• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
קאס -

"אתה היית איתו... שנה, בערך, לפי הסיפורים שלכם. אתה חושב שהוא השתנה? או שהוא פשוט מנסה לרצות אותך כדי להרגיש טוב לגבי עצמו על מה שהולך ביני ובינו?" הוא לא מסתובב, קולו מלא בספק... אבל קאס חושב שהוא שומע שם תקווה זעירה, הגם שהיא חבויה.
"אני לא... אני לא אומר שהיחסים ביניכם לא חשובים בפני עצמם. לא הכל קשור אלי ואליו. זאת לא הכוונה שלי".
 
"לא רק בינך ובינו, אבל כן." קאס מצקצק בלשונו, "הוא הסתיר את התפקיד שלו בסוד ממני, הגן עלי, הציל את החיים שלי כמה פעמים. בהחלט בניסיון לגרום לעצמו להרגיש טוב יותר. לכפר קצת על החטאים שלו לפני מותו." אנחה עמוקה עולה מגרונו של קאס והוא מתקדם אל הסוסים, מרגיע אותם ומתחיל למשוך אותם אל הכפר. להביא את דירקווד למקום מבטחים. "רבנו על זה. הוא ניסה לשכנע אותי שלא ללכת אחרי תיאודוריאן, לא הסכמתי. הוא קיבל את זה בסוף, ואמר שהוא יפסיק להיות כל כך צדקן. לא עבר מספיק זמן מאז כדי שאדע אם הוא אכן הפסיק."
 
קאס -

"ובכן, כמו שאמרתי, אל תבנה על זה. יש לו נטייה לאכזב" טאק עולה בעצמו לעגלה, שורק בחוזקה פעם נוספת, והסוסים יוצאים מן העצים אל הדרך הראשית. ככל שהשלושה מתקרבים אל היישוב, מלווים בזל ובלר, הזכרונות עולים שוב בקאס. טוסון החדשה גדלה, השתנתה משמעותית בחלוף הזמן. בתים רבים נוספו, והוא רואה שכעת נפתח בית המרחץ - הוא זוכר שהם עבדו לבנות אותו מאז שהיה בן עשר, בערך. אימפריום נוסף נפתח - השם הרפובליקאי לפונדק, שהטוסונים החדשים לקחו לעצמם כחלק מהתרבות הרפובליקאית שממנה הגיעו - והוא רואה שקו העצים נסוג אפילו יותר. ההתיישבות ממשיכה בכל הכוח. הוא רק יכול לדמיין מה האלפים חושבים על כך.
"איפה אתה גר?" הוא חושב לרגע שטאק מדבר אליו, אבל רואה שחצי האורק הסתובב אל דירקווד, חושף בפניו את גבו. ממש כמו החזה של הלוחם הגבוה, גם הוא נראה לא פחות ממסותת.
"בקצה, בקצה... הנה, שם שמאלה... ופה אתה ממשיך מאחורי הבניין הגבוה..." הוא מכווין במלמוליו, וקאס רואה שהם מתקרבים יותר ויותר לביתו הישן, בחלקה המזרחי של טוסון החדשה. ולבסוף... לבסוף הוא רואה אותו.

הבית מבודד מעט מהשאר. הוא לא רחוק מדי - למעשה, מרחקו מהשאר כמעט זהה - אך הוא בכל זאת זוכה לאווירה מבודדת. ילדים שעקבו אחריהם נטשו זה מכבר, העגלות נעלמו מעין, ולרגע זה נראה שאפילו הציפורים והמכרסמים הקטנים המתרוצצים בשאר היישוב מדירים את רגליהם מן המקום.

