• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
לילוואנה מהנהנת, מתכוונת לסייע לה בכך, ולאחר שנראה שכל אחד ואחת זכו לתפקיד - הקרוואן ממשיך במהירות לעבר טוסון החדשה. הם מגיעים במהירות, פורקים מהקרוואן כשכל אחד ניגש למשימותיו: שירו-סנשאי ונישידי למצוא מחילות אפשריות מהן עולים הטרוגלודיטים, קאס וטאק לסייר מסביב ולוודא ששדי הקברן לא מגיעים, אילידיה, הקטור ולילוואנה לבצע את הטקס של ראשת האחווה המאגית השאר לעיין בכמה שיותר ספרים משפחתיים של בית דה-לה נפטיס, במטרה למצוא רמז כלשהו למעיין של סואולה, עכשיו כשקצת יותר ידוע עליו ועל מה מחפשים. הם יודעים שיש להם זמן עד הלילה, שכן בסביבות חצות דונאת'אר יגיע - ועמו כיווני פעולה ברורים להמשך. עד אז, עדיף להשיג כמה שיותר מידע.

הקטור ואילידיה -
הסימנים המאגים האחרונים כבר משורטטים על הרצפה. ונדריה נתנה להן לעבוד במחסן שכוח כלשהו, אשר מלא בעיקר בעורות מעובדים ובשקי תבואה. הריח לא מדהים, אבל אפשר לעבוד עם זה. לילוואנה מסיימת להדליק את הנרות האחרונים, והחשיכה שכבר מתחילה ליפול בחוץ הופכת את המקום לאינטימי למדי. האלפית דאגה להציב רוח בז כשומרת בחוץ, זהירה כתמיד, אך לא ניכר שמישהו מתקרב אליהן. האנשים עייפים לאחר יום עבודה נוסף בפיתוח ההתיישבות, מעדיפים לבקר באימפיריום - השם הרפובליקאי לפונדק המקומי, מסורת ששרדה גם במרוצת השנים ועל אף ההתנתקות החלקית מהמסורת של טרדנייה.

"הכל מוכן" היא מסתובבת אל האביר ואל החצי-אלפית, שמץ דאגה בעיניה.
"אבל אני עדיין לא בטוחה מה דעתי על הרעיון הזה. אנחנו לא באמת יודעים מה הלחש של אודסיה עושה לאנשים. זה מראה את העבר, אולי, אבל... אני בספק שאין לו השפעות צד".

קאס -
הם יורדים מעט לפני שהקרוואן מגיע להתיישבות, למרות שטאק בבירור רוצה להגיע במהירות לטוסון החדשה. הוא מביט לעבר האופק, משלב את ידיו. קאס יודע מדוע חצי-האורק התעקש לעשות זאת, למרות רצונו המובהק. הגיוני בהרבה להתחיל את החיפוש מחוץ להתיישבות וללכת לעבר אליה, להפתיע כל אויב שאולי אורב להם. הם יצפו מהם להגיע מכיוון טוסון החדשה, לא ההפך.
אבל זה לא אומר שהוא מרוצה מזה, כפי שבבירור ניתן לראות על פניו.

הם מהלכים זה לצד זה, טאק מחזיק בחניתו בשתיקה, עיניו נשלחות ימינה ושמאלה. הוא מגניב מבט או שניים לעבר זל ולר - סקרן בינו לבין עצמו - אבל לוקח לו זמן לדבר.
"אז, למה אתה מהלך עם האיש שהרג את אמא שלך?" הוא שואל, ישיר כחנית ננעצת.
"אני מבין אם לא תרצה לענות. אתה לא חייב לי כלום. אבל אני לא רואה סיבה ללכת מסביב לזה או לעדן את השאלה".

שירו-סנשאי -
הם מסכימים שהמקום ההגיוני ביותר להתחיל הוא בנקודה בה נלחמו בעשרות הטרוגלודיטים, כיוון שכוח כה גדול שנע ללא שגילו אותו כנראה הגיע ממנהרה סמוכה, או לפחות כך יש להניח. השניים מהלכים בשתיקה למשך זמן מה, הדי הכפור שיוצאים מהפה של שניהם ניכרים אפילו לצד קרירות הסתיו, אשר מתקרב לאיטו לחורף.

"שירו-סנשאי...." נישידי פותחת, מביטה בו במבוכה קלה. הוא מזהה את המבט הזה - היא הביטה בו ככה עוד מהרגע שבו התעורר, ושוב ושוב בהזדמנויות שונות. בכל פעם רצתה לומר משהו, ובכל פעם עצרה בעצמה. ניכר שעכשיו היא סוף סוף נפתחת מעט.
"אתה... זוכר את זמנך באימפריה, נכון? זוכר את שירותך, אני מתכוונת" הוא מרגיש זהירות בקולה. הוא לא בטוח אם היא מכוונת למשהו או מגששת לגבי משהו. הוא ממש מרגיש אותה מהלכת על ביצים.
 
"כן, אני זוכר" אומר שירו, מעיף מבט בנישידי בעודם סורקים את השטח.
"האימונים באוטוסקרה, הקרבות על סנואופיק, השנים שביליתי במשמר של טירות שונות וגם את שנותיי כמפקד המשמר של האדון קאטו" הוא מרחיב, מאפשר לזכרונות מליל ההתנקשות לשטוף אותו, כבר לא בורח כמו בעבר.
"מה בנוגע לכך? היה לי שירות סטנדרטי למדי, למרות שנהייתי מפקד משמר של אישיות כה בכירה בגיל צעיר יחסית".
 
שירו-סנשאי -

היא שותקת רגע ארוך, מחשבת כיצד לומר את המשפט הבא.
"ולא תהית מעולם איך ומדוע היה כך הדבר? איך דם דרקון לבן חסר שם הפך למפקד המשמר של המועמד לרשת את הנציב טאדאיוקי? מועמד שהיה ידוע בתפיסה ה... רדילקית שלו לגבי הצורך בשינויים באימפריה?"
 
"כי צייתתי לפקודות" משיב שירו, שותק לרגע.
"כי אהבתי את האימפריה ואת הקיסר. כי הייתי מוכן למות למענם. או לפחות, זה מה שסא-אאגה חשב כשהוא הציע לי לרצוח במו ידי את קאטו" הוא מוסיף כלאחר יד, חש כי לשם נישידי חתרה.
"לפני חודש הייתי מניח שהוא הופתע מכך, אבל עכשיו- עכשיו נראה ששום דבר לא חומק ממנו. הוא היה צריך מישהו שיתרכזו בבריחה שלו בזמן מילוי תפקידו מאשר בניסיון ההתנקשות עצמו".
 
שירו-סנשאי -

נישידי מביטה בו רגע ארוך, עוצרת במקומה.
"שירו-סנשאי, אתה זוכר מה אמרתי לך ולסר הקטור כשהילכנו כאן בפעם האחרונה? מדוע בחרתי לעזוב את האימפריה?" היא נושמת עמוקות, אדי כפור קלים יוצאים מפיה. "זה כי כולם מתייחסים אליך כמו כלי, כמו חלק במשחק. סא-אאגה הוא בסך הכל ההתגלמות הטהורה של התופעה הזאת, הגרוע מכולם - אבל זה לא הופך אותו ליחיד שם, אלא להכי טוב בזה" היא מרימה מעט את שריונה, חושפת תליון בעל חוט לבן אשר היה נסתר בשל צבעו, משתלב בקשקשיה. נישידי מרימה אותו ממנה, תופסת אותו בידה ומעניקה אותו לשירו-סנשאי. הוא נראה כתכשיט חסר עיטור בתחילה, עיגול לבן ועליו מוטבע סמלו של הלועט בצד אחד, אך על הצד השני רשום דבר מה בדרקונית.
גאוות משפחתנו.

