• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המפלצות הזנוחות והאבודות מכולן

די מגעיל, דומה לאיזו מפלצת מפאת'פיינדר, ברח לי השם, שהיא מין מוח מהלך שמחפש גופות או יצורים ישנים בכדי לכווץ את עצמו, לזחול להם דרך האוזן, לאכול להם את המוח ואז לשלוט בהם, אומרים שהוא מחליף גופים כמו חליפות, מגעיל.
 
הארי-דרקון (במקור Dragonne) הוא דוגמא למפלצת שאמנם לא אבדה אבל בהחלט נזנחה.

היצור הזה, הכלאה מכוערת של דרקון פליז וספינקס שנראה כמו אריה מכונף עם קשקשים וגבות שעירות במיוחד, הופיע באסופות המפלצות הבסיסיות של המהדורה הראשונה, השנייה והשלישית, אבל למרות שיש לו פוטנציאל לא רע והתקפה מגניבה של שאגות עם כל מיני השפעות, פשוט לא רואים אותו מופיע יותר מידי בהרפתקאות וכו' - אולי בגלל שבמו"ד יש אינפלציה של אריות מכונפים מכל מיני סוגים ומינים.

Dragonne.JPG
 
אני נלחמתי נגד דרגונים באחת ההרפתקאות ששיחקתי, שומרים על חפץ קסום ורב עוצמה.
ההרפתקה הייתה עלובה והומצאה על ידי שה''ם עלוב, אבל נתקלתי בהם, והם היו יריבים חזקים.
 
עלה בדעתי שאחת המפלצות הזנוחות באמת היא gas spore. הסיבה די ברורה - זו מפלצת נוראית.

מדובר בפטריה חסרת בינה שנראית בדיוק כמו שר עין, כולל פה עם שיניים חדות, מחושים עם עיניים (שלא באמת רואות - הן רק לצורך ההתחזות) וכן הלאה. כאשר הפטריה חשה בתנועה בסביבה הקרובה, היא מרחפת לכיוון יצורים חיים כדי לתקוף אותם.
כאשר היא סופגת נזק, הפטריה מתפוצצת ומשחררת ענן נבגים שמדביק את כל היצורים החיים הסמוכים וגורם למות איטי ומייסר. מהגופות יצמחו פטריות חדשות שישחררו אל העולם gas spores חדשות.

הבעיה?
מאחר ושרי עין הם מפלצות רבות עוצמה שרוב היצורים יימלטו מפניהם, והפטריה חייבת להתפוצץ מהר לפני שיתעורר החשד מדוע היא לא משגרת קרני-עין, נדמה כאילו כל מחזור החיים של הפטריה תלוי לחלוטין בנוכחותם של לוחמים בדרגה 14 ומעלה - כאלו שלא יברחו מפני שר עין ויכו בו בקפא"פ. כלומר - אלו שיש להם יכולת גבוה להתנגד למחלות וממילא יכולים להשיג כוהן שיטיל עליהם לחש הסרת מחלה ויכחיד את הפטריה.
 
נכון, אבל זה כי הם קיבלו סוג יצור ייחודי. בכל מקרה, כפי שניתן לראות, מכל סוגי היצורים נזנחו כמה יצורים בודדים, שאף אחד לא ראה לנכון להכניס להרפתקה שלו, והשאלה היא למה יצורים מסוימים נזנחו ואחרים לא? מה גורם לך לרצות או לא לרצות לשלב יצור בהרפתקה שלך, ומה עושה אותו לבלתי נשכח?
 
אני חושב שמפלצת נזנחת אם היא לא שימושית. קרי- משעממת ובעלת ד"א (או כל פרמטר של כוח ביחס לדמוית קבוצה) מסובך.
מפלצות שכולנו נזכור הם ה"בוסים" אנחנו לא נתייחס לשבע גובלינים וג'ירף אימים שנלחמנו בו בשלב 24.43 של המבוך, אלא את הליץ' שהיה בסוף. את הדרקון ששמר על החלק הפנימי של המבוך שמפריד אותו בין "מבוך קל" ל"מבוך קשה".
אנחנו גם נזכר את הקרב מול ההידרה, שהיינו צריכים לערוף לה את הראשים אחד אחד כדי לחסל אותה, או את הערפד שמשכנו לעבר המזבח כדי להחליש/ טרול שהיינו צריכם לשרוף כדי להשמיד. ולא ממש נתמקד בקרב מול יצור רנדומלי מס' 168 שפשוט תקף אותנו בטפרים שלו, וחיסלנו עם חרב לראש אחרי 3 סיבובים.

