שעת הכישוף: פטרון אלוהי

שעת הכישוף: פטרון אלוהי

Information
פורסם ב08 ינואר 2020
נכתב על ידי חגי

divine warlockבכתבה זו אציג פטרון חדש: הפטרון האלוהי. מדוע שאלוהות תמנה לעצמה מכשפים? הסיבה לכך היא שלא תמיד מקצוע הכוהן יתאים למערכה שלכם. המכשף יכול לבוא במקומו כדי ליצור דמויות של אנשי דת המחזיקים בכוחות קסם מסתוריים, בעולם מערכה שבו הגבול בין הקודש והמאגיה דק יותר: בדומה לכוהן-המכשף תות-אמון מסיפורי "קונאן הברברי".

פטרון זה נועד לשמש במשחקים בהם השחקנים הסכימו שלא לאפשר את מקצוע הכוהן כפי שהוא מוצג בספר החוקים לשחקן. כמכשף עם הפטרון האלוהי, הדמות היא למעשה כוהן של אלוהות, והפטרון מגלה למכשף הנאמן סודות מאגיה נשגבים.

כתבה זו היא ההמשך השביעי של פרויקט שעת הכישוף המתמקד במקצוע המכשף במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים. התוכן פתוח לחוות הדעת, לביקורות ולהצעות שלכם, הקוראים, שכן בסופו של דבר אאגד את סדרת הכתבות כולה לקובץ אחד, שיהיה זמין להורדה באתר. יש לכם הזדמנות להשפיע על התוכן!

לכתוב את הפטרון האלוהי

הפטרון האלוהי מורכב מחבריו, משום שחשוב היה לי לשמור על האלמנט של תחומי שליטה, הקיים אצל כוהן, גם במאפייני המקצוע של הפטרון האלוהי.

  • מכשף של הפטרון האלוהי זוכה בגישה למספר לחשונים מרשימת לחשי הכוהן. בחרתי בחמישה לחשונים קלאסיים למקצוע, הקשורים בתמיכה בבני ברית או ביצירת אור. בנוסף בחרתי בלחשון להבה קדושה, שהוא לחשון התקפי עם מספר מאפיינים שעושים אותו יעיל יותר מהלחשון פרץ משחית במצבים מסוימים (נגד יריב עם רגישות לנזק קורן, או שנהנה ממחסה), כך שהמכשף עשוי לבחור ללמוד אותו.
  • מאחר ולמכשף יש מספר לחשונים צנוע ביותר ורציתי לוודא שהוא יכול ללמוד את הלחשון פרץ משחית וגם לבחור לחשון שנותן לו אופי כוהני, מאפיין המקצוע הראשון של מכשף עם הפטרון האלוהי מקנה לו לחשון אחד נוסף מעבר לכמות הרגילה - אבל לחשון זה חייב להיות אחד מששת לחשוני הכוהן שהוא מקבל.
  • רשימת הלחשים המורחבת של הפטרון כוללת לחשים אופייניים לדמות כוהן, כמו ברכה, אור יום, דיבור עם מתים או עמוד אש.
  • התלבטתי לגבי צירוף הלחש ריפוי פצעים לרשימת הלחשים המורחבת, משום שהוא נותן למכשף יכולת ריפוי עוצמתית שניתן להטיל בתדירות גבוהה מאוד בין מנוחות. מצד שני, הלחש קיים ברשימת הלחשים המורחבת של הפטרון השמימי, באחד מספרי ההרחבה הרשמיים של מבוכים ודרקונים 5 - פטרון שאף נותן יכולות ריפוי משופרות.
  • מאפיין המקצוע של הדרגה העשירית מאפשר למכשף עם הפטרון האלוהי ללמוד סודות מיסטיים מרשימה מורחבת של לחשים, מה שמקנה לו גישה גם ללחשי החייאה או ריפוי חזקים של מקצוע הכוהן - הרי הפטרון האלוהי מתאים לעולמות מערכה שבהם אין את מקצוע הכוהן, ודרוש לו תחליף - אם כי המכשף מוגבל למספר מצומצם של לחשים חזקים.
  • יכולת דרגה 14 של הפטרון היא יכולת ההתערבות השמימית שכוהן רגיל מקבל. המכשף אמנם יקבל אותה בדרגה מאוחרת יותר, אך סיכויי ההצלחה של מאפיין זה הולכים וגדלים עם הדרגות.
  • מכשף עם הפטרון האלוהי בוחר תחום שליטה, בדומה לכוהן. בדרגה הראשונה, תחום השליטה נותן לדמות שליטה נוספת בציוד או במיומנויות הולמות. החל מדרגה 6, תחום השליטה מקנה גם יכולת תיעול קדושה ייחודית בדומה לזו של מקצוע כוהן. המאפיין הזה לא מאוד חזק בקרב (הוא דומה למאפייני מקצוע שכוהן מקבל כבר בדרגה 2!) אבל המכשף זוכה במספר שימושים במאפיין המקצוע, וממילא הוא זוכה ביתרונות רבים אחרים בזכות יתר מאפייני המקצוע שלו.