"אתה זוכר מה אמרת לי, לפני שנתיים, כשנתת לי את התליון שקיבלת מהוריך?"
 
שירו-סנשאי מביט בתליון למשך כמה רגעים, לא אומר דבר כשהוא נוגע במילים המוטבעות בתליון.
הוא לא זיהה אותה בלי קסדת הסמוראי - הקסדות המותאמות אישית נועדו להסתיר את זהות חובשן, מהוות דיוקן קפוא של פני הקיסר. לא היו הרבה לבנות כאלו.

זה היה יומיים אחרי הרצח. בריחתו של שירו-סנשאי כבר הייתה ידועה לכל, או לפחות כך הוא העריך. הוא ניסה לעבור את הגבול לנסיכות המפוצלת, שם חשב לחיות כשכיר חרב. ממש לפני שעבר את הרכס הארוך, מתחמק ממוצבי האימפריה ששמרו על המעברים, הוא הרגיש שעוקבים אחריו.
הוא מעולם לא היה המצטיין של כיתת הגששות באוטוסקרה, אבל שירו הרגיש שמי שעקב אחריו לא ניסה במיוחד להסתיר את הנוכחות שלו - ולמה שיצטרך? הוא רק אחד.
דם הדרקון נצמד בגבו לקיר ושלף את חרבו, מוכן להתמודד מול רודפיו, כשלוחם אחד צץ מבעד לסלעים. לא, לוחמת, הוא תיקן את עצמו לאחר שניה, ועוד סמוראית.

"אני מבין שהקיסר מצא את האשם במותו של קאטו" הוא אמר אז בציניות, לא מוריד את חרבו.
הסמוראית לא אמרה דבר, רק התקרבה לאיטה. לאחר כמה צעדים, היא נעצרה.
"אין לי למה לחזור. לפחות לא עכשיו" הוא הוסיף, מקלל את עצמו על שהחליט להיות דברן פתאום.
"לא באתי להחזיר אותך, שירו-סנשאי. באתי לשאול אותך למה" היא אמרה. משפט אחד, שגרם לשירו להוריד את חרבו לפתע.
"למה? למה מה? למה ברחתי אז? למה אני בורח עכשיו? זה לא משנה" הוא מגחך, מביט בחרב שהוא מחזיק.
"קיבלתי אותה ממנו. זה מצחיק, איך אני מעז להחזיק את הקטאנה הזו אחרי שבגדתי באמונו" שירו ממשיך לדבר, כמעט שוכח שהסמוראית עומדת מולו בשתיקה.
דם הדרקון מחזיר את החרב לנדנה, צועד לעבר הסמוראית בנחישות ועוקף אותה, מופתע מכך שהיא לא עוצרת אותו אך לא מראה זאת.
"ויותר מהכל, המשפחה שלי. הייתי התקווה והגאווה שלהם!" הוא צועק לפתע, שולף את התליון שאביו הכין לו.
בהחלטה של רגע, שירו זורק לעבר הסמוראית את התליון. הוא פותח את הפה ואומר


"אכזבתי אותם. לפחות מישהו מהשושלת הלבנה יוכל להמשיך את מה שניסיתי לעשות" שירו אומר בהווה, חוזר לחושיו כשהזכרון מתעמעם.
"עכשיו אני זוכר. זה מרגיש כאילו זה היה לפני עשור".
 
שירו-סנשאי -

"אז הזכרונות שלך עדיין מסתתרים שם, מתחת לכשפים שלו..." הוא שומע אותה ממלמלת בשקט לעצמה, מנסה לנצל את השניות האחרונות שהוא עוד לא ממוקד בה.
"שירו..." היא קוראת לו לראשונה בשמו המקוצר, קולה הופך לרך.
"אני... אנחנו היינו שותפים. אתה היית ראש המשמר... היית מאושר בחלקך... אני, אני זאת שהבאתי אותך אלינו, אחרי שראיתי אותך בסנואופיק, אחרי ששירתנו ביחד" היא משתתקת לרגע, ידיה רועדות. "לא ידעתי אם אראה אותך אי פעם שוב. מעולם לא הצלחתי להבין איך... למה... אחרי כל מה שהיה..." נישידי מנידה קלות בראשה. "ועכשיו..." היא עוצרת, מביטה ישירות בעיניו.
"אתה לא מזהה את בתו של קאטו?"
 
שירו בוהה בה לכמה רגעים, פיו נפער מעט בעודו מנסה לעכל את דבריה.
"את-" הוא מתחיל לומר, נעצר כשרעד בלתי נשלט בברכיו מפיל אותו לקרקע.
"חשבתי שנהרגת. שכולכם נהרגתם. בגללי. בגלל שלא הייתי שם, בגלל שנטשתי אתכם" ממלמל שירו-סנשאי, מתעלם מידיה של נישידי שממהרות להציע לו עזרה.
"לא נותר לי אדם אחד שלא אכזבתי באותו זמן. היגון שטף אותי יחד עם כעס איום. את יודעת שרציתי להתאבד? זה הדבר שכמעט עשיתי אחרי שמסרתי לך את התליון. הייתי מוכן לעשות הכל, אבל הפנים של משפחתך, אביך, שלך, צפו מולי" מלמוליו ממשיכים וקולו מתחזק.
שירו מחייך לפתע אל נישידי, מרים את מבטו אליה.
"דווקא את זו שנזפת בי שם, את יודעת? ממש צעקת עליי להתבייש בעצמי על כך שאני מעז בכלל לחשוב על מעשה כזה. לא אבא שלך, המפקד שלי, אלא את. את" הוא אומר, תופס לפתע את ידיה.
"איך?".
 
שירו-סנשאי -

OUT

IN
"אני לא יודעת" דמת הדרקון משלבת את ידיה, חוזרת מעט לגישתה הרשמית. הוא חושב שהוא מזהה היסוס קל בקולה בעודה סוקרת אותו, אך היא משתדלת שלא לשדר אותו החוצה. יש סיבה אחת לפחות שעוברת במוחה.
"אבל אני רואה שהכבלים שעצרו אותך מלזכור מתרופפים אט-אט. שירו-סנשאי... להבין מדוע עשית מה שעשית לאבי, זאת הסיבה שהובילה אותי לעזוב את האימפריה. אתה... אתה לא זוכר, אתה באמת לא זוכר, נכון?" היא מתקשה בעצמה להאמין, למרות שהוא לא יודע על מה היא מדברת. הוא רק מרגיש תחושה רעה בקרבו, את אותה ההרגשה שהחזיק פעמים רבות בעבר, כשהילך בארמון בקריאת-כתר. כאילו משהו נעלם מעיניו, כאילו משהו חומק ממנו, משהו אפל ורע.

