פלדריק אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
דף הדמות הכי אלגנטי שראיתי הוא של השיטה "ויקטוריאנה" (מהדורה 3), שהיא בתכלס "מרוצללים אבל בזמן מלחמות נפוליאון".
נשמע ממש מעניין, תוכל להרחיב על זה יותר?
בטח, רכשתי את ספר הבסיס לפני זמן מה כשהוא היה במבצע בפורמט PDF, ויש שם כל מני רעיונות מעניינים. בתכלס זו אירופה של המאה ה-19, אבל יש קסם בעולם - לפחות כמה מאות שנים אחורה - ובני האנוש הם רק אחד מכמה גזעים, לצד העוגים, הגמדים, האלדאר ואנשי החיה.
הדמויות הן קבוצה של הרפתקנים בעולם הזה, והם כנראה פועלים באופן עצמאי או עבור בעל אינטרסים עשיר שמסוגל לממן אותן אבל גם לנתק את הקשרים אם יתפסו אותן (לדוגמה: הוותיקן או הכתר האנגלי). יש כל מני דברים נחמדים בבניית העולם:
1. יש כל מני גזעים, אבל התפיסה ברוב העולם (אירופה והקולוניות שלה) היא לא של הבחנה גזעית אלא של הבחנה מעמדית. כלומר - אנחנו לא שונאים אנשי-חיה: אנחנו שונאים את תושבי וויטצ'פל (ואת הצרפתים!).
יש קורלציה מסוימת (באצולה הגבוהה של אירופה יש יותר אלדאר, ובשכונות המצוקה תמצא יותר עוגים) אבל המבחן האמיתי הוא מה אתה לובש ואיך אתה מדבר. עוג עם בגדי אצולה, שמדבר בשפה גבוהה, יתקבל כאורח מעניין בנשף של נפוליאון, אבל אלדאר מלוכלך שלא יודע איזה מזלג שייך לאיזו מנה בסעודה - הוא מושא ללעג.
2. המדינות הן כמעט אותן מדינות שהתקיימו במציאות באותן שנים, אבל הדתות הן לא בדיוק אותן דתות. אין "יהודים", יש את "בני שלושה-עשר השבטים" והם עובדים די אחרת מיהודים.
3. יש נטיה, קצת כמו במו"ד, אבל רק על ציר - סדר מול תוהו, עם חמש רמות לכל צד ועם נקודת איזון. ערך הנטיה של דמות יכול להשתנות לאורך המשחק.
באופן כללי, ככל שאתה יותר תוהני, קסם פועל טוב יותר בשבילך אבל גם פועל יותר טוב נגדך (כי הקסם הוא תוצר של התוהו). ככל שאתה יותר סדרי, טכנולוגיה עובדת טוב יותר בשבילך וקסם משפיע עליך פחות - לחיוב ולשלילה.
מצד שני, השטה מורכבת לאללה. כל פעולה צריך לחשב מחדש מה הדברים שמשפיעים על הסיכויים שלך, ולגלגל כמות אדירה של קוביות לבנות ושחורות (או שני צבעים אחרים) ולחשב הצלחות ורמת הצלחה. זה די סיפור. כמו במרוצללים.