• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מבנים מיוחדים בעיירה - מה?

היי, להרפתקה שאני יוצר אני רוצה לערוך רשימה של דמויות משנה שהגיבורים יוכלו לדבר איתן בחקירה. יש לכם רעיונות? ההרפתקה מתרחשת בעיירה קטנה ובסביבותיה (רכס הרים, נהר, איזור גבעות ויער גדול).
 
# צייד הגר באיזור, מכיר היטב את היער. הוא מוערך בעיירה על תרומתו (צייד, ידע על המתרחש), אך נוטה להתבודד ולהשמר לעצמו.
הוא לא יחלוק בקלות מידע עם "הזרים", לפני שיעמוד מעט על קנקנם. אוהב בישול טוב, ושיכר טוב, ומאוד מעשי.

# גמדת המנהלת בית מלאכה קטן, המשמש גם כבית יתומים (אין הרבה בעיירה, אך כאן הן נמצאים). היא מנסה ללמד אותם מקצוע לחיים, אך מתקשה עם האופן בו בני האדם מלמדים וגדלים, מול הגמדים. היא אלמנה- בעלה ואחיו הגיעו לנסות להקים מכרה בהרים, אך נספו בתאונה/ בקשיים בהרים. היא רצינית, צינית מעט, ובעלת אבחנה טובה, ומכירה יותר על העיירה משחושבים. יש לה פינה חמה למי שהיא שופטת שליבו אכן טוב.

# שלישית דייגים זקנים בני מחצית. כולם אחים/ בני דודים/ מרוחקים בשתי דרגות/ למעשה תאומים שהופרדו בלידתם... אי אפשר באמת לדעת הם כל פעם ממציאים סיפור אחר, מעשייה אחרת וכדומה.

הם מבלים את זמנם בויכוחים, המצאת שירים, סיפורי מעשיות, ושיחות אין סופיות על סיפורי דיג מוגזמים. הם חביבים, אך אוהבים להתל באחרים עם סיפורים שחלקם אמת, חלקם גוזמאות, אך איך תדע? הם הרבה יותר משתפים פעולה עם מישהוא המשחק איתן במשחק שלהם, ממציא שירים או סיפורים מוגזמים (אך משעשעים!), או שמראה חיבה עזה לדיג כמותם.

# אנסה לחשוב על עוד בהמשך.
 
גבר מזדקן, גבוהה מאוד, מוזר, שפוף. אין לו כמעט חברים, הוא מגדל ילדה גידמת טובת לב וחמודה שהוא אימץ בנסיבות טראגיות, והיא האור בחייו.

מעבד עורות צעיר, בעל תשוקה בלתי רגילה לכתבי הקודש של הדת המקומית. הסוד שלו הוא שהוא מתגנב מידי פעם לספרייה או גונב מידי פעם מחנות ספרים, וניתן לסחוט אותו בעזרתו. מאידך, כל חבריו מדברים על האדיקות והבקיאות שלו בהערכה רבה, ויש לו ידע רחב, וחוש פנימי חזק ומדויק למתי מישהו הוא מרושע.

אב משפחה של משפחה לא אמידה, אך אהובה ומוצלחת יחסית בעיירה; כלפי חוץ, אב שמרן וחזק, חייל לשעבר, ששומר על הבנות שלו ועל העיירה ומשמש הרבה פעמים בורר בכל מיני עניינים;
מבפנים, עדיין רדוף בזכרונות מהרומן האסור שלו עם חבר ליחידה, שנהרג בקרב נורא לפני כל כך הרבה שנים;
ואולי, החזיונות שיש לו, הם בכלל כלי בידי כוח אפל כדי לתמרן אותו?
 
עוד כמה:
---------------
# רוכל/ קבצן עיוור (אני מדמיין ננס, אך זה יכול להיות כל גזע). הוא מוכר תרקחות וחפצים אלכימאים פשוטים, לא מסוכנים, ומקבל גם נדבות.

למעשה הוא היה אלכימאי, שאיבד את ראייתו בשל נסיון אלכימאי שכשל. יש הכועסים אליו (ייתכן שיש עוד שנפגעו או כמעט נפגעו בפיצוץ), ויש המרחמים עליו. הוא מבחינתו כבר קיבל זאת, פחות או יותר, וכעת מסתפק בהכנת חפצים אלכימאים יום-יומיים לא מסוכנים (משחה ליבלות, נוזל לשימור מזון לזמן רב, עשבים המנטרלים השפעת אלכוהול, וכו').

