• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבת עולם מערכה

גם אם הן לא יהיו אותו דבר,מדינה עמוקה ומעניינת היא מדינה שיש בה לפחות רעיון טוב ומקורי אחד,ורצוי שניים או שלושה. אתה יכול לומר לי בכנות שיש לך חמישים(וזה אם מתפשרים על מעט) רעיונות באמת מקוריים ומעניינים שכולם מתאימים למערכה?ואפילו אם כן,אתה לא חושב שכשיש כל כך הרבה רעיונות טובים בכל כך הרבה שטח הרבה מהם נועדו להתבזבזבז בעצם כי הדמויות לעולם לא יגיעו אליהן?אין טעם בכל כך הרבה מדינות.
 
אוקי שכנעתה אותי.
איך זה נשמע:
חמשת האזורים הגדולים שתארתי קודם (מישור, יער, ביצה, הר וטונדרה) יוצגו כחמשת אזורי המערכה. המפה היחידה שתפורסם תהיה זו (כמובן יותר יפה):
https://www.dropbox.com/s/jag0a8wexwjx9y8/New Shogunets.png

את השוגנאטות אציג דרך המבנה הפיאודאלי של השוגאנים. השוגאנים הם שליטים איזוריים אך אין להם איזורים מוגרים, טווח השליטה שלהם משתנה על בסיס יומי בהתאם אילו אצילים נחותים תומכים בהם באותו יום. השגאנים הם דמויות חשובות במערכה כגיבורי עבר אגדיים, יריבים חזקים, מגיסי הרפתקנים וכו'. יש חמישה כאלו באיזור (כן זה 25 דמויות, לקצץ?)
את אותה רשימת קניות שהיתה קודם אחתוך ואדביק כמקומות מגניבים שהם שקשורים לרעיונות מסביב לאזורים אלו:

היער של אוקאמי
האזור היציב ביותר פיליטית למראה כל. השוגאנים של אוקאמי ידועים בקשריהם הטובים בינם לבין עמם והושטת יד מסייעת למי שיבקשת את עזרתם. עזרה כמו התנקשות ביריב פוליטי, השמדת כפרים לא ממושמעים ושל מעשים נוראיים אחרים. שלוות היער של אוקאמי מופרת רבות על ידי רעשם וריחם הנורא של מכונות התעופה האלכימאיות הפופולאריות באיזור זה. אלכימאי היערות שומרים על סוד אבק השריפה בקנאות ומקדמים את טכנולוגית האיזור סביבם אך לא מיצאים אותו, הדבר הופך את אוקאמי למתקדמת טכנולוגי מאד. מרבית אוכלוסיית אוקאמי חיים בבתים העושים שימוש בעץ החי כחלק מהמבנה. בין אם אלו בתי צמרת, גזע או מחילות שורשים אנשים היער למדו לחיות בהרמוניה עם עצי הענק. כמובן שהיו מספר שרפות בשל הניסויים הטכנולוגיים, חלקו הדרומי של אוקאמי מכוסה בקרחות שחורות מניסויים אלכימאיים.

המישורים של טאנצ'ו
טאנצ'ו היא מישור עשב ענקי פראי ומנותק. השוגאנים בטנצ'ו ידועים כגיברים דגולים אשר כל ילד ברחבי השוגנטות החופשיות (שם היבשת עדיין) יודע את שמם ומעלליהם. אנשי השוגנטה הם לרוב חקלאים חסנים ומלאים חשיבות עצמית. בין אותם כפריים, אנשי אקובה ראויים לציון כפרשים נוודים הזורעים מורא וכבו בכול מקום שהם עוברים. אלו הם לוחמים אציליים שנאמר עליהם "נולדו באוכף עם חניט בידם". עוד נציין שבין הסוחרים הממולחים בשוגנטות הם אנשי טאנצ'ו. השווקים העצומים מטרנצ'ו תמיד מלאים בשלל חפצים אקזוטיים מארצות רחוקות. נאמר שכאשר תצא משוק בטאנצ'ו תהיה עשיר בחצי מכאשר נכנסתה. אדגיש את פורימה ג'וטן, עיר הנמל העצומה בצפון מערב טאנצ'ו אשר צי ספינות הסחר שלה הגיעו לכל קצוות העולם והביא את כל אוצרות טבל.

