• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מוזיקה וקונספירציות (וגם קונספירציות חייזרים..)

נראה שמאז שיש אינטרנט, זה די נעלם.
אבל פעם זה היה ממש עניין, שהתחלק לכמה סוגים:
1) רוק כבד וסגידה לשטן: טענו שאם תשמיע שירים של להקות רוק כבד אחורה, תשמע תפילות לשטן.
2) מסרים מעודדי התאבדות: אמרו שיש בשירים כל מיני אמירות כמו "תנסה אקדח, תתאבד, כדאי לך" בתור מסרים תת-סיפיים נסתרים, בעיקר בשירי רוק כבד. מצד שני, טענו שאביב גפן גורם לבני נוער להתאבד ולהשתמט מהצבא בעוד שכבר אז הוא היה בן למשפחה מכובדת וידועה שעשה כסף מלהתלבש מוזר ולמשוך תשומת לב.
3) נאצים, נאצים בכל מקום: קונספירציה בעיקר על להקות וזמרים מסקנדינביה, שנטען שהם ניאו-נאצים שמסתירים מסרים נאציים בשירים שלהם. את מי לא האשימו שם - ביורק, אקווה, אבבה ואייס אוף בייס. במקרה האחרון, הסולן היה אכן בעל עבר של גלוח-ראש ניאו נאצי, אבל זה היה כשהוא היה בן 14. כשאני הייתי בן 14 האמנתי בחייזרים אז אני לא יודע מה נראה יותר מביך ברזומה.

את החלק על שערוריות מין אני מצנזר בכוונה, אבל אייל גולן נראה די עלוב אחרי הסיפור עם לד זפלין והדג האדום.

היום כבר אין קונספירציות כאלה..
 
למעשה, המדע היום מאמין בקיומם של חייזרים ומשקיע מאמצים רבים כדי למצוא אותם
לא חושב שהמילה ״מאמין״ נכונה כאן, אבל בכל מקרה יש הבדל בין לגרוס שהסתברותית יש חיים כנראה בכוכבים אחרים לבין הקונספירציות שרווחו אז בקשר לכך בעיקר בשנות ה- 90 בדבר מעורבותם בפוליטיקה, בביטחון ובמה לא.
 
הגרסא שלנו ל"happy nation" הייתה השערה שהקטע הלא ברור מצטט את היהודי הרשע ואחרי זה את הגשמת חלומו של היטלר להעלמת היהודים וכמה שכל הגזע הארי שמח.
לפי זה, הקטע הלא ברור אמור להיות משהו כמו:
"הייתי לפניכם, אהיה גם אחריכם
אקח את ארצכם, אקח את בתיכם"

מהכיוון השני, היה בניינטיז שיר פופולרי בשם "זומבי" של להקת הקרנבריז, שהיה בו משפט חוזר של "with their bangs and their bombs" או משהו כזה ואז פזמון של "זומבי, זומבי זווומממבבבביייי". השיר המקורי עסק בפיגועי המחתרת האירית, אבל אנחנו החלטנו שהזמרת תומכת בישראל ושונאת פלסטינים ושבמקור הפזמון היה אמור להיות "ערבי, ערבייייייי" וצינזרו אותו.

אם לשלב מוסיקה, חייזרים וקונספירציות, כולל תיאוריית קונספירציה שהשחקנית הראשית היא נאצית, אז קבלו את שיר הפתיחה של "x-files" ותשאלו את עצמכם איזה מין דור גדל פה בשנות התשעים שנהג לשמוע מוסיקת אמביינט אלקטרונית כדבר שבשגרה.
 
עוד קצת נאצים ואנטישמים שבכלל לא ידעו שהם כאלה בכל מקום בפסקול של הניינטיז:

- טענות שקורט קוביין, הסולן של נירוונה שלימים ירה בעצמו, אמר בטקס פרסים כלשהו "גבלס צדק". לא מכיר תיעוד של זה האמת, אבל היה בזמנו ויכוח גדול אם הוא טען כנגד אנשים שהפיצו שקרים עליו ועל להקתו שהם נוקטים בהצלחה בשיטות השקר של גבלס (ככל שתחזור יותר על השקר הוא יהיה אמיתי יותר), או שמא הביע את הערצתו לשר ההסברה הנאצי.

- טענות חוזרות ונשנות ששאקירה, שהיא לבנונית במוצאה ולכן בטח תומכת בחזבאללה, אמרה בכל מיני הזדמנויות שהיא תעדיף שחזירים יקשיבו לשירים שלה מאשר יהודים, שערפדים יקשיבו לשירים שלה ולא יהודים, שהיא תעדיף לשתות דם של ערפדים ולא שיהודים יקשיבו לשירים שלה, שהיא תעדיף לשתות דם של חזירים ביחד עם ערפדים מאשר שיהודים יקשיבו לשירים שלה - ושאר צירופים מגונים הכוללים, חזירים, ערפדים, יהודים ושירים.
 
