שלום, אני אביעד, ואני אחד מהפונדקאים האחרונים שתכו כאן בזמן הקרוב – זו לא הפעם הראשונה שהציעו לי להיות פונדקאי החודש וסירבתי בנימוס, אז כשנקסטורל אמר לי שכבר אין הרבה ברירות הסכמתי כי אי אפשר לדחות יותר.
אז אני אביעד, תלמיד ישיבה בתקופה שאחרי השירות הצבאי, ובדיוק סיימתי שנה שנייה בתואר להוראה עם התמחות בתנ"ך ותושב"ע. אני לא אהיה מורה אמנם – השאיפה שלי היא ללכת ללמוד מקצוע ריאלי בטכניון – כנראה הנדסה או פיזיקה (או שניהם גם יחד) אבל כרגע יש לי את התואר הזה זמין, אז למה לא? אני גם צופה באנימה, ומתרגם בקבוצה סנאי סאב את הסדרה הנחמדה תלתן שחור. אם יש עיכובים ביציאת הפרקים זה בגללי. אוהב מאוד מאוד מוזיקה קלאסית, עם דגש על המוזיקה של יוהאן סבסטיאן באך, ומנגן בפסנתר וכותב בכל פעם שיש לי הזדמנות. אוהב פילוסופיה ואתגרים מחשבתיים, אבל לא יוצא לי להתעסק עם זה הרבה לצערי.
משחקי תפקידים בהם אני משחק היום
כיום לצערי לא יוצא לי לשחק במשחקי תפקידים בקבוצה חיה – בעבר הייתי משחק בימי חמישי שישי, אבל נאלצתי לפרוש ממנה בגלל לימודי ההוראה שתופסים בדיוק את הימים האלה. לא נורא, להעביר לתלמידים שיעור מדי פעם זה קצת יותר מאתגר מלשחק מו"ד. חוץ מזה הצלחתי להקים עוד קבוצה, ששיחקה בלעדי עד שהרצתי לה חד"פ ואז היא התפרקה. לכן אני משחק במקוון:
המשחק הראשון שהתחלתי איתו בפונדק היה שער הצלמוות, משחק שהתחיל כי ראיתי שיש אנשים שפשוט לא מכירים מו"ד 4, ורציתי לעזור להם ללמוד. הרעיון נחל כישלון חרוץ – אני לא המורה האידיאלי והייתי חדש בפורום, אז לא הכרתי את איך שמשחק פורום אמור לעבוד. בזכות השחקנים שלי (בעבר ובהווה) בשער הצלמוות למדתי המון דברים על הנחיה, ואני ממש רוצה להודות להם.
אחר כך נרשמתי למשחק של הח'אן הטטרי, ילדי הקיסרות, בו אני משחק את אתיאס, לוחם והרפתקן בשירות הקיסר, שנשלח לחסל את קיסר הדרקונים, ואיכשהו לכל מקום שהוא מגיע הוא מגייס את האויבים שלו. משה, שאלת אותי לאיזו דמות הכי התחברתי? אז זו במקום טוב. אמנם עדיין לא הספקתי לפתח אותו, אבל הוא בהחלט דמות חמודה לדעתי, ואני רואה בה פוטנציאל למשהו גדול. הח'אן, אני רוצה יותר תגובות, הבנת? תפסיק להגיב למגדל במשחקי ניהול ותגיב לי!
אני משחק גם במשחק של ניצן, צילו של הצל, את ספוילר
בנוסף, אני מנחה בדיסקורד משחק פאת'פיינדר – נתיב ההרפתקאות giantslayer לשני חבר'ה נחמדים שהכרתי כאן בפורום חיפוש שחקנים, ואני מנסה לגרור אותם לדרקוניקון כדי להכיר אותם יותר.
