• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
IN
אילידיה פוקחת את עיניה, אבל הכל מטושטש, ממש מטושטש. היא צריכה לנגב אותן כדי לראות את העולם, לנגב את נהר הדמעות.
אפילו בלי הכישרון לקסם, או הכוח שהיא השיגה, זה היה הדבר שהיא הייתה מוכשרת בו יותר מכולם. להקפיא את הנהר.
בכל זאת, היא הייתה מלכת הקרח.

פרץ של עצב אצל אודסיה מתרגם להתנשאות, לעליונות, לתחושת מטרה. בכל פעם שכואב לאחותה הגדולה היא רואה זאת כמשהו לגבור עליו, וכהוכחה שהיא מעל אחרים. היא עומדת בלחץ שאף אחד לא עמד בו, היא נושאת הכאב שאף אחד אחר לא מסוגל לשאת.
היא לא נכשלת.

אבל אצל אילידיה, רגשות כאלו עוברים אחרת. גם אילידיה, בדיוק כמו אחותה, מכה בקיר שוב ושוב עד שהוא נשבר. אבל בדרך, הכאב שהיא סופגת, הופך לזעם.
וניתן לראות את זה בדיוק כאשר הפרצוף של אילידיה משתנה, מבכי ויגון, להבנה, לזעם. לילוואנה והקטור מקבלים את התמונה המלאה של מנגנון ההגנה הכי בסיסי של האלפית, האחד שהיא אימצה מילדות.

"אחותי עשתה עסקה עם שות'-גוראג, נתנה לה את הקסם שלה כדי להציל אותי מההקרבה תחת הטקס, ובתמורה קיבלה חלק מהכוח של שות'-גוראג. שות'-גוראג היא הציפור של הדת שלנו, האיום החיצוני לאילן. ואני... הכוח שאני משתמשת בו קשור ישירות לאודסיה, כל קסם שאני מטילה גורם לה כאב, ומבחינתה היא מגנה עליי. היא עשתה את העסקה הזו כדי שאני לא אמות בטקס, וגם לא ניס פרדי. היא ביקשה משות'-גוראג לסייע, במחשבה שהיא תוכל אחרי זה לפתור הכול" אילידיה מכה את האדמה, הורסת את המעגל ואת הסמלים המאגיים. אין לה אפילו הזדמנות להתלהב מההצלחה שלה בחיקוי הקסם של אחותה.

היא הולכת לכיוון הקטור, ואז היד שלה נשלחת לעבר חרב האגמים. סימן הברק שעל החרב בולט בעיניה של אילידיה- והיא שולחת כוח אליו ספציפית. הקטור מרגיש את חרב האגמים כמעט מחשמלת, כאשר אילידיה עצמה נותנת לזרם החשמלי לעבור שוב בתוכה. מנסה לשלוט בו. היא לא מצליחה כעת, אבל היא יודעת שהיא תילחם כדי לשלוט בחשמל הזה. בברק הזה.

"זה כאב" היא אומרת, כשברור שגם חצי-האלפית מרגישה כאב קל מהשימוש הזה בקסם "הם לא מקבלים את המונופול על כאב, על בחירות קשות, על להציל את כולם ולבחור מה נכון לכולם" היא אומרת, ודמעות ממשיכות לרדת, אבל הפנים שלה מעוותות בזעם. "הם לא מקבלים לעשות בשבילנו את הבחירות האלו. היא לא מקבלת את האחריות רק כי היא נולדה ראשונה, כי היא עילוי בקסם או כי היא חכמה והבינה הכול ראשונה, והוא לא מקבל את האחריות רק בגלל שהוא חווה כאב נורא. הכאב הוא של כולנו, והם לא מוכנים לראות את זה."