"אנחנו לא היינו סתם שומרים בסנואופיק, שירו-סנשאי. אנחנו פעלנו נגד המחתרת שם יום וליל. ראינו את האיומים ליציבות האימפריה ממקור ראשון".
זכרונות מטושטשים מבליחים לפתע. שירו-סנשאי ונישידי, מתגנבים בשמי הלילה, עוצרים את זאבי השלג, נלחמים בהם על כל שעל ושעל.
"עבדנו באופן צמוד במשך שנתיים, היינו טובים. טובים מאוד. שמו לב אלינו גם במקומות הגבוהים ביותר. קיבלנו הצעות לשרת במקומות נוספים, אם נרצה בכך. אני רציתי יותר, אתה היית מסופק בחלקך".
צעקות אחד על השנייה, שיחות עמוקות אל תוך הלילה. חלומות ותקוות לשרת את האימפריה בדרך מכובדת, ללכת בדרכו של הלועט.
"בסוף החלטנו שאולי כדאי לנצל את הכישרון שלנו לעזור לאימפריה בדרכים אחרות, משהו שיספק את שנינו. עמדנו להתפטר ביחד, לנסות ולפתוח חיים חדשים. שותפים עסקיים, אולי, או כל דבר אחר. להפוך לשם דבר באימפריה. לא רצית, אבל הסכמת ללוות אותי, כי היית חבר נאמן. ואז..."
דלת המשרד נפתחת, אך במקום ראש משמר סנואופיק, נמצא שם דם דרקון אחר. זאת לא תהיה שיחת התפטרות. זאת תהיה שיחת גיוס.
"הוא הבטיח לנו משמעות. הוא הבטיח לנו סיפוק, עשייה. הוא ניהל עם כל אחד מאיתנו שיחות בנפרד, לאחר מכן. אני רציתי להיות שם כבר מהרגע הראשון, לך היית תחושה רעה. הסכמנו שאני אתקבל ושאתה תבוא לשרת לצידי, כראש המשמר של אבי. חשבנו שמדובר בפשרה ראויה. זה היה רעיון שלי".
סנואופיק נעלמה מאחורה. פקודות חדשות, מעל הראש של הנציב הלבן. גורם בכיר בהרבה הורה להם לחזור לאיקוקו-סנקין. הוא נועד לשרת אצל האדון קאטו כעת.
"אני מצאתי משמעות, וכך גם אתה. כל אחד היה שמח בחלקו. אבי... הוא אהב אותך כמו בן, בדרכו העדינה והממלכתית. אני יודעת זאת. אלו היו שנתיים נפלאות. ואז, יום אחד, כשהוא נרצח... פשוט נעלמת" היא משתתקת לרגע.
"או כך חשבתי, במשך זמן רב. אבל הפגישה שלנו ברכס הארוך רק סימנה לי את מה שידעתי. יש יותר לסיפור הזה. אתה... אתה לא היית נוטש אותו סתם, שירו-סנשאי. זה פשוט לא אתה" נישידי מביטה בו לרגע ארוך.

"אני לא יודעת אם הוא איים על המשפחה שלך כדי לגרום לך להצטרף, או שפשוט השתכנעת בסוף מתוך רצון כנה להגן על האימפריה. איני יודעת מה נאמר שם, בשיחה הראשונה שלכם לבד, אי שם באוסטוקרה" היא מורידה את עיניה. התחושה הרעה מתפרשת בבטנו, אצבעותיו מעקצצות, פיו יבש.
אתה פוטנציאל גולמי, זיהו אותך ככזה כבר בהכשרה.
"לא הגעת בטעות לסנואופיק".
פגוש אותה.
"לא שובצת במקרה להיות השותף שלי".
התקרב אליה.
"לא המשכת איתי, כנגד רצונך, לשרת את אבי".
וממנה תגיע ליורש הרדילקי לעמדת הנציב הלבן.
"לא סתם הסתדרת איתו".
זכה באמונו.
"לא סתם נותרת שם זמן רב".
המתן לשעת כושר.
"ובאותו הלילה, שירו..."
ואז, כשתגיע השעה...
"לא פשוט נטשת אותו".
פעל.

"איני יודעת מה עשית לאבי. איני יודעת אם אתה הוא זה שהרג אותו, או אולי בחרת להימלט כדי שלא תאלץ להילחם בו, כדי להציל אותו מעצמך. אני יודעת שאהבת אותו. אני יודעת שהערצת אותו. אני יודעת ששמחת להיות, בדרכך שלך, חלק ממשפחתנו. כל אלו היו רגשות אמיתיים, אני בטוחה בכך" עיניה עדיין פונות כלפי האדמה.
"לכן ערקתי מהאימפריה. לכן איבדתי בה אמון. כי גיליתי שמעולם לא היית שומר אקראי, שירו-סנשאי. לא הגורל הוא זה שהפגיש בינינו. האדם שראינו כחלק מאיתנו, האדם שאהב את אבי. האדם ש... שגם אני למדתי לאהוב..." היא מישירה אליו את מבטה. רוח הסתיו הקרירה נושבת בעורפו, העלים מעופפים באוויר. התחושה הרעה משתלטת על בטנו. הוא יודע זאת. הוא ידע זאת במשך זמן רב, כשקמל תחת כל מבט של שגריר האימפריה. כשקיבל ממנו מתנה מבלי לפקפק, מתוך אינסטינקט בסיסי, ברור. כשהוא חזה כל תנועה שלו, באופן שגם אינטיליגנציה שיוצאת מגדר הרגיל לא מסוגלת באמת להסביר. כשהוא הכיר אותו עד נימי נשמתו. כשהוא השתמש בו ככלי, כבר מהרגע הראשון.

"היה יד ימינו של סא-אאגה".
 
הקטור ואילידיה-
הקטור מסייע במה שהוא יכול בהתכוננות לטקס. הוא לא רשם הכל כמו אילידיה, אבל הידע המאגי שלו יכול לעזור וטובים השניים מן האחד. "לצערי אני לא מאמין שיש לנו ברירה". הוא אומר ומתיישב לרגע. "גם לו ונשכח לרגע מן הקווסט שלי. עד שסא-אאגה ייעצר אנחנו לעולם לא נדע מנוח. ולא משנה מה נעשה, הדרך תהיה מלאת סיכונים" הוא מסתכל לאחר הדברים על אילידיה ולילוואנה. "אבל אני סומך שנצליח להסתדר עם מה שייבוא. עברנו מספיק ביחד בשביל שיהיה לי אמון שגם אם ייקרה משהו, נוכל לפתור זאת ביחד".
 
אילידיה והקטור -

״וירניק פעם אמר לי שחצי מהכיף בלהתלונן הוא שלא מוכיחים לך למה את טועה… ואז הזהיר אותי שזה בדיוק מה שתעשה״ הם רואים חיוך ציני דק על שפתיה של לילוואנה, בעוד פניה מופנות אל החלון, סוקרות לרגע את האנשים שבחוץ.
״רוגע מוחלט. לאף אחד אין מושג שהפלישה מתקרבת…״ היא לוחשת לעצמה, ולאחר מכן מסתובבת אליהם.
״השמש בדיוק שוקעת. דונאת׳אר בטח יוצא ברגעים אלו מהשבט ופונה הנה. עכשיו זה הזמן״.
 
IN
"אני לא זוכרת תופעות לוואי אז, אבל הסיכון קיים. אולי נחשוף את עצמנו לכוחות האלו, ניתן להם לראות אותנו חזרה. שות'-גוראג ראתה לתוכי, ואני ניסיתי לראות לתוכה" אילידיה נעה באי נוחות, צמרמורת עוברת בגבה מזיכרון החוויה שהיא מנסה כבר זמן מה להדחיק. "אבל אני מפחדת יותר מלא לעשות כלום. מפחדת יותר מגורל העולם הזה במקרה של כישלון" אומרת חצי האלפית, משכנעת את עצמה קלות שזה באמת האופציה שצריך לחשוש ממנה.
 
אין דבר המסוכן ללוחם מאשר תודעה מרוסקת.
גפיים שבורות מקשות על הלחימה, אך לוחם מיומן יודע להתגבר גם על מכשולים אלו.
כשבראשו של אדם לא נותרו אלא רסיסים, דבר לא יוכל להציל את עצמו מאויביו, ויותר מכל-
מעצמו.

(הפסקה השלישית במסת המלחמה של הקיסר טודויאמה מהשושלת השחורה לפני המערכה על רכס אקוסן)

שירו מעולם לא הפנים את הפסקה הזו. הוא הבין אותה, בוודאי - שיעורי ההיסטוריה והלוגיקה באוטוסקרה דרשו מכל לוחם לקרוא את מסות המלחמה של הקיסר טודויאמה, אך הוא מעולם לא הצליח להפנים אותה באמת.
עכשיו הוא חש את משמעותה בכל עצם מעצמותיו, בדמו, במוחו ההמום.
כל כך הרבה נגזל ממנו - כל כך הרבה, על ידי מכונה משומנת ובמרכזה איש אחד. שירו הישן היה זועם, נשבע בכבודו שהמחיר עוד ישולם.
אבל מה נותר לו?
בגידה, מופע של איש אחד הנשלט מאחורי הקלעים.
האם חייו באמת היו שלו?
לאימתו, הוא לא יודע את התשובה.