הדלת נותרה אדומה אדומה, והארובה מלאת סדקים. החלק הקדמי שלו חרוך במעט, אף שבבירור נעשו עבודות אחרונות לתקנו, וכשהם מתקרבים ניכר שהחליפו לגמרי את הצירים, כמו גם התקינו שלושה מנעולים נוספים. מעקה קטן הותקן משני צידי הדלת, לסייע בעלייה במדרגה הקטנה המובילה אל הבית. חרך קטן ומלבני, במרכז הדלת, מאפשר להביט בבטחה יחסית במבקרים. הוא מביט רגע ארוך בדלק ורואה שבהיא נחרכה אך לאחרונה - כאילו היה חשוב למתגורר בבית לתקן אותו כיאות ולאחר מכן לשרוף אותה מעט, כדי להותיר את הרושם כלפי חוץ ששום דבר לא השתנה. בכל מקרה, ברור לכל שמדובר בעבודת נגרות מצוינת, של אומן המנוסה בעבודת כפיים.

הם עוצרים מעט לפני כן, בבית הקרוב ביותר לכך. טאק מביט לרגע בדירקווד, אך מחזיר את מבטו לקאס ולאחר מכן לבית.
"כמובן... לא חשבתי על כך" הוא מרצין, נושם עמוקות.
"קאס... אתה צריך לדעת שאני ויאטורה גרים שם. זה הבית שהמושלת הקצתה לנו, הוא היחיד שעמד ריק ביישוב. עכשיו... אני מבין למה" הוא שותק, לא בטוח מה לומר. "עבודות הנגרות הן בשבילה. רציתי שיהיה לה קל להיכנס ולצאת מהבית. היא הרה".
 
נשימה עמוקה.
לא לחשוב על הפעם האחרונה שהוא היה פה.
"זה... בסדר." הוא אומר לבסוף, לאחר רגע ארוך. "אמא הייתה שמחה. היא לא הייתה רוצה שהמקום יישאר נטוש ומת. אבל אני... אני חושב שאני אתרחק קצת. דירקווד, איפה אמרת שהקבר שלה?"
 
קאס -

"ברור לי. אתה מוזמן, אם תרצה להיכנס. הבחירה שלך" טאק מהנהן באיטיות.
"הייתה גבעה שהיא אהבה... שהשקיפה על האזור כולו" חוטב העצים הזקן אומר בשקט, וקאס יודע היטב היכן היא נמצאת.
זאת הגבעה שהוא נזכר בה, לאחר שאיבד את הכרתו כשמבצר סימן-אבוד התמוטט.
המקום האחרון בו היא קראה לו הגור הקטן שלה.
 
הוא מהנהן ומתקדם בשביל המוכר, שרוי בטרנס- הוא אפילו לא אומר לטאק שלום. לר וזל נותרים מאחור, מבינים שהוא צריך זמן לעצמו- וכך לפחות הוא ישאיר את טאק והאישה שאיתו קצת יותר מוגנים. יותר מזה, אם יקרה משהו, הינשודובים יודיעו לו.

הוא מוצא את עצמו על הגבעה לאחר זמן מה. צופה בנוף, בשמיים. הוא רואה את עצמו מתרוצץ כאן, לפני שנים, משחק עם אמא שלו. הוא רואה גם אותה- הפרצוף שלה כבר מעורפל, אבל הוא זוכר את הקול שלה. את הצעקות כשהיא רדפה אחריו, את הצחוק. כשהיא קראה לו גור קטן.
אבל אם מישהו אחר יגיע לגבעה, הוא לא ישמע את כל זה. הוא ישמע רק התייפחויות בכי.
 
IN
"אודסיה בחרה להיות הקליפה הזו לטובתי, היא לא חיכתה שאמות. אני לא מוכנה לחיות את החיים האלו, בלי יכולת להשפיע..." היא מנסה לשקול מילים, יודעת שהאלפית לא מסוגלת להבין אותה. יש כאן פער, אבל היא רוצה את ההבנה. במקום מסוים, לילוואנה היא מאלו שהבינו אותה יותר טוב מאז שהיא נחשפה לאבירי המעמקים.

"לילוואנה, האם את על מתחרטת היום שבת'אני הייתה מעורבת בענייני ארוות'? על המקום בפוליטיקה שניתן לה ושם אותה בסיכון?" היא שואלת.
 
