• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המצוד - עץ משחק (מו"ד 5, 3/3)

יונו מזנק לסיפון ברגע שהוא שומע את קריאתו של סולסס. הוא מסתכל דקה ארוכה, ולבסוף מקלל בשקט.
"ספינת עבדים. לאריסנית לפי מספר שורות המשוטים. עיניים טובות, איש פיות. תתכוננו להקיף את הספינה מסביב. אני לא יודע אם הם סתם עוברים כאן או באים בשבילנו".
 
רומלאוס
"כשאתה נכנס לעסקה עם נחש, אתה מעדיף לדעת שהוא נחש כשאתה נכנס לעסקה." מסביר רומלאוס. "אני לא אוהב אותו, ואני לא אוהב את הסיטאוציה, אבל אני מעדיף לעשות עסקים עם מישוה שאני יודע שיכול לבוגד בי, מאשר מישהו שאני לא יודע." הוא מסביר. "זנון הוא לטאה חסרת עמוד שדרה שכל מה שהיא יודעת הוא לאסוף את הפרסים של אחרים. אבל אני חושב שלפחות כגע אין מה לחשוש ממנו."

"אנחנו מסוגלים לעקוף אותה?" שואל רומלאוס. "או שזה שאלה של זמן אם הם יחליטו לנסות להשיג אותנו."
 
זנון, אתה אומר?", הוא מוזג לעצמו כוס יין, "שמעתי את השם בסביבה, הוא מארגון החותם. אם יש להם אינטרס במשלחת שחנו אני כבר לא יודע מה לחשוב", הוא אומר כמעט באומללות.

"אנחנו יכולים, וזה מה שאני מתכוון לעשות. אבל אם הם יחליטו לרדוף אחרינו הם יכולים להיות ממש שן-כימרה בישבן".
 
"תכינו את החבלים ואת המפרשים. אני רוצה ידיים על ההגה - עכשיו!", יונו מתחיל לחלק פקודות, בזמן שפלורו עולה לסיפון, קורא את המצב ומתחיל לעזור בהכנות אף הוא.
"אני לא יודע עד כמה הם נחושים לעלות עלינו. לאריסנים ארורים, לך תצפה אותם".

META
הקרב הקרוב לא שגרתי. במקום סבב לפי יוזמה, כל סיבוב אתם תנסו לבצע תמרון לספינה. לכל אחד יש פעולה שאותה הוא יכול לנצל לבדיקה שתורמת לביצוע התמרון. ניתן לבחור מתוך הרשימה הבאה, או להציע דרכי פעולה משלכם:
- שליטה בהגה: בדיקת זריזות. נועדה כדי לבדוק את מידת היציבות והתמרון של הספינה.
- קריאת הים: בדיקת חוכמה. נועדה להבין את מצב הים ולנצל אותו לטובתכם. לגלות זרמים מסוימים או מקום בו הגלים חלשים יותר.
- תפעול מפרשים: בדיקת כוח. נועדה כדי לנצל את הרוח למיטבה או כדי למנוע ממנה להאט את תנועת המשוטים.
- דע את אויבך: בדיקת תבונה. נועדה לקרוא את מהלכי הספינה היריבה ולדעת איך לנגוד אותם.

הבדיקות האלה לא צריכות לעבור ד"ק מסוים כדי להצליח. הסך של כל הבדיקות נקרא בדיקת הפלגה. בדיקת ההפלגה קובעת את מהירות הספינה באותו התור, והיא קובעת איזו ספינה פועלת קודם באותו הסיבוב. כל 4 נקודות מתוך סך התוצאה שוות למשבצת אחת של תנועה. אתם מחליטים (בדיון קבוצתי בקבוצת הוואטסאפ) לאיזה כיוון אתם שטים ובאיזו דרך.
המשבצות האפורות הן סלעים. משבצת כחולה בהירה ותנועה נגד כיוון הרוח נחשבות תוואי שטח קשה, ומורידות את המהירות של הספינה לחצי. במשבצות הכחולות הבהירות יש זרמים חזקים יותר וסיכוי מסוים להתנגש בסלעים.
שינוי כיוון הספינה ב90 מעלות נחשב כמשבצת תנועה.
אתם יכולים לבחור לברוח מהלאריסנים, או לנסות לתמרן את הספינה כדי לנגוח בהם בחזרה. רק בטווח של 3 משבצות אחת מהשנייה אתם יכולים לנסות לתקוף עם הבליסטה, ולהטיל לחשים כרגיל. מרגע שיש מגע בין הספינות, הקרב הופך לקרב רגיל עם יוזמה.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jJJupb-MvgnRaxOmFn45Hm57agtqF5pLBDFRVHr0JIE/edit?usp=sharing
 
ארים יורד למטה וחוזר אחרי כמה שניות, אוחז בידו פחית גדולה יחסית עם שמן, תוך כדי שהוא צועק התנצלויות לטבח ומבטיח ללמד אותו איך מנצלים את השומן של הדגים כדי להחליף שמן. הוא ניגש לירכתי הספינה ושופך את השמן, מנסה לפזר אותו כמה שניתן. ואז הוא הולך להביא לפיד מאיפשהו.
 
