יומן שינויים
פלאף:
בעיני רבים לוחם האשפתות הוא פחדן, או חסר מצפון ומוסר. מבחינתו? הוא בסך הכל רוצה לראות את השמש זורחת גם מחר, ואם בשביל זה הוא זקוק למלכודות, רעלים, או כל טריק אחר שיתן לו יתרון בשדה הקרב, הוא יעשה זאת.
הלוחמים הקשוחים האלו ידועים בסיגנון הלחימה המלוכלך שלהם, הם יצרו את הפירצה לה הם זקוקים בעורמה, ויכו ביריבהם בעוצמה, ואז זה עדיין לא יספיק, הידע הנרחב שלהם במלכודות רעלים ואלכימיה מאפשר להם לא אחת לנצח אף את החזקים מהם בדו קרב. מכובד? תלוי את מי שאולים. יעיל? בהחלט.
הרפתקאות: רובם של לוחמי האשפתות הם האנשים שהחיים לימדו אותם שצריך להלחם בשביל לשרוד, ולשרוד בשביל להלחם. הם יצאו להרפתקאות כי הם אוהבים את הקרב, את הריגוש, ואת הסיפוק שבניצחון, ואם הם מוצאים מי שיהיה מוכן לשלם להם לעשות את מה שהם אוהבים, זה יותר ממספיק עבורם.
חלקם יצאו להוכיח את עצמם לחברה, שלא תמיד מעריכה את סיגנון הלחימה שלהם, האידיאליסטים שבהם ירצו להוכיח שגישתם לחיים לפיה כל האמצעים כשרים היא נכונה, והם ינסו לעשות זאת בדרך הטובה ביותר שהם מכירים, לצאת להרפתקאות ולחזור עם הישגים.
אך לא עבור כולם המטרה היא לשרוד, יש מהם גם אלו שרוצים להגן על הדבר היקר להם מכל, או לנקום במי שפגע בהם או בסביבתם, אולי להנחיל אמונה, או להלחם בה. העיקר שתיהיה מטרה, ושהם יצליחו להשיג אותה, בכל דרך אפשרית.
מאפינים: לוחמי האשפתות כשמם כן הם, הם יודעים להלחם מעולה, והם עושים את זה בצורה מלוכלכת. הם יודעים להשתמש ברעלים, מלכודות, ולהוציא את המיטב מהחפצים האלכימיים שעומדים לרשותם. אך עבורם זהו רק הבונוס, הם מעולים בקרב פנים אל פנים, והתפיסה המהירה שלהם מאפשרת להם ליצור פירצות בהגנת היריב, או להסיח את דעתו. הם עובדים מעולה יחד לוחמי קפא"פ אחרים, היות והם יכולים ליצור הזדמנויות שיועילו גם להם.
נטיה: בעיני לוחם האשפתות, המטרה שלו מקדשת את דרכו, ולכן ישנם לוחמי אשפתות מכל נטיה שהיא. עבור לוחם אשפתות סדר-טוב יעשה כל שביכולתו בשביל להגן על החלש ולשמור על החוק, בעוד הכאוטי-רע לא יעצור עד שישיג את מבוקשו ולוחם אשפתות ניטרלי פשוט יגן בכל מחיר על הדבר החשוב לו.
דת: בתחום זה ניתן למצוא בשפע לוחמי אשפתות משני צידי הקשת, אך פחות ממרכזה. הסוגדים לאל מסוים בצורה קיצונית והם יעשו הכל בשביל להנחיל את המורשת שלו, אפילו של אלים טובים כגון פיילור, אך אלו מהם שלא סוגדים בצורה קיצנית לאל ספיציפי, יהיו יותר מידי ממוקדי מטרה בשביל להעניק לסגידה לאל כזה או אחר משמעות רבה על חייהם, אם בכלל הם מוצאים לנכון לסגוד לו.
רקע: לוחמי האשפתות הם לוחמים מיומנים, שהבינו שעליהם להגדיל את ארסנל הנשקים שלהם במטרה להשיג את מטרתם. הם מגיעים מכל מקום בו מכשירים לוחמים, חלקם החליטו להשקיע חלק מזמנם באקדמיה ללוחמה בחקר רעלים ומלכודות, חלקם חברי משמר העיר שהבינו שאם הם רוצים להביס את הפשע והרוע עליהם ללהשיב להם באותו מטבע.
אבל הם הכי נפוצים במיוחד בקרב אירגוני פשע מסודרים, הנותנים הכשרה לאנשיהם בכל הנידרש, או בקרב אנשים קשי יום, שמגיל צעיר לימדו את עצמם לשרוד ותפיסתם המהירה יחד עם המון עבודה קשה איפשרה להם לקלוט מהצד מה שאנשים אחרים דרושים לעבור עבורו הדרכה פרטנית.
גזעים: בדרך כלל בני אדם וחצאי אורקים שגדלו באזור עירוני הם אלו שהולכים בנתיב של לוחם האשפתות, אלו מהם שגדלו באזור כפרי במנטליות כפרית יותר יהיו מחוברים יותר לתרבות הלחימה הנהוגה, בין לוחמים או ברברים. הגמדים מידי מכובדים בשביל להרשות לעצמם סיגנון לחימה כזה והם בזים בליבם לאותו אחד הזקוק למלכודות בשביל להתגבר על יריבו. גם מעט מאד מהאלפים וחצאי האלפים יאמינו שמטרה כלשהיא מצדיקה סיגנון לחימה כשל לוחם האשפתות, ואם גמד או אלף בוחרים במיקצוע זה, זה יהיה אחרי ארוע משתמעותי שעירר את תפיסת עולמם מהיסוד.
מעטים הם בני המחצית והננסים הלוחמים שיוצאים להרפתקאות מחוץ למקום מגוריהם, אבל אלו מהם שכן בהחלט יכולים לבחר בסיגנון הליחמה המלוכלך של לוחם האשפתות במטרה לפצות על גודלם הקטן.
בקרב שאר דמויי האנוש האכזריים, רק יחידי סגולה הם לוחמי אשפתות, בדרך כלל אין להם המשמעת הדרושה להתמקצע כלוחם אשפתות, וגם אם כן, על אף שהם לא יתביישו להלחם מלוכלך, הם חסרים את התפיסה המהירה שתאפשר להם להיות לוחמי אשפתות אמיתיים.
מיקצועות נוספים: על אף שמיקצועות לוחמניים אחרים נלחמים לפי הספר, הם יודעים להעריך את יעילותו של לוחם האשפתות בקרב, ואף שהם לא ישתמשו בטכניקות שלו בעצמם מסיבותיהם השונות, הם יעריכו את התועלת שלו. אך זה שהם מבינים את התועלת הרבה, לא אומר שהם מכבדים או מעריכים את מי שמשיג את יתרנו בדרכים כאלו, והם עלולים לזלזל בשיטות הלחימה שלו.
