ממש לפני תחילתה של שממה מדברית המשתרעת לכל האופק. אתה מרים את חרבו של אביך בהחלטיות ומתחיל לנוע.

לאן תפנה?

אחורה, אל החומה והשער – עבור ל85.

אל היער במערב – עבור ל60.

אל הבקתות בדרום – עבור ל45.

צעדה צפונה לכיוון המים – עבור ל35.

אם מישהו רוצה לעזור / לתת עצות, אשמח מאוד.
 
אני מתחיל לעבוד על ספר "אתה הגיבור" בסגנון הארצות הקסומות, שיתבסס על המבוך בתור הרקע למשחק.
השחקן ישחק פיטרין, השיטה תהיה מבוססת לא מעט על כוח רצון וסיבולת נפשית, אולי אפילו יותר מאשר כוח פיזי. הקטע הראשון של הספר מסביר למעשה את רוב (אפילו כל) הרקע למשחק, אעתיק אותו לכאן להתרשמות:



אם מישהו רוצה לעזור / לתת עצות, אשמח מאוד.
זה ממש מגניב. שים לב רק שאתה לא עובר על זכויות יוצרים, אבל הייתי קונה דבר כזה
 
זה ממש מגניב. שים לב רק שאתה לא עובר על זכויות יוצרים, אבל הייתי קונה דבר כזה
אני לא חושב שזה המצב. לקחתי רעיון כללי מתוך ספר, ואני לא חושב שאני אדפיס את זה או אפילו אמכור את זה (אולי רק לך ;)) ואם כן זה יהיה כנראה במחירים סמליים, כלומר אין לחברה שהוציאה את מחזור שער המוות מספיק רווח מלתבוע אותי (מה גם שיכול להיות שזכויות היוצרים כבר פגו).
כתבתי כבר את החוקים, והם כוללים ממשק בין נחישות (מדד בין 0 ל10 המייצג את הנחישות שלך לגבור על המבוך. דברים כמו ריפוי, כמו גם מאמצים משמעותיים, ידרשו ניצול של נחישות, ומנוחה במקומות ספציפיים יכולה להשיב אותו) לכאב (מדד בין 0 ל10 שעולה ב1 בכל פגיעה בך, אפילו אם העמידות הרונית חסמה את הפגיעה בנקודות החיים שלך; חצי מהמדד מתחסר מכל התקפת נשק שלך, ואם הגעת ל10 אתה מתמוטט ומפסיד בקרב) וכמובן נקודות חיים - שהם למעשה שם אחר לנקודות פגיעה.
כרגע כתבתי כבר לא מעט קטעים, והתוכנית שלי היא שכל שער יהיה למעשה יחידת מבוך נפרדת, כרגע סיימתי בערך 10% מהתכנון שלי לפני השער הראשון (כמובן - לא מדובר על השער הראשון ממש, כי אם הראשון שהגיבור יחצה).
כאשר השער הראשון יהיה מלא, אשקול לפרסם כאן בפורום בחינם או לשלוח למי שישלם סכום סמלי (משהו באזור ה10 או 20 ש"ח).
 
נראה לי שכדאי לך לעבור על חוקי זכויות יוצרים. למיטב זכרוני, הן פגות רק אחרי 70 שנה. ובכל מקרה, אני מבין שמיצית עם גנזך אור הסערה אם עברת לשער המוות. מה בדיוק הרעיון המרכזי של המבוך ב-"שער המוות", לדעתך? שני הדברים שזכורים לי שזה מבוך בגודל עולם ושיש לו רצון משלו, מרושע, אך רצון משלו - והוא יכול לשנות את הכללים באמצע הדרך אם זה יסייע לו לענות את הפיטרינים.
 
נראה לי שכדאי לך לעבור על חוקי זכויות יוצרים.
בישראל? בארצות הברית? באירופה? איזה חוקים בכלל יקבעו כאן?
ובכל מקרה, אני מבין שמיצית עם גנזך אור הסערה אם עברת לשער המוות.
האמת שמיציתי את זה די מזמן, אני כרגע יותר בקטע של משחקי הכס (למשל - ליגת קמפיינים במשחקי הכס, משהו בין משחק קלפים, משחק תפקידים ומשחק מחשב שמבוסס על משחקי הכס, הרבה משחק במשחק הלוח ורואה את הסדרה בפעם השנייה).
מה בדיוק הרעיון המרכזי של המבוך ב-"שער המוות", לדעתך? שני הדברים שזכורים לי שזה מבוך בגודל עולם ושיש לו רצון משלו, מרושע, אך רצון משלו - והוא יכול לשנות את הכללים באמצע הדרך אם זה יסייע לו לענות את הפיטרינים.
אני פחות ברעיון של להעתיק ממחזור שער המוות. הרקע - כלומר הפיטרינים, הסארטן והשערים מועתקים, אבל מעבר לזה זה פשוט ספר הרפתקאות של 'אתה הגיבור' בתוך מבוך שאתה צריך לצאת ממנו בחיים.
 
הערך בוויקיפדיה יחסית מקיף ודי חופף למה שהצלחתי להבין מהקובץ על חוק זכויות יוצרים שמצאתי דרך גוגל. לפי החוק בארץ, זכויות היוצרים פגות כשבעים שנה אחרי פרסום היצירה (תרגום היצירה נחשב ליצירה חדשה.) על כל פנים, כל מבוך אמור להוות סכנת חיים. מה בדיוק מיוחד במבוך שלך אם הוא רק בהשראת המבוך מהסדרה? אתה, בכל מקרה, תצטרך לחשוב על זה כשתצטרך לשווק את הספר...
 
