• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 88] תבנית למפלצת - דם שטני

אז, הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי של לכתוב גם במהדורה 5 וגם בפאת'פיינדר, כיוון שבמהדורה 5 לא מצאתי (אם מישהו כן מצא - אשמח שתגיבו!) חוקים מדויקים לתבניות למפלצות. הדם השטני הוא תבנית מולדת למפלצת, והוא יכול מאוד לחזק מפלצות רבות. שימו לב שהנטייה של היצור חייבת להיות סדר, רוע (בגלל טבעם של השטנים), ולכן הסיכוי למפלצות כדוגמת חדי קרן בעלות דם שטני הוא נמוך מאוד.

המסמך, בגוגל דוקס. דרך אגב - מצורף כPDF (הבנתי שלעיתים PDF יותר נוח).


אשמח לתגובות והערות!
 

קבצים מצורפים

  • תבנית למפלצת - דם שטני (ד_א +2).pdf
    47.4 KB · צפיות: 15
RandoMage מתכוון לתבנית שאפשר להלביש על משהו. הדוגמה היחידה שמצאתי במו''ד 5 היא Myconids. מגדיר המפלצות עמוד 230, יש spore servants. זה תבנית מפלצת. יש גם דוגמה למפלצת שהתבנית הולבשה עליה - Quaggoth Spore Servant.
 
RandoMage מתכוון לתבנית שאפשר להלביש על משהו. הדוגמה היחידה שמצאתי במו''ד 5 היא Myconids. מגדיר המפלצות עמוד 230, יש spore servants. זה תבנית מפלצת. יש גם דוגמה למפלצת שהתבנית הולבשה עליה - Quaggoth Spore Servant.
באמת - נכון. אני כבר מכיר את מהדורה 5 ומשחק בה, אבל לא הצלחתי למצוא דוגמה לתבנית שאפשר באמת להלביש על מפלצת ולהעניק לה כוחות מיוחדים שיחזקו או יחלישו אותה. מצאתי את הדוגמה, אבל היא לא כל כך מתאימה. למרות הכל, במהדורה 5 עדיין אין חוקים מדויקים. החוקים יכולים להיות גם בסיסיים, כך שייתנו התקפה, ד"א ויכולת מיוחדת, או נרחבים, כמו שעשיתי כאן (כתוב על כל נתון). אני רואה שפיתחתי דיון קטן, ואני חייב להודות שהוא גם מעניין.

גם - אני לא רואה שום תגובות על הכתיבה אז אני מניח שכתבתי טוב ;)
 
במהדורה 5 לא מצאתי (אם מישהו כן מצא - אשמח שתגיבו!) חוקים מדויקים לתבניות למפלצות.
כמו שנאמר לפני, לא קיימים. מה' 5 החליטה להתרחק מתבניות ולהציג במקום פשוט פסי צד עם "הנה איך לשנות נתונים למפלצת" שזה די גרוע אם אתה שואל אותי, אבל מובן.
שימו לב שהנטייה של היצור חייבת להיות סדר, רוע (בגלל טבעם של השטנים), ולכן הסיכוי למפלצות כדוגמת חדי קרן בעלות דם שטני הוא נמוך מאוד.
מעניין, ממה שנראה- התבנית שהצגת היא תבנית תורשתית (משמע, מפלצת בעלת דם-שטני תמיד הייתה בעלת דם-שטני), אבל אני חושב שיכול להיות מעניין יותר להפוך אותה לנרכשת (משמע, מפלצת צריכה להפוך לבעלת דם-שטני). במידה והיא תהיה נרכשת, חדי-קרן בעלי דם שטני יוכלו להתקיים, וזה בהחלט נשמע מגניב ומפחיד ברמות!

רשמת בקפא"פ שבעל הדם השטני זוכה בהתקפת נשיכה, אבל אחר כך ציינת חבטה ולא נשיכה. מניח שזו טעות הקלדה פשוט, אבל עדיין.
לא רשמת מה סוג היכולות המיוחדות שהוא מקבל (ע"ט וכו'), וכבר ההתקפה הראשונה דורשת הצלה בד"ק שלא שווה לד"ק שרשמת ממש שורה לפני, שזה מוזר. בכללי, דרך חישוב הד"ק נראית מסובכת ולא נוחה במיוחד, אבל יכול להיות שזה רק אני.
המחסר המצטבר והנזק הגדל מאוד חזקים גם.
מה שכן, קשה לי לדמיין איך חביקת הנשמה הזו נראית. בכללי, אשמח לטיפה יותר פלאף בפסקת הנתונים הזו.

בנוגע לכוכבי השאול, לא רשמת מה הפעולה שהיכולת דורשת. אותו דבר עם שינוי מתועב.

אני חושב שההוספה של זעקת המוות מוגזמת טיפה, והופכת את התבנית הזו לממש חזקה. שאר היכולות גבוליות, אבל לדעתי זה מעביר אותה כבר מעבר לגבול.

אם כי, אני כן רוצה לציין שאני רחוק מלהיות מומחה בשיטה הזו :)
 
תמיד כיף לראות עוד אנשים כותבים לפאת'פיינדר, ונראה שזה בהחלט מושקע, ח"ח.

רקע: מה ההבדל הפלאפי בין התבנית הזו לתבנית חצי שד (שמתאימה לכול יצור שהוא חצי חוצן מרושע) או ליצורי תופת? אני רואה שהתבנית מיועדת לחיות קסומות (ולכן אינה קשורה לדברים כמו זדים או מכשפים/זועמי דם), אבל עדיין היא חופפת מבחינה פלאפית עם תוכן קיים.