מיקצועות מלומדים יותר כמו אשפים או כהנים דווקא יעריכו את הידע הנרחב שלו באלכימיה ורעלים, יחד עם העמידות שלו ויספקו לו את העזרה הקסומה עליהם הוא מסתמך בשימחה.
תפקיד: מקומו של לוחם האשפתות הוא בשורה הראשנה, הוא מגן על בני בריתו הפגיעים מאחורה והוא מהווה חיזוק מצוין ללוחם הקפא"פ שאיתו. הוא מחזיק במספר יכולות מוגבל שמאפשר לו שליטה בשדה הקרב או פגיעה בכמה יריבים מה שנותן לו את האפשרות ליצור הזדמנויות טקטיות עבור בני בריתו.
מכאניקה:
עדכון 2.0
-- תמרון מלוכלך: היכולת נכתבה מחדש כך שניתן או לקבל כישרון בונוס או לשפר את התימרון באזור המועדף, במטרה לתת לו יותר אופציות בדרגות הנמוכות ללא האזור המועדף.
-- טריק מלוכלך: השם שונה להסחה מלוכלכת. הנוסח שונה להיות ברור יותר בדרגה 9, עוד שינויי נוסח מינורים
-- לחימת אשפתות: בגלל שראיתי שסוויפט אקשין זה משהו שמופיע בSRD החלטתי כן להשתמש בו למרות שהוא לא מופיע בסיפרי הבסיס, ושיניתי את היכולת של דרגה 18 מפעולה חופשית לפעולה חלקה.
בשביל לתת לו להיות יותר נגיש בקרב החל מדרגה 6 הוא יכול להשתמש בחפץ אלכימי או בהסחה כפעולת תנועה בתור שהוא מפעיל את האזור המועדף שלו.
-- אלכימאי רלוונטי: הנוסח תוקן כך שלא חייבים תמיד ליצור השפעה קסומה ואפשר לבחור להחליף בין ההשפעות. הוספתי גם הבהרה שאומרת שהטווח לא משתנה ועדיין צריך לזרוק את המקל כרגיל, ושהענן שנוצר לא מושפע מהפגת קסם. אני לא יודע אם ברגיל לחשי קונג'ריישן שמזמנים ערפל וכו' מושפעים מהפגת קסם אבל רשמתי בכל אופן.
-- הסתערות מלוכלכת: הובהר שמספר הפניות הוא בכל הסתערות, ושצריך להתקדם לפחות משבצת אחת לפני הפניה הבאה.
-- המיומנויות הושלמו.
עדכון 1.61
-- נומים הפכו לננסים, בהמלצת רוי.
עדכון 1.6
--עברתי מחדש על היכולות של הרעלים. היכולת שלו להשתמש ברעלים חלשים בד"ק גבוה יותר, בעצם גם מורידה את המחיר הבסיסי אותו צריך לשלם על רעלים, אז לא צריך יכולת נוספת שתוריד את המחיר.
השם של רעלן מומחה שונה לשימוש ברעלים.
מצד שני, זה משאיר אותי בלי שום דבר מעניין בדרגה 19, אז הקדמתי לשם את הדרגה החזקה ביותר של הטריק, ובשביל שדרגה 20 תיהיה מעניינת, העברתי אליה את אמן המלכודות האחרון, ובשביל לשמור על קצב התקדמות אחיד העברתי את אומן המלכודות מדרגה 8 ל10, ולדרגה 15 במקום 13.
-- בשביל למנוע מצב שקונים בזול כמות של רעלים חזקים כמו Black adder venom ומושחים אותם על כמה נשקי הטלה מוכנים מראש, אני אגביל את השימושים ליום, לצורך זה אני משנה את היכולת אלכימאי מומחה שלא תשפיע רק על רעלים, ותחת אלכימאי רלוונטי אני מוסיף אפשר נוספת, להשתמש בד"ק גבוה יותר לרעלים.
זה אומר שהיכולת אלכימאי מומחה משפיע בתאכלס על מספר מועט מאד של חפצים, שנמצאים גם ככה בתאור של אלכימיאי מומחה, אבל אני בכל זאת משאיר אותה. בעיקר בשביל הנוחות ואבן הרעם.
-- עידכנתי את הנוסח של חלק מהיכולות ככה שהם יושפעו רק מדרגות של לוחם אשפתות, ולא מהדרגה הכללית של הדמות (למיקרה שעשה מולטי קלאס).
זה נותן לי רעיון לכישרון שיאפשר לו לצרף דרגות כנוכל לדרגות כלוחם אשפתות עבור יכולות מיוחדות אבל זה עוד רחוק.
עדכון 1.5
עודכן פלאף, קפ, הצלות, שינוי מספרי קל ביכולות על מנת שיהיה אחיד, וניסיתי לנסח את היכולת מכה מלוכלת בצורה ברורה יותר וסגרתי את הפירצות שפלאפי ציין.
את זה שאין מיגבלה על כמות הפעמים ביום שאפשר ליצור אזור מועדף לא שיניתי, כי אני חושב שהפעולה שזה דורש היא הגבלה סבירה, אבל כן שיניתי את המשך ל1+מתאם הוויסדום, גם אם זה אומר שלוחם אשפתות צריך להשקיע עכשיו הרבה יותר בוויסדום שלו. מצד אחד מי שרוצה יותר להתמקד בתימרון המלוכלך והמכה המלוכלכת ופחות ביכולות דמויות לחש כבר לא יכול להזניח את הוויסדום (שזאת היתה הסיבה שמלכתחילה עשיתי את זה 3+מתאם ולא 1+מתאם), מצד שני זה חלק מהקונספט של המיקצוע אז... בעיה שלו.
-- תמרון מלוכלך: היכולת נכתבה מחדש כך שניתן או לקבל כישרון בונוס או לשפר את התימרון באזור המועדף, במטרה לתת לו יותר אופציות בדרגות הנמוכות ללא האזור המועדף.
-- טריק מלוכלך: השם שונה להסחה מלוכלכת. הנוסח שונה להיות ברור יותר בדרגה 9, עוד שינויי נוסח מינורים
-- לחימת אשפתות: בגלל שראיתי שסוויפט אקשין זה משהו שמופיע בSRD החלטתי כן להשתמש בו למרות שהוא לא מופיע בסיפרי הבסיס, ושיניתי את היכולת של דרגה 18 מפעולה חופשית לפעולה חלקה.
בשביל לתת לו להיות יותר נגיש בקרב החל מדרגה 6 הוא יכול להשתמש בחפץ אלכימי או בהסחה כפעולת תנועה בתור שהוא מפעיל את האזור המועדף שלו.
