"תכינו את החבלים ואת המפרשים. אני רוצה ידיים על ההגה - עכשיו!", יונו מתחיל לחלק פקודות, בזמן שפלורו עולה לסיפון, קורא את המצב ומתחיל לעזור בהכנות אף הוא.
"אני לא יודע עד כמה הם נחושים לעלות עלינו. לאריסנים ארורים, לך תצפה אותם".
META
הקרב הקרוב לא שגרתי. במקום סבב לפי יוזמה, כל סיבוב אתם תנסו לבצע תמרון לספינה. לכל אחד יש פעולה שאותה הוא יכול לנצל לבדיקה שתורמת לביצוע התמרון. ניתן לבחור מתוך הרשימה הבאה, או להציע דרכי פעולה משלכם:
- שליטה בהגה: בדיקת זריזות. נועדה כדי לבדוק את מידת היציבות והתמרון של הספינה.
- קריאת הים: בדיקת חוכמה. נועדה להבין את מצב הים ולנצל אותו לטובתכם. לגלות זרמים מסוימים או מקום בו הגלים חלשים יותר.
- תפעול מפרשים: בדיקת כוח. נועדה כדי לנצל את הרוח למיטבה או כדי למנוע ממנה להאט את תנועת המשוטים.
- דע את אויבך: בדיקת תבונה. נועדה לקרוא את מהלכי הספינה היריבה ולדעת איך לנגוד אותם.
הבדיקות האלה לא צריכות לעבור ד"ק מסוים כדי להצליח. הסך של כל הבדיקות נקרא בדיקת הפלגה. בדיקת ההפלגה קובעת את מהירות הספינה באותו התור, והיא קובעת איזו ספינה פועלת קודם באותו הסיבוב. כל 4 נקודות מתוך סך התוצאה שוות למשבצת אחת של תנועה. אתם מחליטים (בדיון קבוצתי בקבוצת הוואטסאפ) לאיזה כיוון אתם שטים ובאיזו דרך.
המשבצות האפורות הן סלעים. משבצת כחולה בהירה ותנועה נגד כיוון הרוח נחשבות תוואי שטח קשה, ומורידות את המהירות של הספינה לחצי. במשבצות הכחולות הבהירות יש זרמים חזקים יותר וסיכוי מסוים להתנגש בסלעים.
שינוי כיוון הספינה ב90 מעלות נחשב כמשבצת תנועה.
אתם יכולים לבחור לברוח מהלאריסנים, או לנסות לתמרן את הספינה כדי לנגוח בהם בחזרה. רק בטווח של 3 משבצות אחת מהשנייה אתם יכולים לנסות לתקוף עם הבליסטה, ולהטיל לחשים כרגיל. מרגע שיש מגע בין הספינות, הקרב הופך לקרב רגיל עם יוזמה.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jJJupb-MvgnRaxOmFn45Hm57agtqF5pLBDFRVHr0JIE/edit?usp=sharing