לאנה מצליחה לתעתע בספינה הלאריסאנית, מתמרנת אותה בזיגזג. הלאריסאנים שומרים על מסלולם הקבוע מחשש ששינוי במסלול יקשה עליהם לתפוס את הלורליי.
סולסס ואינוש מתפעלים את המפרשים. תזמון החבלים והקשירות מנצל את הרוח בצורה המיטבית, למרות כיוונה, והופך את ההתנגדות שלה ללורליי זניחה.
רומולוס מצליח לכוון את החבורה במרחק סביר מהסלעי למשך זמן מסוים, אך הגלים מקרבים את הלורליי לסלעים בצורה מדאיגה מעט, אם כי עדיין נשאר מרווח תמרון.
כתם השמן שארים יצר מתחיל לבעור, אך הלהבה שלו קטנה עדיין, וייקח לה קצת זמן עד שתיצור את מיסוך העשן המבוקש.
 
רומלאוס מבין שהשמן לא נדלק מהר מספיק, הוא ממהר לירכתי הספינה, הקשת שלו כבר בשלוף כשהוא מצית את אחד החצים. "תנסו להשאיר אותנו יציבים לרגע!" הוא צועק בעודו מותח את החץ, הוא צריך להתרגל, לנשום עמוק, המטרה שלו זה כתם שמן באמצע הים, הוא כבר נאבק בדברים מסובכים יותר. הוא משחרר את המייתר, יורה את החץ קדימה.
META
התקפה
15+7 = 22.
 
סולסס יודע שמה שהא עושה חשוב ואם הוא לא יתפעל את המפרשים אינוש לא יסתדר לבד. לכן, הוא מנסה להתעלם מרעשי הרקע שמסביב, מקשיב רק לקפטן ולרוח, ובהתאם להם משנה את תצורת המפרשים לתפוקה מרבית בעזרתו של אינוש.
META:
אתלטיקה: 16 | 17 + 6 = 23
 
הלורליי כמעט מרחפת על פני המים - הקצף נעדר מהשובל שנותר מאחור - והרוח מבדרת את השיער והבגדים שלכם.
יונו צוהל בחדווה, "ככה זה צריך להיות!", הוא קורא מחרטום הספינה, שם הוא השגיח על הנעשה.
הלאריסנים מהר מאוד נעלמים מאחורי מסך עשן ואש, נקודה אדומה ברקע הכחול.

"עוד יומיים עד שנגיע לפרדאה, אנשים", אומר יונו באותו הערב. השמש כבר בחצי דרכה אל מתחת לקו המים, והיא יוצרת שביל בוהק וברור על הגלים, שמגיע עד לספינה. חצי ירח דהוי מתנוסס מעליכם, על רקע השמיים הכחולים-כתומים.
"תקשיבו", הוא ממשיך באסיפה שיצר, "עבדתם טוב היום. הלוואי וכל צוות ספינה היה יודע לתפעל ככה את המפרשים ואת ההגה, ועוד בתזמון מדהים שכזה. אם תשאלו אותי, לא תראו קסם שמסוגל לעשות דבר כזה כמו צוות טוב".
"קל בשבילך להגיד את זה", פלורו מופיע מאחוריו לפתע, "אתה לא למדת קסם בכלל".
שני האחים פורצים בצחוק לפתע, ואתם שמים לב לשני בקבוקי יין שפלורו מחזיק בידו.
"מה זה, אחי? הבאת לנו יין?"
"חשבתי שעבודת צוות כזאת מצריכה איזה בקבוק או שניים. אבל אל תדאג, הבאתי גם כד מים מלמטה כדי למהול אותו. אתה מכיר את הרגלי השתייה שלי".
"נו בטח", אומר יונו בזלזול מעושה וחוטף מידו את אחד הבקבוקים, מתחיל למזוג לכוסות.
"קדימה, בחורים ובחורה! לא תרימו לנו איזו כוסית עם ברכה טובה? ממה אתם מתביישים? הנה, אני אתחיל - לחיי הידיים האיתנות שאוחזות בהגה ובחבלי המפרש, ולחושים החדים שמדריכים אותן!"
 
חזרה
Top