גנרל אסדת'!
פונדקאי ותיק
אז יולמאר הזה... הוא היה אמור להיות אנטגוניסט מרכזי? היו לך עוד אנטגוניסטים שיכלת להשתמש בהם? ואם לא, איך ההרפתקה בכלל המשיכה?
כשאני מתכנן מערכה, אני לא מתכנן ארועים שיקרו ולא מנסה לוודא כלום. יש לי גורמים שונים בעולם שאני יודע מה הם רוצים ואיך הם מתנהגים, ואני משתמש בהם לאורך המשחק כדי לייצר סיטואציות מעניינות עבור השחקנים. לפעמים קורים מקרים נקודתיים שלדעתי באמת חשוב שמשהו מאוד ספציפי יקרה ואני מנסה לוודא שהשחקנים "יחליטו" את מה שאני רוצה שהם יחליטו. אבל זה נדיר, ובכל מקרה אני נזהר שלא לדחוף את זה יותר מדי, כדי לא לגרום לשחקנים לחשוב שאין להם שליטה בנעשה. (בחד"פ זה שונה, אבל בחד"פ יש למנחה שליטה *הרבה* יותר גדולה במה שקורה מאשר בקמפיין, ולכן היכולת שלו לעשות מניפולציות גדולה בהתאם.)גנרל אסדת'! אמר/ה:נקודה למחשבה: כשאתם כשה"מים מתכננים הרפתקה, אתם בדרך כלל קובעים אירועים שאתם מתכננים שיקרו (קרב סופי מכריע, אתגר חשוב וכדומה) ומנסים כמיטב יכולתכם - ובדרך כלל גם מצליחים - לוודא שהדברים האלה יקרו, לא משנה מה שהשחקנים שלכם יעשו. עד כמה זה באמת שונה מגורל קבוע מראש שלא ניתן להתחמק ממנו?
אני ממליץ לך בחום לקרוא את עולם האפוקליפסה. ספציפית את פרק החזיתות ואת פרק ההנחיה. זה לא בדיוק סנדבוקס, אבל זה כן מבהיר איך להנחות משחק בו אתה לא מתכנן שום ארועים ונותן לשחקנים להתמודד עם העולם באיזו דרך שירצו.dragonian אמר/ה:אני האמת לא מסוגל להבין איך סנדבוקס יכול לעבוד טוב.