• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] אתגר חפצי קסם חדש לעצמי - חפץ קסם לכל גזע ומקצוע

מטה השמש
נשק (מטה), נדיר מאוד (דורש התכווננות על ידי כוהן מתחום השליטה שמש)

המטות האלה באים במגוון סוגי עץ ועיצובים אך לכולם יש מאפיין משותף - בראשם משובצת אבן חן צהובה וגדולה, לרוב בתוך מסגרת זהב שמעוצבת בצורת שמש או סמל המייצג אותה. מספרים כי אבן החן היא אבן שמש, שנפלה מהשמש עצמה כמתנה למאמינים המסורים.

המטה מאיר כל הזמן באור בהיר בדומה להשפעת הלחש "אור יום" (אור בהיר ברדיוס 60 רגל/18 מטר ואור עמום ברדיוס נוסף זהה) שלא ניתן לכבותו - אם כי כבר היו מי שמצאו שבמקרים שדורשים חשאיות אפשר פשוט לכסות את ראש המטה בשקיק של קטיפה שחורה.

כאשר אור המטה גלוי ונראה, כוהן המכוונן אליו יכול להשתמש בכוחותיו כדי להעצים את יכולתו לגרש אל-מתים ולהכות בהם באמצעות אור השמש המטהר - המטה מוסיף 2+ לד"ק ההצלה של האלמתים מפני תיעול קדושה. כנשק בקפא"פ, המטה גורם לנזק נוסף של 1ק6 קורן.

כאשר המטה נמצא תחת אור השמש בשטח פתוח, הוא יכול לרכז אותו להתקפה קטלנית של קרן אור חורכת. הקרן מגיעה לטווח של 120 רגל (36 מטר), פוגעת במטרה אחת בגלגול פגיעה עם מתאם התקפת הלחשים של הכוהן המשתמש במטה (מיומנות + מתאם חוכמה) ובפגיעה מוצלחת גורמת לנזק של 2ק8 אש ועוד 2ק8 קורן. ביכולת זו ניתן להשתמש רק פעם אחת בין זריחה לזריחה וכאמור - רק תחת אור שמש גלוי.
 
קסדה מקורננת
חפץ פלא, נדיר (דורש התכווננות על ידי כוהן מתחום ההשפעה טבע)

הקסדות המקורננות קיימות במגוון עיצובים - קסדה פתוחה או סגורה, ממתכת, עור או שניהם - אך תמיד היא מעוטרת בקרניים גדולות. הקרניים יכולות להיות קרני אייל, כבש או שור. כך או אחרת, הקסדה מייצגת את כוח החיים והעוצמה של עולם החי, וקסדות מסוג זה נוצרו על ידי כוהני דתות הסוגדות לטבע מאז שחר האנושות - יש הטוענים כי ניתן לראות כוהנים החובשים אותן אף בציורי מערות בני עשרות אלפי שנים.

הכוהן המכוונן לקסדה מגלה כי הוא יכול לנוע מהר יותר כדי לרוץ חופשי יחד עם העדרים או להשתתף במרדף הציד הפראי. קצב התנועה שלו עולה ב-10 רגל (3 מ') לסיבוב. כמו כן הכוהן מתמלא באון ובעוצמה - הוא זוכה ליתרון בכל גלגולי ההצלה כושר. בנוסף, אם הכוהן סופג נזק של פחות מ-10 נק"פ שהיה אמור להוריד את הנק"פ שלו ל-0 או פחות, הנק"פ של הכוהן נותר 1 במקום זאת - תכונה זו מתחדשת לאחר מנוחה ארוכה.
 
האמת שהתלבטתי, אבל בכוהנים פשוט הרגיש לי מוזר מידי לעשות חפץ קסם גנרי לכל כוהן שהוא.
לא בטוח שאני אעשה את זה למקצועות האחרים, אבל נראה מה יעלה לי לראש.
בינתיים חושב על רעיונות לתחומים הבאים - סערה, תעלולים ומלחמה. בהתלבטות אם לכתוב חפץ קסם גם לתחום המוות, שבעיקרון נמצא בספר השה"מ ולא השחקן, אבל מוזכר כאופציה לחלק מהאלים בנספח לספר השחקן.
 