אילידיה והקטור -

השאלה תופסת את האלפית לא מוכנה, והיא משתתקת לרגע, תוהה בינה לבין עצמה.
"עד שפגשתי אתכם, הייתי אומרת שאני מתחרטת מאוד. בלי להסס בכלל" היא מדברת תוך כדי שהיא חושבת, בטוחה יותר ויותר בדבריה. "אבל מאז שגילינו שהיא... אצל פמיניה... מה שאני מנסה לומר זה שבת'אני הגשימה את עצמה, עד הרגע האחרון. היא רצתה להביא שלום לת'נדיאן, היא רצתה לשחרר את אבא שלה לעסוק במה שהוא באמת ירצה. במשך כל הזמן, דנקן דיבר על כך שהוא רוצה לתת את מלוא האפשרויות לבת שלו כשהיא תגדל. זאת גם הסיבה שהוא דאג לה לחינוך מהמעלה הראשונה. והיא... ביצעה את הבחירה שלה, עד כמה שילדה יכולה לבצע בחירה מודעת" היא עוצרת לרגע לסדר את מחשבותיה.

"אני נזכרת בדרך בה היא ליוותה את ליסנדרה ברגעיה האחרונים, בדרך בה החיילים הוילאסים הצדיעו למפקדת שלהם, למרות שהיא סיימה את חייה כיצורה מקוללת של שות'-גוראג. אני יודעת שזה נשמע מוזר, אבל זה נתן לי... תקווה" היא מחפשת לרגע את המילה. "זה עזר לי להבין שאי אפשר למדוד את חייו של אדם רק בהתבסס על רגעיו האחרונים. אותו הדבר נכון לבת'אני. אני לא יכולה לומר בלב שלם שאני מאושרת שהיא נכנסה לעניינים הללו. זה מה שהוביל לטרגדיה. אבל... היא מצאה משמעות בכך, והיא הייתה מאושרת כמעט עד הרגע האחרון. זה גם משהו, לא?"
 
IN
"אני מקווה שיום אחד גם הריבון... דנקן... יוכל לראות את זאת. וגם אודסיה, שזה מה שהיא לא מסוגלת להבין" אומרת אילידיה.

"בת'אני עשתה כל מה שהיא יכלה להגן על אותם אנשים שגידלו אותה והיא אהבה. היא בחרה את חייה, ובבבחירה הזו היא רצתה להחזיר ולהגן גם על אבא שלה ומשפחתה" אומרת אילידיה בהערכה, ואז הקול שלה הופך לעצוב יותר.
"כך גם אחותי איפשרה לי לחיות, אבל אחותי מעולם לא איפשרה לי להגן עליה. זו בחירה שלא ניתנה לי, היא היחידה שמבחינתה מסוגלת לכאוב ולשאת את העול..." מה שמתחיל בקול עצוב משתנה לכעס שקט "...ואני אוכיח לה שהיא טועה, לא משנה כמה היא עקשנית וכמה חומות היא תשים, אני אעשה את זה. כך או כך אנחנו קשורות בקשר שלא ניתן לניתוק" חצי האלפית, וכעת... היא גם מבינה יותר טוב את החיבור ביניהן.
 
אילידיה והקטור -

"אני מבינה" מהנהת לילוואנה. "אני יודעת כמה העצמאות שלך חשובה לך, אילידיה, ואני מעריצה אותך על זה. באמת. העצה היחידה שלי היא לנסות להגיע אליה ממקום פחות כועס. הדרך הכי טובה להראות למישהו שהוא טועה, זה להבין את נקודת המבט שלו, גם אם לא מקבלים אותה. זה נכון גם לגבי מה שעברת עם דנקן, ביום בו הוא נפגש עם סא-אאגה" מציינת האלפית ומביטה לרגע בהקטור.
"בת'אני צדקה. אתה מזכיר אותו בהרבה מובנים, כשהזמנים היו פשוטים יותר..." היא מפנה את מבטה אל אילידיה. "ואת ואודסיה מזכירות אחת את השנייה יותר משאתן שמות לב. גם איגנציוס אמר זאת, מעט לפני שהוא הלך לעולמו, וגם הוא צדק. יכול להיות שלא היית בוחרת כמוה, אם היית בגילה ועומדת בפני אותם השיקולים, ואני יודעת שזה מגיע גם מגאווה מצידה, אבל גם מהרבה אהבה. תזכרי שהרבה כן היו עושים משהו דומה - אפילו וירניק בחר זאת" היא מסיטה מעט את מבטה, חושבת לרגע על הצלופח. "גם הוא בחר להקריב... הכל... עבורנו".
 