בקשר להסתברות שיש חיים אחרים, זה אכן לא מקביל לכך שיש חייזרים.
אם מסתכלים על כדור הארץ יש כאן חיים במשך מיליארדי שנה, אך חיים תבוניים מאות אלפי שנים (אם מתייחסים לאדם הקדמון) ותרבות מתקדמת / טכנולוגיה שיודעת לשדר אותות לחלל בערך מאה שנה.

לכן אם ההתייחסות לחייזרים בעלי טכנולוגיה מקבילה או מתקדמת משלנו, התנאי לא מספיק לכך שאכן יש/היו כאלו, אלא שפרק הזמן הוא תואם. ולכן ההסתברות נמוכה מאוד, אלא אם יש להם טכנולוגיה מתקדמת מאוד.

ובאופן סביר, הטכנולוגיה שלנו בשלב מסוים תחווה דעיכה. זה קרה בהיסטוריה, וגם כיום אם לוקחים מנהיגים סטייל פוטין שבשביל האגו שלהם מוכנים להרוס ולשרוף את המדינה שלהם וגם מדינות שכנות, אז אחד-שניים מוצלחים כאלו יכולים לדרדר מאוד את האנושות.
אפשר גם לטעון שאם תקרה קריסה כזו, יהיה הרבה יותר קשר לייצר מחדש את התרבות, בגלל שכבר צרכנו הרבה משאבים חד-פעמיים שקל להשיג. אם התרבות הבאה עוד אלפיים שנה תמצא רק בארות נפט ריקים ומצבורי ברזל, פחם מדוללים, אז התרבות לא תתפתח באותו קצב או בכלל.
 
בקשר להסתברות שיש חיים אחרים, זה אכן לא מקביל לכך שיש חייזרים.
כל העיסוק בחייזרים שבאים לכדור הארץ כדי לעשות כל מיני ניסויים מגונים בפרות ובבני אדם, היה מאוד בתודעה בניינטיז, אבל רוב הספרים הפופולאריים בנושא כמו "מרכבות האלים" ו"משולש ברמודה" היו מסוף שנות השישים-אמצע שנות השבעים.

היה גם את הטוויסט היהודי- ספר דפוק ברמות בשם "היהודים מהחלל החיצון" של צרפתי מפוקפק כלשהו שעירבב בין אנטישמיות, עליונות-יהודית, חייזרים, חישובי קץ העולם במילניום, טמפלרים ובריאתנות וטען שהיהודים הונדסו מגנים אנושיים על ידי חייזרים כדי לשלוט בעולם ושעל הדרך החייזר שהיהודים מכנים כאלוהים גם הקים בימי הביניים את הטמפלרים בתור מיליציה פרטית כי.. למה לא בעצם? ושבשנת 2000 תהיה גם השיבה השנייה של ישו וגם ביאת המשיח ובעצם מדובר בכלל בפלישת חייזרים - אירוע סוף-עולם שאף אחד חוץ מהיהודים והטמפלרים לא רוצה שיקרה ולכן על ממשלות העולם להיערך לשימוש בנשק לא-קונבנציונלי נגד החייזרים/המשיח. זה ממש דפוק, אבל מצד שני אם יעשו מזה סדרה זה בטח יהיה מגניב בקטע נדיר.

באופן מפתיע, היו הרבה יותר עדויות לחייזרים כשהיו מצלמות סטילס ווידאו ישנות ומגושמות, כאלה שאתה יכול לצלם איתם תצלומי תקריב של שואב האבק שלך ולמכור את זה לעיתונים בתור חללית (מישהו באמת עשה את זה). ברגע שלכל אחד יש מצלמה ממש טובה בטלפון הנייד בכיס, החוצנים הארורים האלה פשוט הפסיקו להגיע להצטלם וכנראה נטשו אותנו לתמיד.
 