לוכד ברקים
חפץ פלא, נדיר מאוד (דורש התכווננות על ידי כוהן מתחום ההשפעה סערה)

סופות וסערות הן כוח טבע גולמי, מתפרץ ובלתי צפוי. אפשר לנסות ולרתום את כוח הסופה, אבל מי שיעשה את זה ישלם מחיר. לוכדי הברקים הם סיכות גלימה שנוצרו על ידי מסדר של כוהני אל הסערות, שמייצגות את הגישה הזו. הסיכות עשויות כסף ומעוצבות כענן שממנו בוקע ברק.

כאשר לחש, נשק או השפעה כלשהי שגורמים לנזק ברק מופעלים על מטרה במרחק של עד 10 רגל (3 מטר) מהכוהן המכוונן לסיכה, או על קבוצת מטרות שהכוהן הוא אחת מהן, ניתן לנצל תגובה כדי להפעיל את כוח הסיכה. הסיכה מזמנת אליה את כל עוצמת הברק והופכת את הכוהן למטרה היחידה. הכוהן סופג את נזק הברק במקום המטרה אליה נועדה ההשפעה, או רק הוא לבדו מתוך כל קבוצת המטרות. ניתן להפעיל תגובה זו גם אם הכוהן הוא המטרה היחידה של השפעת הברק.

הסיכה נשארת טעונה עד לתורו של הכוהן שמגיע לאחר ספיגת הנזק - וכעת הכוהן יכול לנצל פעולה כדי לשגר את השפעת הברק שפגע בו כנגד כל יריב לבחירתו, בהנחה שזה נמצא בטווח ההשפעה של התקפת הברק לפי נתוניה המקוריים - הנזק, ד"ק ההצלה וכו' הם לפי הנתונים המקוריים של ההשפעה, אך הכוהן יכול להשתמש בתיעול הקדושה "זעם הרסני" כדי להגביר את הנזק למקסימום. אם הכוהן בוחר שלא לנצל את מטען הברק של הסיכה, מטען זה מתפוגג עד תורו הבא. בכוח לוכד הברקים ניתן להשתמש פעם אחת אך הוא מתחדש לאחר מנוחה ארוכה או קצרה.
 
טבעת הסנדק
טבעת, נדיר (דורש התכווננות של כוהן מתחום ההשפעה תעלולנות)

התעלולנים הם קבוצה מוזרה של אלים. הם נמצאים בתחום האפור בין הטוב לרע, מקדשים לא פעם פעולות שגובלות בתחום הפלילי, אך נראה שעיקר עוקצם מכוון כנגד התקיפים והחזקים, ויש להם חיבה לעלובי החיים ולנדכאים בעוד שהם נהנים להתעלל ביהירים, העשירים והמפורסמים.

סנדקי פשע רבים נוהגים להתהדר בטבעת זהב מעוטרת באבני חן, אותה חנפיהם וגנביהם מרבים לנשק כאות התרפסות והבעת כבוד. לא ברור מי מהאלים התעלולנים התרגז מהתנהגות נפוחה זו, אבל המלומדים חושדים שהיה זה אחד האלילים המוכרים כ"סבא שועל", "ארנב גדול" או "העכביש המרקד" - שיתכן וכולם התגלויות של אותו אל מסתורי. כך או אחרת, כוהני התעלולנות מידי פעם מוצאים טבעות רהבתניות וגדולות בכל מיני מקומות בלתי צפויים - ערימות אשפה, בטנו של דג, ערימה של צואת-פרים או אפילו בתוך תפוח. טבעת זו היא מתנה מהאלים שנועדה להטריד פושעים ונוכלים.

כאשר הכוהן עונד בגלוי את הטבעת ומתכוונן אליה, כל דמות או מפלצת עם מיומנות בזריזות ידייםת התגנבות, כלי גנב, הונאה או יכולת לבצע התקפת פתע, צריכים להצליח בגלגול הצלחה חוכמה בד"ק 15 כשהם רואים את הכוהן וטבעתו. אם יכשלו, יהיו משוכנעים, למרות שלא יוכלו להסביר לעצמם למה, שהכוהן הוא דמות פלילית מפורסמת ומסוכנת. הם יהיו בטוחים שהם ישבו פעם בכלא שבו הוא היה האסיר מטיל האימה ביותר, שהוא זה שאירגן את השוד הגדול בו לקחו חלק, ושאר סיפורי "אני לא זוכר מאיפה אני זוכר אותך, אבל אני זוכר אותך ואתה ממזר מסוכן וחלקלק". הם יהיו נוחים להשתכנע במשימות שה"סנדק" יטיל עליהם וימצאו הגיון פלילי ומשכנע בהצעותיו הבלתי-סבירות ביותר.

