• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אתגר כתיבה חדש לעצמי - 101 דב"שים (חלק א')

אני אישית הייתי מפחד לתת את זה בהתחשב בכך שכישרון הוא דבר שקשה יותר להיפטר ממנו, אני אולי הייתי מאשר את זה לדמויות מסוימות אבל בהחלט לא הייתי נותן ללוחם להתקרב לדבר הזה, כי אם לוחם למד את זה יש לנו משהוא גרוע יותר ממכשף הקסבלייד.
 
6# בולקו מהנמל, עבריין אלים ומסוכן

את בולקו עדיף לא לפגוש, אבל אם כבר פוגשים אותו זה בדרך כלל יקרה בנמל - יש סיבה שקוראים לו "בולקו מהנמל" ובנמל יש הרבה סחורות שנכנסות ויוצאות והרבה אנשים זרים ומקומיים עם כסף - מקום נפלא מבחינת בולקו לסחוט דמי חסות, לגבות חובות או לחסל חשבונות.

בדרך כלל אפשר לראות אותו יושב על חבית או נשען על קיר, מגבעת מעוכה מצלה על עיניו, זרועות השריריות והמקועקעות שלובות על חזהו או משחקות בשרשרת ברזל עבה שהוא נוהג לשאת עמו. הוא כמעט אף פעם לא לבד, מוקף בדרך כלל בחברים, חנפנים וסתם בריונים בעלי דרג"ש 10 או 11 עם 9 או 11 נק"פ וחמושים במגוון כלי נשק פשוטים ומאולתרים עם 3+ לפגיעה והגורמים לנזק של 4 (1ק6 +1) או 3 (1ק1+4) דוקר, מוחץ או חותך, במספר מספיק כדי להוות קרב סביר לחבורת ההרפתקנים שלכם ולהצדיק את ה25 נק"נ (ד"א 1/8) שכל אחד מהם שווה.

מסיבה כזו או אחרת, חבורת ההרפתקנים לא באה לבולקו טוב בעין והוא וחברי כנופיתו ינסו לשדוד או לסחוט אותם. מצד שני, יכול להיות שלהילחם זו לא האופציה הכי טובה, במקרה שלצרכי העלילה יש לבולקו מידע חשוב כזה או אחר. בסופו של דבר, עם כל האנשים שעוברים בנמל הוא יודע המון שמועות. בולקו הוא אדם אלים, אבל עם אנשים כמוהו לפעמים אפשר גם לדבר בהגיון. למרבה הצער, בהרבה מקרים צריך להטמיע את ההגיון בראשו באמצעות מכות מכוונות היטב.

כך או אחרת, אם בולקו יסיים את המפגש עם הדמויות כשגופתו מתגוללת בסמטה או צפה במי הנמל, מעט מאוד אנשים יתאבלו עליו ומרבית עוברי ועובדי הנמל יסתכלו באלגנטיות לכיוון השני כשזה יקרה.

אדם בינוני, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 37 (5ק8 + 15)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 12 (1+)
מיומנויות: איום 5+ (ערך מיומנות כפול), אתלטיקה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת, קללות בעוד כמה שפות
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

לוחם הרחוב: בולקו מסוגל להשתמש בחפצים שונים ככלי נשק מאולתרים ולתקוף עם 4+ לפגיעה ולגרימת נזק של 4 (1ק4 + 2) או 5 (1ק6 + 2) - בדרך כלל מוחץ. התקפות ללא-נשק מצידו גורמות לנזק של 4 (1ק4 + 2) מוחץ.

שרשרת קרב: בולקו משתמש במיומנות רבה בשרשרת ברזל וגורם לנזק של 6 (1ק8 + 2) מוחץ. עבור כל אחד אחר שאינו בולקו, השרשרת גורמת לנזק 1ק4+תוסף כוח מוחץ.

יריקה בפנים (מתחדש במנוחה קצרה): בולקו נוהג ללעוס טבק או חומר חשוד אחר. כפעולת בונוס, הוא יכול לירוק תערובת של רוק עם עיסת ומיץ טבק לפרצופו של יריב שנמצא במרחק של עד 1.5 מ' ממנו. על סופג היריקה להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12 או להיות מושפע ממצב עיוורון למשך דקה או עד שיקדיש פעולה לניקוי עיניו ופניו.