-- אלכימאי רלוונטי: הנוסח תוקן כך שלא חייבים תמיד ליצור השפעה קסומה ואפשר לבחור להחליף בין ההשפעות. הוספתי גם הבהרה שאומרת שהטווח לא משתנה ועדיין צריך לזרוק את המקל כרגיל, ושהענן שנוצר לא מושפע מהפגת קסם. אני לא יודע אם ברגיל לחשי קונג'ריישן שמזמנים ערפל וכו' מושפעים מהפגת קסם אבל רשמתי בכל אופן.
-- הסתערות מלוכלכת: הובהר שמספר הפניות הוא בכל הסתערות, ושצריך להתקדם לפחות משבצת אחת לפני הפניה הבאה.
-- המיומנויות הושלמו.
עדכון 1.61
-- נומים הפכו לננסים, בהמלצת רוי.
עדכון 1.6
--עברתי מחדש על היכולות של הרעלים. היכולת שלו להשתמש ברעלים חלשים בד"ק גבוה יותר, בעצם גם מורידה את המחיר הבסיסי אותו צריך לשלם על רעלים, אז לא צריך יכולת נוספת שתוריד את המחיר.
השם של רעלן מומחה שונה לשימוש ברעלים.
מצד שני, זה משאיר אותי בלי שום דבר מעניין בדרגה 19, אז הקדמתי לשם את הדרגה החזקה ביותר של הטריק, ובשביל שדרגה 20 תיהיה מעניינת, העברתי אליה את אמן המלכודות האחרון, ובשביל לשמור על קצב התקדמות אחיד העברתי את אומן המלכודות מדרגה 8 ל10, ולדרגה 15 במקום 13.
-- בשביל למנוע מצב שקונים בזול כמות של רעלים חזקים כמו Black adder venom ומושחים אותם על כמה נשקי הטלה מוכנים מראש, אני אגביל את השימושים ליום, לצורך זה אני משנה את היכולת אלכימאי מומחה שלא תשפיע רק על רעלים, ותחת אלכימאי רלוונטי אני מוסיף אפשר נוספת, להשתמש בד"ק גבוה יותר לרעלים.
זה אומר שהיכולת אלכימאי מומחה משפיע בתאכלס על מספר מועט מאד של חפצים, שנמצאים גם ככה בתאור של אלכימיאי מומחה, אבל אני בכל זאת משאיר אותה. בעיקר בשביל הנוחות ואבן הרעם.
-- עידכנתי את הנוסח של חלק מהיכולות ככה שהם יושפעו רק מדרגות של לוחם אשפתות, ולא מהדרגה הכללית של הדמות (למיקרה שעשה מולטי קלאס).
זה נותן לי רעיון לכישרון שיאפשר לו לצרף דרגות כנוכל לדרגות כלוחם אשפתות עבור יכולות מיוחדות אבל זה עוד רחוק.
עדכון 1.5
עודכן פלאף, קפ, הצלות, שינוי מספרי קל ביכולות על מנת שיהיה אחיד, וניסיתי לנסח את היכולת מכה מלוכלת בצורה ברורה יותר וסגרתי את הפירצות שפלאפי ציין.
את זה שאין מיגבלה על כמות הפעמים ביום שאפשר ליצור אזור מועדף לא שיניתי, כי אני חושב שהפעולה שזה דורש היא הגבלה סבירה, אבל כן שיניתי את המשך ל1+מתאם הוויסדום, גם אם זה אומר שלוחם אשפתות צריך להשקיע עכשיו הרבה יותר בוויסדום שלו. מצד אחד מי שרוצה יותר להתמקד בתימרון המלוכלך והמכה המלוכלכת ופחות ביכולות דמויות לחש כבר לא יכול להזניח את הוויסדום (שזאת היתה הסיבה שמלכתחילה עשיתי את זה 3+מתאם ולא 1+מתאם), מצד שני זה חלק מהקונספט של המיקצוע אז... בעיה שלו.
לוחם אשפתות
המטרה מקדשת את האמצעים, כך אומר הפיתגם השנוי במחלוקת. האם באמת עבור השגת המטרה, נעלה ככל שתיהיה, כל האמצעים כשרים? פילוסופים רבים עדיין דנים בשאלה, אך ללוחמי האשפתות יש תשובה. כן. במיוחד כשהמטרה היא לשרוד.בעיני רבים לוחם האשפתות הוא פחדן, או חסר מצפון ומוסר. מבחינתו? הוא בסך הכל רוצה לראות את השמש זורחת גם מחר, ואם בשביל זה הוא זקוק למלכודות, רעלים, או כל טריק אחר שיתן לו יתרון בשדה הקרב, הוא יעשה זאת.
הלוחמים הקשוחים האלו ידועים בסיגנון הלחימה המלוכלך שלהם, הם יצרו את הפירצה לה הם זקוקים בעורמה, ויכו ביריבהם בעוצמה, ואז זה עדיין לא יספיק, הידע הנרחב שלהם במלכודות רעלים ואלכימיה מאפשר להם לא אחת לנצח אף את החזקים מהם בדו קרב. מכובד? תלוי את מי שאולים. יעיל? בהחלט.
הרפתקאות: רובם של לוחמי האשפתות הם האנשים שהחיים לימדו אותם שצריך להלחם בשביל לשרוד, ולשרוד בשביל להלחם. הם יצאו להרפתקאות כי הם אוהבים את הקרב, את הריגוש, ואת הסיפוק שבניצחון, ואם הם מוצאים מי שיהיה מוכן לשלם להם לעשות את מה שהם אוהבים, זה יותר ממספיק עבורם.
חלקם יצאו להוכיח את עצמם לחברה, שלא תמיד מעריכה את סיגנון הלחימה שלהם, האידיאליסטים שבהם ירצו להוכיח שגישתם לחיים לפיה כל האמצעים כשרים היא נכונה, והם ינסו לעשות זאת בדרך הטובה ביותר שהם מכירים, לצאת להרפתקאות ולחזור עם הישגים.
אך לא עבור כולם המטרה היא לשרוד, יש מהם גם אלו שרוצים להגן על הדבר היקר להם מכל, או לנקום במי שפגע בהם או בסביבתם, אולי להנחיל אמונה, או להלחם בה. העיקר שתיהיה מטרה, ושהם יצליחו להשיג אותה, בכל דרך אפשרית.
