• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אשכול נגינה

פנג הדרואיד אמר/ה:
חה-חה.
האמת, בס יותר פשוטה מחשמלית או קלאסית. יש פחות מיתרים, פחות אקורדים ופחות סולואים.
"פחות מיתרים"?
בס הוא כלי מלודי. אפשר לעשות איתו כל כך הרבה דברים יפים, שזה לא יאומן. דברים שבחיים לא תוכל לעשות עם גיטרה.
בס הוא אחד מהכלים האלה שנועדו לסולואים. כמו סקסופון, חליל, חצוצרה וכל אלו. אלו כלים שהמטרה היחידה שלהם היא לנגן קו מלודי.

זה נכון שברוק הבס נמצא בתפקיד של מלווה. אבל בג'אז? וואי, בג'אז הבס עושה את הכל. אתה יכול לקבוע מה תהיה התחושה בכל אקורד, אתה נותן את הגרוב, את קובע מה הצבע של הקטע כולו.. ובאילתורים.. בכלל. בס זה הכלי הכי קסום. אולי רק חליל משתווה אליו. בגלל המבנה שלו, מאד פשוט להריץ עליו סולמות מכל הסוגים, ואקורדים, וטנשנים זה בכלל לא בעיה.
אז אפשר לעשות עליו בעצם הכל. ממש, מה שבא לך. אתה יכול ליור אלתור שישמע בדיוק כמו מה שאתה רוצה, במינימום מאמץ.

עכשיו נכון שאתה יכול לעשות אותו דבר בדיוק על הגיטרה.. אבל בגלל התדרים הנמוכים של הבס, ישנם שני הבדלים עיקריים בעניין זה, שקשורים מאד אחד לשני: הראשון, הוא שלצלילים בבס יש הרבה יותר אוברטונים. זה נותן להם הרבה יותר נפח, ואפילו שהקו הוא מולודי, בתוך קונטקסט מסויים אפשר ליצור גם תחושה של אקורד, בעזרת שני צלילים או אפילו אחד. השני, הוא שבגלל שהצלילים נמוכים, האוזן שלנו רגילה להתייחס אליהם בתור "הבסיס" להרמוניה. כלומר, גם באלתור הקו המלודי שלך עלול להישמע כמו ליווי. במקום זה, אפשר לשבור לחלוטין את תחושת הליווי בכל מיני צורות, וזה יוצר ממש תחושה שונה, שאף כלי אחר לא יכול להידמות לה.
 
אני חושב שאתה מגזים. אפשר לעשות עם באס את כל הדברים האלה, אבל זה לא אומר שעושים את זה כל הזמן. הקביעה שבאסים נועדו לסולואים לא עומדת במבחן המציאות. עובדה שרוב הזמן הם לא. וגם כאשר הם כן, צריך שכל שאר ההרכב יהיה מאוד שקט כדי לשמוע מה שהבאס עושה. באס כמו כל כלי אחר יכול להיות גם מלודי וגם ליווי, ולרוב הוא משמש כליווי. בחלק גדול מהמקרים הוא גם הרבה יותר פשוט לנגינה ופחות מורכב מכלים אחרים. זה בגלל הסטריאוטיפ שהוצמד לו ככלי מלווה. פעמים אין ספור אני יכול לשבת ולשמוע משהו ולהגיד "איפה הבאס פה?". מצחיק שהבאסיסט של מטאליקה כתב את רוב השירים של הלהקה, אבל שומעים אותו רק פעם ב. בכל מקרה, אפשר לשנות את התדמית הזאת אם רק רוצים.
ולדעתי הבאס מוגבל באזורים מסויימים. לא פלא שגיטרה נחשבת ל"ה"כלי ברוק, כי היא פשוט הרבה יותר דומיננטית ונותנת לך להביע באמצעותה יותר דברים.
 
אני אשווה רגע באס לכלי שדומה לו מאוד ואני מכיר הרבה יותר טוב- הטובה.
טובה זה כלי עם צלילים מאוד מאוד נמוכים, ועם קול מאוד חזק, שאחראי בן היתר להשלים את האקורד של התזמורת בצלילים הנמוכים, ולתת ליצירות קצב פשוט (לרב רבעים פשוטים), ולא מורכב כמו של תופים.
לעומת זאת, למרות שהצליל שלו מאוד חזק, טובה פשוט לא מתאימה לסולו. בגלל טווח הצלילים המאוד נמוך שלה, שלרב קשה להבדיל בין צליל לצליל וקשה ליצור אקורדים מג'ורים נעימים ורגועים, היא לא יכולה לנגן טווח גדול של סולואים שבנויים על מלודיה ואקורדים מג'ורים פשוטים. בנוסף, שטובה מתחילה לנגן מהר, זה פשוט נראה כאילו מישהו אכל יותר מדי שועית ומתחיל להפריח, והיא מאבדת את הצליל היפהפה שלה בצלילים הנמוכים, לטובת רצף צלילים שנשמעים זוועה.
 