משום מה, כשהיא נוגעת בחרב, כל מה שהיא מסוגלת לחשוב עליו זה אותו אגם שהקטור תמיד דיבר עליו. הקווסט, משימת בית דה לה נפטיס (ומתגלה, גם בית הסאר).
"הם רואים רק את האבן הכבדה שהם השליכו לאגם, אבל לא רואים את מעגלי הכאב שהם יוצרים, עוד מעגל ועוד מעגל עם כל בחירה" היא אומרת, ונראה שזה מרגיז אותה עד אין קץ. לאחר מכן, היא עוזבת את החרב, נותרת ישובה על הרצפה בזעם וכעס, כאשר החשמל מפסיק לזרום דרך הלהב של חרב האגמים. הדמעות מפסיקות לרדת, כעת כשאילידיה הוציאה מספיק רגש בשביל להחזיק את מה שנותר כזעם אצור.
 
אילידיה והקטור -

לילוואנה מופתעת מדבריו של הקטור, אך לא מספיקה לדבר בטרם גם אילידיה חוזרת להכרה, מתפרצת בזעמה. האלפית שותקת זמן ארוך, ולאחר מכן מתקרבת אל אילידיה, מתיישבת לידה ומשכלת את רגליה.
"זאת לא תחרות, את יודעת. יש בעולם הזה מספיק סבל לכולם" היא מחייכת אליה חיוך דק ועצוב. "את צודקת שלאף אחד אין בעלות על ילדות קשה. את צודקת שחוויות רעות לא מצדיקות עשיית דברים דומים לאחרים. אבל זה מה שכאב עושה, הוא הופך אותנו למי שאנחנו לא" היא מניחה יד על כתפה, אם היא מאפשרת לה, ומושכת אותה קלות אליה.
"דברים כאלה פשוטים יותר כשיש עם מי לחלוק אותם, אילידיה. אני זוכרת את התקופה אחרי שבת'אני מתה, כשהייתי לבד במגדל הברק. אלו היו השנים הכי קשות בחיי" האלפית משפילה את מבטה, נושמת עמוקות ונושפת את האוויר מפיה. "אני ודנקן הילכנו זו לצד זה, כל אחד עטוף בכאב שלו. שני אנשים בודדים ביחד, וכל אחד מהם סובל לבד. את חווית דבר דומה באלפטם, כך אמרת לי בעצמך. הבדידות... לעיתים היא קשה יותר מהחוויה המכאיבה עצמה" היא עוצרת לרגע, מביטה בה.
"דנקן ואודסיה הם שני אנשים בודדים מאוד. את לא. את מצאת את המשפחה החדשה שלך בקרב היירוזאוג ואבירי המעמקים, ולאחר מכן מצאת אותה לצידנו" היא שולחת יד אל הקטור, מסמנת לו להתקרב בחיוך קל ולשים את ידו על כתפה של אילידיה.
"זה לא אומר שסבלת פחות. זה לא אומר שמה שאודסיה עשתה בסדר. זה לא אומר שאין לך תעצומות נפש אדירות משל עצמך. אבל זה כן אומר דבר אחד" היא מחבקת אותה.
"זה אומר שלא משנה מה את מרגישה, את לא צריכה לעבור את זה לבד. פשוט וקל" היא מאפשרת לעצמה כעת לחייך יותר, מנסה להוציא חיוך עצבני מאילידיה.

"אני יכולה לחשוב על אלף סיבות שונות למה אודסיה עשתה את מה שעשתה. אני יודעת שהייתי עושה הכל כדי להגן על בת'אני, אותה ראיתי כאחותי הקטנה. שום מחיר לא היה גבוה מדי, אני יכולה להבטיח לך זאת. אבל את לא צריכה לשמוע את זה ממני או מאף אחד אחר. את צריכה לשמוע את זה ממנה, אילידיה. את רצית לדעת את האמת על העבר שלך, ואת הצלחת למצוא את האמת הזאת בעצמך, כנגד כל הסיכויים. עכשיו, רק את יכולה להחליט מה לעשות איתה".
 