מאפינים: לוחמי האשפתות כשמם כן הם, הם יודעים להלחם מעולה, והם עושים את זה בצורה מלוכלכת. הם יודעים להשתמש ברעלים, מלכודות, ולהוציא את המיטב מהחפצים האלכימיים שעומדים לרשותם. אך עבורם זהו רק הבונוס, הם מעולים בקרב פנים אל פנים, והתפיסה המהירה שלהם מאפשרת להם ליצור פירצות בהגנת היריב, או להסיח את דעתו. הם עובדים מעולה יחד לוחמי קפא"פ אחרים, היות והם יכולים ליצור הזדמנויות שיועילו גם להם.
נטיה: בעיני לוחם האשפתות, המטרה שלו מקדשת את דרכו, ולכן ישנם לוחמי אשפתות מכל נטיה שהיא. עבור לוחם אשפתות סדר-טוב יעשה כל שביכולתו בשביל להגן על החלש ולשמור על החוק, בעוד הכאוטי-רע לא יעצור עד שישיג את מבוקשו ולוחם אשפתות ניטרלי פשוט יגן בכל מחיר על הדבר החשוב לו.
דת: בתחום זה ניתן למצוא בשפע לוחמי אשפתות משני צידי הקשת, אך פחות ממרכזה. הסוגדים לאל מסוים בצורה קיצונית והם יעשו הכל בשביל להנחיל את המורשת שלו, אפילו של אלים טובים כגון פיילור, אך אלו מהם שלא סוגדים בצורה קיצנית לאל ספיציפי, יהיו יותר מידי ממוקדי מטרה בשביל להעניק לסגידה לאל כזה או אחר משמעות רבה על חייהם, אם בכלל הם מוצאים לנכון לסגוד לו.
רקע: לוחמי האשפתות הם לוחמים מיומנים, שהבינו שעליהם להגדיל את ארסנל הנשקים שלהם במטרה להשיג את מטרתם. הם מגיעים מכל מקום בו מכשירים לוחמים, חלקם החליטו להשקיע חלק מזמנם באקדמיה ללוחמה בחקר רעלים ומלכודות, חלקם חברי משמר העיר שהבינו שאם הם רוצים להביס את הפשע והרוע עליהם ללהשיב להם באותו מטבע.
אבל הם הכי נפוצים במיוחד בקרב אירגוני פשע מסודרים, הנותנים הכשרה לאנשיהם בכל הנידרש, או בקרב אנשים קשי יום, שמגיל צעיר לימדו את עצמם לשרוד ותפיסתם המהירה יחד עם המון עבודה קשה איפשרה להם לקלוט מהצד מה שאנשים אחרים דרושים לעבור עבורו הדרכה פרטנית.
גזעים: בדרך כלל בני אדם וחצאי אורקים שגדלו באזור עירוני הם אלו שהולכים בנתיב של לוחם האשפתות, אלו מהם שגדלו באזור כפרי במנטליות כפרית יותר יהיו מחוברים יותר לתרבות הלחימה הנהוגה, בין לוחמים או ברברים. הגמדים מידי מכובדים בשביל להרשות לעצמם סיגנון לחימה כזה והם בזים בליבם לאותו אחד הזקוק למלכודות בשביל להתגבר על יריבו. גם מעט מאד מהאלפים וחצאי האלפים יאמינו שמטרה כלשהיא מצדיקה סיגנון לחימה כשל לוחם האשפתות, ואם גמד או אלף בוחרים במיקצוע זה, זה יהיה אחרי ארוע משתמעותי שעירר את תפיסת עולמם מהיסוד.
מעטים הם בני המחצית והננסים הלוחמים שיוצאים להרפתקאות מחוץ למקום מגוריהם, אבל אלו מהם שכן בהחלט יכולים לבחר בסיגנון הליחמה המלוכלך של לוחם האשפתות במטרה לפצות על גודלם הקטן.
בקרב שאר דמויי האנוש האכזריים, רק יחידי סגולה הם לוחמי אשפתות, בדרך כלל אין להם המשמעת הדרושה להתמקצע כלוחם אשפתות, וגם אם כן, על אף שהם לא יתביישו להלחם מלוכלך, הם חסרים את התפיסה המהירה שתאפשר להם להיות לוחמי אשפתות אמיתיים.
מיקצועות נוספים: על אף שמיקצועות לוחמניים אחרים נלחמים לפי הספר, הם יודעים להעריך את יעילותו של לוחם האשפתות בקרב, ואף שהם לא ישתמשו בטכניקות שלו בעצמם מסיבותיהם השונות, הם יעריכו את התועלת שלו. אך זה שהם מבינים את התועלת הרבה, לא אומר שהם מכבדים או מעריכים את מי שמשיג את יתרנו בדרכים כאלו, והם עלולים לזלזל בשיטות הלחימה שלו.
מיקצועות מלומדים יותר כמו אשפים או כהנים דווקא יעריכו את הידע הנרחב שלו באלכימיה ורעלים, יחד עם העמידות שלו ויספקו לו את העזרה הקסומה עליהם הוא מסתמך בשימחה.
תפקיד: מקומו של לוחם האשפתות הוא בשורה הראשנה, הוא מגן על בני בריתו הפגיעים מאחורה והוא מהווה חיזוק מצוין ללוחם הקפא"פ שאיתו. הוא מחזיק במספר יכולות מוגבל שמאפשר לו שליטה בשדה הקרב או פגיעה בכמה יריבים מה שנותן לו את האפשרות ליצור הזדמנויות טקטיות עבור בני בריתו.
תה"ב: טוב
נקפ: ק8
מיומנויות: 4+אינט.
מיומנויות:שחיה, טיפוס, האזנה, חיפוש, ספוט, בלוף, קראפט, איום, רכיבה, הסתתרות, תנועה שקטה, פירוק מכשיר, זיהוי מניע.
הצלות: רצון - גרוע, רפלקס - טוב, קשיחות - גרוע.
נשקים ושיריונות: כמו לוחם.
1 - לחימת אשפתות(סיבוב מלא), מכה מלוכלכת, איתור מלכודות
2 - תימרון מלוכלך
3 - הסחה מלוכלכת
4 - איגוף מלוכלך
5 - אלכימאי מומחה, תימרון מלוכלך
6 - אלכימאי רלוונטי, לחימת אשפתות (פעולה סטנדרטית)
7 - שימוש ברעלים, הסחה מלוכלכת II
8 - תימרון מלוכלך, איגוף מלוכלך II
9 - -Camouflage, הסחה מלוכלכת III
10 - אמן המלכודות, הסתערות מלוכלכת
11 - תימרון מלוכלך, הסחה מלוכלכת IV
12 - לחימת אשפתות (פעולת תנועה)
13 - הסחה מלוכלכת V
14 - תימרון מלוכלך
15 - הסחה מלוכלכת VI, אמן המלכודות 50%
16 - הייד אין פליין סייט
17 - תימרון מלוכלך, הסחה מלוכלכת VII
18 - לחימת אשפתות (פעולה חלקה(סוויפט אקשין)),
19 - הסחה מלוכלכת IIX
20 - תימרון מלוכלך, אמן המלכודות 75%.
