• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 גזעים על בסיס מפלצות - רפש נבון

אז יצא לי לחשוב קצת על השראות לגזעים, כי זה משהו שלא התעסקתי איתו הרבה מבחינת הומברו. והבנתי שהרבה גזעים הם פשוט סוג מפלצת בצורת גזע שחקן. יש מלא גזעים שמבוססים על חיות (טבאקסי, טורטל, לטאיש וכן הלאה), גזעים למלאכים ושטנים/שדים (זד, אאסימר), קיבלנו גזע של יציר כפיים באברון (מחושל מלחמה), יש די הרבה גזעים מבוססי פיות (סאטיר, הפיה מUA, אפילו אלפים אם חושבים על זה), ואפילו גזע שהוא סוג של יסודן (גנסאי). אז החלטתי לקחת דברים לידיים שלי וליצור גזע חדש לסוג מפלצת שלא מקבל מספיק אהבה לדעתי. אולי אעשה אחד כזה לסוגים אחרים שנשכחו. אבל לכרגע, הנה הרפש הנבון. אשמח לביקורת בונה.

רפש נבון

הג'לאטינוס סאפיינס, או רפש נבון, הם תת סוג של רפש שפיתח איבר דמוי מוח שמעניק להם יכולת קוגנטית דומה לזו של בני אדם. הם יצורים פשוטים ולוגיים שחיים על מנת לחיות, פשוט כך. הם לא מקובלים בחברה רגילה, ונחשבים למפלצות, אבל הם שלווים מטבעם ותמיד מחפשים לפתור בעיות ברוגע.
לרפש נבון אין צורה אחידה, אבל הם נוטים לתחזק צורה דמויית אדם כשהם מתקשרים עם יצורים אחרים. הם לרוב בגוון כלשהו של ירוק, אבל יכולים ליטות גם לצהוב או לאדום. בתוך הגוף השקוף חלקית שלהם ניתן לראות איבר דמוי מוח עשוי רקמות, שמשמש כמרכז החישה והחשיבה שלהם.
רפשים נבונים יכולים לאכול כל דבר, כל עוד יש בו כדי להזין אותם, באמצעות איכולו בתוכם. הם לא ישנים, אבל הם בהחלט זקוקים לאוויר כדי לשרוד, שכן הוא מאפשר להם לחמצן את תאי המוח שלהם.הם מתרבים באמצעות מיטוזה, כלומר פיצול תאי, ויוצרים מעין שיבוט קטן של עצמם אותו הם מגדלים כילד.
רפש נבון צריך מניע רציני על מנת לצאת מאזור הנוחות שלו ולהיכנס לחיי ההרפתקנות. אולי הוא רוצה לעזור לאחרים לפתור דברים בדרכי שלום, או שהוא גודל בחברה אחרת ורואה באחד מחבריו להרפתקאות כאח. הם לא חיים בחברה מסודרת, כך שהאפשרויות מגוונות מאוד. רפשים נבונים משתלבים באופן טבעי בקבוצה כסיירים, ברברים, או נזירים.

עליית ערכי תכונה. החוסן שלך גדל ב-2, והחוכמה שלך גדלה ב-1.
גיל. רפש נבון נוצר כתוצאה ממיטוזה של רפש נבון אחר, ומגיע לגודל מלא כעבור כחמש שנים. הוא חי קרוב ל-60 שנה לפני שהתנוונות תאים במוח מביאה למותו מזקנה.
נטייה. רפשים נבונים נוטים לרוב לטוב, ולא מרגישים בחוזקה לגבי תוהו או סדר.
גודל. רפש נבון בוגר שוקל בערך 20 ק"ג, וכאשר הוא מעצב את עצמו לצורה דמויית אדם, גודלו בערך זהה לזה של בן אנוש. אתה בגודל בינוני.
מהירות. אתה מקבל מהירות בסיס של 30 רגל, ומהירות טיפוס של 30 רגל.
הגנת ג'לטין. המבנה שלך לא מאפשר לך לעטות שריון ולהשתמש בו ביעילות. עם זאת, גופך הרך והגמיש מעניק לך דרג"ש בסיסי ששווה ל-14 + מתאם הזריזות שלך.
קל משקל. אתה קל משקל יחסית ולא יכול לשאת הרבה. קיבולת הנשיאה שלך נחצית.
אמורפי. הגוף שלך לא נשאר בצורה אחידה, ויכול להתעצב בהתאם למצב. אתה יכול לעבור ולהישאר בשטחם של יצורים אחרים, וכן לעבור בחרכים בגודל רגל ומעלה (עוביו של המוח שלך).
חומצי. ההתקפות ללא הנשק שלך גורמות 1ק4 + כוח נזק חומצה במקום הנזק הרגיל מהתקפות ללא נשק. בנוסף, כאשר אתה נאבק ביצור, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי לבצע נגדו התקפה ללא נשק.
התייבשות מהירה. בכל פעם שאתה חוטף נזק אש, אתה חוטף גם נזק תאובה בכמות ששווה לנזק האש שחטפת.
רפש. הסוג שלך הוא רפש. אתה לא צריך לישון, ואתה חסין להשפעות שינה, הרעלה הקסמה ופחד, וכן לנזק רעל וחומצה.
שפות. אתה דובר מדוברת וקדמונית.
 