פעולות:
ריבוי התקפות: בולקו מסוגל לתקוף פעמיים בתורו בקפא"פ
מכה לא חמושה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) מוחץ
שרשרת ברזל: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, הישג, נזק 6 (1ק8 + 2) מוחץ ועל הנפגע מהשרשרת להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח ארצה.
 
עריכה אחרונה:
7# נשר הסולטאן, רב-מג וקוסם חצר

נשר הסולטאן הוא כינויו של הקוסם הראשי בסולטאנות, יועץ סתרים לסולטאן הנוכחי וכנראה אחראי למותו של הסולטאן הקודם והיעלמם של כמה טוענים לכתר. איש גבוה ומרשים שאינו נראה נשרי במיוחד - עד שהוא מניף את זרועותיו וגלימות הברוקאדה שלו, המעוטרות בערבסקות סבוכות, ומשנה את צורתו לזו של נשר וממריא בצווחה השמיימה.

לא תמיד קראו לו "נשר הסולטאן". הוא בכלל הגיע מארץ אחרת, שם קראו לו לישקו והוא היה בחור עני, פועל-נודד בצעירותו שעבר בין חוות וכפרים והציע את שירותיו בעונת הקציר, בשיפוצים ובעבודות כפיים נוספות. מעטים מאוד יודעים את מקורותיו הצנועים של נשר הסולטאן ואת המסלול שעשה עד שהתגלגל לחצר ארמון הוורדים, אבל מחלקי-שמועות, קרעי-יומנים וסיפורים מפחידים בפונדקים אפשר לבנות תמונה מעומעמת שכוללת שירות בצבא, תבוסה בקרב, שבי ומנוסה, נדודים ומפגש עם מורה מסתורי הבקיא בכשפים אפלים. יש המספרים גם על ברית דמים שהופרה, על חברות שנקטעה בגלל שאפתנות ועל אהוב-לשעבר עם מחשבות נקמה בהווה.

כך או אחרת, היום הוא כבר לא לישקו. הוא נשר הסולטאן. לרוב הוא מעדיף להתכנס בחדריו בארמון הוורדים, לעסוק בקריאה ומחקר ולזמום מזימות. אך לעיתים הוא יצא לטפל אישית במשימות רגישות במיוחד או יתייצב להטות את הכף במלחמות הסולטאן נגד אויביו. כשהנשר מתעופף ומקים סערה בכנפיו, זה זמן די טוב להצטער על כך שאויביו של הסולטאן כוללים גם את חבורת ההרפתקנים האמיצה שלכם, בעיקר אם השמועות נכונות וכלי נשק אינם פוגעים בנשר הסולטאן.

משנה צורה בינוני (אדם), נייטרלי מרושע
דרג"ש: 16 (זריזות, מלבושים קסומים)
נק"פ: 117 (18ק8 + 36)
מהירות: 9 מ' או 15 מ' בתעופה (בצורת נשר בלבד)

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 12 (1+), כושר 14 (2+), תבונה 18 (4+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: תבונה 8+, חוכמה 6+, כריזמה 7+
מיומנויות: תורת הנסתר 8+ הבחנה 10+ (ערך מיומנות כפול)
חסינות: דוקר, חותך ומוחץ מכלי נשק שאינם קסומים או מוזהבים
עמידות: דוקר, חותך ומוחץ מכלי נשק שאינם מוזהבים, אש, רעם וברק
חושים: הבחנה פסיבית 20
שפות: מדוברת, עוד שלוש עד חמש שפות נוספות
אתגר: 11 (7,200 נק"נ)