ההרים של קיוזו
שרשרת ההרים הנישאים של קיוזו מלאה במקדשים עתיקים, ערים נסתרות ופלאים שלא התגלו מעולם. השוגאנים בקיוזו הם אמנים בתחומם ומורים דגולים, חלקם בבומנויות לחימה, חלקם באומנויות הקסם וחלקם באומנויות אחרות. אנשי קיוזו לרוב חיים בכפרים מבודדים על מצוקים טלולים או בעמקים חבויים. בין פסגות ההרים מצויים גם מקדשים ובתי ספר רבים לאומנויות שונות ומשונות אשר מושכים אליהם תלמידים מכל קצוות השוגנטות. הרי קיוזו ידועים גם כמקום הקרוב ביותר לעולם הרוחות בשוגנטות וככאלו מצואיים בינהם אתרים מרהיבים ומסוכנים כאחד. כדוגמאת עמקי הטורפים של קאורו אשר מכוסים במחיה נדירה וחיה הטורפת כל יצור הנקלע בדרכה או מערות אבני החן של אישי המלאות באבני חן כל כך גדולות שמאות אנשים יכולים לחיות באחד מהקריסטלים המרהיבים. בין אנשי קיוזו, איש לא יותר מרשים מהנזירים השקטים. מתבודדים אלו חישלו את גופם ונפשם לרמה מרהיבה ל כך שבכוח להזיז הרים שלמים ממקום מנוחתם.

הטונדרה של יורי
יורי היא אזור הפכפך בשוגנטות. מחצית השנה היא נרית כמתה ומחציתה האחר היא פורחת ומלבלבת ביופיה. השוגאנים של יורי ידועים כאנשים נוקשים, החלטתיים ועיניינים. אנשי יורי הסתגלו לשוני המהותי בין הקיץ לחורף בה בכך שבחודשי הקיץ הם מתכוננים לחורף ובימי החורף הם שוקעים במצב דמוי תרדמת אל כפרים וערים תת קרקעיות שם הם מנהלים את חייהם למשך החורף. טווי השטח של יורי הם המגוונים ביותר מבין האיזורים: מעיינות חמים מקיפים הרי געש פעילים במזרח בעוד ממלכות תת ימיות ממלאות את חופיה ומישורי שלג עצומים ממכסים את דרומה. נציין גם שיורי היא גם שטח מולדתם ושלטונם של גזעי הנגיוקאי רבים והם נפוצים אף יותר מאשר בשאר השוגנטות, עד לרמה שהם הגזע היחידי ביורי.

הביצות של יאצ'י
הביצות האפלות של יאצ'י מלאות בסכנות חבויות. השוגאנים הם אנשים מעוררי בעטה, סלידה ומורא כאחד. הם לרוב נלחמים בינם לבין עצם ללא סיבה ניראית לעין, בעלות חיי המקומיים. אלו, אומרים, לא ארסיים ומסוכנים פחות מאדוניהם. אנשי הביצות ידועים כאלו היעו הכול, כלול הכל, כדי להשיג את רצונם. שבתי נינג'ות ויאקוזה רבים מררכיבים את אוכלוסיות הביצות, זורעים אימה וסבל על כל מי של חלק מהשבט, ולעיטים גם על ני השבט עצמם. מספר איזורים ביאצ'י מעוררים חלחלה במיוחד כמו ג'ה-קה, ממלכת הנחשים ששוררת שם מלחמה תמידית בין שני שבטי הענק; או קווראי האפלה ומלאה תפלצות וסיוטים מהלכים. למרות כל אלו ישנם איזורים מרהיבים בופיים ביאצ'י והסתגלנות והנחישות של אנשי יאצ'י הובילו לפיתוח איזורים אלו. העיר הצפה של וואני היא אחת מאיזורים יפיפיים אלו: כל בניין בעיר העצומה בנוי על שושנת מים עצומה וכל שושנות המיים קשורות אחת לשניה בחבלים כדי לקבעה במקומה.


אלו הרעיונות בינתיים אפתח אותם יותר
מה אתם חשבים?
 
עכשיו אנחנו מתקדמים לאנשהו :D עכשיו רק תתקן שגיאות כתיב ותעלה עיירה לדוגמא\קרסי הרפתקה\שנייהם או משהו אחר על כל אזור, ואז אם אתה רוצה אתה יכול לאט לאט למלא את העולם, או להשאיר אותו ריק ולמלא בהתאם לצורכי החבורה (יותר מומלץ לדעתי). רק נראה לי שהנזירים שיכולים להזיז הרים הם יותר מדי over powerd. ולא הבנתי, יש שוגאן אחד לכל אזור?
וסתם שאלה לא קשורה : איזה שיטה אתם משחקים?
 
