• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

החללית האמריקאית Starliner עגנה בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית

אתמול בצהריים האמריקאיים, חברת בואינג ליתר דיוק, שיגרה בהצלחה את Starliner, חללית מאוישת לעד שישה אסטרונאוטים. היום, מעט אחרי חצות החללית עגנה בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית 🥳
זה הישג מרשים ביותר, בייחוד שזה אומר שממש בקרוב, לראשונה בהיסטוריה, למדינה אחת יהיו שתי חלליות מאוישות פעילות - ה Dragon וה Starliner. בנוסף, חללית מאוישת שלישית נמצאת בפיתוח, כשהטיסה הראשונה שלה, גם לא מאוישת, צריכה להיות במהלך השנה.
ההישג מרשים במיוחד אם מסתכלים על העולם: נראה שהרוסים כושלים בתוכנית החלל שלהם, שבנויה בעיקר על פיתוח טכנולוגי מתקופת ברית המועצות, האירופאים מתקדמים יפה בתחום הלוויינים והמשגרים אך ללא תוכנית מאוישת ורק הסינים ממשיכים בקידום תוכנית החלל המאוישת שלהם, עם תחנת חלל משלהם - אך בפער משמעותי מאוד מהאמריקאיים.

לפי הקצב הנוכחי, כל ספרות המדע-בדיוני שמדברים על שיתוף פעולה גלובלי בחקר החלל, לא ממש יתממשו - נכון שתוכנית ארטמיס היא בינלאומית, אבל הבסיס הטכנולוגי האיתן הוא אמריקאי.
 
אני לא בדיוק זוכר יצירת מד"ב שדיברה במפורש על שיתוף פעולה בינלאומי. מרביתן, היות והן מגיעות מארה"ב, מניחות שארצות הברית מובילה את מרוץ החלל. על כל פנים, ניצחון זה שייך יותר לבואינג ופחות לארצות הברית. היא יכולה למכור את הטכנולוגיה למדינות אחרות אלא אם כן יש סעיף חוזי שאוסר עליה לעשות זאת. כמובן שאם זה היה מאמץ גלובלי, היינו כבר עדים לקפיאה על השמרים בתחום החלל. אין כמו מרוץ טוב כדי להתניע מחדש את המרוץ.
 
כל טכנולוגיות החלל מהסוג הזה הן תחת פיקוח ו Dual use.
הן יכולות למכור שירותים - להביא אסטרונאוטים לחלל, כמו שאיתן סטיבה שילם על כרטיס. אבל לא למכור טכנולוגיה.
 
חזרה
Top