הפטרון האלוהי

חלק מהסודות הטמירים שמורים בידי המאמינים האדוקים ביותר. מסדרי הכוהנים שומרים על מידע מיסטי שניתן להם בידי האלים עצמם. למרות שרוב פרחי הכמורה אינם יודעים לעשות ניסים גדולים יותר מפלאי הגיהות של תחבושת נקייה וטיפול נכון בפצעים, חלק מהכוהנים זוכים בכוחות שאינם שייכים לבני התמותה.

אתה אחד מכוהנים אלו. הכופרים ודאי יקראו לך "מכשף", אבל אתה חוסה בהשגחה עליונה. כל עוד תשמור על מצוות המסדר ותפעל כדי לקדם את מטרותיו של הפטרון, הוא ינחה אותך ויוביל אותך - ואתה תוביל את מאמיניו ותביס את המתנגדים לו.

רשימת לחשים מורחבת

הפטרון האלוהי מאפשר לך לבחור מתוך רשימה מורחבת של לחשים כאשר אתה לומד לחש מכשף. הלחשים הבאים מתווספים לרשימת לחשי המכשף עבורך.

לחשי הפטרון האלוהי

דרג הלחש

לחשים

1

ברכה, ריפוי פצעים

2

להבה תמידית, שיפור תכונה

3

אור יום, דיבור עם מתים

4

התנבאות, שומר אמונה

5

עמוד אש, קידוש

כוהן-מכשף

החל בדרגה 1, הוסיף את ששת הלחשונים הבאים לרשימת לחשוני המכשף עבורך: אור, הנחייה, להבה קדושה, מופתים, מזור לגוסס, ועמידות.

בנוסף, אתה זוכה בלחשון אחד נוסף, שאינו נספר כנגד מגבלת הלחשונים הידועים שלך המופיעה בטבלה "המכשף". לחשון זה חייב להיות אחד מששת הלחשונים החדשים הללו.

אתה גם זוכה בשליטה במיומנות דת ויכול להשתמש במוקד מקודש כמוקד להטלת הלחשים שלך.

לבסוף, בדומה למקצוע הכוהן המוצג בספר החוקים לשחקן, עליך לבחור תחום שליטה קדוש, המתאים לאלוהות לה אתה נאמן. אתה זוכה ביתרונות הרשומים לגביו.

אור. אתה זוכה בשליטה במיומנות שכנוע ובכלי אומן אחד לבחירתך (כמו אספקת קליגרף או כלי ניפוח זכוכית).

חיים. אתה זוכה בשליטה במיומנות הרפואה ובערכת עשבונאות.

טבע. אתה זוכה בשליטה במיומנות טבע או טיפול בחיות, לבחירתך. בנוסף אתה לומד את הלחשון יצירות הדרואיד. לחשון זה אינו נספר כנגד מגבלת הלחשונים הידועים שלך המופיעה בטבלה "המכשף".

ידע. אתה זוכה בשליטה במיומנות היסטוריה או מאגיה, לבחירתך, ובכלי אומן אחד לבחירתך (כמו אספקת קליגרף או כלי ניפוח זכוכית).

מלחמה. אתה זוכה בשליטה בשריון בינוני. אם אתה כבר שולט בשריון בינוני, אתה זוכה בשליטה בשריון כבד בנוסף.

מוות. אתה זוכה בשליטה במיומנות מאגיה ובערכת עשבונאות.

סופה. אתה זוכה בשליטה במיומנות אתלטיקה או אקרובטיקה, לבחירתך, ובכלי ניווט.

תחבולה. אתה זוכה בשליטה במיומנות תרמית ובערכת משחק אחת לבחירתך (כגון משחק קוביות או קלפים).

תיעול קדושה

החל בדרגה 6, אתה מקבל את היכולת לתעל אנרגיה קדושה ישירות מהאל שלך, ובאמצעות אנרגיה זו ליצור השפעות קסומות. אתה מתחיל עם שתי השפעות כאלה: גירוש אל-מתים והשפעה נוספת, התלויה בתחום הקדוש שלך.

כאשר אתה משתמש בתיעול קדושה, אתה בוחר איזו השפעה ליצור. חלק מהשפעות תיעול הקדושה דורשות זריקת הצלה. כאשר אתה משתמש בהשפעה כזו ממקצוע ממקצוע המכשף, ד״ק שווה לד״ק להצלה מלחשי המכשף שלך.

אתה יכול להשתמש בתיעול קדושה פעמיים. אתה משיב את כל השימושים שנוצלו כאשר אתה מסיים מנוחה קצרה או ארוכה.

