• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 שבועת הצדק - שבועה לאביר קודש

My oh my. שניים באותו יום. אני על הגל עם האתגר הזה.
אז אביר הקודש, או הפלאדין, הוא מקצוע שיש לי יחסי אהבה שנאה רציניים איתו. אני כן מאוד אוהב את מה שעשו איתו במהדורה 5. בכל מקרה, תודה ל dragonian dragonian על הרעיון שכנראה הייתי צריך לחשוב עליו בעצמי כי הוא די אלמנטרי. אבל זה שרעיון הוא פשוט לא הופך אותו לרע, ואני חושב שזה אחד הנתיבים היותר טובים שהכנתי מבחינה פלאפית. אשמח לביקורת בונה, ולעוד רעיונות בשביל נתיבים לדרואיד, פייטן ואשף.



דרקונים זהובים הם יצורים מלכותיים בעלי תפיסה חזקה של צדק. הם תופסים את טובת הכלל כנעלה על טובת הכלל, ומאמינים שקיים צדק מוחלט אחד ויחיד, ושכל סטייה ממנו היא טעות. אבירי קודש שלוקחים על עצמם את שבועת הצדק עושים את האידאולוגיה הזו מטרת חייהם, ויוצאים לשמור על הצדק המוחלט ולנכש כל דבר שסוטה ממנו. אבירי צדק לא יסבלו פעולות שסותרות את הצדק המוחלט, ויקדישו את כל כולם לשמירה על עקרונותיו, תוך הסתכלות על הדרקונים הזהובים כאידיאל.

שבועת הצדק - שבועה לאביר קודש

עיקרי הצדק
כאביר קודש שלקח את שבועת הצדק, אתה עוקב בקפדנות אחרי ערכיו של דרקון זהב, שמנחים אותך בדרכך -

  • טובת הכלל - עליך לשים את מעייניך האישיים בצד ולפעול למען טובת הכלל.
  • שיפוט - עליך להעניש את אלה שראויים לעונש, ולחנון את אלה שראויים לחנינה.
  • קור רוח - לרגשות אין מקום כשזה נוגע להוצאה לפועל של הצדק המוחלט.
  • אחריות - עליך לקחת אחריות על מעשיך, ולעשות כל פעולה בביטחון מלא של צדק בלתי חדיר.

רמה כאביר קודשלחשי שבועה
3Command, Hellish Rebuke
5Calm Emotions, Hold Person
9Dispel Magic, Fear
13Banishment, Death Ward
17Geas, Immolation

תיעול קדוש
כשאתה רוכש מקצוע זה בדרגה 3, אתה מקבל שתי אפשרויות של תיעול קדוש. ראה תיאור אביר הקודש לפרטים על תיעול קדוש.

  • ענישה - כאשר אתה פוגע באמצעות התקפת קפא"פ, אתה יכול לבחור לנצל את תיעול הקדושה שלך כדי להנחית על היריב מכה ניצחת. היריב חוטף נזק על חושי ששווה לדרגתך וחייב להצליח בהצלת חוכמה או לא להיות יכול לתקוף עד תורך הבא.
  • חנינה - כאשר אתה פוגע באמצעות התקפת קפא"פ, אתה יכול לבחור לנצל את תיעול הקדושה שלך כדי לחוס על היריב ולפטור אותו מעונש. ההתקפה לא גורמת נזק, ובמקום זאת היריב חייב להצליח בהצלת חוכמה כנגד ד"ק הטלת הלחשים שלך. יצור שנכשל מתעלף למשך דקה או עד שהוא חוטף נזק.

התקפה לשם הגנה
כשאתה מגיע לדרגה 7, אתה לומד כיצד להגן באמצעות הפלת אלה ששוברים את הצדק המוחלט. כאשר יצור בטווח 10 רגל ממך תוקף, אתה יכול להשתמש בתגובה שלך כדי לנוע בקו ישר עד שאתה במרחק 5 רגל ממנו ולבצע התקפת קפא"פ כנגדו. אם ההתקפה פוגעת, היצור מקבל חיסרון להתקפה שלו.
כאשר אתה מגיע לדרגה 18, הטווח של יכולת זו גדל ל-30 רגל.

חסר עכבות
שאתה מגיע לדרגה 15, מוחך חושב רק על צדק, והופך קשוח בפני השפעות חיצוניות. אתה הופך חסין להשפעות הקסמה ופחד, ומקבל עמידות לנזק על חושי.

צדק מוחלט
כאשר אתה מגיע לדרגה 20, אתה הופך להתגלמות הצדק המוחלט, העיקרון הבלתי מתפשר של שמירה על טובת הכלל. כפעולה רגילה, אתה מקבל למשך שעה את האפשרות לשפוט את אלה שסביבך. למשך השעה הזו, אתה יכול לבחור יצור בטווח 120 רגל ולקבוע על גזר דינו כפעולת בונוס:

  • מוות - הפגיעה הראשונה שלך ביצור בכל תור גורמת 1ק20 נזק על חושי נוסף. גזר הדין מבוצע כשהיצור מת.
  • כליאה - הפגיעה הראשונה שלך ביצור בכל תור מפחיתה את המהירות שלו ב-1ק20 רגליים למשך דקה. גזר הדין מבוצע כשמהירותו של היצור שווה ל-0.
  • סיוע - הפגיעה הראשונה שלך ביצור בכל תור לא גורמת נזק, ובמקום זאת מרפאת 1ק20 נקודות פגיעה. גזר הדין מבוצע כשהיצור מחדש את מלוא נקודות הפגיעה שלו.

