• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] כושף מורשת האלפים

בעקבות הדיון כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/42980

החלטתי לנסות לבנות את האלף של מו"ד בקופסאות בתור ארכיטיפ לכושף. נראה לי יותר קל מלכתוב אותו כמקצוע שלם, ודי מעביר את הוייב של אלף הקופסאות המקורי.

כושף מורשת האלפים
האלפים טוענים שהם היו הראשונים להשתמש בקסם. ילודי הערפל והדמדומים, כשהגבול בין עולמנו לעולם הפיות היה דק ופרוץ יותר, כשבני האדם והגמדים נהמו סביב מדורות והתקוטטו עם דובים ואורקים על שטחי מחייה במערות, כשהדרקונים היו זוחלים זועמים ורפי שכל - כבר אז למדו האלפים לעצב את המציאות בכוח הכישוף.

בעוד שכל האלפים כמעט הם בעלי נגיעה כלשהי לקסם ואל-טבעי, בכושף מורשת האלפים מתגשם מלוא העזוז של קסמי העבר. יתכן ואלו מסורות עתיקות שנלמדות בקהילות אלפים מבודדות, או שהדם של אבות אבותיו פועם בו לתחיה. רובם המוחלט של כושפים אלו הם אלפים גבוהים או אלפי יערות, אבל גם אלפים אפלים לעיתים מתגלגלים למסורת זו. לעיתים נדירות כוח הדם האלפי העתיק סוחף אף חצי אלף ואולי גם אפילו אדם שבין אבות-אבותיו ניתן למנות אלף או שניים, דורות רבים לאחור.

בחרב ובקסם
לאלפים העתיקים היו שנים רבות להתמחות בלחימה כשם שהתמחו בקסמים ואתה לא שונה מהם. בדרגה 1 אתה זוכה למיומנות בשריונות קלים ובינוניים ובכלי הנשק הפשוטים והקרביים.

קסם העולם, אומנות המלחמה
עבור האלפים העתיקים, הפער בין העל-טבעי לטבעי היה מטושטש הרבה יותר מאשר בימינו. בדרגה 6 אתה ראשי לקחת לחש אחד מרשימת הדרואיד מעוצמה שאתה יודע להטיל ולהוסיף אותו ללחשים הידועים שלך. ביכלתך להחליף לחשי דרואיד ידועים בלחשים חדשים כשאתה עולה בדרגה, אבל אתה יכול לדעת לכל היותר לחש דרואיד אחד מכל עוצמה שאתה מסוגל להטיל.

כמו כן, בדרגה 6 אתה יכול לבחור באחד מסגנונות הלחימה של הלוחם: קשתות או סיוף.

שליט הרגשות
האלפים העתיקים חיו את רגשותיהם ותחושותיהם בעוצמה רבה, אך גם שמרו על שליטה עצמית מוחלטת. בדרגה 14 אתה מקבל חסינות מלאה ללחשים ויכולות שאמורים להקסים, להפחיד או לבלבל אותך. אם מוטל עליך לחש שאמור לגרום לאחת מההשפעות הללו, אתה רשאי לנצל תגובה כדי להחזיר אותו למטיל - עליו להצליח בגלגול הצלה מתאים (בדרך כלל חוכמה) מול ד"ק הטלת הלחשים שלך או להיות מושפע מאשר זמם לעשות לך.

קסם המלחמה
בדרגה 18, השליטה שלך בקסם של האלפים העתיקים גבוהה כל כך, עד שאתה יכול לנצל נקודת כישוף בתורך כדי להוסיף את מתאם הכריזמה שלך (אם חיובי) לגלגול הפגיעה והנזק שלך בהתקפת טווח או קפא"פ. כמו כן, אם אתה מטיל לחש אתה רשאי גם לנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפת טווח או קפא"פ.
 
אני מרגיש לא נעים שהגרסה שלי למקצוע אלף גנבה לך את המגיבים :(

לדעתי זה ביצוע מוצלח מאוד. אין לי הערות על הפלאפ כמובן, אבל קצת לגבי היכולות:

מאפיין דרגה 1 מצוין והולם.

מאפיין דרגה 6 מורכב יותר. החצי הראשון שלו, לגבי לחשי דרואיד, עובד טוב. והוא גם לא חזק מכדי לעמוד לבדו.
מצד שני - סגנון לחימה לדעתי לא מצליח לתת למכשף את הפוש מבחינת תמריץ להשתמש בכלי נשק. בדרגה הזו הוא צריך לבחור בין לתקוף עם נשק ולגרום 1ק8 או 1ק10 + תכונה ואולי גם +2 אם הוא מסייף. שזה נחמד. אבל זו התקפה אחת. החלופה היא חזיזי אש שגורמים 2ק10 נזק ושבנקודת כישוף אחת יכולים לפגוע בשתי מטרות. בדרגה הזו לבחור לתקוף זה מאוד מאוד מצבי. וזו הסיבה שכל הדמויות שמבוססות על כלי נשק מקבלות יכולת התקפה שניה או התקפה מקודשת (או את שתיהן, במקרה של פלאדין).

מאפיין דרגה 14 מצוין.

מאפיין דרגה 18 מצוין.
 
the Nerubian אמר/ה:
בדרגה הזו לבחור לתקוף זה מאוד מאוד מצבי.

נכון, אבל לא רציתי לעשות אותו יותר מידי עם יכולות של לוחם, אלא להדגיש את הוורסטיליות שלו כמטיל לחשים שגם יכול להילחם. זה בדיוק זה - מצבי. חסרות מפלצות חסינות לאש?
יש עוד ארכיטיפים שמשחקים על הנישה הזאת של לחימה וקסם (אביר מאגי, זמרלהב מספר ההרחבה של חוף החרב, פייטן במידה מסויימת) אז ניסיתי לתת לו ייחוד משלו.
 
אולי עדיף במקרה הזה לתת לו גישה ללחשי סייר או פלדין, שיותר מתמקדים בפן של הנשק ועל כן קל יותר לכלול אותם בהתקפות הנשק של הסייר. למיטב ידיעתי, מרבית הלחשים של הדרואיד לא מסתדרים טוב עם התקפות נשק, אלא באים במקומו.
 
חזרה
Top