לחימת אשפתות: לוחם האשפתות יודע לנצל לטובתו את שדה הקרב עצמו, בצורה הכי מלוכלת שיש. בין אם זה חול שעל הריצפה שהוא יעיף לאויביו על העיניים, או חישוב של זווית השמש שתסנוור את יריבו ותמנע ממנו להתגונן כראוי, הוא ימצא את זה, וינצל את זה בשביל להכניס את המכה הכי כואבת שאפשר.
לוחם האשפתות צריך להשקיע פעולת סיבוב מלא, בה הוא לומד את השטח. במשך מספר סיבובים השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו, השטח נחשב ל"אזור מועדף" עבור לוחם האשפתות.
אזור ההשפעה של היכולת הוא מעגל ברדיוס 10 פיט מהמקום בו עמד לוחם האשפתות כאשר סיים לבחון את השטח. הרדיוס של אזור ההשפעה עולה ב10 פיט נוספים כל דרגה אי זוגית.
השטח המושפע הוא רק שטח שלוחם האשפתות רואה כאשר מסיים לבחון את השטח.
בדרגה 6, לוחם האשפתות לומד לבחון את השטח מהר יותר, והוא יכול לעשות זאת כפעולה סטנדרטית. באותו התור בו הפעיל את לחימת האשפתות הוא ראשי להשתמש ביכולת אלכימאי ממומחה, או ביכולת הסחה מלוכלת, כפעולת תנועה.
בדרגה 12 הוא יכול לבחון את השטח בפעולת תנועה.
בדרגה 18 מספיקה לו פעולה חלקה (סוויפט אקשן) בשביל לבחון את השטח.
מכה מלוכלכת: לוחם האשפתות יודע ליצור את הפירצה ולפגוע חזק וכואב. כאשר הוא עומד ב"אזור מועדף" יש לו ערך מכה מלכולכת השווה לשליש דרגתו כלוחם אשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
כאשר הוא תוקף יריב העומד ב"אזור מועדף" שלו הוא יכול להתנהג כאילו יש לו את הכישרון תקיפת עוצמה, אך מספר הנקודות אותם הוא יכול לבחור להחסיר מגילגול התקיפה שלו לא יעלה על ערך המכה המלוכלכת שלו או על תוסף התקיפה הבסיסי שלו, הנמוך מבינהם.
אם יש לו את הכישרון תקיפת עוצמה, הוא יכול להשתמש בכישרון תקיפת עוצמה כרגיל, אך הוא יחסיר מהמספר שבחר להשקיע בתקיפת העוצמה את ערך המכה המלוכלכת שלו, התוצאה שתתקבל היא המחסר שיגרם לגילגולי התקיפה בגלל הכישרון תקיפת עוצמה.
אם יוצא מספר שלילי מתיחסים כאילו יצא 0. הבונוס לנזק מחושב כרגיל. בכל שימוש בכישרון תקיפת עוצמה ניתן להחסיר רק פעם אחת את ערך המכה המלוכלכת, לא ניתן להחזיק בשני ערכים שונים במקביל.
דוגמא: לוחם אשפתות בדרגה 16 עם 14 וויסדום ותקיפת כוח, יוכל להשקיע 7 נקודות בתקיפת הכוח שלו, מבלי לסבול מהמחסר הרגיל לתקיפה, מעבר לכך הוא יסבול מהמחסר ככה שאם ישקיע 8 נקודות, יסבול ממחסר של -1 לגילגול התקיפה.
איתור מלכודות: זהה ליכולת המקבילה של הנוכל.
תמרון מלוכלך:
בדרגה השניה לוחם האשפתות יכול לבחור כישרון בונוס מהרשימה הבאה מבלי לעמוד בדרישותיו המקדימות, או לשפר כישרון מאותה רשימה:
Improved Bull Rush, Improved Disarm, Improved Feint, Improved Grapple, Improved Overrun, Improved Sunder או Improved Trip.
אם לוחם האשפתות בוחר לשפר כישרון, הוא בוחר מהרשימה הנ"ל כישרון שכבר יש לו, כאשר הוא נמצא באזור המועדף שלו ומבצע את התימרון עליו הכישרון מדבר, הוא מתנהג כאילו היה בקטגורית גודל אחת גדולה יותר. יוצא דופן הוא התמרון פיינט, בו לוחם האשתפות יקבל +4 לבדיקת התרמית אם ינסה להטעות כאשר הוא עומד באזור המועדף.
בכל שלוש דרגות נוספות (5,8,11,14,17,20) לוחם האשפתות יכול לבחור כישרון בונוס נוסף. או לשפר כישרון קיים. לא ניתן לשפר את אותו הכישרון יותר מפעם אחת בדרך זו.
הסחה מלוכלכת: החל מדרגה 3, לוחם האשפתות יכול להסיח את דעתו של יריב שנמצא ב"אזור המועדף" שלו, ולהשאיר אותו מבולבל ופעור פה. הפעלת ההסחה היא פעולה סטנדרטית, ועל המטרה להצליח בהצלת רצון בד"ק השווה ל10+חצי מדרגת לוחם האשפתות מעוגלת למטה+מתאם הוויסדום שלו. אם נכשל הוא הופך לדייז למשך סיבוב אחד. (לא יכול לפעול אך יכול להתגונן כרגיל).
הוא יכול להשתמש ביכולת מספר פעמים ביום השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
החל מדרגה 7, משך ההשפעה עולה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
החל מדרגה 9, לוחם האשפתות יכול ליצור הסחה שתשפיע על ק"פ של יצורים השווה לדרגתו הנמצאים באזור המועדף, היצורים בעלי הק"פ הנמוך ביותר יושפעו תחילה, כאשר יש שני יצורים בעלי אותו ק"פ, הקרוב יותר יושפע תחילה.
הוא לא מאבד את האפשרות להשפיע על מטרה בודדת ללא הגבלת ק"פ, אם ירצה בכך.
החל מדרגה 11, כאשר מטרה בודדת מושפעת מהיכולת, היא מאבדת את תוסף הזריזות שלה לדרג"ש כל עוד היא בהשפעת ההסחה.
החל מדרגה 13, כאשר מטרה בודדת מושפעת מההסחה, כל התקיפות של לוחם האשפתות נגדה, נחשבים כתקיפות מגע.
החל מדרגה 15, כאשר מטרה בודדת מושפעת מההסחה, בני ברית שרואים ושומעים את לוחם האשפתות, ורואים את המטרה, מחשיבים אף הם את התקפותיהם נגדה להתקפות מגע.