הטלת לחשים: נשר הסולטאן הוא מטיל לחשים בדרגה 15. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 16 להצלה מלחש, 8+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים: נתז חומצה, חזיז אש, קרן כפור, יד המג, מסר
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): הקסמת איש, הגנה מטוב ורע, קליע קסם, גילוי קסם
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): קרן של חולשה, הצעה, היעלמות מעין
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): לחש נגד, כדור אש, סופת גשם קפוא (sleet storm), ברק
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): הזייה רצחנית, המחושים השחורים
עוצמה 5 (2 יחידות לחש): קיר כוח, חלום, עריכת זיכרון
עוצמה 6 (1 יחידת לחש): התפוררות
עוצמה 7 (1 יחידת לחש): כלוב כוח
עוצמה 8 (1 יחידת לחש): מילת עוצמה מהממת

שינוי צורה: כפעולה, נשר הסולטאן יכול לשנות צורה לזו של נשר. תכונותיו נותרות זהות מלבד זה שהוא מקבל מהירות מעוף. הציוד שלו משתנה איתו והוא חוזר לצורת אדם אם הוא מת. הוא מסוגל להטיל את לחשיו גם בצורת נשר ללא צורך במרכיבים.

מעופף בסופה: כאשר נשר הסולטאן עף באוויר, נוצרת סביבו מערבולת רוחות ברדיוס של 30 מטר. בתחומי מערבולת זו לפידים כבים, חפצים קלים עפים וישנו חיסרון לגלגולי הפגיעה של כל נשק הקליעים שעובר ברדיוס המערבולת.

רק זהב יפגע בי: לנשר הסולטאן חסינות לכלי נשק שאינם קסומים או מוזהבים, אך גם מול כלי נשק קסומים יש לו עמידות אם אינם מוזהבים.

מלבושים קסומים: נשר הסולטאן לובש גלימות ברוקאדה עם ערבסקות קסומות, המשתנות יחד איתו לצורת נשר. גלימות אלו מעניקות לו דרג"ש בסיסי של 15 + זריזות.

המטה השחור: לנשר הסולטאן מטה מעץ שחור עליו חקוקים סימנים מוזרים באותיות לבנות. בפגיעה מוצלחת בקפא"פ, המטה גורם לנזק נוסף של 10 (3ק6) תאובה או כוח קסום, לבחירת המכוונן אליו.

האהבה האבודה: אם נשר הסולטאן נלחם נגד מישהו שמציג מולו חפץ שניתן לזהות בבירור כמזכרת מאהובו-לשעבר (או שהאהוב עצמו נוכח איכשהו בשדה הקרב) החוויה כל כך מזעזעת אותו עד שיש לו חיסרון לכל גלגול ק20 שהוא מבצע (הצלה, התקפה, בדיקות תכונה וכו'), לגלגולי ההצלה נגד לחשיו של נשר הסולטאן יש יתרון והוא אינו מסוגל לשמור על ריכוז של לחשים מתמשכים.


פעולות:
מקור (בצורת נשר בלבד): התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר
המטה השחור (בצורת אדם בלבד): התקפת קפא"פ 4+ נזק 3 (1ק6) מוחץ ביד אחת או 4 (1ק8) מוחץ בשתי ידיים ועוד 10 (3ק6) נזק תאובה או כוח קסום לבחירתו.
הצעה שאי אפשר לסרב לה: נשר הסולטאן פונה ליצור בעל תבונה של לפחות 6 אותו הוא מסוגל לראות בטווח של עד 30 מ' ולדבר את שפתו ומציע לו ממון, כוח, השפעה, הנאות ומעל לכל - קסם רב עוצמה. על היצור להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 16, או להיות מוקסם על ידי נשר הסולטאן למשך 24 שעות. מי שמצליח בגלגול ההצלה, חסין להצעה של הנשר למשך 24 שעות. ליצורים הנוטים לרשע או לתוהו, יש חיסרון בגלגול ההצלה.
 
