• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דיון - איך לחשי החייאה משנים את המשחק?

אז לא יודע אם ראית או לא, אבל באיי הסערה המכאניקה של החייאה שונה לגמרי. זה תמיד אחד הדברים שהפריעו לי במו"ד ולכן שיניתי את זה מהיסוד.
קודם כל הרבה מלחשי ההחייאה פשוט לא זמינים, ואלו שכן למעשה מהווים מעין מסע למישור המתים, וכמו כל מסע כזה, אתה יכול לעורר את תשומת הלב של יצור אחד שיבוא לבדוק מי אתה :) זה הגרסה המקורית, עם לחשים מותאמים ברשומון.
the Nerubian the Nerubian גם כתב על זה בפירוט בספר ההרחבה לפאת'פיינדר גיבורי הסערה, כולל לחשים לאותה שיטה. לדעתי קריאה מומלצת אם אתה מחפש דרך אלטרנטיבית לממש החייאה בעולם של מבוכים ודרקונים.
אפילו כתבתי עליהם קצת כאן: האוצרות הקסומים של פאת'פיינדר באיי הסערה
 
בעולם המערכה שלי, התפקוד של לחשי ההחייאה הוא מעט אחר.
כאשר אין לחש החייאה זמין, דמות נהרגת כאשר היא סופגת מכה שמורידה אותה ל 10-ומטה מהנק"פ שלה, כאשר למקצועות/לחשים וחפצי קסם שונים יש לעיתים בונוסים שמושכים את הקו הזה עוד יותר למטה (למשל, בד"כ כדי להרוג לוחם נדרש להוריד אותו ל-14- מהנק"פ שלו; ואם יש לו למשל טבעת קסומה עם תכונה של 3+ ל"כוח חיים", אז צריך 17-).
לחשי ההחייאה (שנכנסים לפעולה סביב רמה 9, שהיא רמה שלוקח עשרות פגישות כדי להגיע אליה), פשוט מותחים את הקו הזה של דמות שמפרפרת על סף המוות וניתן עדיין להחזיר אותה עוד יותר אחורה (למשל, לטווח של עוד מינוס 10 נק"פ) - וצריך להפעיל אותם כמעט מיד לאחר שהדמות' נהרגה'.
 
לחשי ההחייאה (שנכנסים לפעולה סביב רמה 9, שהיא רמה שלוקח עשרות פגישות כדי להגיע אליה), פשוט מותחים את הקו הזה של דמות שמפרפרת על סף המוות וניתן עדיין להחזיר אותה עוד יותר אחורה (למשל, לטווח של עוד מינוס 10 נק"פ) - וצריך להפעיל אותם כמעט מיד לאחר שהדמות' נהרגה'.
אם אני לא טועה זה פחות או יותר מה שיש גם באיי הסערה (לא כולל המסע לעולם המתים). זה לא באמת נחשב החייאה לדעתי כי זה פשוט ריפוי חזק במיוחד, אבל זה פתרון מאוד טוב אם רוצים שלא יהיו החייאות רציניות בשיטה שהחייאות הן חלק מהאיזון שלה.
 
אם אני לא טועה זה פחות או יותר מה שיש גם באיי הסערה (לא כולל המסע לעולם המתים). זה לא באמת נחשב החייאה לדעתי כי זה פשוט ריפוי חזק במיוחד, אבל זה פתרון מאוד טוב אם רוצים שלא יהיו החייאות רציניות בשיטה שהחייאות הן חלק מהאיזון שלה.
זה בדיוק הפתרון שניסחנו בקמפיין הנוכחי שאני מריץ עכשיו של "מורדי השאול" - אם הדמות מתה מכאנית סיבוב או שניים, אין הדבר אומר שהיא מתה גם בפלאף, אלא הייתה על סף המוות. ככה אין מצב שמישהו מטייל הלוך ושוב בין העולמות בקמפיין ואין הגחכה פלאפית של אובדן.
 