שירו-סנשאי מביט בנישידי, לא יודע מה לומר. לבסוף, אחרי שתיקה ארוכה, הוא פותח את פיו. מעולם הוא לא הרגיש יובש כזה - כאילו הידיעה שאבה את כל הלחלוחית מפיו. הוא רוצה לאחוז בידיה, אבל מפחד - תנועת יד קלה מסגירה את הרצון הזה, שמדוכא במהירות. איך יוכל לעשות זאת, והוא אפילו לא בטוח בכך שלא רצח את אביה?
"תודה לך, שהזכרת לי. עכשיו אני זוכר. עכשיי אני חייב לזכור, לדעת" אומר שירו, לא ממשיך את המשפט אך שומע אותו שוב ושוב בראשו:
עכשיו אני יודע עד כמה אני שבר כלי.
 
עריכה אחרונה:
אילידיה והקטור -

"בהצלחה, אם כך. אני כאן, וקראנג נתן לי מספר צמחים להכין תה מרגיע" לילוואנה נאנחת בחוסר רצון, אך לא מתווכחת. הם רואים שהיא מסכימה איתם, פשוט לא שמחה מכך.
כל אחד מהם נכנס למעגל המיוחד לו - אילידיה לשלה, והקטור לשלו. אילידיה מתיישבת ומשכלת את רגליה, חוזרת לתנוחה הטקסית הבסיסית שלמדה בשבט ריוסנה. הקטור, בדומה לפעם הקודמת, שולף את חרבו. היא שונה כעת - סמל הברק יוותר בה לעד - אך היא חרבו שלו. השניים מטילים קסם פשוט, כל אחד וכוחותיו שלו. אילידיה מתקשה יותר, יוצרת לבסוף כדור אור סגלגל, קסם ששימש אותה אינספור פעמים במעמקים לצד סר היירוזאוג. הקטור מאפשר לחרבו לעטוף את עצמה בקרח, המים נמסים באחת והופכים למערבולת איטית סביבו. שניהם עוצמים את עיניהם בעוד הרונות מתחילות לזרוח בצבע סגול, והזכרונות מתחילים להציף אותם, מושכים אותם הרחק... אך רגע קטן לפני שהכל נעלם, הם חושבים שהם רואים צל ורוד וקטן של ילדה קטנה, צופה בהם ממרחק רב. שומרת עליהם.

אילידיה -

OUT

IN
העייפות היא הדבר הראשון שמורגש. רגליים תשושות, ידיים רועדות מהלחשים הרבים שהטילה כדי להגיע הנה. חייבת להגיע ראשונה. חייבת.
היער מסביב נראה גדול וחשוך בהרבה משזכרה. היא לא יצאה למקומות הללו יותר מדי. ספיורה ניסתה לגרור אותה, את שתיהן, אבל היא הצליחה לרוב להתחמק מכך. היה חשוב לה בהרבה להצליח מאשר לכלות את זמנה בשעשועים בטלים שכאלו, כך היא אמרה להם בכל פעם. האמת כמובן הייתה מורכבת יותר - היא לא הייתה מסוגלת להיות שם, להעמיד פנים שהמשפחה מסתדרת ותקנית. היא לא סבלה זאת. אחותה לא מסוגלת להפנים, כמובן - לא, בעיניה מדובר בזמן איכות, טיולים משותפים, הזדמנות לאמץ ארנב מחמד אם יהיה לה מזל. היא הייתה צעירה, תמימה. כך עדיף שתישאר. יש יתרונות בלתי מבוטלים בבורות.
לפעמים היה קשה להאמין שרק ארבע שנים הפרידו ביניהן. זה הרגיש יותר, ברוב הפעמים. הרבה יותר.

טפיפות הרגליים כבר לא נשמעו מאחורה. היא פתחה פער מרשים. צפוי, כמובן, ועדיין - הוקל לה. הדבר הזה הולך להיות מסובך מספיק בלי אילידיה באמצע.
זה אולי היה הדבר הקשה ביותר מכל. להחליט להסתיר ממנה את האמת, לקבוע בעבורה שהיא לא תדע. אילידיה אהבה להקניט אותה בשם הטיפשי ההוא: מלכת הקרח. חסרת ערכים, רגש או רצון אמיתי חוץ מלשבת וללמוד. זה לא הפריע לה אף פעם, זאת הייתה הדרך הילדותית שלה להוציא החוצה את הקנאה והתסכול. זכותה. אבל זה לא אומר שזאת האמת. זה לא אומר שאין לה אמונות.
היא מאמינה שלכל ילד יש זכות לדעת את ההיסטוריה המשפחתית המלאה שלו, ובפרט על ההורים שלו. וכשאבא שלך מנסה להקריב אותך? איך בכלל קיימת שאלה?
היא היססה, שולחת מבט אחורה. התחושה לא הייתה מוכרת לה - היא לא מהססת אף פעם. הדרך קדימה תמיד ברורה. היא לא צריכה אף אחד שינחה אותה, שידריך אותה. היא יודעת הכי טוב לבד. ובכל זאת... לשלוח את אילידיה בחזרה אל זרועותיו של דונאקאס כאילו לא קרה דבר...
אבל אין לה ברירה. היא לא יכולה לקרוע ממנה את הוריה. מישהו צריך להיות המבוגר האחראי במשפחה הזאת. מישהו צריך לקבל את ההחלטות הקשות. מישהי.
היא רק תוהה אם אילידיה הייתה מסוגלת להבין, לו הייתה יודעת.
סביר להניח שלא.
חבל.

היא נכנסה לקרחת היער, 'ערש האלים', כפי שדונאקאס ליהג. שקרים ובדיות, כמובן. העשב הרגיש רך ברגליה, הרוח נשבה בעדינות דרך העלים והענפים. היה ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר במקום יפה, לולא היה כה מכוער. היא זכרה את ההשבעה שאביה אמר לה. היא גם זוכרת כמה התאמצה למצוא את התוספת הנכונה עבור המשפט. התוספת שתפתור זאת, לפחות לעת עתה.
"צמרת, עלה וענף, גזע שורשים ושלכת, קבלו את כוחי. גם ציפור מזיקה, קבלי את החלטת העץ, וקבלו כולכן אותי, בשם ניס פרדי, נשמתי תהה לאילן" היא קראה. האדמה החלה לבהוק סביבה, עץ האילן הגדול מאחוריה החל לזהור בירוק.
'נשמתי תהא לאילן'. טקס הקרבה, פשוט וקל. זה ממש שם בהשבעה. כמה הוא מזלזל בה עד שהוא חשב שלא תבין זאת?
"ואני קוראת לך, ציפור, למלא אילן זה במקומנו".
דממה. היא לקחה סיכון מחושב, אך סיכון בכל זאת. אם היא לא תקשיב לה - או אם היא טעתה, מה שסביר אף פחות - נשמתה תהא לאילן. ואז אחותה תגיע, חצי יממה אחריה, ותמצא את גופתה. היא כבר יכלה לשמוע את היללות בלוויה, את ספיורה מקשקשת אודות המעגל הקוסמי של החיים ודברי להג אחרים.