ברגע שלכל אחד יש מצלמה ממש טובה בטלפון הנייד בכיס, החוצנים הארורים האלה פשוט הפסיקו להגיע להצטלם וכנראה נטשו אותנו לתמיד
חבל שהחייזרים השקיעו בקפיצות חלל ותנועה בין גלקטית ולא בפוטושוף
 
ורק שלא נשכח את הכת סיינטולוגית, שאומנם עלתה בשנות ה- 50 אבל גם בשנות ה- 90 חוותה התחדשות בזכות סלבריטיז הזויים שהאמינו בה.
אני נחשפתי אליה בפרק של סאות׳פארק ולמרות שהיה רשום בכתוביות למטה ״זה מה שמאמיני הסיינטולוגיה באמת מאמינים בו״ - סירבתי להאמין שמישהו יאמין בכזה דבר הזוי עד שראיתי תוכנית דוקומנטרית שממש ריאיינה מאמינים שהודו בכך…

 
יש ספר מד"ב שהיה פעם פופולארי למדי, "שדה קרב ארץ", שנכתב על ידי ממציא הסיינטולוגיה. הספר הוא הוא סוג של תעמולה סיינטולוגית והרשעים שם נקראים "פסיכלו".
לא קריאה מומלצת מידי. כשאתה קורא אותו הוא נראה לך בהתחלה כמו ספר ממש מגניב ואז באיזשהו שלב אתה שואל את עצמך "מה זה השיט הזה? מה לעזאזל קראתי הרגע?"
 
יש ספר מד"ב שהיה פעם פופולארי למדי, "שדה קרב ארץ", שנכתב על ידי ממציא הסיינטולוגיה. הספר הוא הוא סוג של תעמולה סיינטולוגית והרשעים שם נקראים "פסיכלו".
לא קריאה מומלצת מידי. כשאתה קורא אותו הוא נראה לך בהתחלה כמו ספר ממש מגניב ואז באיזשהו שלב אתה שואל את עצמך "מה זה השיט הזה? מה לעזאזל קראתי הרגע?"
לגמרי. היו שם כמה הברקות כמו זה שהפסיכלו מצאו את הדרך לכאן הודות לוויאג'ר אבל חוץ מזה הגיבור היה מרי סו והעלילה בינונית וחסרת מעוף.
וכן.. היה שם קטע מטריד למדי.
 
הפסיכלו מצאו את הדרך לכאן הודות לוויאג'ר
לא זוכר אם זה וויאג'ר או פיוניר.
הפיוניר 10 נשלחה למסע לחלל כשיש עליה לוח אלומיניום עם מפה של מערכת השמש, מסלול החללית ותמונות עירום של גבר ואשה. כן כן, עוד לא פגשנו את החייזרים וכבר שלחנו להם נודז.

הגיבור היה מרי סו והעלילה בינונית וחסרת מעוף.
הספר מתחיל די מגניב, עם מלחמת שיחרור של בני אדם נגד חייזרים. הגיבור מעצבן וגורם לך להרגיש שהוא אחד שמסוגל לעמוד שעה מול הראי ולהסתכל על עצמו מסתרק תוך שהוא שר גרסאות מעוותות של שירי אייל גולן, אבל העלילה לפחות מתחילה מגניב.
ואז... כדור הארץ הופך למסיבה של חייזרים והיפים ורוסים ונאצים וזה מתחיל להיות דפוק ורק נהיה עוד יותר ויותר רקוב.

היה שם קטע מטריד למדי.
לא זוכר קטע מטריד ספציפית, פשוט הרבה מאוד וייב מטריד ומעצבן לאורך הספר. הספר דוחף המון אג'נדה סיינטולוגית, אבל זה משהו שאתה מבין רק בדיעבד, בעיקר זה מרגיש כמו זיבולי שכל.

זה לא ספר המד"ב היחיד שמלא באידאולגיות מוזרות ואינפנטיליות - פול אנדרסון ורוברט היינלין מילאו את הספרים שלהם במסרים ליברטריאנים מפגרים (לא שיש מסרים ליברטריאנים שאינם מפגרים) אבל הם לפחות כתבו טוב, לאג'נדה שלהם היה היגיון פנימי בתוך הסיפור והייתה עלילה מעניינת מסביב. האבארד לעומת זאת.. פשוט מזבל ומזבל בלי שליטה על המקלדת שלו.

המייסד של הכת הוא סופר מדע בדיוני…?
תכל'ס, כמה מחז"לינו עבדו בעבודות מוזרות יותר. אני לא מדבר על יוחנן הסנדלר, אלא על ריש לקיש שבצעירותו היה גלדיאטור או רש"י שבקיאותו הרבה בגפנים ואלכוהול מרמזת שהיה סוחר יינות (או ברמן) בשלב כזה או אחר בקריירה שלו.
 
אני היחיד שסתם נהנה משדה קרב ארץ ולא ממש קלט את התעמולה? קראתי את זה כנער, בגרסה בת שני הכרכים בעברית.
לגמרי איתך. הספר זכור לי לטובה למרות שכיום אני מפחד לקרוא אותו כדי שלא יקלקל לי את הזיכרון :gah:
 
חזרה
Top