האיש מהמעגל
פונדקאי פעיל
התחלתי להריץ משחק NWOD (מעורב) שהתחייבתי לסיים עד יוני-יולי (2010), לא תכננתי מראש לעומק ועכשיו אני בסכנה חמורה של הסתובבות במעגלים. פשוט אין לי מספיק זמן ומספיק משאבי רפרנס כדי לתכנן לעומק את הרעיונות שעולים לי בראש...
התוכנית בגדול היא של מיני מערכה שמיועדת לשבע דמויות שחקן (בהתחלה כולם אנושיים) ובנוייה בשלושה שלבים:
1. tutorial - הרפתקה קטנה וחמודה שמשמשת ללימוד חוקי המשחק, בניית דמויות וכל שאר החארטה, ושאמורה לספק כמות כלשהיא של XP שישמשו לבניית דמויות בשלב 3. ההרפתקה מגוללת את חוויית ה'התעוררות' של הדמויות, ש'מתעוררות' כולן יחד באותו מקום, מסיבה מסתורית, וצריכות לשרוד קשיים כלשהם לפני החזרה ל- fallen world עם הידע והיכולות החדשות.
2. Prelude - מה עובר על הדמויות לפני ההתעוררות, בקפיצות של תקופות - סצינה של ילדות, סצינה בגיל ההתבגרות, וסצינה ממש לפני הנסיעה למקום של ה'התעוררות'.
3. הרפתקאה שעושה שימוש בכל הניסיון שנצבר עד כה על מנת לבנות דמויות חדשות (ערפד אחד, איש זאב אחד, חמישה קוסמים) ברמה גבוהה יותר. הקונספט מאחורי הרפתקה זו הוא 'להמחיז' או 'להסריט' מחדש את עלילת הספר 'לילה אחד באוקטובר הבודד' במטרה לנסות לסטות מהעלילה המקורית ולספר את הסיפור אחרת. היות והספר מסופר מנקודת המבט של דמות+שותף אחת, שתדוב"ש, שאר ההתרחשויות נסתרות ולכן ניתן לשחק אותן ולשנות את מהלך המשחק.
הבעייה הגדולה ביותר שלי כרגע היא שתכננתי די טוב מה אני רוצה לעשות בשלב 3, אבל אני די מאלתר את דרכי לשם.
השחקנים שלי מתחילים, וחלקם קצת מתקשים עם האנגלית, אז המכשול הזה קצת מבלבל אותי, כי עקומת הלמידה שאני צריך שתהיה לשחקנים שלי גבוהה בהרבה ממה שיש בפועל. בינתיים שיחקנו שלוש פגישות של 4 שעות בערך, כאשר התחלנו את המשחק מ-handout שמתאר את סצינת הפתיחה ודף דמות ריק. בינתיים הספקנו למלא בדפי הדמות את רוב המידע - concept, attributes, skills, merits, virtues/vices, morality, willpower, health, flaws וכל דמות זכתה ב 3 נק"נ. אין לי מושג אם זה קצב התקדמות טוב או לא ואשמח אם תתנו לי קנה מידה...
נ.ב. בזמן משחק עבר זמן מועט, כיוון שעד שהם יהיו בטוחים מפגע, הכל נמדד בסיבובים. מהמאורע המחולל עברו בערך 15 דקות, לפחות חציין עברו על הדמויות בעילפון.
התוכנית בגדול היא של מיני מערכה שמיועדת לשבע דמויות שחקן (בהתחלה כולם אנושיים) ובנוייה בשלושה שלבים:
1. tutorial - הרפתקה קטנה וחמודה שמשמשת ללימוד חוקי המשחק, בניית דמויות וכל שאר החארטה, ושאמורה לספק כמות כלשהיא של XP שישמשו לבניית דמויות בשלב 3. ההרפתקה מגוללת את חוויית ה'התעוררות' של הדמויות, ש'מתעוררות' כולן יחד באותו מקום, מסיבה מסתורית, וצריכות לשרוד קשיים כלשהם לפני החזרה ל- fallen world עם הידע והיכולות החדשות.
2. Prelude - מה עובר על הדמויות לפני ההתעוררות, בקפיצות של תקופות - סצינה של ילדות, סצינה בגיל ההתבגרות, וסצינה ממש לפני הנסיעה למקום של ה'התעוררות'.
3. הרפתקאה שעושה שימוש בכל הניסיון שנצבר עד כה על מנת לבנות דמויות חדשות (ערפד אחד, איש זאב אחד, חמישה קוסמים) ברמה גבוהה יותר. הקונספט מאחורי הרפתקה זו הוא 'להמחיז' או 'להסריט' מחדש את עלילת הספר 'לילה אחד באוקטובר הבודד' במטרה לנסות לסטות מהעלילה המקורית ולספר את הסיפור אחרת. היות והספר מסופר מנקודת המבט של דמות+שותף אחת, שתדוב"ש, שאר ההתרחשויות נסתרות ולכן ניתן לשחק אותן ולשנות את מהלך המשחק.
הבעייה הגדולה ביותר שלי כרגע היא שתכננתי די טוב מה אני רוצה לעשות בשלב 3, אבל אני די מאלתר את דרכי לשם.
השחקנים שלי מתחילים, וחלקם קצת מתקשים עם האנגלית, אז המכשול הזה קצת מבלבל אותי, כי עקומת הלמידה שאני צריך שתהיה לשחקנים שלי גבוהה בהרבה ממה שיש בפועל. בינתיים שיחקנו שלוש פגישות של 4 שעות בערך, כאשר התחלנו את המשחק מ-handout שמתאר את סצינת הפתיחה ודף דמות ריק. בינתיים הספקנו למלא בדפי הדמות את רוב המידע - concept, attributes, skills, merits, virtues/vices, morality, willpower, health, flaws וכל דמות זכתה ב 3 נק"נ. אין לי מושג אם זה קצב התקדמות טוב או לא ואשמח אם תתנו לי קנה מידה...
נ.ב. בזמן משחק עבר זמן מועט, כיוון שעד שהם יהיו בטוחים מפגע, הכל נמדד בסיבובים. מהמאורע המחולל עברו בערך 15 דקות, לפחות חציין עברו על הדמויות בעילפון.