אודסיה.
ההד בראשה הפתיע אף אותה בעוצמתו. היא ציפתה לדבר מה חזק, אבל זה היה כמעט מעל ומעבר.
כמעט.
היא לא אחת שנכשלת.
נפלא. הבה ונוותר על ההקדמה המיותרת - תרועמת או הפתעה מרוצה, אין זה מענייני. העיקר עבורי הוא שאנו משוחחות.
אין תגובה. היא מקשיבה, בדיוק כפי שביקשה.
המתיישבים הגיעו וחיללו את קסם הארץ הזאת, והטדאייג של שבטי - שבט ריוסנה - גוסס בשל כך. האיש שהביא אותי ואת אחותי לעולם מקווה להשתמש בכוח החיים שלנו כדי להשיבו לבריאות איתנה. אני לא מעוניינת לאפשר לו זאת, אך בטוחני שאם נחזור בחיים וללא תוצאות, הוא ינסה להקריב את אחותי בהזדמנות אחרת, לאחר שאמשיך ללימודי הקסם שלי. אני מעוניינת לכרות עמך עסקה.
עוד דממה. היא ממשיכה להקשיב.
קבלי את אילן זה ומלאי אותו במקומנו. שמרי את הטדאייג בחיים, לפחות עד שאחותי תצא מחבל הארץ הזאת. בתמורה, תוכלי לקבל את כוחי. את כולו.
היא הרגישה את הישות סוקרת אותה, בוחנת את מוחה מבפנים. היא לא הייתה רגילה לחוש בחוסר נוחות - היה חשוב לה לשלוט בכל סיטואיציה שהיא נמצאת בה - והתחושה הייתה קשה. אך היא עמדה בכך. יש דברים חשובים יותר מחוסר נוחות רגעי, גדול ככל שיהיה. ואז היא שמעה את קולה בשנית, עוצמתי מספיק כדי לגרום לה לכווץ את עיניה ולאחוז בראשה.

אני המוות, משמידת העולמות.
מתנתי אינה ניתנת לחלשי הרצון.
את ראויה. המחיר יהיה כבד מנשוא.

חסכי ממני את הדרמטיות המיותרת שלך
.
כאב נוסף. היא כרעה על ברכיה כעת.
אילידיה בוודאי הייתה צוחקת כעת, על אחת הפעמים הבודדות בהן לשונה של אחותה הבוגרת הייתה מהירה אף יותר ממחשבתה.
אולי הפרש השנים לא כזה גדול, במחשבה שנייה.

הצעתי עסקה. האם את מקבלת אותה? את תזכי בכוח המאגי שלי. את תקצי לי מספיק כדי שאסתדר בהמשך, שאמשיך לגדול ולהתעצם. הדבר יחזק גם את כוחך שלך, ברבות השנים.
דממה. סימן חיובי, יש להניח.
אם כך, מלאי את אילן זה, והעניקי לי שבריר מכוחך כדי שאתחיל להבינו. יש לנו דרך ארוכה לעשות יחדיו.
היא פקחה את עיניה, עדיין מסוחררת. האדמה כבר לא בהקה. היא הייתה חשוכה בהרבה מהרגיל, אפלה ממש. היא שלחה אליה את אצבעותיה, והאפלה החלה לנסות ולאחוז גם בה, החושך מטפס במעלה אצבעותיה ואל זרועותיה.
ההתקפה הייתה פראית. היא הייתה מוכנה לבגידה, כמובן, והפעם העוצמות לא הפתיעו אותה. היצור הזה ניסה לשלוט בה, לשעבד את מוחה. הוא כמעט והצליח.
כמעט.
היא לא אחת שנכשלת.

היא קמה על רגליה הרועדות, לומדת להכיל את העוצמה החדשה שלה. הקסם משונה כעת. הוא לא עשוי נוסחאות ורשימות כפי שלמדה. הוא היה זר, שונה בתכלית.
היא לא אהבה זאת. היא התגעגעה לקסם הישן. היא התגעגעה ליכולת להרגיש אותו מסביבה, עוטף אותה ומספק לה שקט, פינה שקטה וחמה. הדבר היחיד שהיה ניתן להסתמך עליו, חוץ מעצמה. עכשיו? עכשיו הקסם הרגיש כמו אויב, ממש שאילידיה תיארה אותו כל הזמן. זה החליא אותה. היא איבדה אותו לעד.
היא רצתה לבכות.
חדל עם המחשבות הרגשיות המיותרות הללו. תתאפסי על עצמך. יש עבודה.

הילדה הביטה מעלה. הטקס לקח יותר זמן משהיא ציפתה לו. אילידיה תגיע בקרוב, והחלק האחרון טרם מוכן.
היא הביטה באילן הענק. הוא נראה אותו דבר, למעט סמל מערבולת שנחקק במרכזו.
אם אילידיה תנסה לקשור את עצמה אל העץ, היא תקשור את עצמה אל היצור הזה. אי אפשר לתת לה לעשות זאת.
בפרץ קמאי ואפל אחד - הראשון שהטילה אי פעם - היא ניפצה את קליפת העץ עליה היה חקוקה המערבולת. פרץ נוסף, והקליפה הושמדה.
היא הצמידה את ידה הימנית אל החלק החשוף בעץ, עוצמת את עיניה.

חומה גדולה, מלאה באור.
היא מקיפה את העץ.
היא מקיפה את האפלה שבו.
היא עשויה ממני. מכוחי שלי.

היא דמיינה זאת, והדמיון הפך למציאות. היא חשה בכך, היא ידעה שהצליחה. זה גבה ממנה כוחות, להותיר חלק מעצמה בתוך העץ הזה, אבל זה היה מה שצריך לעשות.
אך העבודה לא תמה. היא תצטרך למכור את ההצגה. יאמר לזכותה של אחותה שיש לה אינסטינקטים טובים ומוח חד - כשהיא באמת מעוניינת בכך. לא שהיא אי פעם תודה בזה בפניה.
אני מקווה שאני עדיין מסוגלת לכשף קסמי אשליה.
המחשבה ההססנית התגנבה אליה בטרם הצליחה לבלום אותה. לחייה הסמיקו מעט, בשילוב של כעס ומבוכה.
די. תשתלטי על עצמך. מספיק עם הבכי והנהי. מה שקרה קרה. זה לא רציונלי להמשיך ולעסוק בכך. את תגמרי כמו ספיורה, עבד לרגשות וליצרים שלך.
הנאום הקצר הרגיע אותה. היא נשמה עמוקות, והחלה לעבוד. אילידיה צפויה להגיע בלילה אל 'עמק התבונה', המקום בו האלה אסטריה נולדה. עוד אחד מהשקרים של דונאקאס בו היא שמה את מבטחה.
לפעמים היה קשה להאמין שרק ארבע שנים הפרידו ביניהן. זה הרגיש יותר, ברוב הפעמים. הרבה יותר.

אילידיה עלתה על האבן הגדולה לצפות על המקום שבו היא שמעה שזה צריך לקרות. על פי כל הסימנים, היא ניווטה נכון, ולמרות שהיא הייתה מורעבת ועייפה מהליכה מרובה, היא ידעה שזה הרגע הנכון, והיא הזיזה דרך השיח שהסתיר לה - חושפת את עמק התבונה, בו האלה אסטריה נולדה. המקום בהק, אבל הרבה יותר ממה שאור הירח היה אמור להאיר אותו. היא הסתכלה אל מרכז קרחת היער בה הסמל הקדוש של אסטריה היה צרוב על האדמה בקנה מידה אדיר. במרכז שלושת המעגלים, עמדה אחותה הגדולה, אודסיה. היא צפתה כיצד הכוח של הפנתיאון הטבעי, קווים ירוקים של כוח שנבעו מלב הארץ העתיקה, זרמו ונגעו באודסיה. המראה היה מרהיב, כל חיה, רוח וציפור עמדו מלכת לצפות בניס פרדי מקבלת את הנערה החצי אלפית בתור אחת מהילדות של הארץ. הכוח נכנס לתוכה. אבל אודסיה לא הייתה היחידה שצריכה לקבל מהכוח. אילידיה יצאה מן השיח, מזנקת מטה - עכשיו זהו התור שלה.