החל מדרגה 17, גם כאשר לוחם האשפתות מפעיל את הההסחה נגד מספר מטרות, הם מאבדים את תוסף הזריזות לדרג"ש, והתקיפות של לוחם האשפתות ובני בריתו שרואים ושומעים אותו ורואים את המטרות נחשבים לתקיפות מגע.
בדרגה 20, גם מי שמצליך בהצלת הרצון כנגד ההסחה המלוכלכת, הופך לדייז למשך סיבוב אחד.
איגוף מלוכלך: החל מדרגה 4, לוחם האשפתות יודע לנצל את הסביבה בשביל לאגף בצורה טובה יותר. כאשר הוא עומד באזור המועדף ומאגף מישהו שעומד באזור המועדף, הוא יוצר עבור בן בריתו הזדמנות להכות. מי שיוצר את האיגוף יחד עם לוחם האשתפות מקבל את היכולת "מכה מלוכלכת", כאילו היה לוחם אשפתות ב3 דרגות נמוכות מדרגתו.
דוגמא: לוחם בדרגה 9 עם 10 וויסדום המאגף יחד עם לוחם האשפתות, יכול להשקיע 2 נקודות בתקיפת העוצמה שלו, מבלי שהדבר יגרור מחסר לגילגול הפגיעה שלו.
בדרגה 8, לוחם האשפתות יכול לאגף יריבים עם היכולת Improved Uncanny Dodge, אך לא מעניק את היכולת מכה מלוכלכת לבן בריתו.
אלכימאי מומחה: לוחם האשפתות יודע לנצל לטובתו חפצים אלכימאים יותר מכל אחד אחר.
החל מדרגה 5, כאשר הוא משתמש בחפץ אלכימאי המאפשר גילגול הצלה, הוא יכול לשפר את הד"ק ל10+חצי מדרגתו כלוחם האשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
אלכימאי רלוונטי: לוחם האשפתות יודע לפגוע עם חפצים אלכימאים ורעלים איפה שכואב. החל מדרגה 6, לוחם האשפתות יכול להשתמש בחפצים אלכימיים ורעלים בצורה יעילה יותר מספר פעמים ביום השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
כאשר לוחם האשפתות משתמש באש אלכימאים או בבקבוק חומצה, הנזק הנגרם מוכפל בדרגתו כלוחם אשפתות.
כאשר הוא משתמש במקל עשן, הוא יכול לבחור שמקל העשן יצור אפקט זהה לאפקט של הלחש fog cloud.
כאשר הוא מתקדם בדרגות, המומחיות שלו גדלה והוא לומד להעתיק לחשים נוספים בעזרת מקל עשן:
בדרגה 8 הוא יכול ליצור אפקט הזה ללחש Solid Fog
בדרגה 10 ללחש Cloudkill
בדרגה 12 ללחש Acid Fog
בדרגה 16 ללחש Incendiary Cloud
ההצלות נקבעות בהתאם ליכולת "אלכימאי מומחה".
הדרך בה הוא זורק את מקל העשן, לא משתנת, וגם לא הטווח של מקל העשן. האפקט שנוצר לא מושפע מהלחש הפגת קסם.
כאשר הוא משתמש בTanglefoot Bag, הוא יכול להשפיע אף על יצורים בגודל ענק ומעלה, ובשביל להשתחרר ממנו צריך או להצליח בבדיקת כוח כנגד הד"ק הנקבע לפי היכולת אלכימאי מומחה, או לעשות לתרכובת הדביקה נקודות נזק השוות לדרגתו כלוחם האשפתות כפול 3 עם נשק חותך.
כאשר הוא משתמש ברעל, הוא יכול לשפר את הד"ק ל10+חצי מדרגתו כלוחם אשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
דוגמא: לוחם אשפתות עם 14 וויסדום בדרגה 15, יוכל לזרוק אש אלכימאים שתיגרום ל15ק6 נזק למטרה בה הוא פוגע, ו15 נזק ליצורים הסמוכים, ד"ק הצלת התגובה לכבות את האש יהיה 19 ואם היא לא תכובה המטרה תספוג עוד 15ק6 נזק בתור הבא.
לאחר מכן ישארו לו עוד 2 שימושים, והוא יזרוק בקבוק חומצה הגורם ל15ק6 נזק למטרה בה פגע ועוד 15 נזק חומצה ליצורים הסמוכים.
בשימוש האחרון הוא יזרוק מקל עשן, שיצור את האפקט של הלחש אסיד פוג.
שימוש ברעלים: לוחם האשפתות מיומן בשימוש ברעל, החל מדרגה 7 הוא לעולם לא מסכן עצמו בהרעלה כאשר הוא מורח רעל על נשקיו.
Camouflage: החל מדרגה 9, לוחם האשפתות מקבל יכולת הזהה ליכולת המקבילה של הסייר, כאשר המיגבלה היחידה היא באזור המועדף.
אמן המלכודות: החל מדרגה 10, כאשר לוחם האשפתות בונה מלכודת, הוא מתיחס אליה כאילו היא זולה ב25%. הדבר משפיע על הזמן הלוקח לבנות את המלכודת, ועל עלות חומרי הגלם.
בדרגה 15, היא זולה ב50%.
בדרגה 20 ב75%.
הסתערות מלוכלכת: החל מדרגה 10, לוחם האשפתות יודע לנצל את הסביבה לטובתו, כל שכן שהיא לא תהווה עבורו מכשול. כאשר לוחם האשפתות מסתער בתוך האזור המועדף שלו. בכל הסתערות הוא יכול לבצע מספר פניות השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו, אף פניה לא תיהיה רחבה מ90 מעלות. עליו להתקדם לפחות משבצת בין פניה לפניה.
הייד אין פליין סייט: החל מדרגה 16, לוחם האשפתות מקבל יכולת הזהה ליכולת המקבילה של הסייר, כאשר המיגבלה היחידה היא באזור המועדף.
נקפ: ק8
מיומנויות: 4+אינט.
מיומנויות:שחיה, טיפוס, האזנה, חיפוש, ספוט, בלוף, קראפט, איום, רכיבה, הסתתרות, תנועה שקטה, פירוק מכשיר, זיהוי מניע.
הצלות: רצון - גרוע, רפלקס - טוב, קשיחות - גרוע.
נשקים ושיריונות: כמו לוחם.