עריכה אחרונה:
8# מרג'אן, אחשדרפנית, קוסמת, טוענת לכתר, מקורבת לג'ינים

מרג'אן היא אצילה, בת לאצילים, צאצאית למלכים ולקיסרים ויש הטוענים שבין אבות אבותיה היו גם כמה ג'ינים. היא גם מאוד מודעת למעמדה ובארמונה כדאי מאוד להקפיד על כללי הטקס. כאחשדרפנית ומושלת מחוז עשיר עומדים לרשותה משאבים עצומים, בעיקר בזכות שליטתה במכרות יהלומים ובנמל הסחר הגדול ביותר באימפריה. היא בין האחשדרפנים היחידים שהוענקה להם הזכות העוברת בירושה לעמוד על רגליהם ובנעליהם מול הקיסר והיא היחידה שיש לה הזכות לצאת מחדר הכס הקיסרי בהפניית גב - אבל את הזכות הזו היא פשוט לקחה לעצמה.

למרג'אן יש המון כוח, אבל היא רוצה יותר. כס השנהב הקיסרי מוצא חן בעיניה ולשם היא חותרת. כמובן שהיא לא היחידה וגם האחשדרפנים האחרים זוממים מזימות דומות. אבל נראה שהיא בעמדה טובה להגיע לשם כי מלבד עושרה ומעמדה היא גם דאגה לחתן נכון את בניה ובנותיה ולהתאלמן נכון משלושת בני זוגה הקודמים (הרפתקנים נודעים שמצאו את מותם בדרכים משונות. החתונות האלה היו שערוריה מעמדית בזמנו אבל למרג'אן לא איכפת ואף אחד לא יעיז ללכת רכיל בפניה). חוץ מזה, כולם יודעים שמרג'אן שולטת בקסמים שלמדה מהג'ינים עצמם ושביכולתה לקרוא לעזרתם - בכל זאת, כנראה שהם בני דודים שלה.

אדם (כנראה סוג של שמינית או רבע יסודן?) בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 17 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 132 (24ק8 + 24)
מהירות: 9 מ' בהליכה או בשחייה או 18 מ' בתעופה

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 18 (4+), חוכמה 18 (4+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+, חוכמה 8+, כריזמה 7+
מיומנויות: תורת הנסתר 8+ הבחנה 8+, טבע 8+
עמידות: אש, כפור, ברק, רעם, חומצה
חושים: הבחנה פסיבית 18, ראיית חושך לטווח 36 מ'
שפות: מדוברת, כל שפות היסודות - המים, האוויר, האדמה והאש
אתגר: 12 (8,400 נק"נ)

לחשים פנימיים: מרג'אן יודעת לבצע מספר קסמים שלמדה או ירשה מאבותיה הג'ינים, ללא צורך במרכיבים חומריים כלשהם. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 16 להצלה, 8+ להתקפות בלחשים):

לפי רצון: יצירת או השמדת מים, ענן ערפל, גילוי קסם, גל-הלם, עיצוב אבן
3 פעמים/יום: נשימת מים, הליכה על מים, מעבר קיר, שליטה במים, זימון יסודן
1 פעם/יום: צורה גזית, היעלמות מעין, מעבר מישור, קיר אש, קיר קרח, קיר אבן

שריון טבעי: כצאצאית לג'ינים, דירוג השריון הטבעי של מרג'אן הוא 16 + זריזות

תנועה יסודנית: כמורשת מאבותיה הג'ינים, מרג'אן מסוגלת לעוף ולשחות באמצעות כוח קסם פנימי שאינו דורש ריכוז יותר מאשר הליכה.

להב העולמות: למרג'אן חרב מעוקלת העשויה ממתכת שקופה עליה מרצדים צבעים מסתחררים מידי פעם, אותה קיבלו אבות-אבותיה במתנה מהג'ינים עצמם. החרב היא קסומה וגורמת לנזק נוסף של 1ק6 חותך וכן לנזק נוסף של 3 (1ק6) של אנרגיית ברק, חומצה, אש או כפור לבחירתה. עבור כל אחד אחר שאינו מרג'אן, החרב תגרום רק לנזק נוסף של 1ק6 חותך.