הגנות: השיפור לשריון הטבעי נראה לי קצת נמוך, אבל הפחתת הנזק מכובדת אז זה מאזן בעיניי. בהיאמר זאת, חסינות מאש (סוג נזק) וחסינות מרעלים (סטטוס השפעה מסוימת) הן שתי חסינויות שונות למדי, וקצת מוזר לי שזה באקראי ביניהן. הייתי נותן את זה או לבחירה, או פשוט נותן חסינות לרעלים ועמידות לאש. העמידות לחומצה גם טיפה נמוכה, וצריכה להשתפר עם הדרגות, אבל זה פחות רלוונטי.

חולשות: למה החולשה למים, בעצם? לשטנים רגילים אין את החולשה הזו, מאיפה היא נובעת? בנוסף, עדיף לנסח את זה כיכולת מיוחדת בעיניי, עם הסבר מפורט על מה מפעיל את החולשה הזו. אם היצור היה מוקף בגשם ועכשיו הגשם הפסיק, הוא עדיין מושפע? זה נותר לאחר ההירטבות הראשונית או רק בזמן שהמים נוגעים ביצור?
וכהערת אגב, אני חושב שהמצב מזועזע [Shaken] או מצב אחר יכולים להיות עדיפים מאשר מחסר, אבל זה כבר בחירה עיצובית. אם אתה בוחר במצב זה נותן קצת יותר דרכים להתגבר עליו (כי יש יכולות שמשפיעות על מצבים שונים), כאשר מחסר הוא משהו שלרוב לא ניתן לשנות ויש להתמודד איתו.

התקפות: בהתחשב בזה שהתבנית משפיעה על חיות וחיות קסומות, אני מרגיש שזה קצת פחות רלוונטי, למרות שאני אוהב את המחשבה על אייל שטני עם נשיכה אכזרית, אז זה די מגניב.

התקפות מיוחדות: חביקת נשמה: הד"ק ליכולות מיוחדות הסטנדרטי הוא באמת 10+ מחצית ק"פ+ תכונה. ציינת אותו גם למעלה, למה ליכולת הזו יש את בחירת המוזרה הזו במקום?
שים לב שאין נזק תאובה. יש נזק אנרגיה שלילית, שבעבור אלמתים הוא ריפוי, אבל נזק תאובה או מוות לא קיים בפאת'פיינדר.
הניסוח אגב קצת מוזר. מגלגלים את ההצלה ואז הוא בוחר להשתמש ביכולת? זה לא אמור להיות הפוך? והנזק טיפה אקראי בעיניי, וגם הוא צריך לעשות איזושהי עלייה הדרגתית. מה לגבי 1ק6 נזק ל-2 ק"פ (מקסימום של 10ק6 לדוגמה?)- יימנע מצבים שהיכולת ממש מוגזמת (לדוגמה אם יש ארנב עם דם שטני) או חסרת משמעות (אם יש טי רקס עם דם שטני).

כוכבי השאול: אני מאוד ממליץ גם כאן לתת הדרגתיות מסוימת (דמים שטניים חלשים מזמנים למורים, דמים שטניים חזקים מזמנים שטני ליגיון, לדוגמה), ולהתבסס גם על יכולת הזימון שיש לכול שד/שטן, שלרוב יש בה גלגול אחוזים מהו הסיכוי שהיצורים האלו יבואו לעזרתך. קצת לא הגיוני ששטנים לא בטוחים אם תמיד יבואו לעזרתם אבל הילדים שלהם בטוחים במאה אחוז, בעיניי.

שינוי מתועב: היכולת הזו מאוד מוזרה. זה מחליף הכול? גם את הנק"פ ואת שאר המאפיינים? ומה לגבי הצלות וסטטיסטיקות? ולמה רק שני סיבובים? היכולת הזו מאוד מבלבלת אותי ומעלה הרבה יותר מידי שאלות ליכולת שמטרתה לעבוד רק לשני סיבובים. אני ממליץ להסתכל על לחשי השינוי צורה בפאת'פיינדר ולקחת השראה מהם.

טיפוס עכבישי: מגניב, מניח שזה פועל תמידית? חשוב לכתוב את זה.

פרפורי גסיסה: גם פה, אני מרגיש שהיה עדיף אם הנזק היה גדל בהדרגה. בנוסף, החוסר בהצלה ביכולת הזו בולט ומאוד חזק, אני חושב שהוגן לאפשר הצלה למחצית נזק.

זעקת המוות: זה ממש מגניב, קצת חבל לי אבל שעם 15 ק"פ אתה יכול ליצור רק דרטצ'ים והם מגיעים רק תוך יומיים, אבל זה עדיין מגניב. חבל לי רק שלא יראו את זה בשימוש בזמן קרב לדוגמה, אני חושב שזה יכול ליצור היתקלויות מאוד מאיימות.

ערכי תכונות: לרוב תוספי תכונות מגיעים בבונוסים של 2+ או 2- (וכפולותיהם, 4+, 6+...). בנוסף, שים לב שהתבנית מתקדם מגדילה את כול התכונות של יצור ב-4 ומעלה את הד"א רק באחד, כך שאתה יכול להתפרע טיפה עם התכונות. גם 2+ לכול התכונות יהיה די סביר, ו-2+ לכמה תכונות עם 4+ אחד או שניים לדעתי יהיה די מקובל.
 
חזרה
Top