יש הבדל בין ירושה לבין הטמעה.
כפי שכבר ציינת זה מכבר, העמים הברברים היו תחת שלטון רומי לאורך תקופה לא קצרה, ובמסגרת זו הונחלו עליהם החוקים הרומים.
לא היה בדיוק לברברים יותר מידי אופיצות (בוא לא נשכח שילדים היו נלקחים לקבל חינוך רומי, כדי להכחיד כל זכר למורשת שלהם ולהפוך אותם לאזרחים רומים טובים -ג'אנוסיד בשיא תפארתו אם תשאלו אותי.) אלא לקבל את החוקים הרומים, כשאתה משמר חוק במשך תקופה, הוא כבר הופך למוסר. (ואם תרצה שארחיב על חוק ומוסר, בשמחה, רק תבקש). ומוסר הוא מוסכמה כללית של הקהילה, מה שאומר שכל החברה רואה בחוק הרומי כ"קוד התנהגות" מחייב, ומי שלא פועל בצורה זו, הוא למעלה מפרוע חוק, חוש המצפון והמוסר שלו לא בדיוק מתפקדים.
אני גם אטען נגד הטענה שהצגת (אגב, זו ממש לא הוחכה, הוחכה היסטורית כוללת מקור מדויק ואמין, ציטוט מתוכו, רצוי תוך ציון איך להגיע למקור הזה.) שהעתקת הספרים לאו דווקא נעשתה "בגלל שהרומים עשו זאת" אלא בגלל שמדובר כבר בקהילה של אנשים שמזמן המירו את דתם, (מהדת הפגאנית שהשבטים הברברים האימנו בה), לנצרות (אל תתפוס אותי במילה ותבקש ממני את הזרם הנוצרי המדויק, אנחנו מדברים על תקופה שכל כמה עשרות שנים הייתה ועדה חדשה שפיצלה את הנצרות לעוד תתי דתות בעקבות דיונים תיאולגוים - ע"ע ועדת ניקאה והאריאנים.)
מעטות הדתות באותה תקופה אשר לא עמדו על הכתב, (אני לא מכיר אחת, אני פשוט נמנע מלציין שאין אחד כזו בכלל) ובל נשכח שבמנזרים נעשו עבודות של העתקת ספרים, בתקופה שבה הנצרות עדיין לא בדיוק הכריזה "וטו" על כתבים מדעים שלא מסתדרים עם התאולוגיה שלה (ע"ע גלילאו גלילאי) וכן תמכה בהתעתת ספרים (ראוי לזכור שלא כל המינזרים חיו על תרומות, ומאחר והעתקת ספרים דרשה ידע שהיה שכיח לאנשי דת -כתיבה- לא פעם היו נמכרים הכתבים שהועתקו בכנסיות, לרוב במחירים גבוהים, זה לפחות עד גוטנברג ימציא את הדפוס הרבה יותר מאוחר).
אם עדיין לא הבנת את הנקודה שלי, אני מנסה להציג לך שהעתקת הספרים לאו דווקא נעשתה בגלל שהברברים אמרו "רומא גדולה, אנחנו צריכים להמשיך אותה", אלא היו הרבה מניעים נוספים מסביב לזה. וכמו שאמרתי, כשאתה לוקח עם ומנחיל לו (בכוח יש לציין) חוקים נוקשים, בסופו של דבר הם הפוכים למשהו מעל חוק.
[זה קצת כמו לאלף פיל, אתה קושר אותו ליתד שנעוצה באדמה כשהוא עוד תינוק, ומוודא שהוא לא מסוגל להזיז את היתד בכוחות עצמו, כשהוא מתבגר, הוטמאה בו המחשבה שהוא לא מסוגל להזיז את היתד, ואף על פי שמודבר בפיל במשקל כמה טונות, הוא עדיין לא מנסה בכלל להזיז את היתד.]
אגב, בהיבט הקיסרות הרומית הקדושה, לאורך ההיסטוריה אנשים חיפשו "סיבות לשלוט" קצת כמו שבית המלוכה הבריטי טוען שהוא מלך בחסות העל (כי אם אלוהים החליט שאני מלך, מי אתה שתגיד אחרת), הרבה אנשים ניסו להציג עצמם כממשיכים של האימרפיה הגדולה שהייתה באיזור (קרי רומא), מפה לשם, היו לך כמה "קיסירי" רומא שחייו באותו הזמן, והרבה אחרי שהאימפריה נמחקה כבר מהאדמה. (במשך תקופה הסולטן של האימפריה העות'מנית הגדיר עצמו ככקיסר רומא, למיטב זכרוני, כשהאימרפיה העותמ'נית התפרקה, נעלם גם ה"קסיר" האחרון של רומא.)
לסיכום, כשהשבטים הברברים כבשו את האימרפיה, ולאחר שזו התפרקה, הם כבר היו במצב שהחוק הרומי הוטמע בהם עמוקות, הדת העיקרית שלהם היא הנצרות (כי מה מאחד יותר טוב אנשים מאשר דת, בזכות הדת שני מוסלמים שמעולם לא נפגשו יכולים לשרת את אללה באותה צורה בדאע"ש), ומה שאתה תגדיר כ"אימוץ" של החוקים, המנהגים והמסרות הרומית, היו תוצאה של הרבה שנים של שעיבוד, והשפעה של אימרפיה גדולה ששלטה בכל נדבך בחיהם, עד שעצם המחשבה על צורת חיים אחרת, לא הייתה אפשרית בכלל.
אתה רוצה לקרוא לזה "ירושה", תרגיש חופשי, אני חושב שירושה זו לא מילה מתאימה פה, המילה ירושה לפי המילון פיורשה
רכוש המת שמועבר לאחרים, בד"כ לבני משפחתו הקרובים
להגיד ששני חצאי האימרפיה שנוצרו לאחר הפיצול ירשו את האימפריה הגדולה? זה כן, פה מדובר בעמים ברברים שהצליחו להגיע לעצמאות (דרך לא מעט מלחמות), ובחרו להמשיך באורח החיים שהיה כבר מוטמע בראש שלהם. אני הייתי קורא "ביזה" כי הברברים בסופו של דבר בזזו את רומא (האימפריה, ולא רק העיר) ולקחו את כל מה שהיה שם לעצמם. לא הייתה פה שום ירושה, אלא אם כן אתה רוצה לקחת את המילים של אליהו הנביא למלך ישראל בזמנו- אחאב.
"הֲרָצַחְתָּ וְגַם יָרָשְׁתָּ?