1 - לחימת אשפתות(סיבוב מלא), מכה מלוכלכת, איתור מלכודות
2 - תימרון מלוכלך
3 - הסחה מלוכלכת
4 - איגוף מלוכלך
5 - אלכימאי מומחה, תימרון מלוכלך
6 - אלכימאי רלוונטי, לחימת אשפתות (פעולה סטנדרטית)
7 - שימוש ברעלים, הסחה מלוכלכת II
8 - תימרון מלוכלך, איגוף מלוכלך II
9 - -Camouflage, הסחה מלוכלכת III
10 - אמן המלכודות, הסתערות מלוכלכת
11 - תימרון מלוכלך, הסחה מלוכלכת IV
12 - לחימת אשפתות (פעולת תנועה)
13 - הסחה מלוכלכת V
14 - תימרון מלוכלך
15 - הסחה מלוכלכת VI, אמן המלכודות 50%
16 - הייד אין פליין סייט
17 - תימרון מלוכלך, הסחה מלוכלכת VII
18 - לחימת אשפתות (פעולה חלקה(סוויפט אקשין)),
19 - הסחה מלוכלכת IIX
20 - תימרון מלוכלך, אמן המלכודות 75%.
לחימת אשפתות: לוחם האשפתות יודע לנצל לטובתו את שדה הקרב עצמו, בצורה הכי מלוכלת שיש. בין אם זה חול שעל הריצפה שהוא יעיף לאויביו על העיניים, או חישוב של זווית השמש שתסנוור את יריבו ותמנע ממנו להתגונן כראוי, הוא ימצא את זה, וינצל את זה בשביל להכניס את המכה הכי כואבת שאפשר.
לוחם האשפתות צריך להשקיע פעולת סיבוב מלא, בה הוא לומד את השטח. במשך מספר סיבובים השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו, השטח נחשב ל"אזור מועדף" עבור לוחם האשפתות.
אזור ההשפעה של היכולת הוא מעגל ברדיוס 10 פיט מהמקום בו עמד לוחם האשפתות כאשר סיים לבחון את השטח. הרדיוס של אזור ההשפעה עולה ב10 פיט נוספים כל דרגה אי זוגית.
השטח המושפע הוא רק שטח שלוחם האשפתות רואה כאשר מסיים לבחון את השטח.
בדרגה 6, לוחם האשפתות לומד לבחון את השטח מהר יותר, והוא יכול לעשות זאת כפעולה סטנדרטית. באותו התור בו הפעיל את לחימת האשפתות הוא ראשי להשתמש ביכולת אלכימאי ממומחה, או ביכולת הסחה מלוכלת, כפעולת תנועה.
בדרגה 12 הוא יכול לבחון את השטח בפעולת תנועה.
בדרגה 18 מספיקה לו פעולה חלקה (סוויפט אקשן) בשביל לבחון את השטח.
מכה מלוכלכת: לוחם האשפתות יודע ליצור את הפירצה ולפגוע חזק וכואב. כאשר הוא עומד ב"אזור מועדף" יש לו ערך מכה מלכולכת השווה לשליש דרגתו כלוחם אשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
כאשר הוא תוקף יריב העומד ב"אזור מועדף" שלו הוא יכול להתנהג כאילו יש לו את הכישרון תקיפת עוצמה, אך מספר הנקודות אותם הוא יכול לבחור להחסיר מגילגול התקיפה שלו לא יעלה על ערך המכה המלוכלכת שלו או על תוסף התקיפה הבסיסי שלו, הנמוך מבינהם.
אם יש לו את הכישרון תקיפת עוצמה, הוא יכול להשתמש בכישרון תקיפת עוצמה כרגיל, אך הוא יחסיר מהמספר שבחר להשקיע בתקיפת העוצמה את ערך המכה המלוכלכת שלו, התוצאה שתתקבל היא המחסר שיגרם לגילגולי התקיפה בגלל הכישרון תקיפת עוצמה.
אם יוצא מספר שלילי מתיחסים כאילו יצא 0. הבונוס לנזק מחושב כרגיל. בכל שימוש בכישרון תקיפת עוצמה ניתן להחסיר רק פעם אחת את ערך המכה המלוכלכת, לא ניתן להחזיק בשני ערכים שונים במקביל.
דוגמא: לוחם אשפתות בדרגה 16 עם 14 וויסדום ותקיפת כוח, יוכל להשקיע 7 נקודות בתקיפת הכוח שלו, מבלי לסבול מהמחסר הרגיל לתקיפה, מעבר לכך הוא יסבול מהמחסר ככה שאם ישקיע 8 נקודות, יסבול ממחסר של -1 לגילגול התקיפה.
איתור מלכודות: זהה ליכולת המקבילה של הנוכל.
תמרון מלוכלך:
בדרגה השניה לוחם האשפתות יכול לבחור כישרון בונוס מהרשימה הבאה מבלי לעמוד בדרישותיו המקדימות, או לשפר כישרון מאותה רשימה:
Improved Bull Rush, Improved Disarm, Improved Feint, Improved Grapple, Improved Overrun, Improved Sunder או Improved Trip.
אם לוחם האשפתות בוחר לשפר כישרון, הוא בוחר מהרשימה הנ"ל כישרון שכבר יש לו, כאשר הוא נמצא באזור המועדף שלו ומבצע את התימרון עליו הכישרון מדבר, הוא מתנהג כאילו היה בקטגורית גודל אחת גדולה יותר. יוצא דופן הוא התמרון פיינט, בו לוחם האשתפות יקבל +4 לבדיקת התרמית אם ינסה להטעות כאשר הוא עומד באזור המועדף.
בכל שלוש דרגות נוספות (5,8,11,14,17,20) לוחם האשפתות יכול לבחור כישרון בונוס נוסף. או לשפר כישרון קיים. לא ניתן לשפר את אותו הכישרון יותר מפעם אחת בדרך זו.
הסחה מלוכלכת: החל מדרגה 3, לוחם האשפתות יכול להסיח את דעתו של יריב שנמצא ב"אזור המועדף" שלו, ולהשאיר אותו מבולבל ופעור פה. הפעלת ההסחה היא פעולה סטנדרטית, ועל המטרה להצליח בהצלת רצון בד"ק השווה ל10+חצי מדרגת לוחם האשפתות מעוגלת למטה+מתאם הוויסדום שלו. אם נכשל הוא הופך לדייז למשך סיבוב אחד. (לא יכול לפעול אך יכול להתגונן כרגיל).
הוא יכול להשתמש ביכולת מספר פעמים ביום השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
החל מדרגה 7, משך ההשפעה עולה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
החל מדרגה 9, לוחם האשפתות יכול ליצור הסחה שתשפיע על ק"פ של יצורים השווה לדרגתו הנמצאים באזור המועדף, היצורים בעלי הק"פ הנמוך ביותר יושפעו תחילה, כאשר יש שני יצורים בעלי אותו ק"פ, הקרוב יותר יושפע תחילה.
הוא לא מאבד את האפשרות להשפיע על מטרה בודדת ללא הגבלת ק"פ, אם ירצה בכך.