עם שגיאות כתיב אין לי מה לעשות. גם ככה פה זה רק העלאת רעיונות ובסטפט של דבר אפרסם מסמך מסודר.
הנזירים שמזיזים הרים זו הגזמה סיפורית
שיטה כרגע זה עולמות פראיים אבל אולי אשנה את זה.

לגבלי להרחיב אתה העולם: זה העולם. כמו שאמרתי בכמה פוסטים, השוגנטות הם המערכה העיקרית, שאר היבשות קיימות בעולם אך הדמויות בתחילה יהיו אך ורק בשוגנטות. לכן גם היתה לי התנגדות לצמצם, זה נראה לי עולם ענ מידי אם מגדירים אותו ככה.

לגבי השוגאנים: קרא שוב. ישנם חמישה שוגאנים באיזור והם הדמויות הגדולות בראש הפירמידה. הם מלכים בי ממלכה מוגדרת. כפי שצינתי, גודל השטח שהם שולטים עליו משתנה בהתאם לאיזה בית אצולה קטנטן נאמן להם באותו יום. לרוב בית אצולה שולי חולש על כפר אחד או שניים.
 
זה נראה מעולה, קבל ח״ח.

אגיב קודם בנוגע ליער של אוקאמי, כי הוא הראשון שקראתי והוא ממש מגניב.

1. הייתי הופך את תושבי היער של אוקאמי (אוקאמים?) ליעילים אבל לא נסמכים. יש להם טכנולוגיות ממש טובות (שלדעתי הם לא אמורים לשתף עם אף אחד, כדי לשמור על היתרון הזה) שיתנו לך עזרה בעד טובות ומחיר נמוך. אבל אתה אף פעם לא סומך עליהם כי אתה לא יודע אם גם האויב שלך סוחר איתם.

2. מאוד הייתי רוצה לשמוע פירוט נוסף על אלכימאי היערות.

3. מה נמצא כעת בדרום היער של אוקאמי, המקום השרוף ההוא? מישהו יודע ובדק? או שכולם מאמינים שלא נותר שם דבר? (קרס עלילה!)
 
הטכנולוגיה למעשה פותחה בעזרת קשרי מסחר עם מכרות קיוו (שכחתי לציין שקיוזו גם מיצאת המון משאבים) לכן רובב האלכימאים הראשונים באוקאמי עבדוה בגבול עם קיוזו בדרום. ניסויים מוקדמים הובילו לשריפות יער עצומות. אנשים חיים עדיין באיזורים אלו. אלו לא בהכרח איזורים מקוללים או מסוכנים (למרות שכמה מקומות יכולים להיות כאלה).

כמובן שאוקאמי לא משתפים את הטכנולוגיה המתקדמת עם מי שסוחר אותם. אני רואה את תושבי אוקאמי כשקטים, שלווים ושמחים בשפע של איזורם ובגלל השלווה הם מחפשים לצאת ולעודד צרות במקומות אחרים.

אני מאד אוהב את הרעיון שהם לא מאד אמינים אבל נראה לי יותר לכיוון שהם מפתיעים, אחרת אנשים לא יסחרו אותם. מה שיש לאוקאמי להציע זה אנשים עם הכשרה וטכנולוגיה שרק הם יודעים ליצר ולהשתמש, אז אם לא סוחרים אותם אין להם ממש יצוא. הכוונה בהפתעה היא, לדוגמא, אם אתה סוחר אותם להתנקש במישהו הם יכולים להרעיל אותו, לדקור אותו, לשרוף אותו באמצע הרחוב על להביור, לקרוא לברק מהשמיים (קסם), להפילו לבור מלכודת, לפוצץ אותו עם פצצה אכילה ושלל דברים יותר סבוכים ממה שביקשתה ויביא תשומת לב מיותרת.
 
כל הכבוד לך שהצלחת לשים את הדחפים שלך בצד ולעשות מה שטוב לעולם שלך, אני מאוד מעריך אותך על זה :clap:

בכל אופן,עכשיו הרבה יותר קל לדמיין את השוגונטות. אני מציע שלא תחליט מראש כמה שוגונים יש בכל אזור. כשתכתוב כל אזור יותר לעומק, תחשוב על רעיונות לשוגונים, ואם יהיו לך שלושה אז שיהייו שלושה, ואם יהיו שבע אז גם טוב.אני מציע גם כן שתבחר אזור ותתמקד עליו ותעמיק אותו, בדגש על החלקים המגניבים שבו.אל תבחר את המקום שנראה לך הכי טוב להתחיל בו הרפתקאה,אלא המקום שיש לך בשבילו הכי הרבה רעיונות מגניבים.אגב,יש שוגונים שהטריטוריה שלהם נמצאת בשתי ארצות?
 