IN
"גם וירניק לא היה צריך לעשות זאת..." ממלמלת אילידיה "גם עליו אני כועסת".

היא שותקת לרגע ארוך, אין לה הרבה לומר. לילוואנה ראתה את נקודת המבט שלה, אבל היא צודקת... אילידיה כועסת, אבל היא לא יודעת מה לעשות מפה. גם אם היא מסוגלת להבין אותם, היא לא יכולה לשחרר את הכעס שלה מהם. היא לא יכולה לאשר את הבחירות שלהם, לא משנה המניעים. היא מרגישה את זה בתוכה, כאב מסוים מכל בחירה כזאתי, בחירות על גבי בחירות שיצרו עוד ועוד כאב לכולם.

"אני אחשוב על זה, אבל בשם האילן, אל תלמדו מהם. אנחנו צריכים לוודא שלא נזכיר את מה שהם נהיו. שלא נשכח מי אנחנו בחרנו להיות גם כשהעולם ניסה לכופף אותנו".

אילידיה מסתכלת על הקטור, בנוגע לאמירה של לילוואנה כי הוא דומה לדנקן. הקטור איבד הרבה והצליח לעמוד בשלו... אבל היא יודעת מול איזה כוחות הם מתמודדים. האויבים שמולם ינסו לשבור כל אחד מהם... כל מה שקרה לדנקן ולהרבה מהם הוא עבודתו של מושך אחד בחוטים... והיא מסתכלת גם על לילוואנה, שכבר חוותה אובדן אחד, אך לקח לה זמן רב להתגבר עליו. והיא יודעת שהיא צריכה להסתכל גם על עצמה, אבל הפצע פתוח מידי בשביל לעשות זאת עכשיו.
 
אילידיה והקטור -

"בכל מקרה, את לא לבד" היא מושכת אותה אליה לעוד רגע קצר, ולאחר מכן קמה, מביטה בהקטור ובאילידיה.
"אם סא-אאגה נתן את הסרט הוורוד לדנקן, המשמעות היחידה שלו היא שזה עוד כלי משחק. אני לא אתפלא אם הסרט מכושף. זה אומר שכל עוד דנקן מחזיק בו..." היא עוצרת לרגע, חושבת. הם רואים את העיניים שלה הולכות אחורה, חודשים ואז שנים.
"הסרט מחמיר את הסיוטים שלו" היא אומרת, קולה מרצין. היא בטוחה בכך כעת. "מעולם לא שאלתי כיצד הוא השיג אותו. למען האמת, הנחתי שהוא קנה חדש, העתק של המקורי. אבל עכשיו, כשאני רואה זאת... יש מגמה ברורה של החרפה אחרי שהתחלתי לראות אותו מסתובב עם הסרט. אני מודה שלא ראיתי אותו הרבה, הוא לרוב עם השריון שלו, אבל במבצר הברק היו ימים ורגעים שהוא היה בלי שריון, אז אני יודעת בערך מהי תקופת הזמן. זה מתכתב איתה" היא מנתחת לרגע את אירועי העבר.
"סא-אאגה דיבר על רסיס זיכרון מבת'אני, והסיוטים של דנקן התגברו. אני חושבת..." קולה עוצר לרגע, ידיה מתאגרפות בזעם על עצם המחשבה, לסתה ננעלת.
"יצור חולה שכמוהו... אני חושבת שהסרט מריץ בראשו של דנקן את הרגעים האחרונים של בת'אני שוב ושוב. את הטביעה, את המוות. זה הורג אותו, משגע אותו, מקצין אותו. זה לא נותן לו מנוח. זאת... זאת התעללות חסרת אנושיות".
 
