• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 הרצת D&D לילדים קטנים

היי כולם, אני רוצה להריץ מבוכים ודרקונים לילדים קטנים מהשכונה (בני 6-8), שהם קצת יתנסו בזה, וכבר יש לי 5 מקומות תפוסים. השיעור הראשון יתחיל עוד קצת פחות משבועיים, ואני צריך לעלות עוד על רעיון להרפתקה ולדרך פשוטה, מהירה ומובנת ליצור להם דפי דמות (בלי הרבה כיתוב, יותר ציורים ותמונות).

בקשר לדף הדמות... כבר החלטתי שאני אעשה רק 3 תכונות במקום 6 (כוח, זרז, חסן, תבנ, חכמ וכרז): כוח (שכולל כוח, זרז וחסן), מוח (שכולל תבנ וחכמ) וכריזמה (שכולל... כריזמה). אני אתן לכל אחד מהם לבחור באיזו תכונה הדמות שלהם טובה, באיזו תכונה הדמות שלהם גרועה, ובאיזה היא ממוצעת. בתכונה שבה היא טובה, אני אתן להם יתרון, ובזאת שהיא גרועה אני אתן להם חיסרון. אני גם אכין בדף הדמות מקום לחיים (נק"פ), לדרג"ש ולהתקפות (לחשים ונשקים). אני אעשה את הדרג"ש כמו הצלת כוח (ולא כמספר פסיבי) כדי שהם ירגישו שזה באמת תלוי בגלגול שלהם.
את השאר אני כבר באמת לא יודע. אני צריך ששלושת התכונות יתחלקו שווה בשווה על דברים אחרים בדף הדמות, כדי שלא תהיה לדמות החזקה (פיזית) הרבה יותר בונוסים (על דרג"ש, ערך נק"פ והתקפות נשק). אני רוצה להפחית את רמות השימושים של כוח ולהגביר את רמות השימושים של מוח וכריזמה, אבל אני לא מצליח לחשוב על דרך טובה לעשות את זה.

בקשר להרפתקה... חשבתי על רקע בסיסי, מגניב ופשוט להרפתקה: הדמויות הם חבורה של שכירי חרב, והמשימה הנוכחית שלהם היא להיכנס למבוך ו... מכאן אני לא יודע. זה יכול להיות להרוג שם איזו מפלצת, למצוא שם איזה חפץ קסום, לעצור איזה נבל... מה שלא יהיה, אני רוצה שהם יהינו (וגם שאני אהנה, אתם יודעים...)
במבוך יהיו מפלצות, מלכודות ואולי כמה דב"שים שיעזרו להם.
אחרי הכל, אני לא רוצה one-shot. אני רוצה הרפתקה שתתפרש על משהו כמו חודש (ארבעה מפגשים).

אם יש לכם רעיונות כלשהם, אני אשמח אם תוכלו לענות לי.
 
איזון בין התכונות - חוסן לא מופיעה בכלל במיומנויות. כוח פעם אחת. זריזות ממוצע. תכונות ה''מוח'' הן תבונה (כמות מיומנויות ממוצעת) וחוכמה (מופיעה הכי הרבה!). כריזמה מופיעה גם המון. אז דווקא כוח הכי פחות. ולכך יש פתרון:
דרג''ש הוא מיומנות.
לעשות כמו בשיטת ג'נסיס - שימוש בנשק הוא בדיקת מיומנות. יש מיומנות טווח ומיומנות קפא''פ.
סודר?
 
תן להם נקודות (נגיד שמונה) לחלק בין התכונות, ותקבע את הדרג"ש 10+חצי מתוסף הכוח אם אין להם שריון. מוח יכול להיות תוסף הלחשים, וגם יראה כמה לחשים אתה יכול להטיל ביום, וכריזמה יכולה לשמש לדברים אחרים, כמו שכנוע, כל מיני יכולות, שטויות כאלה. אם אתה רוצה שהם יהיו חזקים יותר, תן להם יותר נקודות.
אם יש לך ספר לשחקן של מו"ד, יש לך לחשים לתת להם. אל תלך על משהו מאוד מסובך.

עצה שלי, תימנע מהיתרון והחיסרון האלו, הם יכולים ממש לתסכל אנשים, בעיקר ילדים... אני גם לא בטוח כמה זה מאוזן. הם ילדים בכיתה א'-ב', אל תיתן להם משהו מסובך מדי אם יותר מדי חוקים לזכור...

לגבי הרפתקה, אני מציע שתלך על משהו טיפה יותר קלאסי, אם זו פעם ראשונה שהם משחקים- ראש הכפר קורא להם ואומר להם שיש איזה מבוך בהרים עם מלא מלא גובלינים שתוקפים את הכפר, וצריך להיפטר מהם. אפשר להכניס חדרים במבוך עם אוצר, אויבים (לא מאוד חזקים), ובוס בסוף, מלך הגובלינים, או משהו בסגנון. אם אתה רוצה משהו ארוך יותר, תן איזה טוויסט בעלילה- הכפר כבש את האזור של הגובלינים, ומלך הגובילינים מבקש מהם לעזור להם לקחת את הבית שלהם בחזרה. משהו בסגנון.