קללה: האלים התעלולנים לא אוהבים אנשים שמעריכים את עצמם יתר על המידה, וכוהן שינצל את כוחות הטבעת יותר מידי (ככלל אצבע - על יותר משלושה פושעים שונים בין שקיעה לשקיעה) ימשוך את תשומת ליבו של סנדק פשע אמיתי, שיתקף בקנאה בכוכב הפשע החדש ויפעל כדי לרצחו בהקדם.
 
חובב מוד אמר/ה:
[post]687093[/post] עכשיו נשארו רק עוד 10 תחומי השפעה!

למעשה נשאר רק אחד - מלחמה, או שניים אם אני אעשה משהו לתחום המוות. בספר הבסיס של מו"ד5 יש הרבה פחות תחומי השפעה מבמו"ד3/3.5

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]687099[/post] מגניב! בהתחלה כשהיה כתוב סנדק חשבתי על ההוא שמחזיק את התינוק בברית מילה...
tkhag1 אמר/ה:
[post]687109[/post] גם אני בהתחלה חשבתי שזה סנדק מהסוג הזה

"סנדק פשע" מגיע בכלל מהעולם הנוצרי - היה מקובל שלכל ילד שמוטבל לנצרות ממנים "אב מצד האל" ו"אם מצד האל" - סנדק זה פשוט שימוש מושאל במונח היהודי הקרוב ביותר בתור תרגום, כמו ש"כומר" שבמקור התייחס לכוהן אלילי, הפך לתרגום מקובל לכוהן נוצרי (ומעליב מאוד נוצרים דוברי עברית, שגם נעלבים כשקוראים לישוע בשמות כמו ישו או צ'יזוס קריספי). הסנדקים היו אנשים שהורי הילד ראו בהם דוגמא חיובית מבחינה דתית וחשוב מכך - הם היו סוג של מעטפת רווחה, שהתחייבו לתמוך כלכלית בילד למקרה שההורים יתקשו לעשות זאת או שיקרה להם משהו. מהסיבה הזו, הסנדקים המועדפים היו אנשים עשירים וחזקים. באזורים מסויימים באיטליה האיש הכי עשיר וחזק היה ראש המאפיה המקומי, שבתמורה לחסותו היה מקבל גם את נאמנות ההורים והילד לכשיגדל, ומכאן ההיבט הפלילי של הסנדקות.
 
אלות ברזל של משפט האל
נשק (אלת ברזל), בלתי נפוץ

לאלו שמאמינים באל המלחמה, הדרך לעשות דין צדק היא במשפט באמצעות קרב. היכן שישנו סכסוך בין שני אנשים על ענייני כבוד, רכוש ושאר עניינים שבין אדם לחברו, נהוג כי במקום לבלרים ועורכי דין יתכנסו השניים, יצליבו את כלי נשקם, ויתנו לאל לומר את דברו. כי האל אל צדק הוא, ולא יתן את הניצחון למי שאינו צודק. או שאולי אל המלחמה, במשפט כמו בשדה הקרב, מאמין רק בחוק אחד - הניצחון?

כך או אחרת, במקדשים של אל המלחמה לא פעם שמורות אלות מקודשות שנועדו לעריכת משפט בקרב. האלות תמיד באות בצמדים זהים, ולרוב עשויות מעץ אלון מפורזל וראש פלדה מעוצב בצורת כף יד מאוגרפת. מחוץ למשפט בקרב, האלות יתפקדו כאלות ברזל רגילות, אך אם יעמדו שני יריבים מול כוהן לאל המלחמה, וישבעו על האלות כל אחד בצדקת דברו, כוחן של האלות יופעל עד לסיום הקרב ביניהם.