חמשת הארצות האלו הן מחוזות גיאוגרפיים ותרבותיים. יכול מאד להיות שהשליטה המדינית של שוגון תתפרס אל מעבר לגבולות המחוזות.

לגבי מספר השוגונים צודק אבל אנסה לקלועה לכיוון 5. השוגונים מאפיינים חלק מסויים בתרבות אותו מחוז אז אשים את זה כרעיון לכל אחד.

לגבי על מה להתמקד תחילה... אני חושב על אחת משלושת המחוזות הצפוניים: יאצ'י, אוקאמי או טנצ'ו לשלושתם יש לי כמה רעיונות.

השאלה הבאה המתבקשת היא: מה הכוונה בלהרחיב על איזור?

כרגע אני חושב שאנסה לענות על הקטגורעות של:
תרבות מנהגים ודת
כלכלה
משטר ומשפט (חוקים מוזרים וענישה וכו')
יחס למחוזות האחרים
השוגאנים עצמם (פירוט קצר)

מקומות מעניינים וגיאוגרפיה אוסיף אם יצוצו רעיונות.

חסר עוד משהו?
 
דעתי על הקטגוריות שאתה מציע לפי הסדר בו רשמת אותם:
לא מעניין
לא מעניין
לא מעניין
לא מעניין
לא מעניין

כשכותבים אטלס מציגים ככה את המדינות, לא כשכותבים עולם פאנטאזיה.
זה מה שאתה צריך לעשות:
http://www.playintheory.com/?p=1296
את מספר 2 כאן כבר יש לך. נתת קונספט לכל אחת מהמדינות, וזאת התקדמות משמעותית.
 
חומצה צהובה, את כל אלו עשיתי על המערכה ככלל.
1) התחושה היא מערכת פנטזיה גבוהה אסיאטית בה כולם, עם קצת ידע ואימון, יכולים לעשות קסם. שאמן קינג, אינויאשה, בלוק קאמיגווה במג'יק, שבעת הסמוראים (הסרט לא האנימה), אמפרית הירקן (משחק מחשב) והרפתקאות אוריאנטליות היו ההשראה.

2) אין לי מישפט אחד לזה/ קשה לי לחשוב על אחד עכשיו. תשובה ל1 זה מספיק קרוב.

3) כאן זה קצת יותר מורכב כי אני רוצה שהשחקנים יעשו מה שהם רוצים. הם לא רק סמוראים נועזים המצילים כפרים משודדים, הם לא רק עולי רגל בחיפוש אחר נפלאות העולן, הם לא רק תלמידי נינג'יטסו במבחנם האחרון, הם לא רק משרתים בבתי האדון המכינים את האחוזה לאחר הקרב. אני רוצה לתת להם להתפזר לאן שהם רוצים.

4)כרגע בעולמות פראיים. אני לא רואה סיבה להמציא שיטה כרגע. אני גונב רבות מעולם המערכה האסיאטי האחר שלהם "שושלת הברזל" אך הוא לא נותן לי את הקסם או הגזעים שאני רוצה אז אותם אני ממציא.

5) 6) 7) זו אותה שאלב אז התושה היא שזהו עולם מערכה אז לא כולם יופיעו בכל מערכה אבל האירגונים הם: השוגנים (כל אחד עם הרצונות שלו), התפלצות הנבראות בקצב מדאיג בטינג' החרבה, האוני המנסים לחסור ולפלוש לאיזור. חלק מהשוגנים מעדיפים לשמור על מעמדם ולא להסתכן בחירחור מלחמה בעוד חלק שואפים לכבוש טריטוריות ולפתוח במלחמה נוספת.

8) יש

9) משוחקת ברגעים אלו על ידי חבורה.


מה שפרטטי על כראשי פרקים זה לאיזה כיוון לפתח את אותם מחוזות, לא את המערכה כולה.
 
אלו לא היו שאלות שאני מצפה ממך לענות לי עליהן, אלו כיוונים למה לפתח במערכה שלך.