היא הרגישה באחותה מתקרבת, המעגל הפסיק לזהור, והיא ראתה את אילידיה המסתערת קדימה כחזיר בר פראי. במקום לגעור בה או לעצור אותה, היא חייכה, ונעה אחורה ממרכז המעגל, מזמינה את אחותה להיכנס. "אני אכנס" אמרה אילידיה בכעס, דחפה את עצמה פנימה ועמדה במרכז המעגל. ואז היא אמרה בשפה האלפית, בקול רם וברור, את המשפט שהיא למדה.
"צמרת, עלה וענף, גזע שורשים ושלכת, קבלו את כוחי. גם ציפור מזיקה, קבלי את החלטת העץ, וקבלו כולכן אותי, בשם ניס פרדי, נשמתי תהה לאילן".
אילידיה אמרה את הברכה, כמעט צעקה אותה, ועצמה את העיניים בחוזקה. עבר רגע ארוך עד שהיא הרשתה לעצמה לפתוח אותן.

הכאב פילח אותה, גרוע בהרבה מהשיחה עם היצור האפל ההוא. היא לא העזה לזוז, היא עמדה וסבלה שם בשקט, נושכת את שפתה התחתונה עד זוב דם כדי לא לשחרר ולו אנקה. אסור שהיא תדע. אם היא תדע, הכל ייהרס. היא הייתה חייבת לחשוב שנכשלה. כשהיא כבר לא עמדה בכך, כשהכאב הטריף אותה, היא רצה משם במהירות, רגליה נושאות אותה דקות ארוכות עד שקרסה לבסוף על האדמה. תחושה נוראית, כואבת, מפלחת, תלווה אותה כעת לשארית חייה. בכל פעם שאחותה תנסה להטיל את אחד מקסמיה, בכל פעם שאחותה תעצים את כוחה - היא זאת שתשלם את המחיר.
ושם, באמצע היער וכשאיש לא נמצא לצידה, הרשתה לעצמה מלכת הקרח להתייפח בשקט על כל מה שנלקח ממנה.

דבר לא קרה, לא אור קסום, לא אור ירח הבוהק חזרה מהמעגל. אילידיה החליטה לצעוק את המשפט פעם נוספת, היא ניסתה גם שלישית ורביעית, אבל לא היה טעם. ניס פרדי לא רצתה בבת השנייה חסרת הכישרונות, רק בבת הראשונה.
את הבכי שלה אודסיה הייתה יכולה לשמוע, אם היא רק הייתה טורחת להישאר שם לאחר הפעם הראשונה. אבל לאחר מכן, למלכת הקרח כבר היו עיסוקים אחרים.

הקטור -

OUT

IN
הוא תיעב את המקום הזה.
כמה פעמים חשב לשרוף את היער הארור הזה. הוא כמעט עשה זאת פעם, הפקודה כבר הייתה כתובה. הוא התחרט ברגע האחרון. היא לא הייתה רוצה זאת. היא תמיד אהבה את הטבע.
זה הגיוני. היא לא חוותה פה חצי מהדברים שהוא ראה. עבורו, ריברווד היה יער של מלחמה, גם לפני שהנורא מכל קרה. הקרב האחרון, שבלם את הנחשול כמעט לפני שלושים שנה, נערך כאן. גם תגרות כאלו ואחרות מול הוילאסים, מלחמות קטנות של לורדים זוטרים אשר חיפשו להרחיב את הטריטוריה שלהם או להתווכח לחינם עם שכניהם.
זה משונה, להיות גנרל ארוות' ולהיות חסר תשוקה למלחמה. הוא היה טוב בזה, אבל זה תמיד הרגיש חלול כל כך. אנשים ששרים על גבורה בשדה הקרב לא נותרים אחר כך לספור את המתים.

הציפורים צייצו סביבו, עלים וענפים הקיפו אותו מכל עבר. יער ריברווד המשיך כרגיל בחייו, אדיש לחלוטין לזוועות שהתחוללו בו.
והנהר. הוא עדיין שמע את הנהר. לא משנה כמה רחוק הילך ממנו, לא משנה מאיזה כיוון ניסה להגיע, הוא שמע את קצף המים, את הרעש הבלתי נגמר.
את הזעקה האחרונה שלה, מלאה בפחד טהור.
סנטימטר אחד.
אחד.

הוא עצר, מגיע לנקודת המפגש, לאותו מקום נורא. כמה הוא סרק את העצים הללו, את האדמה המקוללת הזאת. הוא הביא עמו צבא של אנשים, כמעט עורר מלחמה עם וילאס בשל הכוח האדיר שבילה כאן יום ולילה, חודשים ארוכים, בניסיון למצוא אותה. בניסיון למצוא את מה שנותר ממנה.
המחשבה פילחה אותו. הוא הניד בראשו בעוצמה, עוצם את עיניו ומנסה להפסיק ולחשוב על כך. זה הטריף אותו. הוא לא היה יכול לטבוע בזה.
קולם של צעדים, מערבה ממנו, החזירו אותו הנה. הוא אחז בגרטישו, מוכן לכל מקרה. חלק ממנו רצה שזה יהיה מארב. חלק ממנו רצה שזה ייגמר כבר, לכאן או לכאן. להשיג שקט, סוף כל סוף.
"אני שמח שבאת" הדמות יצאה מן העצים. הוא ציפה לראות טיפוס חמקמק לבוש בגלימה, מנסה להסתתר בחשיכת היער. מה שיצא היה ההפך הגמור - זה כמעט כאילו הוא התגאה להיות כאן, במקום הנידח הזה.
"אתה? מה אתה עושה כאן?" הוא הידק את אחיזתו בגרטישו, למרות שהיה בספק שזה יתדרדר לכדי קרב.
"אתה שגריר".
"אני דברים רבים" השיב סא-אאגה, לבוש בגלימותיו הנצחיות. שרשרת כדורי הבדולח עיטרה את צווארו, והוא הילך זקוף כתמיד.
בת'י פחדה ממנו. היא אמרה שיש לו ניצוץ מרושע בעיניים.
"שכח מזה" הוא החזיר את הגרטיש לנדנו על גבו, מסתובב. "אני לא צריך ממך כלום".
"לו זה היה נכון, לא היית טורח לבוא למקום השנוא עליך עלי אדמות" השיב סא-אאגה ברוגע. "אין לך מה להפסיד מלשמוע אותי, ולו רק כדי לספק את סקרנותך".
"תלפף את הלשון שלך סביב ישבן של מישהו אחר. אין לי סקרנות, שום דבר בחיים הללו כבר לא מעניין אותי" הוא השיב, מתחיל ללכת משם.
"גם לא לזכות בזיכרון אחרון מהבת שלך?"
הוא נעצר באחת, פיו נפער. סא-אאגה לא ראה זאת, אך הוא ידע שהוא מסוגל לחוש בכך. המבט הבוחן שלו בוודאי היה עליו, העיניים הצהובות שהוא נרתע מהן במשך שנים. הוא הסתובב, מביט היישר בעיניו.
"דבר".

