יכול להיות שמשהו שהייתי מאפשר עכשיו, לא הייתי מאפשר שעה לפני זה ואני כן אזרום עם רעיון של שחקן אחד ולא עם הרעיון של שחקן אחר.
צודק. כל עוד כמובן השיקול הוא ענייני, ולא גולשים להעדפה נמשכת של שחקן/דמות אחת על האחרים.
אם משחק תפקידים מנסה לתאר "מציאות" דמיונית, אז המציאות הזו יכולה לפעמים להיות כאוטית כמו זו האמיתית. אני יכול לחשוב על איזה סיפור בתחילת הסשן ואפילו לתכנן את כל ההרפתקה לפיו, אבל עד סוף, הסשן כל זה יכול להשתנות פעמיים - ולא רק שזה בסדר גמור, זה גם ממש כיף. אישית, אני אוהב גם לכתוב בצורה "טלסקופית" - כל פעם להוסיף עוד שלב בהתאם למה שקרה כרגע בסשן, בלי סיום מתוכנן מראש.
אני נמצא 'באמצע' בעניין הזה.
יש סיום מתוכנן לקמפיין, אבל הוא גמיש, לא ברור ובוודאי לא קבוע בברזל מתי הוא יקרה ואיך, ויש מקרים שהוא בכלל לא יתרחש כי בפועל קרו דברים אחרים באמצע הקמפיין.
לגבי סשן בודד - כאן הדברים קבועים יותר. כמו שכתבתי למעלה, השחקנים מחליטים בסוף הסשן הקודם (לפעמים אחרי ויכוחים של עמודים על עמודים בקבוצת הוואטסאפ של הקבוצה) מה הם עושים בהמשך, ואני בונה את ההרפתקאה בהתאם לבחירה הזו.
גם אני לא פעם מוסיף שלבים באופן שכינית "טלסקופי" - כלומר, עושה הערכת מצב מחודשת לאחר הבחירות של השחקנים וכותב את השלב הבא, לפעמים עם עדיין נסיון לנווט לכיוון הכללי של הקמפיין, ולפעמים כ-Side quest או אפילו קו עלילה חדש לגמרי.
נכון, העולם מסביב לדמויות מתנהל גם בלי ההשפעה שלהן והן לא הישויות הכי חשובות בעולם המשחק, אבל העולם נחווה דרך החושים שלהן. הן לא תמיד יקבלו את ההחלטות הכי נכונות ולא תמיד יהיה להן את כל המידע - ולא נורא אם גם לי לא.
נכון בהחלט, ואני בהחלט לא בונה ב-100% על זה שהדמויות יקבלו את ההחלטה הכי יעילה.
מצד שני - אם הדמויות ישגו, אני יכול 'לזרום' איתן ברמה של כתיבת הסשן הבא לפי הבחירה שלהן - אבל מאחר והעולם חי ובין היתר היריבים של החבורה יפעלו גם הם או שמאורעות כאלו ואחרים יתרשחו - ההחלטה השגויה תגבה מחיר מהדמויות בהמשך, בין אם באופן ישיר (כשהן יגיעו ליריב, הוא יהיה חזק יותר, למשל) ו/או באופן עקיף (טבח מזעזע או אסון אחר שהדמויות יכלו למנוע התרחש כשהן היו עסוקות במטרה משנית או בחרו בדרך שגויה, כאשר אם היו בוחרים אחרת היה להם סיכוי למנוע אותו - והדמויות יבינו את זה ב"ידע דמות" לאחר מעשה; בני ברית בפועל או בפוטנציה יובסו או יחוסלו בלי שהדמויות הספיקו לעזור להם, וכ"ו).
נ.ב: אם אני רוצה להיות מרושע במיוחד, אז בכלל לא תהיה "דרך נכונה" - כלומר, יהיו שתיים-שלוש דרכים הגיוניות שלכל אחת יתרונות אחרים שהיא תפיק, אבל גם מחיר אחר, ואין דרך שבה אפשר לקבל את כל הפרסים ו/או להציל את כולם, בלי לשלם שום מחיר.