אני בספק אם יש פה מישהו שיכול להעיד שהוא השתמש בכל המפלצות במגד"מ של שיטה כלשהי, קל וחומר להגיד שהוא נתקל בכולן לאורך המשחקים שלו, המגד"מ של 3.5 מכיל עשרות מפלצות זנוחות, מי פה נלחם במרטש אפור? בדרגון? בדרקוצב? בתפלץ שחום איום ונורא?
 
לי יצא להלחם בדרקוצב ובתפלץ שחום נוראה ואיום.
הבעיה עם היצורים האלה שלא נותנים להם במה בגלל שהם לא יצורי מבוך קלסים, בעוד אתה מצפה לפגוש גובלין במבוך אתה לא תראה הרבה מרטשים אפורים שם בגלל שהם יותר יצורי שטח פתוח והדרקוצב הוא יצור ימי.
הרבה מהיצורים הזנוחים הם יצורים שפשוט לא מתאימים למבוך או טירה קלסים.
 
וזו הנקודה שלי- הם לא פרקטים. אז אנחנו שוחכים אותם.
זה ויש מצבור מטורף של מפלצות בספרי החרבה נוספים. יצא לי לעבור על המגד"מ הרביעי של 3.5, יש שם מפלצות שהם לחשים חיים שיצאו משליטה, פייה שהיא המקבילה של נימפה בהיבט לחימה (נימפה כל מה שיפה וטהור, הפיה הזו היא כל מה שחזק ונלחם). יסודן שמורכב מ4 יסודנים שונים, וכו'.
אם כזו כמות של מפלצות, אין שום ספק שיהיה הזנחה שלהן.
 
כי אביר המוות הוא יחיד, ומאה הגובלנים חסרי ייחוד?

אני כותב סיפור ואז מכניס מכאניקה. אני אשתמש במפלצת עם הרקע המעניין, עם היכולת החזקות, עם הייחוד שלה.

למי אכפת מעוג כלשהו שרוצה להיות ראש שבט כאשר יש לך מצליף מוח מהעתיד שמנסה עוד פעם להשתלט על העולם, שר עין מטורף או אבולות' שמוביל צבא של יצורים תת-קרקעים במטרה לכבוש את פני השטח?
 
אביר המוות הוא בוס ייחודי. אבל למה גובלינים, אורקים וקובולדים זוכים לתפוס את המקום הראשון בתור חפ''שים עלובים של הרוע, ומושבת בני אנוש סובלתת מהם, או של אלפים וגמדים, בעוד מונגרלים לא מוזכרים בשום מספר מקום כמעט (חוץ מבחרון הצדיקים 1, פלישת פצע העולם, חלק 2, שם ראיתי אותם פעם ראשונה מחוץ למגד''מ), למרות שהם גזע די מעניין ( לפחות לדעתי)?
 
טרנד?
ועכשיו ברצינות, גובלינים/אורקים/קובלודים קיבלו מזמן מקום של כבוד בפנתיאון של "חפשים." כולנו רגילים להילחם בהם, כונלו מכירים אותו, וכולנו יודעים שהם האויב.

כשאתה רואה אורקים, זה בדרך כלל אומר שהם הולכים להילחם בך. נכון שיש הרבה עולמות שהם גזע תבוני ונוח לכל דבר, אבל אני מדבר על הכלל.

אנשים אוהבים את מה שהם רגילים אליו, ירים יד כל מי שהייתה לו לפחות דמות אחת של "אורקים הרגו את המשפחה שלי". ואם אתה כותב הרפתקאה במטרה שירצו לשחק בה, אתה מביא לאנשים את הסיפור שנוח להם לעבוד איתו. ולהרוג את האורקים שהרגו את המשפחה שלהם
 
אני אנסה לא להישמע זקן, אבל אתם צעירים, בשבילכם הסיפור הזה הוא קלישאה.
כשאני התחלתי לשחק לפני בערך 17-15 שנה ככה, כל דמות שנייה הייתה סייר שההורים שלו נהרגו על ידי אורקים, אלפים טובים גידלו אותו והוא עכשיו צד אורקים. היו לי 2 כאלה בקבוצה הראשנה ששיחקתי בה

נראה לי שהמפקד וזקני הפונדק יכולים לספר על הדמויות הקלישאתיות שהיו בתקופה שלהם, ע"ע רייסטלין וכאלה.
 
חזרה
Top