טבעת הג'ינים: למרג'אן יש טבעת מכסף וזהב המעוטרת בארבע אבני חן גדולות - ספיר, אזמרגד, יהלום ואודם. הטבעת עצמה אינה קסומה, אבל היא מסמלת את הבריתות שכרתו אבות-אבותיה של מרג'אן עם הג'ינים וכן הסכמי שביתת נשק עם שדים, מלאכים ויצורי פיה. כפעולה, מרג'אן יכולה להציג את הטבעת בפני כל יסודן, יצור פיה, בן תופת או מלאך ולהזכיר את ההסכמים הללו ועל היצור להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 18 או להימנע מלתקוף אותה בשום דרך. כמו כן, פעם ביום וכפעולה, מרג'אן יכולה לזמן ג'יני - עיפרית, מריד, דז'ין או דאו. הג'יני אינו נמצא תחת שליטתה, אך הוא ידידותי כלפיה ובמשך שעה ימלא כל בקשה סבירה שתציג בפניו, בכלל זאת להילחם עבורה. עבור כל אחד אחר שאינו מרג'אן או אחד מצאצאיה שירשו את הטבעת בדין, מדובר בסתם טבעת יקרה מאוד (10,000 עד 100,000 מטבעות זהב, תלוי באינפלציה ומצב השוק).

פעולות:
ריבוי התקפות: מרג'אן יכולה לתקוף פעמיים בקפא"פ עם להב העולמות, או באמצעות סילון מים או השלכת להבה בכל שילוב סביר ביניהם. או ליצור סופת עלעול פעם אחת.
להב העולמות (חרב מעוקלת): התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 8 (2ק6 + 1) חותך ועוד 3 (1ק6) ברק, חומצה, אש או כפור לבחירתה.
סילון מים: מרג'אן משגרת סילון של מים בקו שאורכו 18 מ' ורוחבו מטר וחצי. על כל מי שנפגע מהסילון להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 16, או לספוג נזק של 21 (6ק6) מוחץ, ואם הוא בגודל עצום או קטן יותר, לההידף 6 מטרים אחורה ולהשתטח אפיים ארצה. גלגול הצלה מוצלח פירושו חצי נזק ומבלי לההידף או להשתטח.
השלכת להבה: מרג'אן יוצרת להבה בכף ידה ומשליכה אותה על יריב אחד. 8+ להתקפה לטווח 36 מ', נזק 17 (5ק6) אש
סופת עלעול: מרג'אן מניפה את ידה, ויוצרת סופת עלעול בנקודה אותה היא יכולה לראות בטווח של עד 36 מ' ממנה. העלעול הוא חרוט ברוחב 1.5 מ' ובגובה 9 מ'. כל עוד מרג'אן מתרכזת כאילו התרכזה בלחש, כל יצור שנמצא בתחומי העלעול צריך להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 16 או להיות מרוסן על ידיו ומרג'אן יכולה להניע את העלעול למרחק של 18 מ' כפעולה, עם היצור המרוסן הלכוד בו. מי שמרוסן בעלעול יכול לנסות להשתחרר כפעולה, על ידי גלגול הצלה כוח מוצלח בד"ק 16 ואם יצליח הוא יפסיק להיות מרוסן וינוע לאזור הקרוב ביותר סמוך לעלעול.
 
עריכה אחרונה:
9# איניאלה, כוהנת שגורלה נגזר (או שלא?)

איניאלה היא כוהנת נחמדה וחברותית, שעובדת לאחד האלים החיוביים-יותר בעולם המשחק שלכם. היא התחילה לא מזמן לצאת להרפתקאות וצברה מעט נסיון וניתן לפגוש אותה במבוך כזה או אחר. בדרך כלל היא תצטרף לחבורה צעירה של הרפתקנים מתחילים ותסביר להם על הסכנות שבמבוך, על מפלצות, קסמים ואוצרות. חוץ מהיותה מנטורית חביבה וסובלנית, איניאלה גם תשמח לרפא הרפתקנים פצועים באמצעות קסמיה.

כשהיא לא מסבירה או עוזרת, איניאלה תרבה לדבר על תוכניותיה לעתיד, המקומות שהיא רוצה לבקר בהם, מה היא תקנה באוצרות שמצאה ועל חברים וקרובים שבכוונתה לבקר. מאוד קל לחבב אותה ולהיקשר אליה, אבל לגורל יש תוכניות אחרות.