במסגרת משפט בקרב, שנערך בזירה מתחומת שקודשה על ידי כוהן של אל המלחמה (באמצעות הפעלה של תיעול קדושה), לאלות הברזל של משפט האל יש השפעה מיוחדת - האלה שבידי מי שצודק ואומר אמת תיתן לו יתרון בגלגולי הפגיעה, בעוד שאלתו של מי שמשקר וטוען טענות ללא צדק תסבול מחיסרון להתקפה. ההשפעה אינה משחק סכום אפס - בהחלט יכול להיות מצב בו שני היריבים צודקים, או משקרים - וההשפעות יופעלו בהתאם.

בדרך כלל משפט בקרב לא נמשך עד המוות - היריבים מסכימים ביניהם על התנאים, שיכולים להיות עד לפגיעה הראשונה, עד לפציעה קשה, או עד שאחד מהם יפול ארצה (מבחירה או כי נפגע פיזית).
 
פגיון דם הקסם
נשק (פגיון), נדיר מאוד (דורש התכווננות של כוהן מתחום השליטה מוות)

נשק זה נוצר במקדשים אפלים של אלי רשע ושאול, על פי תוכניות ושרטוטים שנמסרו, כך מספרת האגדה, בספר שחור שנכתב על ידי השטן עצמו. פגיון דם הקסם נועד למטרה אחת - לאפשר לכוהן הסוגד למוות ולשאול ליטול את הקסם שבדמם של אויביו ולעוות את כוחם לטובת כשפיו האפלים.

פגיון דם הקסם עשוי כולו ממתכת שחורה ומוזרה, כשעל הניצב והלהב חקוקות רונות הזוהרות באור תכלכל-לבן. כאשר הכוהן המכוונן ללהב הורג באמצעותו דמות או יצור בעל יחידות לחש, הלהב שואב את יחידת הלחש הגבוהה ביותר שיש ליריב המנוח ושהכוהן המשתמש בפגיון מסוגל להשתמש בה בעצמו. אין צורך שהכוהן יגרום את כל הנזק לאותו יריב באמצעות הפגיון או לבדו, אבל מכת המוות - היא זו שצריכה להתבצע עם הפגיון הזה.

ביחידת הלחש שנוקזה מהיריב ההרוג, ניתן להשתמש עד השקיעה הבאה כדי להטיל את אחד הלחשים שהכוהן הכין.

קללה: שימוש טמא כזה בקסם גזול שנלקח בדם מכוהנים אחרים, אשפים, מכשפים וכו', הוא לא נטול סכנות. במידה והלחש אותו מטילים הוא כזה שיש לו גלגול הצלה או התקפה, ומטרת הלחש מצליחה בגלגול ההצלה או שהלחש מחטיא, הקסם השחור גורם לכוהן ל-1ק4 נקודות נזק תאובה לכל עוצמה של יחידת הלחש הגזולה בה השתמש.
 
מגניב ואפל. ח״ח.
אני לא בקיא באלי מו״ד, אבל מוות הוא לאו דווקא קשור לרשע-הוא לוקח את כולם, הוא פשוט שם. אני לא רואה סיבה שיהיה קשור לרשע ולשאול, אלא אם במו״ד זה עובד אחרת.
 
במו"ד5 מתייחסים לכוהנים מתחום המוות כאל נבלים בדרך כלל, והתחום הזה על השפעותיו נמצא בשל כך בספר השה"מ ולא בספר השחקן. יחד עם זאת, הם מציגים את הפנתיאון המצרי כיוצא מן הכלל - יש בו גם אל מוות סדר-נייטרלי (אנוביס השופט את נשמות המתים. אגב - אלת מוות סדר נייטרלית יש גם בגרייהוק - וי ג'ס) ואפילו אלת מוות תוהו-טוב (נפתיס, אלת הצער והאבל).

אבל בעיקרון, מו"ד5 יחסית מכלילה עם תחומי הלחש שלה - הם מעטים אבל מכסים קטגוריה די רחבה. תחום המוות מכסה בגדול "כוהנים רשעים".
 