אילידיה והקטור-
הקטור מתיישב לצד משפחתו המשונה, מניח את ידו על כתפה של אילידיה.
"אתן צריכות לדבר. את יכולה לא להיות מרוצה מהבחירות שלה, אבל אני חושב שכל מה שאודסיה עשתה היא עשתה כי היא חושבת שזה יציל אותך. לוותר על אחד מהחלקים החשובים בחייה ולקחת על עצמה עול תמידי רק בשביל להציל אותך מלהיפגע.
אני לא מסכים עם ההחלטות של דנקן, אבל אני יכול להבין מה עומד מאחוריהן בדיוק כמו שאני יכול להבין מה עומד מאחורי אודסיה. לשניהם יש רק דבר אחד שמקרקע אותם להיותם הם. לאודסיה יש אותך, גם אם הקשר שלכן לא מעיד על כך ממבט ראשון. דנקן איבד את מה שהיה לו ואז נדחף אל מעבר לקצה אפילו יותר.

אבל עדיין, שניהם בעלי הניצוץ, הניצוץ לחזור לאהוב. לחזור להיות אנשים. איש לא רוצה שיכאב לו. אודסיה האמינה שלאבד אותך היה כואב לה יותר מלאבד את הקסם שלה ולעשות עסקה עם היצור הנורא מכל.
האם מה שאודסיה עשתה נכון? גם האלים לא יכולים להגיד. אך לכעוס ולהכאיב לה כי היא ניסתה להגן עלייך, בדרך שגויה ככל שתהיה, זה לא המעשה שיעביר את הכאב. אתן צריכות לדבר, באמת לדבר. מעבר למסכת הקרח והעוקץ ששתיכן בניתן לעצמכן במהלך השנים".
 
IN
"ואני לא יכולה להבין את אחותי?!" אילידיה מתפרצת בתחילה מהמילים של חבריה, ואז משתלטת על עצמה, נושמת. "אני מצטערת, לא לזה התכוונתי" היא מיד אומרת, מנסה להרגיע את עצמה ולנשום.

"אבל גם אם אני מבינה את ההחלטה של אודסיה- אין לה את הזכות לבחור בדרך הזו. היא לא מקבלת להיות המגוננת היחידה, היחידה שנושאת עול, ואסור לאף אחד אחר לחלוק איתה את העול הזה. גם היא וגם הריבון... ההגנה שלהם פטרונית, היא לא מוכנה לתת לאחרים מקום, היא דורשת להציב חוצץ בין המגוננים לבין אלו שזקוקים להגנה" אילידיה אומרת, "הם לא יכולים אף פעם לקבל את העזרה... אבל אין להם את הזכות לעשות כזו החלטה".

"הריבון לא היה כך בעברו... אבל הוא השתנה. ואודסיה... אודסיה הייתה כזו, היא אף פעם לא עמדה באותו קו כמו כולם, אז היא בחרה שהיא צריכה להיות לבד. בת'אני... אני לא הכרתי אותה, אבל אני יודעת שהיא מבינה את זה. אפילו ברגעים האלו, היא מגנה על אלו שנותנים לה להגן עליהם, צל מגונן שאני מרגישה מעליי, גם עם הכוח המוגבל שנותר לה. אנו פתוחים לקבל את העזרה שלה, לכן בכל צעד בדרך אנחנו מרגישים אותה. אבל אבא שלה... הוא לא מסוגל, החוצץ נותר בינו לבינה, ולכן הוא לא מאמין לנו או יכול להבחין בכך בעצמו".

אילידיה מרגישה כיצד היא לא יכולה להישאר כעוסה, לומר דבר כזה פשוט מעציב מידי והיא מיד מרגישה איך קשה לה להישאר זועמת בצורה הזו.

"אודסיה כואבת מההחלטות שלה, לא בגללי. וגם אם אדבר איתה, היא לא תבין. מלכת הקרח אף פעם לא הבינה, לא בצורה הזו. אני מכירה את אחותי הגדולה... הקסם של המפלצת הוא לא מה שהפך את התקשורת הזו לבנויה על כאב" אילידיה יודעת מה הם רוצים, אבל הם לא מכירים את המשפחה הישנה שלה. כפי שרק אודסיה ידעה מה היא צריכה לעשות כדי להגן על אילידיה, אילידיה יודעת מה היא צריכה לעשות כדי לפנות לאחותה.