כאשר ההרפתקנים יתקלו ביריב משמעותי במיוחד, הוא קודם כל ינסה להרוג את איניאלה וככל הנראה גם יצליח. איניאלה גם נוטה להכניס את עצמה לסכנות כדי להגן על חבריה, מה שהופך אותה למטרה קלה לרשעים ונבלים. גורלה של איניאלה נגזר למות והדמויות צפויות להצטער על כך, לרצות לנקום, לנסות להשלים את המשימות שאיניאלה לקחה על עצמה, או אולי להשיב אותה מהמתים עם הקסמים המתאימים.

אבל את הגורל גם ניתן לשנות.

אדם בינוני, סדר טוב
דרג"ש: 16 (שריון שרשראות)
נק"פ: 6 (2ק8 וגלגולים ממש גרועים)
מהירות: 6 מ' (קצב התנועה מואט ב-3 מטר בגלל שריון כבד וכוח לא מספיק)

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 13 (1+), חוכמה 17 (3+), כריזמה 15 (2+)
גלגולי הצלה: חוכמה 5+, כריזמה 4+
מיומנויות: היסטוריה 3+ ,רפואה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

הטלת לחשים: איניאלה היא מטילת לחשים בדרגה 2. תכונת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד"ק 13 להצלה מלחש, 5+ להתקפות בלחשים). יש לה מוכנים את לחשי הכוהן הבאים:

לחשונים (לפי רצון): אור, מזור לגוסס, תאומטורגיה
עוצמה 1 (3 יחידות לחש): ברכה, מחסה, ריפוי פצעים, גילוי קסם, הגנה מטוב ורע


עזרה ומרפא: איניאלה יכולה לנצל פעולת בונוס כדי להטיל לחש ריפוי פצעים על בעל ברית שנמצא במרחק של עד 1.5 מ' ממנה.

גזירת גורל: ליריבים בדירוג אתגר 1 או יותר יש יתרון בהתקפות שלהם נגד איניאלה ולה יש חיסרון בגלגולי ההצלה נגד הלחשים שלהם.

שינוי הגורל: אם הדמויות מצליחות להציל את איניאלה ממוות בטוח נגד כל הסיכויים, הן שוברות את גזירת הגורל ומבלי ידיעתן משנות את העתיד. איניאלה הופכת בסיום ההרפתקה לכוהנת בדרגה שלישית - הוסיפו למספר יחידות הלחש שלה עוד אחת מעוצמה ראשונה ושתי יחידות לחש מעוצמה שנייה, והיא יכולה להכין עד שישה לחשים. כמו כן, הנק"פ שלה משתנה ל13. הדמויות עוד יפגשו אותה כמה פעמים בעתיד ככוהנת בדרגות 5, 9 ו-12 והיא תציל אותן לפחות פעם אחת מצרה צרורה כלשהי.
האלים משתאים מול יכולתן של הדמויות לשנות את הכתוב בגורל ונותנים להן גמול ייחודי - כל דמות שחקן שהשתתפה בהרפתקה בה ניצלה איניאלה ממוות בטוח, מקבלת באופן חד פעמי שני גילגולי ק20 נצורים עם תוצאה של 20. בכל שלב שהוא בעתיד, הדמות יכולה לבחור לנצל את אחד הגלגולים האלה במקום לגלגל ק20 להתקפה, הצלה, בדיקת מיומנות או בדיקת תכונה.

פעולות:
אלת ברזל: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) מוחץ
גירוש אל מתים (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): איניאלה מציגה את סמל הקודש שלה ועל כל אל-מת ברדיוס 9 מ' שמסוגל לראות ולשמוע אותה להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13 או להיות מגורש למשך דקה - האל מת לא יכול לנצל תגובות ומשתמש בפעולה שלו כדי לבצע מאוץ ולהתרחק מאיניאלה ככל הניתן.
 
עריכה אחרונה:
רעיון ממש מגניב.
הפרס של התוצאות עשרים האוטומטיות לא קצת חזק?בעיקר שהדמויות בדרגה נמוכה. אולי כדאי לתת לכל שחקן רק אחד או להפוך את זה למאגר קבוצתי עם פחות גלגולים אבל כך דמויות שצריכות את זה יותר יוכלו להשתמש בזה.
 