בהצלחה!
 
ממש תודה! אני פשוט משחק ומתעסק מלא עם מהדורה 5 (יש לי גם את ספר החוקים הבסיסי של פאת'פיינדר), אבל אני חושב שיתרון וחיסרון זה הרבה יותר פשוט מאשר נקודות.
האמת היא שכבר הכנתי את הבסיס של דפי הדמות שאני אשתמש בהם. למעלה יש כוח, מוח וכריזמה, מתחת להם יש חיים (נק"פ) ושריון (דרג"ש), ולמטה יש האם הם מומחים במאגיה או בלחימה. או עוד לא החלטתי לגמרי איך כל הנתונים פועלים, אבל אני אעלה על משהו. (תמיד שמח להצעות ;);))
 

קבצים מצורפים

  • שקופית1.JPG
    שקופית1.JPG
    130.7 KB · צפיות: 39
  • שקופית2.JPG
    שקופית2.JPG
    122.9 KB · צפיות: 19
  • שקופית3.JPG
    שקופית3.JPG
    107.6 KB · צפיות: 12
  • שקופית4.JPG
    שקופית4.JPG
    111.1 KB · צפיות: 10
  • שקופית5.JPG
    שקופית5.JPG
    107.4 KB · צפיות: 11
  • שקופית6.JPG
    שקופית6.JPG
    110.4 KB · צפיות: 12
  • שקופית7.JPG
    שקופית7.JPG
    129.3 KB · צפיות: 13
  • שקופית8.JPG
    שקופית8.JPG
    127.5 KB · צפיות: 32
דבר ראשון, דפי הדמות נראים נהדר. הם מאוד לא מסובכים, הצבעים והתמונות ממש מתאימים, ולא צריך להתאמץ כדי להבין כל דבר. מושלם, קבל ח"ח.

הבעיה עם יתרון וחיסרון שזה תאורטית מאוד חזק/חלש, אבל בפועל אתה לא תוציא רוב הזמן יותר מ15 ביתרון, ועדיף, במהדורה חמש, לתקוף פעמיים מאשר לתקוף ביתרון פעם אחת.
בחיסרון, לעומת זאת, אתה רוב הזמן תיכשל. תאורטית זה לא נכון, אבל מתי הקוביות מקשיבות למציאות?

אגב, שים לב שיש זכויות יוצרים על התמונות, סתם לידע כללי.
 
לגבי הרפתקה... ...ראש הכפר קורא להם ואומר להם שיש איזה מבוך בהרים עם מלא מלא גובלינים שתוקפים את הכפר, וצריך להיפטר מהם...
אני חושב שאני אלך על פאנדלין בתור כפר (כבר יש לי מפה גדולה מה-Essential Kit. ואולי אני אלך על אורקים במקום גובלינים (או אורקים וגובלינים ביחד). נראה.
 
במקום יתרון/חסרון: תכונה אחת בלי תוסף, אחת עם תוסף +1, אחת עם תוסף 2+. תן להם ליהנות. יתרון/חסרון תעשה בהתאם לסיטואציה ואל תשכח לתת להם השראה כתגמול על משחק טוב. תהיה סלחני.
תשאיר את הדרג"ש פסיבי, אתה ממש לא רוצה להעמיס עוד גלגולים. בכלל, תשתדל כמה שפחות לשנות במכניקה ואם אתה משנה - רק לפשט.

אבל עזוב, מכניקה זה שולי, לילדים הכי חשוב זה 1) תיאטרליות - תשתגע, תעשה קולות, תצחיק. 2) הדרכה - תעזור להם לבחור במסלול הנכון, גם מבוגרים לפעמים לא יודעים מה לעשות, לילדים תסביר מה המשמעות של הבחירות שלהם (לאו דווקא לטווח הארוך, אבל תעזור להם להחליט בצורה נבונה) וגם קצת על חוקי המשחק.
 
מהניסיון שלי, ילדים בכיתה א-ג בעיקר אוהבים קרב. הם לא יאהבו סיפור גדול וכבד. הם גם יעדיפו להיות נוודים שמחפשים אוצר מאשר אנשים שכל פעם שמישהו אומר ''אוי, גלובלינים!'' הם יעזרו. הם יעזרו רק אם זה ''להציל את העולם'' או דרקון...
 
לא ברור מה מאגיה נותנת לך. נראה לכאורה שממש שווה להשקיע בכוח ובלחימה, תעשה שתוסף השריון שווה לבונוס לחימה בלבד, ללא כוח, ותוסיף הבהרה למה מאגיה משמשת. חוץ מזה זה מעולה. תדפיס כרטיסי ציוד ובמהלך המשחק תחלק לשחקנים (חרב מוסיפה +1 ללחימה, שריון שרשראות מוסיף 2+ לדרג"ש, שריון ריפוי מוסיף 3 חיים וכו').
 
בונוס מאגיה זה בונוס הבדיקה, ההצלה וההתקפה של לחשים (כשמטילים לחשים, אם מטילים לחשים).
אחלה, אבל זה לא כתוב בדף הדמות, וגם אין שם לחשים אז השחקן לא יכול לדעת למה זה שווה לו.
 
חזרה
Top