הבטחתי סקירה/רשמים שלי תוך כדי קריאה אז הנה.
אתחיל בהערה כללית:
כן, מהשם של המוצר אפשר להבין שמדובר בשיפור/הרחבה של מו"ד 5 אבל אין שום אזכור של מהדורה 5 בספר ולמעשה הכותבים מדברים על המוצר כשיטה עצמאית ונפרדת לכל דבר ועניין.
אישית, זה נראה לי קצת מוזר כי בואו, זאת מהדורה 5 עם שיפצורים, אבל אולי בהמשך זה יראה לי שונה מספיק בשביל להגדיר את זה כמוצר נפרד.
בכל מקרה זה מעלה שאלה: אילו אלמנטים במו"ד 5 הם הבסיס ? איזה שינויים יכולים להצדיק לקרוא לזה שיטה עצמאית ונפרדת?
אוקי אז מתחילים עם הספר להרפתקן (שחקן):
קודם כל מבחינה כמותית, אנחנו מדברים על ספר בן 648 עמודים - כפול בגודלו מהספר לשחקן של מו"ד 5.
אנסה להתייחס לכל פרק ולציין את הדברים הבולטים / שונים ממו"ד 5.
פרק הקדמה:
מה זה משחק תפקידים, מה זה ק20 וכו' - די סטנדרטי אבל יש פה גם התייחסות לחשיבות של סשן 0 וסביבת משחק בטוחה / הסכמה.
בגזרת השינויים:
1 טבעי ו-20 טבעי רלוונטיים גם לגלגולים לא קרביים ויש רשימה מפורטת של השפעות לדוגמא של הצלחה וכישלון קריטי בגלגולי מיומנויות למיניהם, בניסיונות הפגת קסם וכו'. נחמד ומוסיף עניין לגלגולים.
בנוסף לבסיס הרגיל של יתרון / חיסרון התווספה גם קובית התמחות שזה משהו שמגיע מהרקע שלך או המקצוע שלך בד"כ ומאפשר לך להוסיף 1ק4 לגלגולים ספציפיים, כאשר התמחות ממספר מקורות מגדילה את הקוביה שלך צעד נוסף (עד מקסימום של 1ק8).
קטע מעניין הוא שבמידה ויש לך יתרון או חיסרון לגילגול אתה לא מוסיף את קובית ההתמחות שלך לגלגול הנוסף, כי בעוד שההתמחות מביאה לידי ביטוי את הכישורים והיכולות שלך, יתרון וחיסרון מבטאים נסיבות חיצוניות.לא יודע כמה אני מסכים לגבי זה אבל זה קצת מתחבר לי לעולמות פראיים כשקוביית הגורל מנותקת מהגלגול הרגיל - או שהצלחת בגלל שאתה טוב במשהו או בגלל שאתה שחקן ראשי בסיפור.
בסה"כ התחלה נחמדה, אם כי מכנית אני לא בטוח עד כמה צריך עוד קוביות התמחות וכו', מהדורה חמישית היא די קלילה גם ככה ברמת הקושי.
אתחיל בהערה כללית:
כן, מהשם של המוצר אפשר להבין שמדובר בשיפור/הרחבה של מו"ד 5 אבל אין שום אזכור של מהדורה 5 בספר ולמעשה הכותבים מדברים על המוצר כשיטה עצמאית ונפרדת לכל דבר ועניין.
אישית, זה נראה לי קצת מוזר כי בואו, זאת מהדורה 5 עם שיפצורים, אבל אולי בהמשך זה יראה לי שונה מספיק בשביל להגדיר את זה כמוצר נפרד.
בכל מקרה זה מעלה שאלה: אילו אלמנטים במו"ד 5 הם הבסיס ? איזה שינויים יכולים להצדיק לקרוא לזה שיטה עצמאית ונפרדת?
אוקי אז מתחילים עם הספר להרפתקן (שחקן):
קודם כל מבחינה כמותית, אנחנו מדברים על ספר בן 648 עמודים - כפול בגודלו מהספר לשחקן של מו"ד 5.
אנסה להתייחס לכל פרק ולציין את הדברים הבולטים / שונים ממו"ד 5.
פרק הקדמה:
מה זה משחק תפקידים, מה זה ק20 וכו' - די סטנדרטי אבל יש פה גם התייחסות לחשיבות של סשן 0 וסביבת משחק בטוחה / הסכמה.
בגזרת השינויים:
1 טבעי ו-20 טבעי רלוונטיים גם לגלגולים לא קרביים ויש רשימה מפורטת של השפעות לדוגמא של הצלחה וכישלון קריטי בגלגולי מיומנויות למיניהם, בניסיונות הפגת קסם וכו'. נחמד ומוסיף עניין לגלגולים.
בנוסף לבסיס הרגיל של יתרון / חיסרון התווספה גם קובית התמחות שזה משהו שמגיע מהרקע שלך או המקצוע שלך בד"כ ומאפשר לך להוסיף 1ק4 לגלגולים ספציפיים, כאשר התמחות ממספר מקורות מגדילה את הקוביה שלך צעד נוסף (עד מקסימום של 1ק8).
קטע מעניין הוא שבמידה ויש לך יתרון או חיסרון לגילגול אתה לא מוסיף את קובית ההתמחות שלך לגלגול הנוסף, כי בעוד שההתמחות מביאה לידי ביטוי את הכישורים והיכולות שלך, יתרון וחיסרון מבטאים נסיבות חיצוניות.לא יודע כמה אני מסכים לגבי זה אבל זה קצת מתחבר לי לעולמות פראיים כשקוביית הגורל מנותקת מהגלגול הרגיל - או שהצלחת בגלל שאתה טוב במשהו או בגלל שאתה שחקן ראשי בסיפור.
בסה"כ התחלה נחמדה, אם כי מכנית אני לא בטוח עד כמה צריך עוד קוביות התמחות וכו', מהדורה חמישית היא די קלילה גם ככה ברמת הקושי.