• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מחזור כישור הזמן

איתיליבנה

פונדקאי ותיק
המלצה שלי: אל תנסו.
הסידרה מתחילה מעולה,ולא יכולתי להוריד את היעניים משני הספרים הראשונים.
אבל כשהגעתי לספר העשירי (מתוך יותר מעשרים כל אחד עם יותר משלוש מאות עמודים) ואחד האויבים הראשיים חזר לחיים פעם עשירית, עוד היתקלות עם יצור כזה וכזה וכן הלאה,אני החלטתי לא להמשיך.
אם מישהו עוד בספר השני: עצור שם!

זאת היתה אזהרה,וכל אדם שיפר מה שכתוב כאן צפוי לשיעמום אין סופי ולמאסר עולם.
 
שמעתי אנשים רבים שאמרו שבספר ה8-10 הם הפסיקו לקרוא.
אני עצמי קראתי הקדמה על הסדרה, ואחריה חשבתי שאין סיכוי שדבר כזה יכול לקרות. אז התחלתי לקרוא וברגע שהגעתי לספר ה-9 פשוט נמאס לי.
הדברים לא מתחדשים, הגיבורים לא עושים דברים מעניינים במיוחד בסופו של דבר, וכאשר אתה סוף סוף מוצא משהו מעניין שקורה לגיבור מסוים, העלילה מתחלפת לדברים שקורים לגיבור אחר במשך עשר פרקים משעממים לחלוטין.

בקיצור או שלא תקראו בכלל או שפשוט תפסיקו כאשר תגיעו לספר ה9.

נ.ב. השעמום האינסופי כבר הגיע, אבל המאסר עולם כנראה קצת מאחר.
 
א. ל עשרה פרקים על גיבור אחר...
וזה נכון- הספר,במקום לתת לגיבורים לעשות דברים מענינים מקדיש יותר ויותר ממנו להוספת דמויות חדשות (מה אכפת לי לעזאזאל מראש השבט האיאלי כך וכך שבכל מקרה רק מתארים איך הוא נראה,אבל הוא מוזכר מחדש כל פרק! וכשמודיעים לגיבור הראשי שאיזה לוחם מת והוא מעוד עצוב,לקורא זה לא כי האיש לא חשוב לעלילה כלל!) וכמובן בערך בספר השישי כל הגיבורים עולים לרמה תשעים (במונחי מו"ד) וכבר אין חשש שימותו (מלבד זה שהרגו איזה גיבורה דווקא כשהיא הפכה להיות מענינת) וכמובן הספר די גס\סוטה תגדירו בעצמכם,ודי מפסיק להתרכז במלחמה עצמה (לא התרחש אפילו קרב אחד במשך שלושת רבעי ספר,או 268 עמודים בערך והספר מתאר זמני מלחמה!)
 
הנושא הזה נזרע, נבט, נקצר, נחרש, ונטחן עשרות פעמים... לכו להמלצות על ספרים, שהוא דביק, ותוכלו לראות את דעתו של מישהו עינייני על הספר.
ובנושא - איתיליבנה, אתה כניראה לא מבין הרבה בספרות, מה שיוצר ספר לספר הם הפרטים הקטנים... אחרת הוא היה סתם רשימה של דברים. אם האיש X מופיע רק פעם אחת, ומתואר, אז זה בסדר! (ואגב יותר מידיי פרטים, ברור שלא קראת אף פעם טולקין... אצלו זה מוגזם.)
בנוסף, אתה לא יכול להסתכל על שום ספר במונחי מו"ד (חוץ מאולי ספרי מו"ד), ואתה לא יכול ללכת לקרוא ספר רק בשביל הקרבות שיש בו, או בשביל לראות את הגיבורים מתים...

עדי.
 
כנראה לא הבנת: בספר התשיעי יש קרוב לשמונים דמויות,לכל אחת שם מוזר וטיפשי משלה, אופי שונה, לרובן משמעות משנית להחריד,כדי להבין את הספר צריך לזכור את כולן,העלילה נתקעת ובמקום לתאר מה קורה בעולם אני צריך לקרוא על למה בדיוק עקרת הבית הזאת והזאת שונאת לנקות סירים בשעות הצהריים המאוחרות.
וכן,קראתי את טולקין,תקרא את סיפרו "הסילמריליון" ותראה שהוא יודע להעביר עידנים שלמים בשלוש מילים,ולזה אני לא קורא "תיאור מוגזם" ןההשואה למונחי מו"ד היא כדי להדגיש: הגיבור הראשי יכול לפוצץ עשרים אלף אנשים, ללכת וללעוס מסטיק בבת אחת,כל זה בשניה.
המחשה: לאלו שראו אקס מן שלוש- מה שג'ין עושה שמה הגיבור החלש ביותר יכול לעשות מתוך שינה...
 