או שבעצם, היא לא יודעת, עדיין לא, אבל היא תמצא איך. היא תמיד ידעה לדלג מעל ההגנות של אודסיה יותר טוב מכל אחד אחר.
 
אילידיה והקטור -

"את מכירה אותה יותר טוב מכולנו" לילוואנה מהנהנת אליה, מקבלת זאת. "אני לא אומרת שקשרים משפחתיים הם הכל. יש פעמים שהם לא יכולים להצדיק את המשך מערכת היחסים, יש פעמים שהמשקעים גדולים גם אם הם דם מדמך, או קרובים אלייך ככאלו. אני לא מאשימה את אודסיה על הריחוק שלה מאביך, ולא אאשים אותך אם את מרגישה כלפיו אותו הדבר. אבל איתה, אילידיה..." היא משתתקת לרגע, מביטה בעיניה.
"איבדתי אחות בעצמי, ואני יכולה לומר לך ששווה לעשות הכל - הכל - כדי למנוע מכך לקרות. המחיר עבורך, ועבורה... יהיה גדול מנשוא. החיים אחר כך ירגישו ריקים, כמו עץ שכל מה שנותר לו הוא קליפתו".
 
קאס -
הם יורדים מעט לפני שהקרוואן מגיע להתיישבות, למרות שטאק בבירור רוצה להגיע במהירות לטוסון החדשה. הוא מביט לעבר האופק, משלב את ידיו. קאס יודע מדוע חצי-האורק התעקש לעשות זאת, למרות רצונו המובהק. הגיוני בהרבה להתחיל את החיפוש מחוץ להתיישבות וללכת לעבר אליה, להפתיע כל אויב שאולי אורב להם. הם יצפו מהם להגיע מכיוון טוסון החדשה, לא ההפך.
אבל זה לא אומר שהוא מרוצה מזה, כפי שבבירור ניתן לראות על פניו.

הם מהלכים זה לצד זה, טאק מחזיק בחניתו בשתיקה, עיניו נשלחות ימינה ושמאלה. הוא מגניב מבט או שניים לעבר זל ולר - סקרן בינו לבין עצמו - אבל לוקח לו זמן לדבר.
"אז, למה אתה מהלך עם האיש שהרג את אמא שלך?" הוא שואל, ישיר כחנית ננעצת.
"אני מבין אם לא תרצה לענות. אתה לא חייב לי כלום. אבל אני לא רואה סיבה ללכת מסביב לזה או לעדן את השאלה".
השאלה תופסת את קאס לא מוכן, בראשו- הא ניסה להחליט כיצד להתחיל את השיחה. אבל הוא לא שונא את הישירות הזו. "הוא לא." הוא אומר בפשטות, "הקברן עשה את זה. הוא ואבאל'ה. קראנג? הוא היה שם. חלק מהאשמה נופלת עליו. אבל הוא לא הרוצח." דמותיהם של תיאודוריאן והקברן חולפות במחשבותיו והוא מרגיש את הכעס עולה בו, אבל זה לא הזמן לכעס. הוא נותן לו לחלוף, אבל לא לפני שהוא מדמיין את הגופות שלהם לרגליו.
"הרוצחים צריכים להיענש. קראנג יעזור לי בזה. זה הכל."
 
קאס -

״לא הייתי כל כך בטוח בזה במקומך. הוא נוטה לאכזב״ טאק מביט לרגע מזרחה לאופק, בטרם הוא משיב את מבטו אליו.
״זאת גם הסיבה המקורית שאני כיוונתי להגיע לניס פרדי. לחסל את שניהם על כל מה שהם עשו. בעיקר את תאודוריאן״ הוא משתתק לרגע.

״אני מצטער על אמא שלך. לא הכרתי אותה, אבל אני יודע מה זה לצפות באמך מתה מול העיניים שלך, גם אם אצלי זה היה באופן איטי״.
 