המשחק הנוסף שאני משחק בו בדיסקורד הוא נתיבי התהילה של המגדל הבודד את שבט 3 העיניים. שבט נזירים בעלי 3 עיניים, שהמטרה שלהם היא להגיע להארה, ולהביא את כל העולם להארה המיוחלת. הם שואבים השראה מדרגון בול (טנשיהאן, ולאל שלהם קוראים קרורין על שם החבר הטוב של גוקו – קרירין.), מהאלפים בתלתן שחור (שבדיוק תרגמתי את הפרקים שלהם כשנרשמתי) ומהקובץ התשיעי של הרב קוק (http://woland.ph.biu.ac.il/?page_id=154) זו לא ממש דמות, אבל ממש התחברתי אליהם, ואני רוצה לכתוב את הפלאף שלהם בהזדמנות כאן בפונדק, וגם לכתוב להם נתונים למו"ד 4. כרגע אני, מגדל, הח'אן ודרגוניאן יושבים וחושבים איך אפשר לפתח את השיטה למשהו אחיד ומעניין.
אמנם, אני לא אוהב (עדיין) להגדיר את מו"ד 4 בתור מו"ד, כי היא שונה מדי מהשיטות המוכרות – 3.5 ו-5, אבל אני בהחלט מסכים שהיא שיטה מעולה, ואפילו האהובה עלי – היא מאוד נוחה לטעמי, וקלה ללמידה ולמשחק. אחריה פאת'פיינדר, וגם מו"ד 5 נחמדה, למרות שלא יצא לי לשחק בה עדיין.
סיפור משעשע מהתחביב
זה סתם משהו נחמד. עכשיו אני הולך רחוק, לזמן של החוגים... במשחק הראשון שלי, שיחקתי בן אנוש סייר, ולאחד החברים לי היה נזיר אחד שרצה להרוג לי את הדמות עם מראת קסמים שהיתה לו – הוא ניסה להפנט לי את הדמות כדי לגרום לה להתאבד, ונכשל. אז ניסיתי להרוג את הדמות שלו (כמצופה מילד בן 10 שהרגע ראה מו"ד) ונכשלתי גם. אז הקבוצה כבר החליטה שלא הורגים חברי קבוצה כחוק ומי שמפר אותו כולם עולים עליו. מאז בחוגים היתה לי נטייה לנסות להרוג את אחד הד"שים. באחד המשחקים כשלא התחשק לנו להרוג אחד את השני, אבל לצאת בלא כלום לא יכלנו, התגנבנו אחד לדמות של השני בלילה למיטה ושמנו להם נמלי אש או שרפנו את השק"שים. כמדומני שכל המהומה לא גרמה לגובלינים לבוא אלינו – יכול להיות שהם פחדו .
אפרופו התאבדות, אוי ואבוי לו למורה שינסה לומר את המילה הזו לילדים בגילאי 0-99, כך שכשהעברתי שיעור מסוים בנושא לא קשור די התפלאתי לשמוע את התלמידים מציעים את הרעיון כפתרון לאיזו בעיה שהצגתי בפניהם. זה מעלה לי כמה תהיות על מערכת החינוך שלנו, אבל כרגע זה סתם מרחף לי בראש ואני עוד לא יכול להגדיר בדיוק מה מטריד אותי בנושא. בכלל, יש הרבה דברים משעשעים ומטרידים במערכת החינוך, והתואר בהוראה מגלה לי המון דברים על עצמי ועל המערכת (למרות שלהערכתי ולהערכת המורים שלי מהישיבה התיכונית אסור לי להיות מחנך.)
סתם עוד כמה עובדות עלי ועל התחביב, נראה אם תזהו איזו מהן לא נכונה:
1. מי שהכניס אותי לפאת'פיינדר הוא הרב משה רט – לפני שקראתי את הבלוג שלו חשבתי שפאת'פיינדר זה 3.5 רק גרוע יותר, אבל אז הוא רשם באיזה מקום שזה טוב יותר, אז החלטתי לתת לזה עוד הזדמנות, והסתבר שהוא צדק.
2. לא קיבלתי לשער הצלמוות את השחקן שבגללו פתחתי את המשחק במקור.
