דמויות מו"ד מתחילות בדרך כלל בדרגה 1, זו מוסכמה כמעט אוניברסלית. אלא אם כן כולם כבר מכירים את הכללים ורוצים להתחיל מערכה ברמת עוצמה גבוהה יותר, או שמשחקים בחד"פ שמיועד לטווח דרגות אחר. אבל למה לא פחות מ1?
מסתבר שזו לא שאלה מוזרה עד כדי כך. בעבר, הייתה לTSR הרפתקה למתחילים שנקראה treasure hunt, בה הדמויות היו מתחילות עוד לפני דרגה 1. בתור לא-הרפתקנים בדרגה 0:
לא יצא לי לקרוא אותה או לשחק בה, אבל לפי תקצירים וסקירות, הדמויות הן אנשים רגילים שנפלו בשבי של פיראטים, הצליחו להחלץ מטביעת הספינה ולהגיע לאי בו חיים אורקים וגובלינים, בלי ציוד, בלי כסף בלי יכולות וכמובן שבלי קסם. תוך כדי שהם נאלצים לשרוד באי, הם מקבלים כמה הזדמנויות להשתמש ביכולות שונות, חפצים קסומים וכלי נשק ובסוף ההרפתקה המנחה אמור להחליט בהתאם לאופי הפעולות שלהם מי "התקדם" לאיזה מקצוע.
מצד אחד, זה מרגיש קצת "לא מו"ד", אבל מצד שני זה היה במוצר מו"ד רשמי של מוד"מ1 כבר ב1987! מה שגורם לי לתהות אם סוג הרפתקה כזו יכול לעמוד כיום במבחן הזמן ואיך, מבחינת חוקי מו"ד 5 או מהדורה עדכנית אחרת, אפשר בכלל לעשות את זה.
מסתבר שזו לא שאלה מוזרה עד כדי כך. בעבר, הייתה לTSR הרפתקה למתחילים שנקראה treasure hunt, בה הדמויות היו מתחילות עוד לפני דרגה 1. בתור לא-הרפתקנים בדרגה 0:
לא יצא לי לקרוא אותה או לשחק בה, אבל לפי תקצירים וסקירות, הדמויות הן אנשים רגילים שנפלו בשבי של פיראטים, הצליחו להחלץ מטביעת הספינה ולהגיע לאי בו חיים אורקים וגובלינים, בלי ציוד, בלי כסף בלי יכולות וכמובן שבלי קסם. תוך כדי שהם נאלצים לשרוד באי, הם מקבלים כמה הזדמנויות להשתמש ביכולות שונות, חפצים קסומים וכלי נשק ובסוף ההרפתקה המנחה אמור להחליט בהתאם לאופי הפעולות שלהם מי "התקדם" לאיזה מקצוע.
מצד אחד, זה מרגיש קצת "לא מו"ד", אבל מצד שני זה היה במוצר מו"ד רשמי של מוד"מ1 כבר ב1987! מה שגורם לי לתהות אם סוג הרפתקה כזו יכול לעמוד כיום במבחן הזמן ואיך, מבחינת חוקי מו"ד 5 או מהדורה עדכנית אחרת, אפשר בכלל לעשות את זה.