ברור שזה פרס חזק. קשה לזכות בו, אבל למי שמצליח לשנות את הגורל זה מגיע. זה לא שהדמויות לא יגלגלו 20 טבעי כמה וכמה פעמים בקריירת המשחק שלהן.
היותר מבוגרים אמורים לזהות את מקור ההשראה לאיניאלה.
 
10# קראמורה, מכשפת המלחמה

כולם שמעו על מכשפות, אותן יצורי-פיה מרושעים שזורעים הרס ופחד, עובדות בדרכים חשאיות ומזיקות בסתר. גם קראמורה היא מכשפה, אך היא לא שייכת לאף אחד מזני המכשפות המוכרים למלומדים והאכזריות שלה בוטה וישירה יותר. אם מכשפות אחרות יעדיפו להסתתר בבבקתה ביער, לחטוף ולאכול מידי פעם רועה צעיר או להתעלל בקטינים שהלכו לטייל, קראמורה לרוב תקים לעצמה בסיס בחורבה עתיקה או טירה עזובה ותתחיל מיד לאסוף צבא של מפלצות כגון עוגים, אורקים או נולים, עם זאבי-אדם או חזירי-אדם כקציניה וענקים רשעים ושכירי חרב חסרי מצפון כתגבורת. אחרי שתקים לעצמה צבא מספיק גדול, היא תוליך אותו לפשיטות, מסעות הרס ופשעי מלחמה כנגד כפרים ועיירות. אם הצבא שלה מובס, היא פשוט תימלט, תסתתר לכמה חודשים או שנים ותתחיל שוב מחדש. יום יבוא, והיא תקים צבא מספיק גדול כדי להסתער היישר אל ארצות התרבות.

בצורתה האמיתית, קראמורה נראית כמו אשה מכוערת במיוחד שעורה שחור-כחול ומכוסה יבלות ושערה שחור ופרוע. עיניה צהובות-ירוקות ודומות לעיני העז וציפורניה ארוכות, שחורות, מטונפות וקשות כאבן. רוב הזמן היא לא תיראה ככה, אלא תסתיר את עצמה באשלייה של אשה יפה (לעיתים עם צבע שיער בלתי סביר כמו ורוד או כחול) הלבושה במדי צבא עם מחשוף מוגזם, כאלפית או אורקית בשריון מפואר ועטור קישוטי מוות והרס או כדמות מסתורית המוסתרת כולה בתוך שריון לוחות שחור.

פיה בינונית, תוהו מרושע
דרג"ש: 20 (שריון טבעי)
נק"פ: 97 (13ק8 + 39)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 11 (0+), כושר 17 (3+), תבונה 13 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 15 (2+)
מיומנויות: איום 5+ הבחנה 5+
עמידות: רעל, תאובה
חושים: הבחנה פסיבית 15, ראיית חושך לטווח 18 מ'
שפות: מדוברת, שפת היער, אורקית, גובלינית, נולית, ענקית, דרקונית
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)


לחשים פנימיים: לקראמורה מספר לחשים ללא צורך במרכיבים חומריים כלשהם. תכונת הטלת הלחשים שלה היא כריזמה (ד"ק 13 להצלה, 5+ להתקפות בלחשים):

לפי רצון: אשלייה פחותה, ענן ערפל, נסיגה מזורזת
3 פעמים/יום: ריחוף, קליע קסם, הקסמת איש
1 פעם/יום: היעלמות מעין, הנפשת מתים

עור ברזל: עורה של קראמורה קשה כמתכת ומכאן דירוג השריון הטבעי שלה (מחושב בנתונים)

החרב הצמאה: לקראמורה יש חרב בעלת להב צר ודק העשויה מעצם או שנהב בצבע לבן או חיוור. החרב יכולה לשאוב דם מהיריבים שקראמורה פוגעת בהם ומעבירה חלק מכוח חייהם לקראמורה. אחרי שהחרב פוגעת במישהו, הלהב הלבן שלה הופך לאדום כדם. בפגיעה חמורה, החרב גורמת לנזק נוסף של 10 (3ק6) תאובה ומחצית מהנזק הזה מועבר לקראמורה ככוח ריפוי פצעים. עבור כל יצור אחר שאינו קראמורה, החרב גורמת רק לנזק נוסף של 3 (1ק6) תאובה בפגיעה קריטית.

