אתמול הרצתי לחבורה השכונתית את Star Trek Adventures, ההרפתקה של הערכה למתחיל.
היה מעולה, וכמו שגם כתבתי בסקירה של הערכה, יש לה אחלה הרפתקה שלמעשה מהווה מיני-קמפיין - קצת מזכיר את מכרות פנדלבר גם בהיקף וגם באיכות. זו הסקירה דרך-אגב:
אחד הדברים שקפצו לנו בסשן היא שהשיטה (2ק20) היא לא כל-כך קריטית במשחקי תפקידים בניגוד למשל במשחקי לוח שהכל כמעט נסוב סביב המכאניקה של המשחק. זה פשוט נדמה שבין אם משחקים ג'נסיס או 2ק20, הרבה מהשיטות מהעשור האחרות מנסות לחיות על הקו בין סגנון נרטיבי לבין סגנון משחקי, וההבדלים בפועל בין מרבית השיטות מבחינת חווית המשחק, לא משמעותיות.
למשל בהרפתקאות מסע בין כוכבים, עיקר ההבדל לג'נסיס היה לטעמי שהחוקים אמנם פשוטים אבל ההסברים בספר מבלבלים. נכון שהמכאניקה שונה לגמרי בין השיטות, אבל הן מנסות להשיג דבר דומה, כש-2ק20 היא יותר מורכבת מעט ויותר משחקית, אבל בסופו של יום מה שעושה את משחק התפקידים לטוב זה הסיפור והעולם בעיקר, ופחות השיטה.
זה ברוב-רובם של המקרים לטעמי, אלא אם בכוונה הולכים על משחק בסגנון רטרו-מו"ד או סגנון מכאני ממוקד. למשל במשחק התפקידים החדש של שליחות קטלנית הם משתמשים ב-5ק10 של SLA. בכנות? ממש לא עניין אותי כשקראתי על השיטה, חוץ ממחשבה קצרה שהייתי מעדיף שזה יתבסס על מכאניקה שאני כבר מכיר...
אז כמה אצלכם השיטה היא חשובה כשאתם מתחילים משחק חדש?
היה מעולה, וכמו שגם כתבתי בסקירה של הערכה, יש לה אחלה הרפתקה שלמעשה מהווה מיני-קמפיין - קצת מזכיר את מכרות פנדלבר גם בהיקף וגם באיכות. זו הסקירה דרך-אגב:
Star Trek Adventures Starter set, מסע בין כוכבים משחק התפקידים
לחקור עולמות חדשים, לפגוש חייזרים, ולהגיע למקומות שאף אחד לא ראה מעולם – מסע בין כוכבים נשמע כמו בסיס מצוין למשחק תפקידים. גלו את ערכת ההתחלה של המשחק.
www.pundak.co.il
אחד הדברים שקפצו לנו בסשן היא שהשיטה (2ק20) היא לא כל-כך קריטית במשחקי תפקידים בניגוד למשל במשחקי לוח שהכל כמעט נסוב סביב המכאניקה של המשחק. זה פשוט נדמה שבין אם משחקים ג'נסיס או 2ק20, הרבה מהשיטות מהעשור האחרות מנסות לחיות על הקו בין סגנון נרטיבי לבין סגנון משחקי, וההבדלים בפועל בין מרבית השיטות מבחינת חווית המשחק, לא משמעותיות.
למשל בהרפתקאות מסע בין כוכבים, עיקר ההבדל לג'נסיס היה לטעמי שהחוקים אמנם פשוטים אבל ההסברים בספר מבלבלים. נכון שהמכאניקה שונה לגמרי בין השיטות, אבל הן מנסות להשיג דבר דומה, כש-2ק20 היא יותר מורכבת מעט ויותר משחקית, אבל בסופו של יום מה שעושה את משחק התפקידים לטוב זה הסיפור והעולם בעיקר, ופחות השיטה.
זה ברוב-רובם של המקרים לטעמי, אלא אם בכוונה הולכים על משחק בסגנון רטרו-מו"ד או סגנון מכאני ממוקד. למשל במשחק התפקידים החדש של שליחות קטלנית הם משתמשים ב-5ק10 של SLA. בכנות? ממש לא עניין אותי כשקראתי על השיטה, חוץ ממחשבה קצרה שהייתי מעדיף שזה יתבסס על מכאניקה שאני כבר מכיר...
אז כמה אצלכם השיטה היא חשובה כשאתם מתחילים משחק חדש?