לא אמרתי שאני אוהב את הסידרה, או שלא השתעממתי כבר בספר השלישי (מה שנכון). אמרתי רק שאתה לא יכול לכתוב ספר שאין בו בכלל פרטים שוליים... אז נכון, ג'ורדן מילא חצי סידרה לפחות בשטויות, אבל אל תתלונן ולך תנסה לסיים את "שר הטבעות - שני המגדלים" בלי למות משעמום...
ושוב, אתה פשוט ~לא יכול~ להנות מספר אם אתה כל הזמן משווה אותו לדברים חיצונים, זה פשוט בלתי אפשרי...

עדי.
 
הסילמלריון הוא ספר היסטוריה...אין לו ברירה אלה להעביר עידנים במהירות כדי להגיע לחלקים המעניינים את הקורא(וגטח גם אותו). אישית לא אהבתי את הספר...סיפרי היסטוריה אמיתיים מעניינים יותר.
 
אני לא יודע אני כבר בספר ה12 ב6 לפי הספירה של הספרים באנגלית ולא נמאס לי ואני עדיין להוט לקרוא עוד אני גם חושב שג'ורדן הגזים עם התיאורים שלו ואם הפטיש שלו לבגדים ולמשל הספר ה10 ממש גרוע לטעמי אבל כדאי להמשיך לקרוא כי העלילה ממשיכה להיתפתח בכיוונים בלתי צפויים :D
 
ranger04 אמר/ה:
אני לא יודע אני כבר בספר ה12 ב6 לפי הספירה של הספרים באנגלית ולא נמאס לי ואני עדיין להוט לקרוא עוד אני גם חושב שג'ורדן הגזים עם התיאורים שלו ואם הפטיש שלו לבגדים ולמשל הספר ה10 ממש גרוע לטעמי אבל כדאי להמשיך לקרוא כי העלילה ממשיכה להיתפתח בכיוונים בלתי צפויים :D

ברור שהם לא צפויים, אי אפשר לצפות אותם, כי הטמבל הזה כל הזמן מכניס כלים חדשים למשחק.
 
תראה זה נכון שהוא מוסיף הרבה דמויות חדשות כל הזמן אבלל יש רק 6 דמויות עיקריות ובכל ספר מתמקדים בעוד 2 דמויות קצת יותר אני חושב שלמורות התיאורים המוגזמים של הבגדים(בעיקר בעולם החלומות שכל שנייה הם מחליפות בגדים והוא מתאר אותם מחדש כאילו הם בתצוגת אופנה) זה עדיין בין הסדרות היותר טובות שקראתי ובניגוד לרומח הדרקון שחוץ מ5 ספרים מתוך עשרות ואפילו מאות ספרים (חלקם לא רשמיים) לא שווה לטרוח לקרוא אם קוראים באנגלית מגלים שאפילו לא אחד מהספרים מיותר בקיצור אני ממליץ בחום להמשיך לקרוא גם אחרי הספר ה9
 
ranger04 אמר/ה:
תראה זה נכון שהוא מוסיף הרבה דמויות חדשות כל הזמן אבלל יש רק 6 דמויות עיקריות ובכל ספר מתמקדים בעוד 2 דמויות קצת יותר

בדיוק, זו בדיוק הבעיה- שכל ספר הוא מוסיף עוד שתי דמויות להתמקד בהן, וככה קורה שיש לו מלאנתלפים דמויות, ו28 ספרים(כלל אלו שבתכנון).
 
לא אני מתכוון הסוף של הספר ה11 זה נראה שכאילו הכל מתפרק לרנד בגלל כמה מהדמויות המשניות... (אני לא יודע איזה כי לא רציתי שהוא יהרוס לי הכל חוץ מזה יש רק עוד ספר אחד לפי מה שאומרים
 
טוב אז הסופר(שגוסס, אגב), אמר שהוא מתכנן על עוד 3-4 ספרים... נתנו לפני זמן מה, פה בפורום, קישור לאתר שהוא מסביר את המצב שלו, ואת המשכיות הסדרה, אתה מוזמן לחפש.
 
אישית,אני עומד להמשיך לקרוא,יותר בשביל לדעת מה יקרה,מאשר בשביל להנות...
יש לי חבר שגמר את כולם ואמר שבערך ב-17 מתחיל שוב להיות נחמד...
 
קראתי את כולם מזמן ותאמין לי שזה מעניין, אבל זה מסתלסל בתוך עצמו עם אין סוף הרפתקאות. אתה מגיע להרפתקאה חדשה ושכח את ההרפתקאה האחרת ובסוף זה נהיה פשוט מטומטם. מרגישים שהסופר פשוט לא רוצה לגמור את הסדרה. (זה די מעצבן :devilish: )
 
חזרה
Top