3. אין לי מזל עם קבוצות מו"ד פנים אל פנים – כל קבוצה שהקמתי התפרקה אחרי מספר חודשים. על אחת מהן סיפרתי כאן.
4. המקצוע ששיחקתי הכי הרבה היה סייר – נחשו איזו דמות פנטזיה הכניסה אותי למו"ד. חוץ מזה סיירים הם מגניבים.
שאלה לקהל
אילו הייתי שואל אתכם את השאלה שאתם שואלים אותי, מה הייתם עונים? בעצם יש לכם עכשיו הזדמנות לספר על עצמכם מה שאתם רוצים.
אז אני אביעד, תלמיד ישיבה בתקופה שאחרי השירות הצבאי, ובדיוק סיימתי שנה שנייה בתואר להוראה עם התמחות בתנ"ך ותושב"ע. אני לא אהיה מורה אמנם – השאיפה שלי היא ללכת ללמוד מקצוע ריאלי בטכניון – כנראה הנדסה או פיזיקה (או שניהם גם יחד) אבל כרגע יש לי את התואר הזה זמין, אז למה לא? אני גם צופה באנימה, ומתרגם בקבוצה סנאי סאב את הסדרה הנחמדה תלתן שחור. אם יש עיכובים ביציאת הפרקים זה בגללי. אוהב מאוד מאוד מוזיקה קלאסית, עם דגש על המוזיקה של יוהאן סבסטיאן באך, ומנגן בפסנתר וכותב בכל פעם שיש לי הזדמנות. אוהב פילוסופיה ואתגרים מחשבתיים, אבל לא יוצא לי להתעסק עם זה הרבה לצערי.
משחקי תפקידים בהם אני משחק היום
כיום לצערי לא יוצא לי לשחק במשחקי תפקידים בקבוצה חיה – בעבר הייתי משחק בימי חמישי שישי, אבל נאלצתי לפרוש ממנה בגלל לימודי ההוראה שתופסים בדיוק את הימים האלה. לא נורא, להעביר לתלמידים שיעור מדי פעם זה קצת יותר מאתגר מלשחק מו"ד. חוץ מזה הצלחתי להקים עוד קבוצה, ששיחקה בלעדי עד שהרצתי לה חד"פ ואז היא התפרקה. לכן אני משחק במקוון:
המשחק הראשון שהתחלתי איתו בפונדק היה שער הצלמוות, משחק שהתחיל כי ראיתי שיש אנשים שפשוט לא מכירים מו"ד 4, ורציתי לעזור להם ללמוד. הרעיון נחל כישלון חרוץ – אני לא המורה האידיאלי והייתי חדש בפורום, אז לא הכרתי את איך שמשחק פורום אמור לעבוד. בזכות השחקנים שלי (בעבר ובהווה) בשער הצלמוות למדתי המון דברים על הנחיה, ואני ממש רוצה להודות להם.
אחר כך נרשמתי למשחק של הח'אן הטטרי, ילדי הקיסרות, בו אני משחק את אתיאס, לוחם והרפתקן בשירות הקיסר, שנשלח לחסל את קיסר הדרקונים, ואיכשהו לכל מקום שהוא מגיע הוא מגייס את האויבים שלו. משה, שאלת אותי לאיזו דמות הכי התחברתי? אז זו במקום טוב. אמנם עדיין לא הספקתי לפתח אותו, אבל הוא בהחלט דמות חמודה לדעתי, ואני רואה בה פוטנציאל למשהו גדול. הח'אן, אני רוצה יותר תגובות, הבנת? תפסיק להגיב למגדל במשחקי ניהול ותגיב לי!
אני משחק גם במשחק של ניצן, צילו של הצל, את ספוילר
גורן 3, רובוט שלא יודע מי יצר אותו ולמה, ולא ממש מנסה לברר את זה. מבחינתו הוא עובד בשביל הצבא וזה מה שהוא אמור לעשות. עדיין אין לי מושג איך הוא יגיב ברגע שהוא יגלה את האמת שאמורה לכאוב אם יש לך רגשות כלשהם, וכשזה יקרה אזרום.