קאס -

״קדוש בעיני מי?״ הוא שואל. ״מי בכלל סוגד לחלאה הזאת? אתה חושב שהכוהנים שלו מעריצים אותו? יש שמועות חזקות בכנסייה שהוא מושחת. תאמין לי, רדפתי אחרי כל הראיות לגביו במשך שנתיים. הוא אומנם מסתיר אותן טוב, אבל אי אפשר להרוג את הדיבור. לא לגמרי״.
 
"ועדיין מעריצים אותו." קאס אומר, "תיאודוריאן רוצה דבר אחד. כוח. להרוג אותו? זה לא מספיק. הוא ימות בכל מקרה במוקדם או במאוחר. מה שצריך זה לוודא שאין לו שום כוח לפני זה. להשפיל אותו."
 
קאס -

״אני לא מתנגד להשפלה, אבל יש דם על הידיים של האיש הזה. הדם של האמהות שלנו, ושל רבים אחרים. שלא לדבר על מה שהוא עשה לנשים רבות מספור״ ידו של טאק מתאגרפת בעוצמה.
״זאת לא בחירה ששייכת רק לך, קאס. האיש הזה צריך למות. לעבור ייסורים לפני כן, אין שום בעיה. השפלה, רמיסה, מה שתרצה. אבל זה צריך להסתיים במוות״.
 
שני צעדים קדימה וסיבוב מובילים את קאס לעמוד מול חצי האורק. הוא מניח את ידו על זרועו ומרים את מבטו, מחייך- אבל הכאב ברור בעיניו. "מוסכם."
הוא נותר עומד שם רגע ארוך, מביט בעיניו של טאק. האם לספר לו על מחלתו של אביו? על כך שהוא גוסס? הוא מתלבט, אבל זה לא המקום שלו לספר לו. קראנג יצטרך לספר לו את החדשות האלה בעצמו. ובשביל זה, הוא יצטרך לגרום לטאק לדבר איתו. קאס לא עומד לעשות את העבודה שלו בשבילו.
 
קאס -

הוא שותק לרגע, סוקר את קאס עד שהוא מביט לבסוף בעיניו. הם לא מדברים, עומדים בדממה, עד שזעקה חדה חותכת את האוויר, מקפיצה את שניהם. הם רואים מרחוק עץ נופל, וכמעט מיד לאחר מכן, שומעים שצף זעקות כאב וצהלות סוסים.
״מלכודת?״ שואל טאק, אף שהוא מתקדם בכל זאת קדימה, מתחיל לרוץ לעבר האזור. כעבור דקה של ריצה מאומצת השניים מגיעים, רואים איש זקן לכוד תחת עץ אלון אדיר מימדים. רגלו מרוסקת לגמרי, והוא נאנק בכאב, מנסה לשווא לחלץ את עצמו בטרם הכוח המוחץ של העץ יסיים את העבודה. בקצה העץ תקוע גרזן, ובמרחק, זוג סוסים מבוהלים מנסים לרוץ לכל עבר, רתומים לעגלה שנעה ונחבטת עם כל תזוזה.
 
קאס רץ קדימה ותופס את גזע העץ ולר מצטרף אליו, יחדיו- הם מנסים להרים את גזע העץ מעט למעלה- רק מספיק בשביל שזל תוכל לגרור את הזקן למקום מבטחים. הוא לא חושב על כך שיש סיכוי שהוא מכיר את הזקן, הוא גדל כאן אחרי הכל- אבל זה אפילו לא עובר בראשו. הוא רואה אדם סובל, ורץ לעזור.
META
קאס: כוח- 16
לר: כוח- 24
 