IN
"והמתנה הזו... היא אחת מהסיבות שסא-אאגה נותר מוגן גם אחר כל הזמן הזה. הוא סומך עליו יותר, גם כשכל השקרים נחשפים, מכל חבר מועצה אחר. הוא זה שהביא לו את הסרט וסייע לו, מיד אחר שהוא איבד אותה. הוא לא רואה את סא-אאגה כמה שהוא באמת... כמו הרבה אחרים הוא גם משחק לידיו..." גבותיה של אילידיה מתכווצות בזעף ושנאה לנבל.
 
אילידיה והקטור -

"זה מעגל כואב ורעיל שמזין את עצמו" מסכימה לילוואנה. הצמיד על ידה גדל לרגע, כאילו רוצה להתפרץ בזעם, אך האלפית שולטת בזעמה, הגם שהבעת פניה נותרת רושפת.
"אבל זה טוב שאנחנו יודעים את זה. ולחשוב שלפני קרוב לשנה לא היה לאף אחד מאיתנו מושג מה מתרחש ממש מתחת לאפנו..." היא לוחשת לעצמה, נאנחת בקול רועד שעדיין מלא בכעס עצור, ומביטה לרגע החוצה.
"השמש כבר שקעה. אנחנו צריכים לחזור, השאר בטח כבר הגיעו, ודונאת'אר יבוא עוד מעט".
 
IN
אילידיה הורסת כל סמל מהמעגל, לא רוצה שזה יועתק או שיהיה ברור מה היא עשתה אם יגיעו למקום הזה אחריהם. למרות שמשהו בתוכה לא לגמרי רוצה לעשות זאת, שכן הטקס הזה הוא הוכחה. הוכחה שהמטרה שיש לה בנוגע לאחותה אפשרית- בדיוק כמו שאילידיה הצליחה לחקות את המעגל, היא מסוגלת גם לשבור את חומת הקרח.

"אל תספרו לדונאת'אר על הבחירה של אחותי. אני... אדאג להעביר את המידע הרלוונטי, אבל דונאת'אר- כמו אבא שלי- לא ראוי לאמון מלא" היא אומרת בקול כאוב אבל שיודע שזה הדבר הנכון ביותר. אפילו אם רק לשמור את המראה של אודסיה בעיני השבט, לא מגיע לאמא שלה להיות מושפעת גם היא מהבחירה הכואבת של אודסיה.
 
השמש שוקעת, והחבורה מתכנסת כמוסכם בכניסה לאחוזת דה-לה נפטיס, כששירו-סנשאי עצמו מחזיק ביצור מעולף, קטן ואפור. לוקח להם רגע לזהות אותו, אך קאס הוא הראשון שמבחין בכך שמדובר בלושג - ננס המעמקים שליווה אותם בחזית הדרומית, ונמלט יחד עם איזי ושאר יצורי המעמקים לאחר שריבון הברק בגד מהם. הם נכנסים באחת, מוכנים לחלוק את אשר גילו ולהתכונן לקראת הפגישה עם דונאת'אר, כשהקולות מהטרקלין כבר נשמעים.