במקום לספר לי ששוגנטת הביצה מתפרנסת כלכלית ממכירת חסות ושיש שם אנשים רגועים ותרבותיים אך הבירוקרטיה מעצבנת, תספר על אחד מהדברים שרשומים בקישור שנתתי לך. נקודות 1-4 אמורות לעזור לך להבין איך אתה מפתח את נקודות 5-7 בצורה שתיהיה מעניינת, קשורה, ומועילה. 8-9 בעצם מאלצים אותך בשלב מוקדם לעזוב את המסביב ולהתחיל להעסק בתאכלס המעניין יותר שבעצם בשבילו אתה בונה את המערכה שלך.

אני מקווה שהבנת את הנקודה שאני מנסה להעביר.

נ.ב.
אם הבנת את 5-7 כאותה שאלה אתה מפספס משהו רציני בכוונה של זה.
 
יפה מאוד!
אני רואה שהקשבת לפלדריק. עכשיו זה נראה הרבה יותר טוב.
אז,מה אתה בעצם רוצה לעשות עכשיו? לפרסם את העולם מערכה? אז תעשה טקסט מסודר.
להרחיב על כל ממלכה? אתה יכול,אבל זה לא נחוץ אם אתה לא מתחיל לפרסם באופן רציני.
 
חומצה, נראה לי שיש לנו פה אי הבנה. אני קראתי את השאלות האלו כהנחיה למערכת משחק וסיפור פעיל עם שחקנים מולך, אולי אתה קראתה אותם כמשהו אחר ולא הבנתי.
השאלות האלו אכן היפוטטיות ונועדו לייצר רעיונות כללים בנקודות אבל זה לא מה שאני מחפש עכשיו. אני מנסה באמת ממש לכתוב ספר מערכה. לכן פרסמתי את השאלה איך להציג את אותן מחוזות.

רכשתי בספר Iron Dynesty לעולמות פראיים כדי לגנוב ממנו נשקים ומפלצות (לא ממש עזר לי לאחר עיון) שם מתוארים המחוזות באופן שפרטתי כאן. עם דגש על כל אחד מהדברים.
אז אני שואל שוב, על אילו נקודות כדאי לי להרחיב בפרק על כל מחוז? בהנחה שהשוגאנים יקבלו תאור משלהם בפרק מאוחר יותר עם ציון רק בתיאור המחוז, אילו כותרות יהיו מעניינים כאן?

אנסה לצמצם שוב ואולי זו הנוסחה:
שילטון (כולל חוקים יחודים, האם המשפט נוקשה או קל, האם הפשע נפוץ כמו בטאנצ'ו עם הפרשים שהפכו לגיבורים מקומיים או ביורי עם היאקוזה)
יחסים עם מחוזות אחרים (כולל יצוא משאבים, יחסי איבה עם השכנים ומה מושך אנשים ממחוזות אחרים להגיע לכאן)
תרבות (אסטטיקה, מנהגים, חגים וכו')

בנוסף תאור של מספר מקמות מעניינים

קרסי עלילה יהיו פזורים בכל סעיף (עם דגש כלשהו, כתובים בפס צד או משהו)

מה אתם חושבים? אילו פרטים מורחבים עלי לתת לאותם מחוזות?
 
בכל מחוז תפרט על מה שנראה לך מגניב.תכתוב שוגואנים בדיוק כמספר הרעיונות המגניבים לשוגואנים, אם שוגאן הוא לא מספיק מעניין פשוט תמזג אותו עם שוגאן אחר. מספרים עגולים של שוגאנים זה גם לא מגניב וגם לא ריאלי, לא ככה דברים התנהלו בידי הביניים.

מעבר לזה, כתוב על האופי האקלימי והפוליטי של האזור, על איך האנשים שחיים שם ואיזה דברים מגניבים אפשר למצוא שם. אם יש, ורצוי שיהיה, תוסיף איזו סוגייה מעניינת שמעסיקה את המחוז[מלחמת האזרחים, התחזקותה של דת חדשה, בצורת מתמשכת] שתהיה העלילה המרכזית שלו ותיתן לשחקן שמגיע לשם תחושה שקורה משו. אחרי זה תעשה רשימה קצרה של מקומות מגניבים ומעניינים[הספרייה הקסומה הנטושה, עירו של הדוכס והעיירה שיש בה אנשי זאב] עם פירוט של שורה עד שלושה על כל אחד, ואז תבחר מקום אחד שנראה לך שמוצלח לדמויות בתור בסיס ושיש לך רעיונות בשבילו ותפתח אותו יחסית לעומק[כמה פסקאות,לא צריך הרים אלא אם זה בסיס לטווח הארוך ורעיון נורא מגניב בשבילך].
 
חזרה
Top