קאס -

הם מנסים להרים את גזע העץ, אך לשווא - לאחר רגע אחד, האלון קורס מידיהם בחזרה. טאק מצטרף, מנסה למצוא נקודת אחיזה נוחה יותר, עד שלבסוף מזהה אחת.
״חכה. תרים עכשיו, ורק אז תוריד כדי להזיז אותו קצת״ הוא אומר לקאס, מתחיל לפרוק ממנו את שריונו עד שהוא מניח אותו על חזהו של האיש המבוגר. אין לו יכולת אמיתית להלביש אותו, אך כשקאס ולר דוחפים את גזע העץ במקום להרים אותו, חלק ממנו מתגלגל על השריון עצמו. האיש מוגן, והגזע כעת בעמדה טובה בהרבה להרמה. טאק מצטרף, ובאנקת מאמץ כבירה השלושה מצליחים להרים את הגזע זמן רב מספיק כדי שזל תגרור את הרחק משם. באנקת כאב שלושתם משחררים את העץ, והוא מוחץ באחת את השריון של טאק, המתכת נשברת לגמרי. חצי האורק נותר בחזה חשוף, לא שועה לשריון ההרוס.

״אלים… סטנמאר, עזור לי״ נאנק האיש האומלל, אוחז ברגלו בייסורים. קאס חושב שהוא מזהה אותו, אך השם לא קופץ מיד. הפנים מוכרות, זה בטוח.
״סטנמאר לא כאן״ משיב טאק ברוגע, משעין אותו על הרצפה. הוא מכניס את זוג אצבעותיו לפיו, שורק שריקה חדה שמרגיעה את הסוסים, ונוקש בחוזקה בלשונו, מזמין אותם הנה.

״לא הייתה לי סבלנות ללמוד מרפא כילד״ טאק מביט בעיניו של קאס. ״אתה מסוגל לסייע לו?״
 
קאס מרים את מבטו, מנקה את הראש שלו מהמחשבות על החזה החשוף שמולו, בדיוק בגובה הראש שלו. "אה, כן. בטח." הוא כמעט וכושל בלשונו וכורע ברך אל מול האדם הזקן, "תרגע. תרפה את האחיזה שלך. אתה רק תעשה עוד נזק." הוא אומר ומרים את ידו של הזקן מרגלו, "תשאיר את הרגל ישרה. לר, תביא לי כמה עלים מהשיח הזה ששם- האחד עם העלים הגדולים. זל, ענף. טאק..." הוא מרים את ראשו ונתקל באותו המראה שגורם לליבו להחסיר פעימה, "מים."

הוא שוטף את הפצע, יוצר סד מאולתר וחובש אותו עם העלים המתאימים. אמורות להיות להם סגולות מרפאות. לבסוף, הוא קורא לכוחה של הארץ העתיקה, כוח החיים עצמו, להאיץ את תהליך הריפוי.
 
קאס -

הארבעה עושים כדבריו, ובחלוף מספר דקות כואבות ומותחות, האיש המבוגר חבוש ובטוח. הוא יצלע למשך שאר חייו, אבל הוא יחיה ויהיה מסוגל ללכת.
״תודה לך״ הוא אוחז לרגע בידו של קאס, לוחץ אותה בחולשה כמעין הכרת תודה עייפה. ״לכם. בלעדיכם הייתי גמור… וגם אם הייתי מצליח לברוח, בחיים לא הייתי מסוגל ולהמשיך ללכת״.
״מנוחה קודם, סיוטים עתידיים אחר כך״ משיב טאק, לוחץ קלות את ידו של האיש, שמתעקש להודות לו. האיש מביט בו לרגע, ולאחר מכן בקאס, בוחן את המול.
״אני מזהה אותך… אתה הילד של קאנארה, לא?״ הוא מצמצם את מבטו, עיניו המבוגרות כבר חלושות. ״כן, כן, יש לכם אותם תווי פנים, אני חושב. זה אני, דירקווד. היינו שכנים…״ קולו נחלש ככל שהוא ממשיך ומדבר, וניכר שהוא עומד לאבד הכרה.

