תמיד כיף לראות עוד אנשים כותבים לפאת'פיינדר, ונראה שזה בהחלט מושקע, ח"ח.
רקע: מה ההבדל הפלאפי בין התבנית הזו לתבנית
חצי שד (שמתאימה לכול יצור שהוא חצי חוצן מרושע) או ל
יצורי תופת? אני רואה שהתבנית מיועדת לחיות קסומות (ולכן אינה קשורה לדברים כמו זדים או מכשפים/זועמי דם), אבל עדיין היא חופפת מבחינה פלאפית עם תוכן קיים.
הגנות: השיפור לשריון הטבעי נראה לי קצת נמוך, אבל הפחתת הנזק מכובדת אז זה מאזן בעיניי. בהיאמר זאת, חסינות מאש (סוג נזק) וחסינות מרעלים (סטטוס השפעה מסוימת) הן שתי חסינויות שונות למדי, וקצת מוזר לי שזה באקראי ביניהן. הייתי נותן את זה או לבחירה, או פשוט נותן חסינות לרעלים ועמידות לאש. העמידות לחומצה גם טיפה נמוכה, וצריכה להשתפר עם הדרגות, אבל זה פחות רלוונטי.
חולשות: למה החולשה למים, בעצם? לשטנים רגילים אין את החולשה הזו, מאיפה היא נובעת? בנוסף, עדיף לנסח את זה כיכולת מיוחדת בעיניי, עם הסבר מפורט על מה מפעיל את החולשה הזו. אם היצור היה מוקף בגשם ועכשיו הגשם הפסיק, הוא עדיין מושפע? זה נותר לאחר ההירטבות הראשונית או רק בזמן שהמים נוגעים ביצור?
וכהערת אגב, אני חושב שהמצב מזועזע [Shaken] או מצב אחר יכולים להיות עדיפים מאשר מחסר, אבל זה כבר בחירה עיצובית. אם אתה בוחר במצב זה נותן קצת יותר דרכים להתגבר עליו (כי יש יכולות שמשפיעות על מצבים שונים), כאשר מחסר הוא משהו שלרוב לא ניתן לשנות ויש להתמודד איתו.
התקפות: בהתחשב בזה שהתבנית משפיעה על חיות וחיות קסומות, אני מרגיש שזה קצת פחות רלוונטי, למרות שאני אוהב את המחשבה על אייל שטני עם נשיכה אכזרית, אז זה די מגניב.
התקפות מיוחדות:
חביקת נשמה: הד"ק ליכולות מיוחדות הסטנדרטי הוא באמת 10+ מחצית ק"פ+ תכונה. ציינת אותו גם למעלה, למה ליכולת הזו יש את בחירת המוזרה הזו במקום?
שים לב שאין נזק תאובה. יש נזק אנרגיה שלילית, שבעבור אלמתים הוא ריפוי, אבל נזק תאובה או מוות לא קיים בפאת'פיינדר.
הניסוח אגב קצת מוזר. מגלגלים את ההצלה ואז הוא בוחר להשתמש ביכולת? זה לא אמור להיות הפוך? והנזק טיפה אקראי בעיניי, וגם הוא צריך לעשות איזושהי עלייה הדרגתית. מה לגבי 1ק6 נזק ל-2 ק"פ (מקסימום של 10ק6 לדוגמה?)- יימנע מצבים שהיכולת ממש מוגזמת (לדוגמה אם יש ארנב עם דם שטני) או חסרת משמעות (אם יש טי רקס עם דם שטני).
כוכבי השאול: אני מאוד ממליץ גם כאן לתת הדרגתיות מסוימת (דמים שטניים חלשים מזמנים למורים, דמים שטניים חזקים מזמנים שטני ליגיון, לדוגמה), ולהתבסס גם על יכולת הזימון שיש לכול שד/שטן, שלרוב יש בה גלגול אחוזים מהו הסיכוי שהיצורים האלו יבואו לעזרתך. קצת לא הגיוני ששטנים לא בטוחים אם תמיד יבואו לעזרתם אבל הילדים שלהם בטוחים במאה אחוז, בעיניי.
שינוי מתועב: היכולת הזו מאוד מוזרה. זה מחליף הכול? גם את הנק"פ ואת שאר המאפיינים? ומה לגבי הצלות וסטטיסטיקות? ולמה רק שני סיבובים? היכולת הזו מאוד מבלבלת אותי ומעלה הרבה יותר מידי שאלות ליכולת שמטרתה לעבוד רק לשני סיבובים. אני ממליץ להסתכל על לחשי השינוי צורה בפאת'פיינדר ולקחת השראה מהם.
טיפוס עכבישי: מגניב, מניח שזה פועל תמידית? חשוב לכתוב את זה.
פרפורי גסיסה: גם פה, אני מרגיש שהיה עדיף אם הנזק היה גדל בהדרגה. בנוסף, החוסר בהצלה ביכולת הזו בולט ומאוד חזק, אני חושב שהוגן לאפשר הצלה למחצית נזק.
זעקת המוות: זה ממש מגניב, קצת חבל לי אבל שעם 15 ק"פ אתה יכול ליצור רק דרטצ'ים והם מגיעים רק תוך יומיים, אבל זה עדיין מגניב. חבל לי רק שלא יראו את זה בשימוש בזמן קרב לדוגמה, אני חושב שזה יכול ליצור היתקלויות מאוד מאיימות.
ערכי תכונות: לרוב תוספי תכונות מגיעים בבונוסים של 2+ או 2- (וכפולותיהם, 4+, 6+...). בנוסף, שים לב שהתבנית מתקדם מגדילה את כול התכונות של יצור ב-4 ומעלה את הד"א רק באחד, כך שאתה יכול להתפרע טיפה עם התכונות. גם 2+ לכול התכונות יהיה די סביר, ו-2+ לכמה תכונות עם 4+ אחד או שניים לדעתי יהיה די מקובל.