"לאחר מכן, בשנת מאתיים עשרים ושלוש לעידן הכיבוש, נולדה היידרליה דה-לה נפטיס, אשר ניהלה עסק רווחי של הפצת עלי תה. היידרליה ניהלה קשרי מסחר רבים עם גורמים באימפריית הדרקון, כמו גם עם בית ד'אמיל ברפובליקה. עסקת הסחר הכי גדולה שלה הובילה לרווח נקי של מעל שישים אלף מטבעות זהב לאימפריה, במהלך שהוביל להעלאת המכס כדי להגדיל את הרווחים העתידיים אף יותר. מהלך זה נתמך על ידי מועצת המושלים, בה היה בזמן זה טוביאס דה-לה נפטיס, אשר כזכור התמנה למושל הס לאחר מחאת הנרקיסים של-"
"לא, לא, די, אני לא מסוגלת לשמוע את זה יותר!" ונדריה קוטעת את מאוריציו, דופקת על השולחן בכוח. האנשים מסביב - קראנג, אנאבל, לוקרשיוס ואדמונד - מביטים בה, המלכה לשעבר מחניקה פיהוק קל ולוגמת מכוס יין כמעט ריקה שלצידה.
"זאת אכן קריאה רבה, אבל אם אנחנו רוצים להספיק ולנסות לגלות רמז כלשהו עד שדונאת'אר יגיע..."
"אני לא אשרוד עד שהוא יבוא בקצב הזה, בין אם כי אתפטר או כי אשליך את עצמי מצוק. והצוקים כאן רחוקים, אל תגרמו לי ללכת את המרחק הזה לחינם" ונדריה נאנחת ומטילה את ראשה אחורה, מביטה מעלה.

"סקרנו את הספרים והמגילות האלו במשך שעות. המשפחה שלנו סקרה אותם במשך שנים. אנחנו בחיים לא נצליח לגלות ככה משהו".
"אבל עכשיו, כשאתם יודעים שאתם מחפשים את המעיין, הדברים השתנו. המבט שלנו הפך לבוחן יותר" מייעץ קראנג, שומר על הרוגע האופייני לו.
"אתה חושב שאנחנו הדה-לה נפטיסים הראשונים שרוצים למצוא את המעיין? זה חלום נושן, עם או בלי השליחות שלנו. אני בטוחה שעשרות מאיתנו כבר ניסו לעשות זאת לאורך ההיסטוריה".
"אז מה את מציעה?" שואל לוקרשיוס. "אם מציפים בעיה, מביאים פתרון".
"אני מבינה למה אתה אוהב את המספרים שלך" ונדריה מחייכת אליו ונאנחת קלות, מושכת בכתפיה.
"לא יודעת. חופשה, אולי? שמעתי שמתגלים יותר איים סביב ת'נדיאן לאחרונה, עכשיו כשאנשים באמת טורחים לחפש. אני בטוחה שאחד מהם קיצי ושמשי מספיק".

החבורה נכנסת, מושכת את תשומת הלב של כלל הנוכחים בחדר. שירו מניח את לושג התשוש על אחת הכורסאות, בשעה שאדמונד מוזג לו מים מהקנקן שמונח במרכז השולחן, למקרה שיתעורר בקרוב.
"אתם פשוט מלאים בהפתעות. נותנים לכם לשוטט שעתיים בחוץ, ואתם חוזרים עם ננס מעמקים שמצאתם. הראשון שראיתי מעולם" ונדריה מתקרבת בעניין, סוקרת את לושג מקרוב.
"מדהים לדעת כמה מעט אנחנו יודעים על העולם, לא?" המושלת מצקצקת לעצמה בלשונה, מסדרת מעט את אחת הכריות ומשעינה אותה מאחורי ראשו של לושג.
"מצאתם משהו?" היא שואלת מיד לאחר מכן.

