לאחרונה, אני מנסה לבנות שיטה משל עצמי, כשאחד מהדברים שמאפיינים אותה הוא אמצעי הטלת הלחשים החדש: מאנה. במקום מספר מוגבל של לחשים מכל רמה, יש למטיל הלחשים כמות מוגדרת של מאנה, שגדלה כל רמה, ולכל רמת לחשים יש מחיר מוגדר. כך למעשה, מכשף יכול להטיל שני לחשים מרמה גבוהה מאוד, שבדרך רגילה הוא יוכל להשתמש רק בלחש אחד מרמה זו, אבל לאבד את היכולת להטיל לחשים עוצמתיים בגלל מחסור במאנה, או שהוא יכול להטיל הרבה מאוד לחשים ברמה חלשה, במקום להיות מסוגל להטיל רק כמות קטנה מאוד של ידיים בוערות.
כמות המאנה נקבעת על ידי שתי תכונות: מתאם מקצוע ומתאם תכונת הטלת לחשים. בכל רמה, אתה מקבל את מתאם המקצוע ועוד מתאם התכונה איתה אתה מטיל לחשים. אשף, לדוגמא, שיש לו מתאם מקצוע 7 (לדוגמא - עוד לא בטוח על מספרים) ו18 תבונה, יקבל 11 מאנה בכל רמה. בנוסף, כל רמה יש לך למעשה את מספר זה כפול הדרגה: אשף עם 17 תבונה ו-7 מתאם מקצוע בדרגה אחת-עשרה מקבל 10 מאנה, ומגיע ל-110 מאנה. ברמה 12, הוא מעלה את התבונה ל-18, וכעת כל רמה הוא מקבל 11 מאנה. במקום לעלות ל-121 מאנה, הוא עולה ל-132 מאנה.
לסיום, אתה יכול בכל זמן להמיר שתי נקודות פגיעה לנקודת מאנה אחת. אפשרות זו נועדה למען האפשרות של המכשף שבשארית כוחותיו יורה כדור אש ונופל מעולף, או זה שסוחט את כח חייו כדי להמשיך להילחם. האפשרות אינה פרקטית, אבל יכולה להשפיע בקרבות קשים במיוחד.
כך שחקן יכול לנהל יותר מעניין את משאבי הקסם שלו: לעשות קסמים חזקים מעטים או הרבה חלשים? בנוסף, זה הגיוני יותר: מדוע אדם יכול להטיל 'משאלה', אבל בגלל שהשתמש בחמש פעמים ידיים בוערות אז הוא לא יכול להשתמש בזה יותר? כך מכשף חזק יכול להשתמש עשרות פעמים בכדור אש, אבל מכשף חדש יכול ליפול באפיסת כוחות אחרי כדור אש יחיד.
ולמה אני מפרסם את זה? כדי להיעזר בכם, שיודעים טוב יותר איזון ושיטות:
- האם השיטה מאוזנת וטובה?
- כמה, לדעתכם, כדי שכל רמת לחשים תעלה במאנה, ומה מתאם המקצוע המתאים לכל מקצוע מטיל לחשים?
- האם יש פגמים עקרוניים בשיטה, והאם יש לכם רעיונות טובים לשיפור?
- ולסיום, האם יש דרך כשלהי בה יהיה ניתן להמיר את זה לשיטה מוכרת, והאם זה פרקטי לשימוש?
וכמובן, כל סוג של הערות יקובל בברכה.
כמות המאנה נקבעת על ידי שתי תכונות: מתאם מקצוע ומתאם תכונת הטלת לחשים. בכל רמה, אתה מקבל את מתאם המקצוע ועוד מתאם התכונה איתה אתה מטיל לחשים. אשף, לדוגמא, שיש לו מתאם מקצוע 7 (לדוגמא - עוד לא בטוח על מספרים) ו18 תבונה, יקבל 11 מאנה בכל רמה. בנוסף, כל רמה יש לך למעשה את מספר זה כפול הדרגה: אשף עם 17 תבונה ו-7 מתאם מקצוע בדרגה אחת-עשרה מקבל 10 מאנה, ומגיע ל-110 מאנה. ברמה 12, הוא מעלה את התבונה ל-18, וכעת כל רמה הוא מקבל 11 מאנה. במקום לעלות ל-121 מאנה, הוא עולה ל-132 מאנה.
לסיום, אתה יכול בכל זמן להמיר שתי נקודות פגיעה לנקודת מאנה אחת. אפשרות זו נועדה למען האפשרות של המכשף שבשארית כוחותיו יורה כדור אש ונופל מעולף, או זה שסוחט את כח חייו כדי להמשיך להילחם. האפשרות אינה פרקטית, אבל יכולה להשפיע בקרבות קשים במיוחד.
כך שחקן יכול לנהל יותר מעניין את משאבי הקסם שלו: לעשות קסמים חזקים מעטים או הרבה חלשים? בנוסף, זה הגיוני יותר: מדוע אדם יכול להטיל 'משאלה', אבל בגלל שהשתמש בחמש פעמים ידיים בוערות אז הוא לא יכול להשתמש בזה יותר? כך מכשף חזק יכול להשתמש עשרות פעמים בכדור אש, אבל מכשף חדש יכול ליפול באפיסת כוחות אחרי כדור אש יחיד.
ולמה אני מפרסם את זה? כדי להיעזר בכם, שיודעים טוב יותר איזון ושיטות:
- האם השיטה מאוזנת וטובה?
- כמה, לדעתכם, כדי שכל רמת לחשים תעלה במאנה, ומה מתאם המקצוע המתאים לכל מקצוע מטיל לחשים?
- האם יש פגמים עקרוניים בשיטה, והאם יש לכם רעיונות טובים לשיפור?
- ולסיום, האם יש דרך כשלהי בה יהיה ניתן להמיר את זה לשיטה מוכרת, והאם זה פרקטי לשימוש?
וכמובן, כל סוג של הערות יקובל בברכה.