תיעול קדושה: גירוש אל-מתים

אתה מציג את הסמל הקדוש שלך ומשמיע תפילה נגד האל-מתים כפעולה. כל אל-מת שרואה או שומע אותך, בטווח 9 מטרים ממך, צריך לבצע זריקת הצלה לחוכמה. אם היצור נכשל בזריקת ההצלה, הוא מגורש במשך 1 דקה או עד שהוא סופג נזק.

יצור מגורש חייב לנצל את תורותיו בנסיון לנוע הרחק ממך ככל האפשר, והוא לא יכול לנוע מרצונו לחלל בטווח 9 מ׳ ממך. הוא גם לא יכול לבצע תגובות. בתור פעולה, הוא יכול להשתמש בפעולת מאוץ או לנסות להשתחרר מהשפעה המונעת ממנו לנוע בלבד. אם אין לו לאן לנוע, היצור יכול להשתמש בפעולת חמיקה.

תיעול קדושה נוסף

מלבד היכולת לגרש אל-מתים, אתה זוכה בתיעול קדושה התלוי בתחום הקדוש שלך. השתמש בתיעול הקדושה הייחודי של תחום השליטה שבחרת, בדומה לכוהן בדרגה 2:

אור: זוהר השחר. חיים: שימור החיים. טבע: הקסמת חיות וצמחים. ידע: ידע העידנים. מלחמה: מכה מונחית. מוות: מגע המוות (אבל הנזק הוא 5+פעמיים דרגת המכשף של הדמות). סופה: חרון הרסני. תחבולה: הכפלה.

תחומי השליטה ויכולות תיעול הקדושה הייחודיות שלהם מתוארות בספר החוקים לשחקן, מלבד תחום השליטה מוות המתואר במדריך לשליט המבוך.

הכוונה נשגבת

החל בדרגה 10, אתה נעשה חסין למחלות וזוכה בעמידות לנזק קורן.

בנוסף, בכל פעם שאתה לומד סוד מיסטי, אתה רשאי לבחור אותו מרשימת לחשי הכוהן.

התערבות אלוהית

החל בדרגה 14, אתה יכול להפציר באל שלך להתערב בשמך כאשר יש לך צורך אדיר.

אתה צריך להשתמש בפעולה כדי לבקש סיוע מהאל שלך. תאר את הסיוע שאתה מבקש, וגלגל קוביות אחוזים. אם תוצאת הגלגול שווה או נמוכה מדרגת המכשף שלך, האל שלך מתערב. השה״ם בוחר את אופי ההתערבות; השפעה של לחש כוהן או לחש תחום כלשהו יכולה להתאים.

אם האל שלך מתערב, אתה לא יכול להשתמש במאפיין זה שוב במשך 7 ימים. אחרת, אתה יכול להשתמש בו שוב אחרי שסיימת מנוחה ארוכה.

ברכות הברית של הפטרון האלוהי

מכשף עם הפטרון האלוהי מקבל את ברכות הברית שלו ישירות מהפטרון עצמו רק לעתים רחוקות. לרוב הוא מקבל אותן מהמסדר אליו הוא משתייך.

ברית השרשרת. יציר הסוד נבון במיוחד והוא נכון לחלוק את עצותיו. אופיו וצורתו הולמים את האלוהות שאותה משרת המכשף.

ברית הלהב. נשק הברית מופיע בדרך כלל ככלי הנשק המקודש של הפטרון האלוהי. הוא מעוטר על פי רוב בסמל קדוש או בפסוקים מכתבי הקודש.

ברית הספר. ספר הצללים מכיל ספרות קבלית שניתנה בסתר מהפטרון למסדר הכוהנים הנאמן לו. הוא כרוך בעור או מגולגל כמגילת קלף בתוך כלי אכסון מהודר.

ברית הגורלות. כלי החיזוי שלך הוא קוביות אבן אפורות ומעוטרות, או ספר קודש שמעיון בו אתה יכול לגלות את שעתיד להתרחש.

ברית הנגינה. כלי הנגינה של הפטרון האלוהי יכול להיות כל כלי נגינה, אך רוב האלוהויות מעדיפות כלי נשיפה חזק ורועם, שקורא אל המאמינים להתקבץ.

השבעה קמאית חדשה

השבעה זו מתאימה במיוחדת למכשפים שהפטרון שלהם הוא הפטרון האלוהי. למרות זאת, כל מכשף יכול לבחור בה, בתנאי שהקבוצה שלכם הסכימה לשלב אותה במשחק.

אם להשבעה קמאית יש תנאים מוקדמים, אתה חייב לעמוד בהם כדי ללמוד אותה. אתה יכול ללמוד את ההשבעה באותו הזמן שאתה עומד בתנאים המוקדמים שלה. דרגה כתנאי מוקדם מתייחסת לדרגה שלך במקצוע זה.

נגע צרעת

דרישות קדם: דרגה 9

אתה יכול להטיל מגפה פעם אחת באמצעות יחידת לחש מכשף. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.