"אנחנו בטוחים לעת עתה מהקברן ומשלוחיו. אין כוחות סביב היישוב" מדווח טאק.
"כפי שניתן לראות, היצור הקטן הזה הגיע אלינו. הוא רוצה שנעזור לו להתמודד עם המצב הקשה שגורמות לו 'הבת הסובלת' ו'אם האפלה'. איזי ושות'-גוראג, אני מניחה, על פי הסיפורים שלכם" מתקצרת נישידי.
"ובאשר אלינו" לילוואנה מביטה לרגע באילידיה, ולאחר מכן מעבירה את מבטה להקטור. "הטקס של אילידיה עבד, והקטור הצליח לחוות את הרגע בו דנקן פגש בסא-אאגה ביער ריברווד. התברר שרסיס הזיכרון שהוא נתן לו היה הסרט הוורוד של בת'אני. בהתחשב באיך שהוא התנהג אחרי שהוא קיבל אותו, אני מאמינה שהסרט הזה מכושף. הוא מריץ את המוות של בת'אני שוב ושוב בפני דנקן כדי לדחוף אותו לקצה".
"זה... לא אנושי" אנאבל מביטה באלפית בהלם, פיה רועד לרגע. "כאם... אני לא יכולה לדמיין..." היא שולחת את ידה אל אדמונד, שאוחז בה בדממה.
"זה באמת נשמע נורא" מרצינה מעט ונדריה, "ואני לא מכירה את הריבון - אבל אתם בטוחים שהסרט לא פשוט שולט בו? למה לבצע מניפולציה על אדם אם אפשר לשלוט בו?"
"לא, הסיירת צודקת. זה מתאים בהרבה לאופן הפעולה של השוגון" נישידי משלבת את ידיה. "הוא נהנה לשבור אחרים. זה חלק ממי שהוא, ממה שהוא. ככה הוא פועל. הוא אפילו לא משתמש באשליות. הוא רוצה שאנשים ישמידו את עצמם רק על פי מוצא פיו".
"באמת, הוא לא משתמש באשליות?" קראנג מרים גבה. "הוא דווקא נראה בדיוק הטיפוס. את בטוחה?"
"זה ודאי" היא מהנהנת. "זה הישג עבורו, הוא מסרב לסטות מכך. זה חלק מהגאווה האישית שלו".
"מידע יעיל" משיב חצי האורק, מהנהן לאות תודה.

"כל זה טוב ויפה. זה חשוב, באמת" מציינת ונדריה, "אבל זה לא מקרב אותנו למצוא את המעיין. אני צודקת?"
"ייתכן שדווקא כן. אם סר הקטור צדק בדבריו והטרוגלודיטים באמת מעוניינים להשחית את המעיין, ייתכן ו..." טאק מביט לרגע בננס המעמקים.
"לושג" מציין קראנג בשקט.
"לושג..." טאק לא משיב לאביו, גבותיו מזדעפות, "יודע איך להגיע לשם. או לפחות יודע איך להגיע לאיזי הזאת".
"ייתכן" מציינת לילוואנה. "אבל לא הייתי מוותרת על כל סיוע שדונאת'אר יודע להעניק".
לושג משמיע אנקה חלושה, מניד את ראשו בעדינות. החדר משתתק כשננס המעמקים מרים את ראשו המורכן, סוקר בתדהמה רגעית את כל האנשים סביבו.

"הוא לא ציפה לכל כך הרבה" הננס מדבר במבטא כבד, אך מובן לגמרי.
"טוב לראות שאתה בסדר, לושג. התפללתי עבורך" קראנג שולח לו חיוך עדין, וטאק מגלגל את עיניו בדממה.
"הוא שמח שהאדמה לא בלעה גם אתכם" משיב ננס המעמקים. "והוא זקוק לעזרה כדי לגרש את האפלה שהגיעה הנה, לארץ היפה מכל".
 
הקטור מצטרף לדבריה של לילוואנה וגם אומר ״סא-אאגה לקח בתמורה לסרט זכות להשתמש בספרייה של משפחת הסאר. אני מאמין לפי הדברים שהוא אמר שמשפחת דה לה נפטיס ומשפחת הסאר זה אותה משפחה, שהתפצלה במהלך החיפוש אחר הקווסט. זה רמז שניתן לחקור יותר טוב בתוך הספרים״ אומר הקטור למאוריציו, יודע שהוא ינצל את הידע ביעילות.