מנהיגות שלילית: כל עוד קראמורה חיה והם מסוגלים לראות אותה, כל בעלי הברית שלה ברדיוס 30 מ' מוסיפים את תוסף הכריזמה שלה (2+) לנזק שהם גורמים בקפא"פ או בטווח.

פעולות:
ריבוי התקפות: קרמורה יכולה לתקוף פעמיים בתורה בטפרים או שלוש פעמים בחרב הצמאה, או להטיל כדור ברזל אחד.
טפרים: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) חותך
החרב הצמאה: התקפת קפא"פ 7+ לפגיעה, נזק 8 (1ק8 + 4) דוקר ועוד 10 (3ק6) תאובה בפגיעה חמורה כשמחצית מהנזק מועבר לקראמורה כריפוי פצעים.
כדור ברזל: קראמורה מזמנת בקסם כדור עגול ממתכת שחורה בגודל של כדור-כדורת או כדורגל ומשגרת אותו לעבר אחד מיריביה, 5+ להתקפה לטווח 36 מ', נזק 18 (4ק8) מוחץ ועל הנפגע מהכדור להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 13 או להיהדף 3 מטרים אחורה וליפול אפיים ארצה.
מראה אשלייתי: קראמורה יוצרת אשלייה שמסתירה את דמותה האמיתית. אשלייה זו נמשכת עד שהיא מנצלת פעולת בונוס כדי לסיים אותה או שהיא מתה. האשלייה היא ויזואלית בלבד וניתן למשל לחוש במגע כי בידיה של קארמורה יש טפרים או שהיא אינה לובשת שריון. אחרת, יש להצליח בבדיקת תבונה (חקירה) בד"ק 20 כדי לשים לב שמדובר באשליה.

תגובות:
מגן אנושי: אם קראמורה רואה שמישהו תוקף אותה בטווח או בקפא"פ, היא יכולה לנצל תגובה כדי לתפוס בעל ברית או שבוי שנמצא במרחק של עד 1.5 מ' ממנה ולהתחלף איתו במקומות, כאשר הוא זה שהופך למטרת ההתקפה.
 
עריכה אחרונה:
להבנתי מדובר באתגר שהמפקד האלמוני לקח על עצמו, לכתוב לבד 101 דב"שים.

לרוב הדב"שים יש נתונים של מפלצות, ודוגמאות לאלו אפשר למצוא בספר "אוגדן המפלצות" של מבוכים ודרקונים, ובכל מיני ספרים רשמיים ולא רשמיים אחרים.
 
אחת לכמה זמן, אני נותן לעצמי אתגר כתיבה מאוד ארוך (האתגר הזה נמשך כבר חודשים ובקושי הגעתי לחצי) של לכתוב דברים למו"ד סביב קונספט או רשימה.
האתגר הפעם, להצליח לכתוב 101 דב"שים שונים. זה הרבה יותר קשה ממה שחשבתי.
את יכולה כמובן לכתוב דב"שים משלך סתם כי בא לך, בלי קשר לאתגר הזה.

מאיפה הנתונים של הדב"שים? בעיקרון, אני ממציא אותם בהתאם לחוקים של מו"ד5. ברוב המוחלט של המקרים, אני ממש לא ממציא הכל מאפס - אני לוקח למשל פסקת נתונים של דב"ש או מפלצת מוכנים שיש כבר בכללים שדומים למה שאני מנסה לעשות ואז מתחיל לשחק איתם - משנה תכונות, מוסיף או מוריד נקודות פגיעה, מחליף או מוסיף יכולות, קסמים וכוחות - ובסוף מחשב את דירוג האתגר בהתאם לשינויים שעשיתי ולכללים (בדרך כלל גם נעזר במחשבוני דירוג אתגר, יש הרבה כאלה ברשת).
 
חזרה
Top