"כל מה שבאתי להציע לך הוא מתנה" השיב סא-אאגה ברוגע, מתקרב מספר צעדים. "תשורה חברית".
"שקרן".
"ובכן, כיוון שאני משרת את האימפריה אני רוצה לכבוש את העולם, ואני מתחיל בך" השיב דם הדרקון בסרקסטיות קלה. עיניו הצהובות הביטו בו, לא נרתעות.
"לא אכפת לי מה אתה רוצה, שגריר. למה אתה מתכוון בזיכרון?"
"כיצד אני יכול להיות ברור יותר?" סא-אאגה מרים גבה. "אני מציע לך זיכרון אחרון ממנה, אחד שיוכל ללוות אותך קדימה בהמשך חייך. ככל שהם יארכו" הוא הוסיף כלאחר יד.
רעד עבר בגבו. זה כאילו השגריר יודע מה הוא שקל לעשות בחדרי חדרים. הוא לא התבייש בכך, כמובן. אבל הוא לא היה רוצה שזה ישמש את אויבי הממלכה.
"מה אתה רוצה בתמורה? דבר" הוא ירה בחוסר רצון. הוא משקר, הוא בוודאות משקר. וגם אם לא, הוא במילא זוכר כל רגע שלהם ביחד. הוא לא זקוק לו.
אבל...
"אתה צריך לדעת" סא-אאגה כאילו השלים את מחשבותיו, מרים קלות את סנטרו. "אם אתה מרגיש שאתה רוצה לתת לי משהו בתמורה כדי לא להיות חייב לי... אני זקוק לגישה לספרייה שלך".
"ל... ספרייה שלי?" הוא נתפס לא מוכן, תוהה באמת ובתמים. "מה אתה מחפש שם?"
"את השושלת שלך" השיב דם הדרקון בכנות מפתיעה. "אתה מקושר לאדם מעניין במיוחד. אני צריך לדעת יותר על כך".
"למה אתה מתכוון?"
"היה, בעבר, אדם ספציפי ששירת ישות ספציפית. שושלת אחת יצאה ממנו, אחת שהפכה לשתיים. אני מעוניין לחקור את הקשר בין בית הסאר ובין בית דה-לה נפטיס" הוא חלק את המידע ללא קושי, שוב תופס אותו לא מוכן.
"אני לא מבין... דה-לה נפטיס? זה לא הבית שרודף אחרי משימה שאפילו הם לא מבינים?"
"נכון" משיב סא-אאגה ברוגע. "אני רוצה ללמוד על המשימה הזאת, ולהבין אם לאימפריה יש חלק לשחק בה. זה מפריע לך?" השגריר התקרב עוד צעד, ממשיך להביט בו.
הוא היסס. הכנות, השושלות האקראיות... למי אכפת מזה? הוא לא היה יכול לומר שזה שינה לו. לא באמת.
"מה הזיכרון?"

ללא אומרין, סא-אאגה פתח את ידו השמאלית.
הוא השתנק, סנטרו ננעל. זה בלתי אפשרי.
"איך השגת את זה?" הוא תבע.
"זה לא משנה".
"איך?!" הוא שלף את הגרטיש באחת, מביט בו היישר בעיניו הצהובות. "עשית לה משהו? שיחקת חלק בזה? אני אחסל אותך. כאן ועכשיו".
"האמת פשוטה בהרבה ממה שנדמה לך" השיב סא-אאגה ברוגע. "השגתי את זה מהמועצה. פשוט וקל".
"מה?" הוא הביט בו, לא מבין. "איך זה אפשרי?"
"החיילים שהבאת כדי למצוא את הגופה לא שירתו רק אותך. אחד מהם מצא זאת, והחליט למכור זאת למועצה. המועצה שמרה זאת ממך, ואני בחרתי להפקיע זאת מהם ולתת זאת לך" השיב דם הדרקון.
"זה לא הגיוני. למה שהם... מה..." הוא היסס.
"שיקרתי לך עד כה?" שאל סא-אאגה, מרים גבה. "הייתי כנה לגמרי. לא רציתי לחשוף זאת כי האמת נשמעת כל כך הזויה. אך לצערי, סיפור כזה לא ניתן להמציא, לא באמת. המועצה רצתה לשמור זאת אצלה. אני יכול לנחש מדוע, אך שום ניחוש לא מנבא טובות".
"זה... לא..."
"אני לא יושב בחדרי חדרים, אך אם הייתי צריך לנחש, הייתי מניח שהם רוצים אותך על הקצה. ייתכן, כמובן, והם מבקשים לעזור לך. אני לא יודע מה הלך ביניכם, זה גם לא מענייני. אני לא מנסה לסכסך בינך ובין המועצה. ביקשת תשובה, קיבלת אותה" השיב האיש ברוגע.
המועצה... כל אחד מהם הכזיב אותו, כל אחד שיקר וסילף והרס. הם גזלו ממנו הכל, עד שכבר לא נותר לו יותר מה לתת. ומה נתנו אחר כך? כלום ושום דבר. הם המשיכו בחייהם, מסרבים לשמוע, להקשיב, לעזור.
וגרוע מכל... יותר מהכל... הם התחילו את השמועה המחרידה הזאת. הוא לא מסוגל ללכת במגדל הברק בלי להבחין במבטי האנשים. הם חושבים שהוא הרג אותן. הם חושבים שהוא הרג אותה.
על זה אין כפרה.

"אמור את המילה, ואזרוק זאת לאוויר. לא תצטרך לראות את זה בשנית" קולו של סא-אאגה החזיר אותו הנה.
"לא, לא" הוא ירה מיד, נבהל. "לא אמרתי את זה".
"אז אתה רוצה את זה או לא?"
הוא הביט בו רגע ארוך. הוא יודע שהשגריר משחק בו. כל נים בגופו אמר לו זאת.
אבל...
זה כבר לא באמת משנה. שום דבר כבר לא באמת משנה בעולם הזה בלעדיה.

"כן" הוא ניגש אליו, לוקח את הסרט הוורוד שבידו.
"הספרייה שלי... פתוחה בפניך" הוא הצליח למלמל בטרם היה אבוד לגמרי, מביט בסרט בדממה. ידו החזיקו אותו בעוצמה, אגרופו ננעל על הסרט.
"תודותיי. יש ידע שחשוב שלא ילך לאיבוד" השיב סא-אאגה, מסתובב והולך משם.
ללכת לאיבוד...
הסרט לא יכול להיעלם בשנית. הוא לא יאפשר זאת. זה הדבר היחיד שנותר לו ממנה.
הוא הסיר את מגן הזרוע שלו, המתכת נופלת לקרקע בקול קרקוש. ידו נקייה מחתכים, למרות ששקל זאת פעמים רבות מספור. אבל הוא יודע... הוא יודע שהיא הייתה רוצה שהוא ינסה להמשיך. זה קשה, אבל זאת הסיבה היחידה שבגנותה הוא לא ניסה לסיים את הכל.
הוא קשר את הסרט סביב זרועו והתקין את מגן הזרוע, שומר עליו מכל משמר.
חלק ממנה יישאר איתו עכשיו. חלק קטן, אבל לפחות גם זה משהו.

הוא המשיך לשמוע את קולות הנהר, אך זה כאילו הפכו לחזקים יותר. הוא שמע את הזעקה בשנית, אך זה כאילו הפכה לחיה יותר, קולנית יותר. הוא נזכר בפניה המפוחדות, במים שנכנסו לפיה ולאפה, התמונה המייסרת לא עוזבת את עיניו. הוא נפל על ברכיו, נשך את שפתו התחתונה עד זוב דם ואחז בראשו בכאב.
זה מעולם לא היה כה חמור. הזכרונות הרגישו חיים יותר מתמיד. זה נורא, זה מפלח, זה הורג אותו מבפנים.
אבל לפחות יש לו את הסרט של בת'אני איתו. אולי הוא יעזור.