ברור שיש יוצאים מן הכלל, והבחור הזה בהחלט להיות יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.

מעבר לזה, שהצליל שלא היה הרבה פחות טוב ממה שהייתי מצפה לנגן ברמה שלו, כנראה בגלל שהוא ניגן כל כך מהר.
 
באס באמת לרוב לא משומש ברמה גבוהה, ויש נגנים שיורדים הרבה על כמה שבסיסטים היו צריכים להתאמן כדי להגיע ל"כישורי הנגינה" שהם מפגינים.
ובאס באמת משמש לרוב כליווי כמו תופים. אבל זה לא אומר שאין יוצאי דופן.

פיזבן, 5vAalqCpqCA[/MEDIA]]תמיד יש, בע"N
 
הקפצה!

אבל זה בהחלט למטרה טובה.

קבלו את Feelings walt, פרי יצירתי.

מי שרוצה את הקובץ בתוכנת תווים המקורית (ואז הוא יכול לעשות play ולשמוע אותו), שיתן לי את המייל שלו (מצדי מייל שפתחתם בדקה בוואלה) ואני אשלח לו. הפורום כותב שהסיומת של הקובץ לא חוקית
 

קבצים מצורפים

  • Feelings Walt.pdf
    69.2 KB · צפיות: 109
דג אמר/ה:
הקפצה!

אבל זה בהחלט למטרה טובה.

קבלו את Feelings walt, פרי יצירתי.

מי שרוצה את הקובץ בתוכנת תווים המקורית (ואז הוא יכול לעשות play ולשמוע אותו), שיתן לי את המייל שלו (מצדי מייל שפתחתם בדקה בוואלה) ואני אשלח לו. הפורום כותב שהסיומת של הקובץ לא חוקית
לאיזה כלי שייך הלחנה הזאת?
 
דג אמר/ה:
הקפצה!

אבל זה בהחלט למטרה טובה.

קבלו את Feelings walt, פרי יצירתי.

מי שרוצה את הקובץ בתוכנת תווים המקורית (ואז הוא יכול לעשות play ולשמוע אותו), שיתן לי את המייל שלו (מצדי מייל שפתחתם בדקה בוואלה) ואני אשלח לו. הפורום כותב שהסיומת של הקובץ לא חוקית
פסנתרן אמיתי היה מנגן את זה כדי לשמוע. לצערי, אני לא פסנתרן אמיתי, על כן: [email protected]. אתה שולח בגיטרפרו?
 
לא. ב-finale noteped.

אם אתה רוצה להוריד, אתה יכול לעשות את זה מכאן:
http://www.chaliceuu.org/music/installingNotepad.htm

דרך אגב- לכל הפסנתרנים שבינינו. תוסיפו פדל כל תיבה, חוץ מבתיבה האחרונה בעמוד 2 והתיבה עם החלקי 16 (שאני יודע שהיא לא נשמעת משהו. זה אמור להיות קישוט, עם חלקי 16 זה מהיר מדי, ועם שמיניות זה איטי מדי).

אולי אני אצלם את עצמי ואשים ב-you tube וזהו.
 
אוף, נמחקה לי עכשיו ביקורת די ארוכה.. :bang:
ננסה לשחזר:
בתור התחלה - אני הלחנתי שלוש יצירות בחיים שלי. יכול להיות ואפילו סביר להניח שאני טועה :p
זה יפה, נשמע נעים לאוזן ופשוט כיף לשמוע את זה, וזה דבר ממש לא ברור מאליו כשמתחילים להלחין.
תיבות 1-8: יפה ונעים לשמוע. אהבתי איך כשהשמיניות במפתח סול נגמרות ומיד אחר כך השמיניות במפתח פה מתחילות.
תיבות 9-12: אהבתי מאוד את המעבר לטונים הנמוכים. כל הכבוד.
תיבות 13-20: לבד הן יפות, פשוט לא מתחבר לי המעבר המהיר ביניהן לבין הטונים הנמוכים ממקודם. לא רק גובה הצליל, גם מה שהמנגינה משדרת... אפשר לנסות להוסיף משהו בין שני החלקים האלה.
20-36: פשוט יפה. אין ביקורת.
36-42: פה, לעומת מקודם, המעבר לטונים הגבוהים היה נקי ומתאים.
42-52: המעבר למינור יפה מאוד(זה מינור.. נכון?), טיפה חד מדי... אבל לא בצורה שפוגעת ביצירה. הקו המלודי מתיבה 45 פשוט יפה. ממש. ובנוגע לקישוט... לדעתי תוריד אותו. קצת פוגע.
השאר פשוט חוזר להתחלה. מתאים מאוד, והמעבר בין הטונים הנמוכים למה שהיה ממש בהתחלה הוא בסדר.
והסוף - לדעתי החצאים בתיבה האחרונה קצרים מדי... תהפוך אותם לתווים מלאים.

זהו :D
 
חזרה
Top