אתה לא יכול לקבוע גזר דין חדש עד שגזר הדין הקודם בוצע, ואתה לא יכול לקבוע גזר דין לאותו היצור פעמיים לאורך אותה השעה. אם יש גזר דין עומד בתום השעה, הוא מבוטל.
לאחר שהשתמשת בתכונה זו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.
 
קודם כל, תמיד כיף לקרוא את הנתיבים שלך.
היכולת "חנינה" של רמה 3 קצת חזקה מדי לטעמי, זה לא מאוזן ביחס ליכולות אחרות של מקצועות באותה הרמה, והופך את הפלאדין ל... טוב, לוחם ללא מעצורים ברמה הזאת. לעלף אויב לדקה? זה ממש חזק.
והיכולת צדק מוחלט.. כל כך חלשה מדי.
כלומר, היכולת ברמה 20 של הפלאדין צריכה להיות מטורפת. זו *ה*יכולת שלו. וכאן... 1ק20 לכל מיני דברים? מרגיש לי מאוד חלש.
 
קודם כל, תמיד כיף לקרוא את הנתיבים שלך.
היכולת "חנינה" של רמה 3 קצת חזקה מדי לטעמי, זה לא מאוזן ביחס ליכולות אחרות של מקצועות באותה הרמה, והופך את הפלאדין ל... טוב, לוחם ללא מעצורים ברמה הזאת. לעלף אויב לדקה? זה ממש חזק.
והיכולת צדק מוחלט.. כל כך חלשה מדי.
כלומר, היכולת ברמה 20 של הפלאדין צריכה להיות מטורפת. זו *ה*יכולת שלו. וכאן... 1ק20 לכל מיני דברים? מרגיש לי מאוד חלש.

תודה.
אני לא יודע אם אני מסכים בנוגע לחנינה. זו השפעה מאוד דומה להשפעה של Hypnotic Pattern, אבל רק על יצור אחד ודורש ממך לפגוע עם התקפה בנוסף. ובהתחשב בזה שזו פעם אחת במנוחה קצרה, אני לא חושב שזה יותר מדי.
אני כן מסכים שהשיפוט כנראה חלש מדי, אבל לא רציתי להגזים לכיוון האחר. יש לך הצעה איך לחזק את זה?

והפחתת מהירות לפי קוביות זה לא משהוא מעוגן בשיטה והוא בעייתי למי שמשחק בשיטה המטרית

אני יודע שזה לא מאוד מקובל, ואני מבין את הבעייתיות, אבל אני יודע שכן יש דברים בשיטה שמשתמשים במרחקים שהם לא בכפולות של חמש, כמו מרחקי קפיצה. ואני לא יודע מי משחק במהדורה 5 בשיטה המטרית, אבל כל החומרים הרשמיים תמיד משתמשים ברגליים.
 
אני כן מסכים שהשיפוט כנראה חלש מדי, אבל לא רציתי להגזים לכיוון האחר. יש לך הצעה איך לחזק את זה?
קודם כל, ברוב היכולות ברמה 20 של פאלדינים הם מקבלים התנגדות או חסינות למצבים כלשהם. אצלך כבר ברמה 15 זה קורה, אבל אפשר לשפר את זה לזמן כלשהו. למשל, התנגדות לסוג נזק כלשהו - למשל, נזק פסיכי.
הדבר השני הוא יכולת חיזוק עצמי כלשהי. דווקא תוסף לנזק מתאים כאן (היכולת של מוות), אבל 1ק20... מרגיש מעט מדי. זו רמה שבה פעם ביום קוסם יכול לגרום ל40ק20 נזק, כן?
הדבר השלישי הוא בדרך כלל השפעה על יריבים או בני ברית. אולי חיזוק של בני ברית, משהו כמו "הצדק ייעשה" או משהו כזה?

במחשבה לאחור, נראה לי קצת מוזר שאין לפלאדין הזה יכולת של ראיית אמת או אזור אמת. זה חלש מדי לרמה 20, אבל לרמה 15, או אפילו לרמה 7, זה דווקא מתאים מאוד (דווקא היכולת הזאת עובדת עם הילות בצורה טובה יותר).

אלו הרעיונות שהיו לי, מקווה שעזרתי במשהו...
 
במחשבה לאחור, נראה לי קצת מוזר שאין לפלאדין הזה יכולת של ראיית אמת או אזור אמת. זה חלש מדי לרמה 20, אבל לרמה 15, או אפילו לרמה 7, זה דווקא מתאים מאוד (דווקא היכולת הזאת עובדת עם הילות בצורה טובה יותר).