הערך בוויקיפדיה יחסית מקיף ודי חופף למה שהצלחתי להבין מהקובץ על חוק זכויות יוצרים שמצאתי דרך גוגל. לפי החוק בארץ, זכויות היוצרים פגות כשבעים שנה אחרי פרסום היצירה (תרגום היצירה נחשב ליצירה חדשה.) על כל פנים, כל מבוך אמור להוות סכנת חיים. מה בדיוק מיוחד במבוך שלך אם הוא רק בהשראת המבוך מהסדרה?
מי אמר שהוא מיוחד?
אתה, בכל מקרה, תצטרך לחשוב על זה כשתצטרך לשווק את הספר...
אני לא מתכוון לעשות את זה בכלל, כמו שכתבתי לעיל.
 
רעיון מעניין. אני מציע לך להסתכל על "מלכודת מוות במבוך", אחד מספרי המשחק שיצאו בעברית ובסך הכל עם קונספט יחסית דומה. בכל אופן אני לא רואה ממש למה זה צריך להיות ספר משחק מבוסס מיקום ולא מבוסס עלילה (כמו ספרי כישוף! למשל), מבוך זאת התפאורה הקלאסית לספר משחק שאי אפשר ממש לחזור בו אחורה. כמובן שעדיין לא כדאי שזה יהיה מוסלל אבל אפשר לעשות גם ספר מבוסס עלילה עם בחירות משמעותיות.
 
אני מציע לך להסתכל על "מלכודת מוות במבוך", אחד מספרי המשחק שיצאו בעברית ובסך הכל עם קונספט יחסית דומה.
להשיג ב...
בכל אופן אני לא רואה ממש למה זה צריך להיות ספר משחק מבוסס מיקום ולא מבוסס עלילה (כמו ספרי כישוף! למשל)
זה הרבה יותר מסובך לבנות ספר כזה... בספר מבוך, בדיוק כמו במבוך של משחקי תפקידים, הרבה יותר קל לשלוט בתנועות הגיבור והרבה יותר קשה להגיע למצב שאופס, אין לך לאן לשלוח אותו.
מבוך זאת התפאורה הקלאסית לספר משחק שאי אפשר ממש לחזור בו אחורה.
למעשה בספר שלי אפשר להסתובב בשטח שבין שער לשער ללא הגבלה, והקטעים של המשחק תומכים בזה באופן מלא. לשם קבלת הפרופורציה, אמורים להיות לכל היותר ארבעה שערים בספר כולו, כלומר ההסתובבות בתוך הספר היא בהחלט אפשרית.

עוד פיצ'ר שאני שם בספר שלי הוא היפר-קישורים: אם אתה משחק בגרסה אלקטרונית (ובאמת שאין סיבה שלא) לחיצה על ההוראה "עבור לX" תעביר אותך ישירות לקטע המתאים, כך שחווית הדפדוף והחיפוש אחרי קטעים ספיציפיים בתוך הספר שמאוד הפריעה לי כששיחקתי נחסכת (אם כי בפרק "איך להגיע לאולטימה" של הפודקאסט התשובה הוא מדבר על דרך יצירתית מאוד להשתמש במכניקה הזו שנוסתה באחד הספרים, שווה שמיעה לדעתי. זמין בקישור ובכל אפליקציות הפודקאסטים).
 
עריכה אחרונה:
זה הרבה יותר מסובך לבנות ספר כזה... בספר מבוך, בדיוק כמו במבוך של משחקי תפקידים, הרבה יותר קל לשלוט בתנועות הגיבור והרבה יותר קשה להגיע למצב שאופס, אין לך לאן לשלוח אותו.
מניסיון לכתוב ספר מבוסס מיקום זאת הרבה יותר עבודה. צריך מערכת של מילות קוד או משהו דומה כדי שלשחקן תהיה השפעה על העולם וצריך לחשוב גם על מה קורה אם חוזרים לאותו מקום כמה פעמים שלא לדבר על כל מני לולאות שיכולות לשבור את המשחק.
 
מניסיון לכתוב ספר מבוסס מיקום זאת הרבה יותר עבודה. צריך מערכת של מילות קוד או משהו דומה כדי שלשחקן תהיה השפעה על העולם וצריך לחשוב גם על מה קורה אם חוזרים לאותו מקום כמה פעמים שלא לדבר על כל מני לולאות שיכולות לשבור את המשחק.
אני חושב שאתה טועה, משתי סיבות:
1 - במבוך שבו כלאו את הפיטרינים לשחקן לא אמורה להיות השפעה על העולם. זה פותר את הבעיה הזו ולכן אני לא צריך את מילות הקוד.
2 - אין בעיה עם לולאות. אם אתה מקבל קסמים, קסמים כפולים לא יעזרו לך. אתה לא יכול ללבוש שני חפצי קסם זהים, ואתה יכול להשתמש רק בנשק אחד בכל פעם. לכן, אין משמעות לכמה פעמים תקבל את אותם החפצים או תילחם באותם היצורים. לכן, כל מה שאני צריך לעשות הוא לכתוב במקומות ספציפיים שאם ביקרת כאן בעבר המקום ריק.
 
עריכה אחרונה:
אוקיי, אז השטח בין השערים הראשונים בספר מוכן, למרות שנאלצתי לקצץ בכמות המקום כדי לשמור על מספר הקטעים.
מישהו מעוניין בספר? אני עדיין שוקל למכור במחיר סמלי...
הספר כולל קטעים מ1 עד 100 (1 - התחלה, 100 - השער. למעשה הקטעים 19-21 וגם 52-53 לא קיימים, בגלל הצורה שבה כתבתי את הספר...). כמו שתוכנן, כל הוראה בספר של "עבור ל..." מעבירה אותך באמצעות הקלקה (ליתר דיוק ctrl+ קליק) לקטע המדובר.
 
חזרה
Top