חנית מבורכת משמיים ובארץ
נשק (חנית), אגדי (דורש התכווננות על ידי דרואיד)

מספר מועט מאוד של כלי נשק אלו נוצרו בשחר התרבות, כאשר ראשיהם של כל מסדרי הדרואידים נפגשו באי מסתורי ומקודש שעולה מהים רק פעם באלף שנה, ויצרו שם את החניתות הללו כדי להילחם במכשפים אפלים שהופיעו אז בארץ. לא ידוע כמה חניתות כאלו יש, אבל אלו שמוכרות שונות מאוד זו מזו - האחת עשויה כולה עץ מגולף, האחרת מעצם ארוכה ומחודדת או שנהב, ומוכרת למלומדים גם חנית שעשויה כולה מענבר של שרף מאובן. כך או אחרת, כל החניתות אינן מכילות שום חלק ממתכת, והן מחודדות בשני קצותיהן.

עבור כל מי שאינו דרואיד, מדובר פשוט בחנית 1+ ללא תכונות מיוחדות כלשהן פרט לעמידות גבוהה מאוד יחסית לחומר ממנו היא נעשתה. אך בידי דרואיד, כוחותיה האמיתיים של החנית מתגלים. אם הדרואיד משקיע כפעולה מלאה יחידת לחש, החנית מתעוררת לחיים למשך מספר סיבובים הזהה לעוצמת יחידת הלחש בה נעשה שימוש, ונלחמת יחד עם הדרואיד כנגד אויביו. הדרואיד יכול לנצל פעולת בונוס כדי לתת הוראות לחנית, אך בלעדיהן היא פשוט תתקוף את מי שנראה כמאיים ביותר על הדרואיד לו היא שייכת.

כאשר החנית ערה ופעילה, היא מרחפת באוויר בקצב של 30 רגל (9 מ') לסיבוב ומסוגלת להתרחק עד 300 רגל (90 מטר) מבעליה. החנית המרחפת נלחמת מעצמה(החנית פועלת מיד לאחר הדרואיד לו היא שייכת) ומתקיפה פעמיים עם 8+ לגלגול הפגיעה. בפגיעה מוצלחת, החנית גורמת לנזק דוקר של 8 נק"פ (1ק8 + 4). ניתן לנסות לפגוע בחנית - היא בעלת דרג"ש 20, 50 נק"פ, עמידות לנזק מוחץ או דוקר וחסינות לנזק מוחי, רעם, קורן או תאובה.
 
חרב כספית
נשק (חרב מעוקלת), נדיר (דורש התכווננות)

חרב הכספית נראית כמו חרב מעוקלת רגילה למדי, עם ניצב מוזהב ולהב כסוף ומבריק. אך כאשר מתכווננים אליה, הלהב נראה כאילו הוא כמעט נוזלי, מתנחשל ונע בתנועות גמישות ומהירות. האגדה מספרת שאת החרבות הללו יצר אלכימאי עבור משמר מלכותי או מסדר של סייפים.

כך או אחרת, הלהב הזורם של החרב מאפשר להכות במהירות רבה - כאשר משתמשים בחרב בצורה זריזה ואלגנטית ולא בהפעלת כוח (כלומר - משתמשים במתאם הזריזות ולא הכוח), במקרה שיש לנושא החרב יתרון להתקפה, הוא יכול לוותר עליו ובמקום זה לתקוף פעם נוספת את אותו יריב כפעולת בונוס.

להב אומן החרב
נשק (חרב ארוכה), נדיר מאוד

לא ברור אם החרבות האלה נוצרו בקסם או בסדנאות של אומנים דגולים בטכניקות סודיות ותוך שימוש בסגסוגות מיוחדות, אבל התוצאה היא חרבות שנחשבות לאיכויות במיוחד ונדירות בהתאם. עבור מרבית האנשים, חרבות אלו לא שונות בהרבה מחרב 1+ אחרת. אך בידי לוחם מיומן (כזה שיש לו את אחד מסגנונות הלחימה - דו-קרב, לחימה בנשק גדול או לחימה בשתי ידיים) הן מתגלות כיעילות במיוחד, שכן מומחיותו בנשק ולחימה מאפשר לו להפעיל אותן בקטלניות רבה מהרגיל. במקרה כזה, המשתמש בחרב יכול להוסיף לנזק שהיא גורמת את מלוא תוסף המיומנות שלו, בנוסף לכל בונוס אחר.
 
חזרה
Top