עריכה אחרונה:
הגנת ג'לטין. המבנה שלך לא מאפשר לך לעטות שריון ולהשתמש בו ביעילות. עם זאת, גופך הרך והגמיש מעניק לך דרג"ש בסיסי ששווה ל-15 + מתאם הזריזות שלך.
למיטב הבנתי זה לא מאוזן בעליל [אבל אני לא מבין במו"ד 5]
 
בעיקרון חמוד, היכולת של האקסטרה דרג"ש צריכה להיות 13+זריזות (כמו אצל לטאישים) אבל מצד שני הכנסת יכולות שמאזנות את זה (התייבשות לדוגמה, שאגב אני חושב שפשוט להגיד שיש לך רגישות לנזק אש במקום עוד נזק תועבה, אבל זה פחות קריטי)

מעבר לזה נראה לי שהגזע מאוזן, אני לא אוהב את חומצי כי זה מרגיש לי יכולת שרק מקצועות ספצפים ישתשמו בה, אבל היא סבבה ברמת העיקרון
 
אהבתי מאוד, רעיון נחמד.
יש לך רעיון איך לתאר את זה שיש להם מקצוע?ֿ
כי לוחם לא נראה לי אפשרי. נזיר כן, כושף כן, אבל כל המקצועות שצריכים לגעת בדברים (לוחם, אשף) נראים לי לא כל כך אפשריים.

תודה על המחמאה.
למה? הוא יכול להחזיק דברים, פשוט לא דברים כבדים. הוא לא חייב לאכל את מה שהוא נוגע בו.

בעיקרון חמוד, היכולת של האקסטרה דרג"ש צריכה להיות 13+זריזות (כמו אצל לטאישים) אבל מצד שני הכנסת יכולות שמאזנות את זה (התייבשות לדוגמה, שאגב אני חושב שפשוט להגיד שיש לך רגישות לנזק אש במקום עוד נזק תועבה, אבל זה פחות קריטי)

מעבר לזה נראה לי שהגזע מאוזן, אני לא אוהב את חומצי כי זה מרגיש לי יכולת שרק מקצועות ספצפים ישתשמו בה, אבל היא סבבה ברמת העיקרון

הוא לא יכול ללבוש שריון, אז השוויתי לטורטל ולא ללטאיש. לטורטל יש דרג"ש 17 בלי אפשרות לתוסף זריזות, אז לתת דרג"ש 15 עם תוסף זריזות הרגיש לי נכון בהתחשב בחסרונות של הגזע.
בנוגע להתייבשות, האקסטרה נזק תועבה הוא פשוט הפלייבור. הוא לא פגיע לנזק אש במיוחד, אבל הוא מתייבש כתוצאה מחום אז הוא חוטף נזק תועבה של התייבשות (כמו כמישה מחרידה) כשהוא חוטף נזק אש.

היכולות שנותנות נשק טבעי תמיד מתעדפות מקצועות קרביים. באותה מידה שהיכולת של הדרג"ש טובה פחות בשביל מקצוע שיכול ללבוש שריונות כבדים כמו לוחם. זה פשוט איך שיכולות כאלה עובדות.
 
המהירות צריכה לרדת... אחרי הכול זה רפש. לאיזה 20-25.
והדרג''ש מתאזן להפליא עם הרגישות לאש, אולי אפילו חלש מדי - כל קבוצה שנייה נתקלת בדרקון אדום/זהב/פליז, או בגובלין משוגע עם לפיד וחבית שמן... האיזון לא צריך לבוא מאם יש לו זריזות גבוהה מ(מספר כלשהו) הדרג''ש גבוה מדי...
 
המהירות צריכה לרדת... אחרי הכול זה רפש. לאיזה 20-25.
והדרג''ש מתאזן להפליא עם הרגישות לאש, אולי אפילו חלש מדי - כל קבוצה שנייה נתקלת בדרקון אדום/זהב/פליז, או בגובלין משוגע עם לפיד וחבית שמן... האיזון לא צריך לבוא מאם יש לו זריזות גבוהה מ(מספר כלשהו) הדרג''ש גבוה מדי...

אף פעם לא חשבתי על רפשים כעל איטיים. אם אתה יכול לשנות צורה ועשוי מחומר חצי נוזלי, אתה אמור להיות מהיר יותר, לא איטי יותר.
 
זה כבר תלוי נקודת מבט...
(נוזל במציאות לא זז בצורה הנראית לעין בלי תנופה או משטח משופע)
אם במו''ד היו מדויקים יותר בטריין היתי אומר 20 פיט או 40 במורד משטח משופע או 10 במעלה משטח משופע.
 
האמת שזה מזכיר לי משהו מקריאתו של קת'ולהו. את אדוני השואוגות'ים.
השואוגות' הם גזע שדומה לרפשים של מו"ד, שעם הזמן פיתחו אינטיליגנציה. חלק מהנבונים שבהם פיתחו גם יכולות קסם, ובמאמץ רב הם מסוגלים לשנות את צורתם ולדחוס את המסה העצומה שלהם (ש'ואוגות ממוצע הוא בגודל אוטובוס) לדמות של אדם שמן מאוד וכך לפעול בסתר בין בני האדם.

יש איזה קו עלילה בו אדון שואוגות' מעורב ביוזמות של הצלב האדום לפתור את בעיות הרעב בעולם, כדי שיהיו כמה שיותר בני אדם גדולים ועסיסיים לסעודה הגדולה שתהיה מתישהו בעתיד בה השואוגות'ים יאכלו את כולנו.
 
חזרה
Top