אה, כן. זה היה צעד מאוד מאוד מכוון.
אין אף לחש ברשימת לחשים של הנתיב הזה שמתעסק בלגלות מידע או למצוא את האמת. כי חלק בסיסי בכל האידאולוגיה של צדק מוחלט הוא שהמוציא לפועל יודע בדיוק מה הצדק המוחלט ואיך לבצע אותו. אחרת כל המערכת הזו פשוט קורסת. זה העיקר הרביעי של השבועה. אם אביר צדק מחליט משהו, המשהו הזה הוא הצדק המוחלט וזהו.
 
אבל האם האמת לא תעזור לו בהחלטה הזאת?
בכל מקרה, גם מה שאתה כתבת עובד.

למרות שהבעיה שלי עם מה שכתבת היא שאין באמת דרך לשבור את השבועה הזאת... בסופו של דבר, כל אחד עושה מה שנראה לו צודק - האם זו שבועת הצדק?
 
למרות שהבעיה שלי עם מה שכתבת היא שאין באמת דרך לשבור את השבועה הזאת... בסופו של דבר, כל אחד עושה מה שנראה לו צודק - האם זו שבועת הצדק?

כן, זה כמעט כאילו צדק מוחלט הוא רעיון פגום מהיסוד, ודמות שלוקחת את שבועת הצדק תצטרך בסופו של דבר להתמודד עם הקונפליקט הזה פנים אל פנים כדי לנסות לשפר את עצמה, כי אביר קודש הוא מקצוע שעובד טוב בשביל דמויות פגומות שעוברות ארק דמות קשה כשתפיסת העולם שהן תלו את כל חייהן עליה מתבררת כמעוותת... :)

חוקי הבסיס המתורגמים הרי אנחנו בישראל לא בארה"ב
כן, אני מבין שזה יכול להיות בעייתי. אבל אני לא רואה דרך טובה מסביב לזה.
 
אפשר להוריד את המהירות ב10 רגל\3 מטר שזה הממוצע של 1ק20

טוב, אם אתה באמת משחק בשיטה המטרית וזה מעיק, להשתמש בממוצע זה פתרון טוב. אבל אני רוצה לשמור על הפורמט אחיד בין שלושת היכולות. כמובן שאם אתה רוצה להשתמש בנתיב הזה, תתאים אותו לצרכים שלך. אני בוחר להשאיר את זה ככה כי רגליים הן בכל זאת הדיפולט, וזה מפורמט יותר טוב כשכל היכולות משתמשות בגלגול של 1ק20.
 
כן, זה כמעט כאילו צדק מוחלט הוא רעיון פגום מהיסוד, ודמות שלוקחת את שבועת הצדק תצטרך בסופו של דבר להתמודד עם הקונפליקט הזה פנים אל פנים כדי לנסות לשפר את עצמה, כי אביר קודש הוא מקצוע שעובד טוב בשביל דמויות פגומות שעוברות ארק דמות קשה כשתפיסת העולם שהן תלו את כל חייהן עליה מתבררת כמעוותת... :)
פלאדין הוא גם מקצוע לדמויות שרוצות לשנות את העולם בעזרת תפיסת העולם שלהם, לעזור לאנשים, והרבה דברים אחרים.
לא כל דמות צריכה להישבר, אחרי הכל. זה תהליך מעניין שמועיל לדמות, אבל יש דמויות שזה פשוט... לא מתאים להן.
ועם הדמויות האלו הנתיב הזה פחות יעבוד, למרות שהוא ממש ממש מגניב.
 
פלאדין הוא גם מקצוע לדמויות שרוצות לשנות את העולם בעזרת תפיסת העולם שלהם, לעזור לאנשים, והרבה דברים אחרים.
לא כל דמות צריכה להישבר, אחרי הכל. זה תהליך מעניין שמועיל לדמות, אבל יש דמויות שזה פשוט... לא מתאים להן.
ועם הדמויות האלו הנתיב הזה פחות יעבוד, למרות שהוא ממש ממש מגניב.

כן, האמת שאני מאוד אוהב את הנתיב הזה בשביל דמות של נבל לא מרושע. מישהו שבהחלט חושב קודם כל על טובת הכלל ועל איך הוא יכול לתרום לחברה, אבל חסר אמפתיה ואכזרי לאלה שמבחינתו פוגעים בחברה. הוא יכול להיות ראש משמר או לוחם חופש. אבל הדבר החשוב הוא שהוא לא מרושע, מה ששם את הדמויות בסיטואציה מאוד קשה איתו.
 
בגדול אהבתי מאוד.
אני חושב שאתה גם יכול לשחק על הקשר בין הדרקון לפלדין. זה קצת רולפליירי, אבל גם פלאף זה משהו.
האם הדרקון מפקד עליו ישירות? מדריך רוחני בכללי?

האם המוות של הדרקון יפגע בפלאדין, או שהפלאדין משרת את הדרקוני זהב כגזע?

זה קצת לכיוון הפלאפי,אבל יכול להיות כאן דברים מעניינים
 
חזרה
Top