״תישאר איתנו״ טאק שומר על קור רוח, משפריץ עליו בעדינות קצת מהמים שאסף. ״ספר קצת סיפורים. איך קאס היה כילד?״
״פרא אדם״ עונה דירקווד בלא לחשוב, וכמעט מיד לאחר מכן צוחק בחולשה, הרעד מעביר בגופו כאבים, אך הוא עדיין מחייך. ״אבל ילד טוב…״
״הסתבך בצרות?״
״הרבה, הרבה״.
״טוב מאוד. ככה צריך״ טאק מרים בעדינות את דירקווד לעגלה הרתומה לסוסים, משתמש באחד האוכפים שעליהם כדי ליצור כרית מאולתרת.
״נורא, מה שקרה עם קאנארה… נורא ואיום…״ ממלמל דירקווד. הכאב והצמחים מערפלים את חושיו, ונראה שהוא אף הוזה מעט.
״עיירה כפוית טובה. אף אחד לא הסכים להשתתף בלוויה. אפשר לחשוב כמה עולה לקנות מעט תכשיטים גמדיים, לכבד את המסורות שלה״.
״השארתם את הגופה שלה בחוץ?״ טאק מזדעזע מעצם המחשבה, המגע העדין שלו נפסק באחת. האיש המבוגר נאנק בכאב לרגע, מניד בראשו.
״לא, לא… אתה שילמת על זה, זוכר? עבדת כאן חודש או שניים כדי לגייס את הכסף״.
״אני לא ע- אה, כמובן״ טאק נושף אוויר מאפו, צוחק ביובש.
״זה היית אתה, אתה”.
״הבנתי אותך״.
״והיית כל כך נחמד-״
״כן, כן, מלאך של ממש. קדוש מעונה. זה מה שאני אוהב לעשות, להביט מהצד כשרוצחים אישה טובה ואז להישאר חודשיים באותו מקום כדי לכפר על זה, רק כדי להתחמק מאשתי הגוססת. מלאך״ הוא מסיים לסדר את המקום עבור חוטב העצים, מושך אחורה וזועף בדממה.
 
"זה אני." קאס מחייך חיוך מהוסס, "ואם אתה חושב שהייתי פרא אדם אז, חכה עד שתשמע מה קרה לי אחרי זה." הוא מגחך, אבל הגיחוך נעלם עם המשך השיחה. הוא מחכה לראות שדירקווד נרגע מעט, שנשימותיו סדירות, לפני שהוא מתקדם לעבר טאק.
"אפשר להגיד הרבה דברים על אבא שלך." קאס אומר, מנגב את ידיו על מכנסיו. "אבל לכל הפחות, הוא מנסה. עדיף על שלי, לא?"
 
קאס -

"אני חושב שבמקום כלשהו הייתי מעדיף אבא שהיחסים איתו ברורים, גם אם זה באופן רע" הוא עונה בכנות שמפתיעה אפילו אותו, ולאחר מכן משתתק. הוא מגניב מבט לדירקווד, שמתחיל להירדם ולמלמל לעצמו.
"אתה יודע איך זה לגדול ללא אבא. זה לא פיקניק" הוא מוסיף לבסוף, משלב את ידיו בעודו מביט אל היער. "הוא טוען שלא הייתה לו ברירה, אבל הוא היה אנוכי, קאס. אמא רצתה למות. היא סבלה, והיא נותרה בעולם הזה רק בשבילי ובשבילו. במקום לקבל זאת כמו בן אדם הגון, הוא ביקש ממנה להיאחז בחיים. כשהיא כבר לא הייתה מסוגלת לעשות זאת בעצמה, אני זה שנאלץ לסעוד אותה. והוא? הוא רצח אנשים בזמן הזה בשביל הכוהן הכי מושחת בעולם" הוא רואה את אצבעותיו מתחפרות בזרועותיו, והוא מרגיש את לסתו של טאק ננעלת, הגם שהוא לא רואה את פניו.

"זה לא הוגן".
 
"לא זה לא. שום דבר פה לא הוגן." קולו של קאס רך, "קראנג הוא אדם אנוכי, אני מסכים. הוא חושב שהוא יודע מה טוב לכולם, ובדרך כלל זה כדי לגרום לעצמו להרגיש טוב. אבל לפחות הוא מנסה להשתנות, וחשוב מכך- הוא עומד לצידנו בקרב הזה. נגד תיאודוריאן... ונגד דברים גרועים ממנו."
 
חזרה
Top