הוא אמנם עיוור, אך חושי השמיעה והריח שלו התחדדו מאוד. הוא יכול להיות מקור מידע ייחודי בנוגע לחקירה.

# איש דת של אמונה שלא נפוצה בחבל ארץ זה. הוא בא לנסות להמיר את אנשי העיירה, אך אינו מוצלח במיוחד בעבודתו. ייתכן שיש מספר אנשים המגיעים להקשיב, להתווכח או לדון עימו, אך אין ממש מומרים חדשים.

למעשה, איש הדת הוא פושע לשעבר, שכעת מנסה לכפר על מעשיו לאחר ששילם עונש והמיר את דתו. אך הוא די חסר נסיון, וללא כל נסיון בשכנוע מסוג זה. מצד אחד הוא מתייחס לשהות בעיירה ולקושי כמבחן אמונה, אך מצד שני מפקפק מאוד ביכולתו ובהתאמתו להיות איש דת.

הוא גם מסתיר את עברו, אך ייתכן שיש המכירים או חושדים בו (חלק מההתנהגות, הביטויים בהם השתמש, או שפלט משהוא בבר תחת השפעת אלכוהול). כעת שי חקירה, ייתכן שהחשדות כנגדו יעלו. הוא לא באמת קשור למקרה, אך כשיעמתו אותו ייתכן שיהיו לו תובנות לגבי המקרה, (ייתכן בגלל "מקצועו" בעברו, ייתכן בגלל אמונתו, וייתכן בגלל השילוב בין השניים?) וכמובן עולה השאלה של התמודדות מול החשד הגובר בעיירה.

# מתקנת הגגות:
נערה ממשפחת נגרים העוסקת גם בעבודות תיקון פשוטות (תיקון דלתות, קירות אסמים, וכדומה). לאחרונה הם בקושי כלכלי, ואביה נפצע ולא מצליח לעבוד כפי שעבד. הנערה החליטה לעבוד במקומו כדי שהמשפחה תתפרנס, אך ללא ידיעת האב. (אדם מסורתי, גאה ועקשן, המתגאה ביכולתו לפרנס את משפחתו. "אדם עובד", שהעובדה שביתו מפרנסת כעת במקומו תפגע באגו שלו ותבייש אותו).

הנערה עבדה בתיקון גג של אחד הבניינים הגבוהים בעיירה, בזמן שיכלה לראות או לשמוע משהוא שקשור לחקירה. אך היא פוחדת לדבר- ייתכן בגלל משהוא מאיים הקשור לחקירה עצמה, אך גם מכך שאם יוודע שעבדה- גם אביה יידע. אני מדמיין אותה כמישהיא מאוד מיומנת, עם מוסר עבודה גבוה, דאגה רבה ונאמנות למשפחתה, אך עם חלומות מעבר לעיירה, אך בעלת אופי נחבא אל הכלים/ עכברי/ מנסה להמנע מתשומת לב.

# "מדבר עם עורבים":
המשוגע/ מיסטיקן המקומי. דעתו לא בדיוק כאן, והוא נוטה לדבר דברים לא קשורים ("Millennium hand and shrimp!", אם מישהוא מכיר), אך יש לו יכולת טובה לתקשר עם חיות מעצבנות ומציקות לחקלאים בסביבה (עכברושים, דביבונים, עורבים ושאר מזיקים) ולרב הוא מצליח לפתור בעיות הקשורות בפלישת חיות כאלו, תמורת ארוחה בפונדק, בגד חדש, מקלחת או מספר מטבעות.

כמעט תמיד מלווה אותו חיה כלשהיא, והוא מתקשר עימה, ועם עוד גורמים מדומיינים בסביבתו. בין המלמולים והאימרות המוזרות שלו יש פתאום הבלחות של מידע שלא ברור כיצד גילה (זה יכול להיות מעניין גם להזכיר/ לחשוף/ לרמוז לפרטי מידע לגבי הדמויות עצמן! "שחור-כנף פה שואל מתי פעם אחרונה דיברת עם אחיך שבכלא?"/ "סקוויקי אומר שהספר שבתיק שלך הוא לא מה שהוא נראה...")