הקטור כורע ברך אל הננס, מחייך שהוא רואה שהוא מקבל חזרה את הכרתו. הוא נזכר במשפחת הננסים שהוא סייע לה, מקווה שהם בסדר.
״איך אנו יכולים לעזור, לושג?״
 
"מה. אתה. מזי-"
"אהם" לוקרשיוס מכחכח בגרונו, מחווה בראשו לעבר אדמונד.
"סליחה, סליחה. נסחפתי עם הרגע" ונדריה מרימה יד. "אבל עצם המחשבה שאפשר לירות ברקים מהידיים שלנו... בחיי, נולדתי לענף הלא נכון" היא ממלמלת, ולאחר מכן שותקת ונותנת ללושג לדבר.
"היא כאן... איזי, במצוות האם. היא כאן לפגוע בכוח העתיק של הארץ היפה" לושג שותה לרגע מהמים שהביא לו אדמונד, ידיו רועדות. "וזה יחליש מספיק את הארץ כדי שהאם תוכל להשמיד אותה".
"איזי רוצה להשחית את המעיין של סואולה, נכון?" שואלת לילוואנה, ולושג מהנהן.
"המעיין הגדול... הטהור... מים הם בסיס החיים, המים מייצגים את הקשר בין ארוות' לניס פרדי. מן המים נולדה נושאת הקשר, זאת שמהווה את הגשר".
"אתה אומר שפמיניה נולדה מהמעיין של סואולה?" שואל קראנג, נדהם לרגע. "אולי מכך מגיעה השליטה החזקה שלה בנהרות ובמים... קאס, אתה זוכר מה היא חוללה בריברווד, כשהקברן כמעט הרג אותנו. אפילו רבי-מגים לא היו יכולים לעשות דבר שכזה. וגם לא פיות חזקות במיוחד".
"זה גם מסביר את הדחף שלה להציל אנשים, ואת כוחות הריפוי שלה" לילוואנה חושבת לרגע. "היא מצאה את וירניק ביער הלבן. היא מחפשת אחרי אנשים, רוצה לעזור להם. הבעיה שהיא לא מאוזנת. מבחינתה אהבה, קבלה, חום... זה הכל או כלום".
"כל זה טוב ויפה, אבל איך הן מתכננות להגיע למעיין?" שואלת ונדריה. "זאת השאלה המשמעותית כאן".
"ישנו קשר... קשר שנולד לפני עשרות שנים, קשר חדש, בין הארץ ובין האם. מכשפה עוצמתית יצרה אותו, החזקה ביותר שהייתה בניס-פרדי במשך עשרות שנים. האם מתכננת להיעזר בעוצמה שנכלאה שם ולהוציא אותה במכה כדי לאפשר לאיזי להגיע למעיין".
"ואיפה הקשר הזה?" שואלת אנאבל.
"הוא לא יודע" לושג מניד בראשו בצער. "הוא ברח לפני שהיה יכול לגלות יותר. הייתה הזדמנות, והוא לא רצה להחמיץ אותה..." הננס בבירור מרגיש אשם, אך אדמונד מניח עליו יד.
"עשית את הדבר הנכון, לושג. אם לא היית מגיע הנה, לא היינו יודעים מלכתחילה על התוכנית. עזרת מאוד, באמת".
"תודה לך, נסיך חביב. היא צדקה בדבריה, על טוב ליבך" ננס המעמקים מהנהן אליו.
"איזי?" אדמונד מרים גבה.
"לא, הילדה בעלת הסרט הוורוד. כשכוחותיו כמעט אזלו, כשהוא היה רעב וצמא, היא עודדה אותו להמשיך. היא נתנה לו כוחות... והיא אמרה לו שהוא ימצא בקרוב את חבריו ובני בריתו".
אדמונד מחייך לרגע בעצב, משלב את ידיו ומרכין את ראשו.
"אני מבין. היה לך הרבה מזל שפגשת אותה, לושג. היא יחידה במינה".
 
״אודסיה״ אומר הקטור, המכשפה החזקה ביותר, זו שכרתה ברית עם אם כל האפלה.
״אילידיה, את יודעת איפה היא חתמה על העסקה?״ הקטור היה מסביר, אבל קודם כל חשוב לדעת שהם יודעים לאן הם הולכים ושהם יכולים לעצור את איזי בזמן.
 
חזרה
Top