שירו-סנשאי -

"שירו..." היא מתקרבת, עיניה מתרככות.
"אתה חייב שלא לתת לזה-"

קול צעדים נשמע מצפון להם, ובטרם הם מגיבים, גוף אפור וקטן מציץ מבין השיחים. הוא חסר שיער לחלוטין, הקרחת שלו ומצחו מכילים אינספור קמטים. מבנה גופו צנום, כשל ילד, אך רגליו גדולות כשל אדם מבוגר. שירו מזהה מה עומד מולו, הגם שנדיר לראות אותם מעל לפני הקרקע - ננס מעמקים. הוא זוכר במעומעם שמדובר בצאצאיהם של יוצאי הדחייה הגדולה אשר בחרו לחיות מתחת לקרקע. לא נותרו רבים מהם כיום.
הוא נראה מיובש, רזה אף יותר מהרגיל לבני מינו, ובעיקר מותש.

"הוא כאן... הוא כאן... איתם... באוויר הרע" מבטאו כבד, אך מובן, כאילו כמעט הייתה לו הזדמנות לתרגל אותו לא מזמן.
נישידי נדרכת מיד, שולפת את הלהב בצורת הכוכב.
"יצור מעמקים. אתה משרת את-"
"למה כל פעם שהוא מגיע למקום עם האוויר הרע, שואלים אותו אם הוא משרת את סריש? או את אם כל האפלה? או כל דבר מרושע אחר?" קובל הננס בתסכול, ולאחר מכן מתרסק על האדמה באפיסת כוחות.
זה לוקח לו רגע, אבל שירו-סנשאי מזהה אותו. לושג, אם הוא זוכר את שמו נכון. הוא ליווה את קאס ואת קראנג במסעם למצוא את הענף הראשון, והיה שם, במבצר סימן-אבוד, לחם לצידם וברח עם השאר כשריבון הברק חיסל את אושגה ובגד בהם.
 
"לושג!" אומר שירו, מסמן לנישידי להוריד את נשקה.
"הוא עזר לנו בסימן-אבוד, חלק מהשלום שעמדנו להשיג לפני שהריבון ניפץ אותו. מה הננס עושה כאן? איך הוא הגיע לכאן?" אומר דם הדרקון, מנסה לבדוק כיצד יוכל לעזור לננס.

META
מרפא - 16+11=27
 
שירו-סנשאי -

הננס תשוש, על סף אובדן כוחות מוחלט. הוא לא נראה חולה, אך בבירור זקוק למנוחה אמיתית, ובעיקר מים. נישידי מזהה זאת מרחוק בעצמה, נותנת לשירו-סנשאי את נאד המים שלה כדי שיעביר ללושג. דם הדרקון הגדול מסייע ליצור הקטן, ידיו העייפות כבר רועדות, ומסייע לו בלייצב את נאד המים מול פיו. לושג שותה הרבה במכה, ולאחר מכן משתעל ומפיל את הנאד, מתגלגל על הבטן בקול אנקה חלושה.
"תהפוך אותו על הגב. לא טוב שהוא יילחץ על הבטן" מציעה נישידי, ושירו עוקב אחרי עצתה.
"הוא בא... הוא שוחח עם חיות המעמקים והיער, לדעת לאיפה הם הלכו. הילדה המסכנה והאם האכזרית יודעות שהם כאן, ולושג עוקב אחריהן. כשהן לא הסתכלו, הוא ברח. ברח להזהיר, לבקש לעזור. המצב רע, המצב רע" הננס מצליח למלמל, אך שירו-סנשאי רואה שהוא מתחיל להפוך למטושטש, עומד לאבד את הכרתו בקרוב. ייתכן שגופו מרשה לעצמו לקרוס, לאחר שהצליח למצוא אותם.
"סוף סוף רואה אותם... היה ארוך..."
 
"אתה מדבר על האם האפלה ועל איזי, לושג? רק תניד בראשך, אין סיבה שתתיש את עצמך עוד יותר" שואל שירו, מנסה להקל על הננס בכך שהוא מניח את ראשו על תיקו.
"עוד צרות, נישידי. נראה שהן לא מפסיקות להגיע" הוא מסנן לעבר דמת הדרקון.
 
שירו-סנשאי -

הננס מהנהן בחולשה, עוצם את עיניו ומאפשר לעצמו לנוח סוף כל סוף.
״צרות, אך גם הזדמנויות. ידענו על הבעיה של המעמקים. כעת יש לנו בן ברית ומקור מידע, ממה שנראה. הייתי אומרת דווקא שהמצב השתפר״ נישידי מתקרבת ובוחנת את רגליו של ננס המעמקים המעולף.

״הן חבולות לגמרי. הוא הלך ימים רבים ללא מנוחה אמיתית. יש לו כושר התמדה ראוי לציון״.
 
"אחרי הבגידה שחווה, ואחרי שחבריו נרצחו, הוא עדיין בחר לא להיכנע לאם האפילה ולהגיע עד לכאן, למרות הקושי והמחיר שנאלץ לשלם. באמת בעל ברית נאמן" מסכים שירו, מרים את גופו של הננס, משתדל שלא לטלטל אותו יותר מדי.
"אני מניח שהמושלת והאחרים ירצו לראות אותו אחרי שינוח מעט, אז בואי נמהר ונחזיר אותו למושבה כדי שיספיק לנוח כמו שצריך לפני כן".
 
הקטור ואילידיה-

הקטור מתעורר כאילו בדיוק קם מטביעה, משתנק לאוויר באחת. האביר לא הרגיש את עצמו טובע מאז הנהר בריוורווד, וגם שם זה היה שונה. כעת זה כאילו מה שהטביע אותו לא היה מים, אלא יגון. כאב, חרטה וזעם התערבבו יחד וננעצו כשלושה חיצים בליבו. לקחו ממנו יותר משהוא יכל לשער.
כאב מפלח, כזה שלא דועך. ובאותו הרגע שהוא קיבל את הסרט של בת'אני... זה הרגיש כאילו כל האיברים שלו מנסים באחת לצאת ממקומם, הוא הרגיש משותק וחסר ישע, לא יכול לעצור את הגלים של הכאב שלא עצרו לרגע.

הוא לוקח רגע לנשום, נעזר בלילוואנה לקום. "אני ראיתי... לא, אני חוויתי את הרגע בו הריבון וסא-אאגה נפגשו. אני... הרגשתי את הכאב שלו. כל שנייה ושנייה" הוא אומר, מסתכל על לילוואנה. היה ביניהם קשר פעם, בין הריבון לסיירת. לא משפחתי, אבל פיקודי. כמו קשרו של רוטגוט ללליסנדרה.
אבל בזיכרון, הוא לא יכל אפילו להתנחם בקשר הזה. זה כאילו הלב שלו נעקר וכל מה שנשאר שם הן סכינים, חותכות אותו מבפנים.

הקטור לוקח עוד רגע לסדר את הראש שלו, להשכיח את הכאב. הוא מתמקד בקשר שלו לאחרים. הקשר שלו למשפחה שלו, לחברים שהוא פגש בדרך. הקשר שלו ללילוואנה, שהוא היה מוכן להניח את הקווסט בצד בשבילה לו והייתה מבקשת. הכאב שוכח, אך כמו בחרב שלו, הברק תמיד יישאר שם.
וברגע שעוברת בו המחשבה הזו, הוא מבין. הוא מבין מעבר.
הוא מבין למה הברק השפיע על חרבו, למה הוא זה שיכול לתקשר עם בת'אני, למה סא-אאגה באמת היה צריך את הריבון.

"סא-אאגה נתן לריבון את הסרט של בת'אני, אותו הוא השיג מהמועצה. בתמורה הוא רצה גישה לספרייה של הריבון. השוגון יודע יותר על ההיסטוריה המשפחתית שלי משחשבתי. השושלת שלי והשושלת של הריבון, היא אותה שושלת. המשפחה שלו היא חלק משלי. נראה שכמו ששכחנו את הקווסט, הצד המשפחתי שלו שכח את הקשר אלינו" מסביר הקטור את מה הוא ראה בכדי שלא יהיה חורים במידע.
 
חזרה
Top