• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה תשחקו החודש? מאי 2024

כשחקן

1. הקבוצה של מבוך-העל "מצודת השני" בשיטה של עודרגה, בהנחיית H Hugh ממשיכה בשרשרת החד"פים-של-בעצם-3-מפגשים בהנחיה מתחלפת. כרגע משחקים woodland adventures היתולי של חיות חמודות במו"ד 5 (אחרי שסיימנו הרצת ניסיון של Daggerheart), אך בהמשך החודש יגיע תורי להריץ...


ציפיות כמנחה

1. ...את הטבעת האחת: כלבם של בני בסקרוויל-טוק, המבוססת על החלקים הטובים יותר של ערכת ההתחלה!

2. "עליית שרי הרונות" בפאת'פיינדר פראי!
כזכור, עצרנו קרוב לסוף החלק השני של "נקמה בוערת", עד שחצי קבוצה טחנה מילואים. עכשיו אף אחד לא במילואים, לעת עתה, אבל החצי האחר של הקבוצה בחו"ל. אז כנראה שרק בסופ"ש האחרון של החודש נחזור לשחק. כולם הביעו רצון לחזור, והם עוד לא יודעים שבישלתי להם מפות ומיניאטורות.


פרויקטים

1. עדיין עובד בנחת על הרפתקה שכתבתי לפני כמה שנים טובות לשיטה "כוכבים אין-ספור" ואני מעדכן לגרסה משופרת ומורחבת שלה לעולמות פראיים.


קריאה:

1. מוריה של הטבעת האחת.
 
הקבוצה של מבוך-העל "מצודת השני" בשיטה של עודרגה, בהנחיית @ H Hugh ממשיכה בשרשרת החד"פים-של-בעצם-3-מפגשים בהנחיה מתחלפת. כרגע משחקים woodland adventures היתולי של חיות חמודות במו"ד 5 (אחרי שסיימנו הרצת ניסיון של Daggerheart), אך בהמשך החודש יגיע תורי להריץ...
מחזיר אותך טיפה אחורה - מה הרשמים שלך מ- daggerheart?
 
מחזיר אותך טיפה אחורה - מה הרשמים שלך מ- daggerheart?
שיחקנו בגרסת האלפא 1.0 (ההיא שבה בכל גלגול עם פחד המנחה קיבל נקודות פחד) כך שייתכן שדברים השתנו מאז ועוד ישתנו בעתיד, אבל לא עפתי.

בפרק האחרון של לא קריטי, אלעד הן אלעד הן נתן הגדרה יפה של מבוכים ודרקונים 5, שלמעשה שני המשחקים שמרכיבים את מבוכים ודרקונים הם קרב טקטי ויצירת דמויות – שהוא אולי משחק התפקידים המשוחק ביותר בעולם ובדרך כלל משחק סולו.

אז daggerheart מתמקד ביצירת דמות אפילו יותר. יש מלא מלא יצירת דמות. איזה 12 גזעים, איזה 12 מקצועות עם תתי מקצועות ועם קלפי יכולות ועם רקעים ותרבות אם ובתי אב ומלא מלא אפשרויות שלרובן יש ציורים חמודים של ענקים עם עין אחת או אנשי צפרדע ובטח יהיה כיף מאוד ליצור דמויות ובעיקר לצייר אותן ולפרסם באינטרנט (שזה בעצם משהו שחביב מאוד על מעריצי קריטיקל רול!) – אבל מעבר לכך לא עפתי.

רוב היכולות מסתכמות ביכולות קרב, כמו במבוכים ודרקונים, אבל מכאניקת הקרב היא בתכלס freeform.
1. יש טווחים, גלגולי נזק, יכולות התקלות, מצבים וכו'.
2. סדר התורות הוא לפי מה שזורם, והמנחה מקבל יוזמה כשהשחקנים מגלגלים גרוע ואז משתמש בכמה יוזמה שהוא רוצה מתוך סמני הפחד שהשחקנים צברו.
3. בניגוד למנוע האפוקליפסה, לא נראה שיש הכוונה ברורה למנחים איך לבצע מהלך מנחה כשמגיע תורו. מה שיש זה "המפלצות מקבלות כמה תורות שבא לך מתוך הסמנים שהן צברו עד כה".
4. עוד בניגוד למנוע האפוקליפסה, המנחה כן מגלגל, מה שמסרבל יותר את העבודה שלו בקרבות.
5. לא נראה שיש מהלכים רכים/קשים.
6. אני כל הזמן מדבר על קרב כי השיטה מכוונת אתגר רק שהאתגר העיקרי שהשיטה תומכת בו הוא עדיין קרב.

אני חושב שבבסיס המשחק יש כמה רעיונות טובים ושאפשר לתקן די בקלות את המשחק עם מחשבה רצינית על סדר תורות ופעולות בקרב (כי יצירת הדמות מוכוונת קרב...) אבל לא נראה לי שהחברה *רוצה* לתקן. ה-selling point העיקרי הוא לשחק אנשי צב חמודים וענקים עם 3 עיניים.
 
שחקן:
מיני קמפיין Shadowdark Mystara בו אני משחק את מזאר - Male Witch בשיטת Shadowdark האכזרית, ממשיכים לחקור את המבוך מתחת להר שכבר גובה קורבנות...