החל מדרגה 11, כאשר מטרה בודדת מושפעת מהיכולת, היא מאבדת את תוסף הזריזות שלה לדרג"ש כל עוד היא בהשפעת ההסחה.
החל מדרגה 13, כאשר מטרה בודדת מושפעת מההסחה, כל התקיפות של לוחם האשפתות נגדה, נחשבים כתקיפות מגע.
החל מדרגה 15, כאשר מטרה בודדת מושפעת מההסחה, בני ברית שרואים ושומעים את לוחם האשפתות, ורואים את המטרה, מחשיבים אף הם את התקפותיהם נגדה להתקפות מגע.
החל מדרגה 17, גם כאשר לוחם האשפתות מפעיל את הההסחה נגד מספר מטרות, הם מאבדים את תוסף הזריזות לדרג"ש, והתקיפות של לוחם האשפתות ובני בריתו שרואים ושומעים אותו ורואים את המטרות נחשבים לתקיפות מגע.
בדרגה 20, גם מי שמצליך בהצלת הרצון כנגד ההסחה המלוכלכת, הופך לדייז למשך סיבוב אחד.
איגוף מלוכלך: החל מדרגה 4, לוחם האשפתות יודע לנצל את הסביבה בשביל לאגף בצורה טובה יותר. כאשר הוא עומד באזור המועדף ומאגף מישהו שעומד באזור המועדף, הוא יוצר עבור בן בריתו הזדמנות להכות. מי שיוצר את האיגוף יחד עם לוחם האשתפות מקבל את היכולת "מכה מלוכלכת", כאילו היה לוחם אשפתות ב3 דרגות נמוכות מדרגתו.
דוגמא: לוחם בדרגה 9 עם 10 וויסדום המאגף יחד עם לוחם האשפתות, יכול להשקיע 2 נקודות בתקיפת העוצמה שלו, מבלי שהדבר יגרור מחסר לגילגול הפגיעה שלו.
בדרגה 8, לוחם האשפתות יכול לאגף יריבים עם היכולת Improved Uncanny Dodge, אך לא מעניק את היכולת מכה מלוכלכת לבן בריתו.
אלכימאי מומחה: לוחם האשפתות יודע לנצל לטובתו חפצים אלכימאים יותר מכל אחד אחר.
החל מדרגה 5, כאשר הוא משתמש בחפץ אלכימאי המאפשר גילגול הצלה, הוא יכול לשפר את הד"ק ל10+חצי מדרגתו כלוחם האשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
אלכימאי רלוונטי: לוחם האשפתות יודע לפגוע עם חפצים אלכימאים ורעלים איפה שכואב. החל מדרגה 6, לוחם האשפתות יכול להשתמש בחפצים אלכימיים ורעלים בצורה יעילה יותר מספר פעמים ביום השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו.
כאשר לוחם האשפתות משתמש באש אלכימאים או בבקבוק חומצה, הנזק הנגרם מוכפל בדרגתו כלוחם אשפתות.
כאשר הוא משתמש במקל עשן, הוא יכול לבחור שמקל העשן יצור אפקט זהה לאפקט של הלחש fog cloud.
כאשר הוא מתקדם בדרגות, המומחיות שלו גדלה והוא לומד להעתיק לחשים נוספים בעזרת מקל עשן:
בדרגה 8 הוא יכול ליצור אפקט הזה ללחש Solid Fog
בדרגה 10 ללחש Cloudkill
בדרגה 12 ללחש Acid Fog
בדרגה 16 ללחש Incendiary Cloud
ההצלות נקבעות בהתאם ליכולת "אלכימאי מומחה".
הדרך בה הוא זורק את מקל העשן, לא משתנת, וגם לא הטווח של מקל העשן. האפקט שנוצר לא מושפע מהלחש הפגת קסם.
כאשר הוא משתמש בTanglefoot Bag, הוא יכול להשפיע אף על יצורים בגודל ענק ומעלה, ובשביל להשתחרר ממנו צריך או להצליח בבדיקת כוח כנגד הד"ק הנקבע לפי היכולת אלכימאי מומחה, או לעשות לתרכובת הדביקה נקודות נזק השוות לדרגתו כלוחם האשפתות כפול 3 עם נשק חותך.
כאשר הוא משתמש ברעל, הוא יכול לשפר את הד"ק ל10+חצי מדרגתו כלוחם אשפתות מעוגל מטה+מתאם הוויסדום שלו.
דוגמא: לוחם אשפתות עם 14 וויסדום בדרגה 15, יוכל לזרוק אש אלכימאים שתיגרום ל15ק6 נזק למטרה בה הוא פוגע, ו15 נזק ליצורים הסמוכים, ד"ק הצלת התגובה לכבות את האש יהיה 19 ואם היא לא תכובה המטרה תספוג עוד 15ק6 נזק בתור הבא.
לאחר מכן ישארו לו עוד 2 שימושים, והוא יזרוק בקבוק חומצה הגורם ל15ק6 נזק למטרה בה פגע ועוד 15 נזק חומצה ליצורים הסמוכים.
בשימוש האחרון הוא יזרוק מקל עשן, שיצור את האפקט של הלחש אסיד פוג.
שימוש ברעלים: לוחם האשפתות מיומן בשימוש ברעל, החל מדרגה 7 הוא לעולם לא מסכן עצמו בהרעלה כאשר הוא מורח רעל על נשקיו.
Camouflage: החל מדרגה 9, לוחם האשפתות מקבל יכולת הזהה ליכולת המקבילה של הסייר, כאשר המיגבלה היחידה היא באזור המועדף.
אמן המלכודות: החל מדרגה 10, כאשר לוחם האשפתות בונה מלכודת, הוא מתיחס אליה כאילו היא זולה ב25%. הדבר משפיע על הזמן הלוקח לבנות את המלכודת, ועל עלות חומרי הגלם.
בדרגה 15, היא זולה ב50%.
בדרגה 20 ב75%.
הסתערות מלוכלכת: החל מדרגה 10, לוחם האשפתות יודע לנצל את הסביבה לטובתו, כל שכן שהיא לא תהווה עבורו מכשול. כאשר לוחם האשפתות מסתער בתוך האזור המועדף שלו. בכל הסתערות הוא יכול לבצע מספר פניות השווה ל1+מתאם הוויסדום שלו, אף פניה לא תיהיה רחבה מ90 מעלות. עליו להתקדם לפחות משבצת בין פניה לפניה.
הייד אין פליין סייט: החל מדרגה 16, לוחם האשפתות מקבל יכולת הזהה ליכולת המקבילה של הסייר, כאשר המיגבלה היחידה היא באזור המועדף.