אכן, באיי הסערה יש לחש שמאפשר להחזיר מישהו שמת רק לאחרונה (קרי סיבובים/דקות) - למעשה זה גם משהו שקיים אפילו בעולם האמיתי.
יש מקרים מתועדים של אנשים שמתו מוות קליני אבל הצליחו להחיות אותם לאחר זמן קצר, השיא זה שש שעות לדעתי - אבל זה מקרה חריג בהחלט. דקות זה אפשרי.
 
משהו מעניין בקשר לנושא שחשבתי עליו לאחרונה:
בעולם של סדרת הספרים "ספטימוס היפ" כל מי שמת הופך לרוח ומלבד כמה מגבלות (אתה תקוע שנה ויום במקום שבו מתת ואסור לך לדרוך במקומות שלא היית בהם בחייך) אין באמת שום דבר שמפריד בינך לפני ואחרי המוות.
בעיקרון קשה אפילו לזהות שרוחות חדשות הן רוחות והן יכולות להזיז דברים אם הן מתרכזות מאוד.
נושא מעניין שלצערי לא עסקו בו בספרים הוא שבעיקרון רוחות נשארות לנצח אם כי מגיל 500 בערך חלקן מתחילות להיות סניליות ומתפוגגות קצת אם השנים אבל בכלל לא כולן, בעוד שתוחלת החיים היא רגילה. תוסיפו את זה שמבחינה קוגניטיבית אין באמת הבדל בין אדם חי ורוח ולכן אפשר להגיד שה"חיים האמיתיים" שלך בעצם מתחילים רק אחרי שאתה מת.
בספרים לא באמת מתעסקים בזה ואין תנועת רוחות שמנסה להשיג זכויות (אם כי כן יש רוח בן אלפיים בערך שמנסה להשתלט על הממלכה) אבל לקחת רעיון דומה לעולם אחר יכול להיות מאוד מעניין.
 
משהו מעניין בקשר לנושא שחשבתי עליו לאחרונה:
בעולם של סדרת הספרים "ספטימוס היפ" כל מי שמת הופך לרוח ומלבד כמה מגבלות (אתה תקוע שנה ויום במקום שבו מתת ואסור לך לדרוך במקומות שלא היית בהם בחייך) אין באמת שום דבר שמפריד בינך לפני ואחרי המוות.
בעיקרון קשה אפילו לזהות שרוחות חדשות הן רוחות והן יכולות להזיז דברים אם הן מתרכזות מאוד.
נושא מעניין שלצערי לא עסקו בו בספרים הוא שבעיקרון רוחות נשארות לנצח אם כי מגיל 500 בערך חלקן מתחילות להיות סניליות ומתפוגגות קצת אם השנים אבל בכלל לא כולן, בעוד שתוחלת החיים היא רגילה. תוסיפו את זה שמבחינה קוגניטיבית אין באמת הבדל בין אדם חי ורוח ולכן אפשר להגיד שה"חיים האמיתיים" שלך בעצם מתחילים רק אחרי שאתה מת.
בספרים לא באמת מתעסקים בזה ואין תנועת רוחות שמנסה להשיג זכויות (אם כי כן יש רוח בן אלפיים בערך שמנסה להשתלט על הממלכה) אבל לקחת רעיון דומה לעולם אחר יכול להיות מאוד מעניין.
יש לציין שהעולם של ספטימוס היפ לא ממש עוסק בדברים שהם לא ספטימוס היפ והאויבים שלו, ולכן זה לא עורר בעיות בספרים.
שים לב שרוחות לא יכולות לפגוע אחת בשנייה, כלומר הם לא יכולות להילחם.
ברוח בן 2K אתה מתכוון לאתלדרדה או לטינאוס שנוק? שניהם ניסו, הם נראים לי שניהם מתאימים לתיאור "בן אלפיים בערך"...
 
חזרה
Top