• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהפכת משחקי ה VR באמת מגיעה? אוקולוס קווסט 2

בימים האחרונים אני נתקל בהרבה פוסטים וכתבות על משחקי המציאות מדומה החדשים של אוקולוס (פייסבוק למעשה), שלהבנתי היתרון המשמעותי שלהם הוא שכל החומרה נמצאת במשקפיים והמחיר שלהם הוא סביר - בסדר גדול של טלפון חכם מדרג ביניים (300 דולר) או של קונסולת משחקי וידאו.
היום צפיתי בסקירה הבאה, ולמען האמת זה נראה מדליק
אז האם זה יביא את מהפכת ה VR לכל בית? אני זוכר שעוד דיברו על זה בשנות ה-90 כשבסנטר היו עמדות משחק של VR.. וגם לפני כמה שנים עוד פעם הייתה התעוררות של זה בזכות אוקולוס. אבל באמת נראה שזה הולך ומתקרב למשהו שיהיה נפוץ בהרבה.
 
באמת נראה מדליק והחסרונות לא רציניים למעט חשבון הפייסבוק שהתבכיינו עליו בביקורות באמזון, ואני בהחלט יכול להזדהות עימן.
המחיר אטרקטיבי יחסית למוצר, אבל מצד שני, אני לא ממש משחק הרבה במשחקי מחשב אז 1300 לפני המשחקים עצמם זה קצת מוגזם עבורי (למרות שיש לי יומולדת).

אם יתנו לי לשחק פוקימון על משקפי מציאות מדומה, אני יותר מאשקול את זה.
אמרתי את זה על מציאות רבודה ואני אומר את זה גם על מדומה - את מי מעניין פוקימון? אני רוצה דיוק נוקם!
 
י (למרות שיש לי יומולדת).
מזל טוב!

בנוגע לדיון, אני לא חושב שרוב האנשים יקנו VR בכלל. לא נראה לי ששחקן מספר אחד יקרה במציאות. אני חושב שבעתיד מציאות רבודה תהיה נפוצה כמו טלפון, ולא יצטרכו מסכים כדי להיות מחוברים, רק זוג משקפיים, ומציאות מדומה תהיה כמו אקס בוקס או פלייסטיישן, רק לגיימרים שירצו.

דרך אגב שמעתי את הדעה הזאת בסרטון של MKBHD talking tech with Mark Zuckerberg, והסכמתי איתו, ממליץ לכם לראות, סרטון מעניין. הסרטון
 
עריכה אחרונה:
אז חשבתי על זה קצת, ואמנם אני ספקן מטבעי אבל ... קורונה.
תחשבו רגע שהקורונה נשארת איתנו עוד שלוש-ארבע שנים, או שיש וירוס יותר גרוע (בינינו, הקורונה קטלנית, אבל לא כזו קטלנית). אז אם הטכנולוגיה תבשיל עוד קצת אז כמו שיש היום את מהפכת הזום, מצלמות הרשת וכך הלאה, אולי עוד 3-4 שנים הטכנולוגיה של VR תהיה כזו מתקדמת שפשוט במקום להפגש פיזית אז כשאי אפשר לצאת מהבית משתמשים ב VR.
כן, זה אולי נשמע מתאים יותר לסרט בדיוני, אבל מי היה מנחש שחצי משנת 2020 נבלה את רוב הזמן שלנו בבית ובקושי נפגוש אנשים שהם לא מחיק המשפחה/חברים.
 
חזרה
Top