הוא יכול למסור מידע קריפטי ומוזר, אך חשוב, שיכול להגיע גם מנקודת התייחסות לא שגרתית (ממעוף העורב, מחור העכברוש) וייתכן שאחת החיות גם מסרה לו חפץ הקשור לחקירה... (משהוא קטן, שחיה יכלה למצוא)
 
תעבור על "101 דב"שים" - אתגר הכתיבה שהשלמתי לעצמי בשנה שעברה אחרי כמעט שלוש שנות עבודה עליו:

בטוח תמצא שם מישהו שיתאים לך - ואם לא לעיירה הזו, אז להמשך ההרפתקאות.
 
דרך נחמדה אחת ליצור דב"שים היא לעשות לעצמך רשימה של תכונות או רגשות, ולכתוב כל דב"ש מסביב לאחת מהן.
עוד משהו נחמד על אותו עיקרון הוא שילוב בין "שבעת החטאים" ו"שבע המידות הטובות" הנוצריים. בחר חטא אחד באקראיות, בחר מידה טובה אחת באקראיות, ומהשילוב ביניהם תבנה דב"ש. יש קוביות לזה אפילו.
 
בית שנהרס לפני כמה זמן ואף אחד לא מתקרב אליו, אולי מתוך כבוד, אולי מתוך פחד (רדוף?)
באר "משאלות"
פסל של גיבורים מימים עברו, שאף אחד לא זוכר כבר מי הם- רק שהם היו חשובים.
מקדש קטן לאל ההר
כיכר שוק
פאב שכולם הולכים אליו, אולי הוא מנוהל על ידי הרפתקן לשעבר?
 
משהו שהיה פעם באחד מהמשחקים היותר-גונזו שהרצתי בחטיבת הביניים:

בניין ברחוב צדדי עם שלט ענקי וצבעוני שמכריז שהמקום הוא בית בושת ולא סתם בית בושת אלא בית בושת עם השם האטרקטיבי "הנוצצים".
כל פעם שהדמויות הלכו לשם, ישב בכניסה זוטון עם כובע קש ששיחק סוליטר (עם קלפים אמיתיים כמו פעם, לא במחשב) שתמיד היו לו כל מיני תירוצים יותר ויותר מופרכים למה המקום לא פעיל כרגע.
הבניין עצמו היה ריק ולא היו שם שום נפקניות, לקוחות או אפילו רהיטים בחדרים.
 
ערב טוב,

בקשר לדב״שים -
אני משתמש כבר שנים ארוכות בטריק ישן נושן שדומה למה שאמרו פה על לקחת תכונות אופי ולבנות דמות: אני חושב על 2-3 דמויות מספר או סרט ומדביק בד״כ תכונה אחת מכל אחת מהן יחד לכדי דמות אחת. זה בד״כ עובד לי תוך שניות.

הנה דוגמה שחשבתי עליה הרגע: פגשתם בסגן של הנבל - מה האופי שלו? אז שלשום ראיתי את ״הרוזן ממונטה קריסטו״ (ושכחתי כמה הוא טוב!) אז הסגן הוא קנאי כמו פרננד. בנוסף אני אוהב את משחקי הכס, אז בוא ניקח דמות משם - טיווין לניסטר שמה שחשוב לו השם של משפחתו יותר מכל. ואלו תכונות האופי של הסגן, מפה אפשר לעבוד ולפתח.

ברגעים שאני נדרש לאלתר מהר זה עובד לי טוב יותר מסתם לקיחת תכונות אולי כי יש לי ממש תמונה בראש איך הדמות מתנהגת בהתאם לאופי, אני כבר מתרגם את התכונה בראש להתנהגות שאני רואה בעיני רוחי.
ולבסוף: לעולם לא יקרה שמישהו יחשוב בזמן אמת: ״בוא׳נה זה בדיוק כמו ההוא מהסרט!״

לגבי מקומות -
כשאני נדרש לחשוב מהר ולאלתר (ואלו לא הרעיונות הטובים יותר שלי, שעליהם אני חושב מראש ומפתח) אני לוקח מקום פשוט ונותן לו טוויסט מוזר כלשהו. ברמה פנטזית אמיתית הטוויסט יכול להיות קסום לחלוטין ואמיתי לגמרי, ברמה של עיירה מסכנה ושכוחת-אל יכול להיות שהטוויסט אינו קסום אלא פשוט בגדר שמועה או אמונה טפלה.
ניקח את מה שנתנו למעלה כדוגמה:
חוות נמלים ענקיות - שמשמשות לרכיבה!
חיות חיות - שמדברות/ נעשות נבונות בליל ירח מלא.
מחששה - עם סמי חיזיונות שמגלים את מה שלא יקרה לעולם..
 
חזרה
Top