אימה על האוריינט אקספרס, קריאתו של קת'ולהו, כרגע משחקים צלבנים בכיבושה של קונסטנטינופול העתיקה (1203 בערך), טוויסט בתוך המשחק, למעשה אנחנו משחקים את ההיסטוריה שכתוב בספר/מסמך ששמנו ידינו עליו בשנת 1923.
עצרנו בקליף האנגר מטורף אחרי חקירה מזוויעה וגרוטסקית שאעלה בהמשך (אזהרה של המוני טריגרים גרפיים) ובקרוב נחזור ל1923.

כמנחה:
עדיין מתעכב בהכנות ל"קללתו של סטראהד" שהולך להיות הקמפיין הגדול הבא שלי.
בקרוב אהיה מוכן להרצת וואן שוט של Alien (כנראה שיש כבר שולחן מלא).
חושב על עוד תרחיש הכרות עם קת'ולהו.


קראפטינג וצביעה:
נזנחו לצערי מפאת קוצר הזמן.
 
בתור מנחה:
החודש התחיל עם הרצה והקלטה של פרקים ראשונים בפודקסט של מלסטרה - 'אחרי ההתנפצות'. ליריס ודארנורל נכנסים ליער וארתארון מדרך הרים צדדית, נקלעים לעיירה מוזרה ודי עוינת, ולהכנות לטקס מקומי עתיק שנועד לפייס את הרוחות העתיקות של ההר. מכאן, דברים מתחילים להסתבך עוד לפני שמופיעה קוסמת קשישה ומעט מוזרה עם משימה שקיבלה מאציל חשוב ששרד את חורבן שער חורף - וגם היחסים בין כמה מחברי החבורה לבין עצמם בעייתיים, ויכולים להדרדר עוד יותר.

צפויה בתקווה עוד הרצה והקלטה לקראת סוף החודש.

מעבר לזה, צפויות החודש הרצות גם בקמפיין 'השירה האחרונה', ואולי גם בעוד אחד מהקמפיינים ('לאחר עלותו לגרדום', אולי), לפי הזמן שישאר לי.

ענייני הקידום של מלסטרה:
כתבתי עליהם באריכות בהודעה בפורום מלסטרה. אבל עיקרי הדברים, ככל שהם נוגעים לחודש הזה הם:
אני עדיין מנסה לארגן מכירה ברשת של ההרפתקה המוכנה שיצאה ב'הרפתקון' ("הצללים של תאר קארדין"); ומתחיל בהכנות לדרקוניקון הקרוב - גם עוד הרפתקה מוכנה שאני מאד רוצה שהיא תהיה מוכנה עד אז, וגם הגשה של הרפתקה חדשה שאני מתכנן להריץ בכנס עצמו.

כמו כן, החודש עומד להערך מפגש פיזי ראשון של שחקנים מקבוצות שונות + אנשים אחרים שקרובים ומתעניינים במלסטרה.
 
מנחה:
- מנחה את כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4). הקבוצה מתמודדת עם דרמה משפחתית של משפחת המלוכה ומנסה לסייע להם לפתור אותה, וזאת במקביל לוויכוח משפחתי צורם של אחת הדמויות עם אחותה, על הזכות לצאת מהצל שלה ולקבוע בעצמה את חייה.

שחקן:
- משחק בנתיב ההרפתקאות גורל גנוב (Stolen Fate) את Rayer, מכשף חיזוי חרטטן ומוצלח למחצה שמנסה למצוא את מקומו בסיפור הקוסמי הגדול יותר, לאחר שזכה רק לאחרונה בעצמאות מוגבלת שלא תיאר לעצמו שיש לו בכלל הזדמנות להשיג. סיימנו את ההרפתקה הראשונה ובינתיים הנתיב מעולה, והקבוצה הכאוטית מאוד מרצינה מעט ומתחילה לעסוק בת'מות של המערכה, הקשורות לגורל ורצון חופשי.
- משחק במשחק סולו את ראשיר, דם דרקון אמגוש (Warlock), בעל פטרון עתיק בדמות דרקון ג'יני שכלוא במנורת השמן שלו. התחלנו את המשחק חודשיים לפני המלחמה והוא נכנס להפסקה, אנחנו מנסים כעת להמשיך אותו.

קורא:
- מנצל את סיום תקופת המבחנים כדי לצלול לספרי הפלאף של Ars Magica שישבו אצלי על המדף הדיגיטלי הרבה זמן. הקריאה מהנה ומעלה נשכחות מקמפיין עבר מיתולוגי. נראה אם אתפתה להריץ קמפיין חדש בדיסקורד.

פרויקטים:
- עובד על לארפ לשני שחקנים שיימשך שעה בלבד וירוץ בדרקוניקון, מעין שיחה פילוסופית-רגשית שבסיומה צריך לקבל מספר החלטות משמעותיות. הקונספט מיוחד, נראה אם זה יצליח בכנס.
 
עוד חודש בו אני מקווה שאתקדם בפרוייקט "פרי מייסון נגד מיתוס קת'ולהו" שלי מעבר לסתם לצפות בפרקים בסדרה ולרשום לעצמי קצת על כאלה שיתאימו. בתקווה גם אמצא במה לשחק, בינתיים לא ראיתי משהו מלהיב במקומות שבהם אני שורץ בדרך כלל.
 
חזרה
Top