• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות

מהדורה 5 יצירת כשרונות וגזעים

אביעד

פונדקאי ותיק
לא מוכרת לי שום נוסחה רשמית ליצירת כשרונות או גזעים במו''ד 5.

גם בגזעים וגם בכשרונות אתה פשוט משווה לדבר מה דומה אחר, ובודק אם הנתונים דומים מבחינה משחקית.
אחרי ההשוואה לגזע/כישרון דומה, אתה גם בודק אם יש איזה סוג דמות מסוים שירצה מאוד לקחת רק את היצירה שלך ויעדיף אותו על פני כל דבר אחר, או אם אף אחד לעולם לא ירצה להשתמש ביצירה שלך - במקרים כאלה היא לא מאוזנת.
ספיציפית במקרה של גזע, כדאי לשים לב שלרוב הגזעים יש יכולות מ3 סוגים: התקפה - שליטה בנשקים או התקפה קסומה כלשהיא; הגנה - עמידות לנזק מסוים או תוספים להגנות או להצלות נגד התקפות מסוימות; ותכלית - יכולות לא קרביות, תוסף למיומנות או משהו; בדרך כלל היכולות האלה לא תואמות כולן מקצוע בודד, ולכל אחד תהיה איזו יכולת מתוכן שאין לו בה שימוש מסיבה כלשהיא. כלומר גם אם אתה יוצר גזע שטוב בלחימה, כמו גמד, לא כל היכולות שלו צריכות להיות שימושיות ללוחמים - לכן וויזארדס נתנו לו שליטה בנשקים קרביים, שזו יכולת שכבר יש ללוחמים ולכן זה לא עוזר להם שיש אותה לגמד.
 

the Nerubian

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
שים לב שכל הגזעים מלבד חצי-אורק ודם-דרקון (שמתוכננים די גרוע) בנויים ככה שאין מצב בעולם שכל המאפיינים שלהם משתלמים למקצוע מסוים. תמיד יהיו להם מאפיינים ש"מתבזבזים". זה תכנון מכוון ומודע.

דוגמאות: כולם. חוץ מחצי אורק ודם-דרקון.
 

אביעד

פונדקאי ותיק
אכן, זה כי אין לו משהו שמשתלם לאף מקצוע:
יש לו נשק נשיפה ועמידות לנזק, וככל שהאחד יותר חזק השני חלש יותר - אם סוג הנזק נפוץ נשק הנשיפה יהיה חלש, ואם הוא אינו נפוץ עמידות חלשה. גם נשק הנשיפה עצמו לא ממש יעיל - דורש ממך להשקיע בתכונה מסוימת כדי שיהיה לו ד"ק נחמד, ועושה נזק לא משהו בשביל יכולת של פעם בהיתקלות - לוחם יכול להרביץ חזק יותר ומדויק יותר עם החרב שלו (למרות שמדובר באויב אחד, אומן נשק אדיר משנה מיד את מאזן הכוח), ולאשף יש לחשים חזקים בהרבה מהדבר הזה, שעושים נזק גדול יותר לאזור גדול יותר בד"ק גבוה יותר. לאלפים יש קנטריפ לפי רצון במקום זה. הרבה יותר יעיל.
(כן, פלאפי, אני יודע שאתה יודע למה דם דרקון זה גרוע, אני מפרט כדי להסביר לאלה שלא יודעים למה.)
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
אביעד אמר/ה:
יש לו נשק נשיפה ועמידות לנזק, וככל שהאחד יותר חזק השני חלש יותר - אם סוג הנזק נפוץ נשק הנשיפה יהיה חלש, ואם הוא אינו נפוץ עמידות חלשה.

אממ? מה?
כל סוגי הנשיפות עושות אותו נזק ומקנות אותה עמידות (חצי נזק, מו"ד5)
 

אביעד

פונדקאי ותיק
אני אסביר - כל דם דרקון עמיד לאותו סוג נזק שהוא גורם בנשיפה שלו.
ככל שסוג הנזק הזה נפוץ יותר, העמידות חזקה יותר, אבל הנשיפה חלשה יותר.
אם סוג הנזק לא נפץ, הנשיפה אמנם חזקה (כי אין הרבה יצורים שעמידים נגדה) אבל העמידות חלשה (כי אף אחד לא יגרום לך את הנזק שאתה עמיד לו).
 

קובר האלים

פונדקאי מהשורה
לשחק דם דרקון זה ממש מעניין גם ללא קשר ליכולות הקרביות שלו, בכללי אם רוצים ליצור גזע טוב כדאי להקדיש לו גם מאפיינים התנהגותים נפוצים וסיפור טוב לאיך הגזע נוצר שתואם את היכולות שלו. זה נעשה ממש טוב בדמי דרקון לפי דעתי.

עריכה:
ליתר ביטחון אני אשים את דעתי על קנדרים בספויילר, למרות שאני לא חושב שזה יספיילר למישהו.
זה מה שרומח הדרקון עשה מעולה עם קנדרים, ההתנהגות שלהם, התפיסת עולם שלהם לגבי רכוש, התדמית שלהם בעייני העולם ועוד. זה מה שמבדיל אותם מסתם זוטונים זריזי ידיים.


אני לא טוען שיכולות מאוזנות זה לא חשוב, זה מאוד חשוב, פשוט זה לא הדבר היחיד שימשוך אותי, כשחקן, לשחק גזע.
 

ג'וני

פונדקאי ותיק
צוות הפורום
בגדול, אני מסכים עם אביעד שהדרך הנכונה לאיזון היא השוואה וכלי שעזר לי לעשות את ההשוואה הזאת בגזעים הוא המסמך הזה (יותר בגלל הרשימות המסודרות מאשר הדירוג). בנוגע לכשרונות, אף פעם לא יצא לי לבנות אחד, אבל יצא לי להיתקל במאמר ב-dndbeyond שאולי יכול לספק קווים מנחים (בתכלס אם זה עוזר אז יש מאמר נוסף בסדרה על גזעים).

בכל מקרה אני צורך להוסיף שכדאי לקרוא את הקטעים הרלוונטיים במדריך לשה"מ עמודים 285-287 (שמתעסקים יותר במה שמסביב) לפני שמתחילים ליצור גזע.
 
התשובה הטובה ביותר
Top Bottom