המשחק הנוסף שאני משחק בו בדיסקורד הוא נתיבי התהילה של המגדל הבודד את שבט 3 העיניים. שבט נזירים בעלי 3 עיניים, שהמטרה שלהם היא להגיע להארה, ולהביא את כל העולם להארה המיוחלת. הם שואבים השראה מדרגון בול (טנשיהאן, ולאל שלהם קוראים קרורין על שם החבר הטוב של גוקו – קרירין.), מהאלפים בתלתן שחור (שבדיוק תרגמתי את הפרקים שלהם כשנרשמתי) ומהקובץ התשיעי של הרב קוק (http://woland.ph.biu.ac.il/?page_id=154) זו לא ממש דמות, אבל ממש התחברתי אליהם, ואני רוצה לכתוב את הפלאף שלהם בהזדמנות כאן בפונדק, וגם לכתוב להם נתונים למו"ד 4. כרגע אני, מגדל, הח'אן ודרגוניאן יושבים וחושבים איך אפשר לפתח את השיטה למשהו אחיד ומעניין.
אמנם, אני לא אוהב (עדיין) להגדיר את מו"ד 4 בתור מו"ד, כי היא שונה מדי מהשיטות המוכרות – 3.5 ו-5, אבל אני בהחלט מסכים שהיא שיטה מעולה, ואפילו האהובה עלי – היא מאוד נוחה לטעמי, וקלה ללמידה ולמשחק. אחריה פאת'פיינדר, וגם מו"ד 5 נחמדה, למרות שלא יצא לי לשחק בה עדיין.
סיפור משעשע מהתחביב
זה סתם משהו נחמד. עכשיו אני הולך רחוק, לזמן של החוגים... במשחק הראשון שלי, שיחקתי בן אנוש סייר, ולאחד החברים לי היה נזיר אחד שרצה להרוג לי את הדמות עם מראת קסמים שהיתה לו – הוא ניסה להפנט לי את הדמות כדי לגרום לה להתאבד, ונכשל. אז ניסיתי להרוג את הדמות שלו (כמצופה מילד בן 10 שהרגע ראה מו"ד) ונכשלתי גם. אז הקבוצה כבר החליטה שלא הורגים חברי קבוצה כחוק ומי שמפר אותו כולם עולים עליו. מאז בחוגים היתה לי נטייה לנסות להרוג את אחד הד"שים. באחד המשחקים כשלא התחשק לנו להרוג אחד את השני, אבל לצאת בלא כלום לא יכלנו, התגנבנו אחד לדמות של השני בלילה למיטה ושמנו להם נמלי אש או שרפנו את השק"שים. כמדומני שכל המהומה לא גרמה לגובלינים לבוא אלינו – יכול להיות שהם פחדו .
אפרופו התאבדות, אוי ואבוי לו למורה שינסה לומר את המילה הזו לילדים בגילאי 0-99, כך שכשהעברתי שיעור מסוים בנושא לא קשור די התפלאתי לשמוע את התלמידים מציעים את הרעיון כפתרון לאיזו בעיה שהצגתי בפניהם. זה מעלה לי כמה תהיות על מערכת החינוך שלנו, אבל כרגע זה סתם מרחף לי בראש ואני עוד לא יכול להגדיר בדיוק מה מטריד אותי בנושא. בכלל, יש הרבה דברים משעשעים ומטרידים במערכת החינוך, והתואר בהוראה מגלה לי המון דברים על עצמי ועל המערכת (למרות שלהערכתי ולהערכת המורים שלי מהישיבה התיכונית אסור לי להיות מחנך.)
סתם עוד כמה עובדות עלי ועל התחביב, נראה אם תזהו איזו מהן לא נכונה:
1. מי שהכניס אותי לפאת'פיינדר הוא הרב משה רט – לפני שקראתי את הבלוג שלו חשבתי שפאת'פיינדר זה 3.5 רק גרוע יותר, אבל אז הוא רשם באיזה מקום שזה טוב יותר, אז החלטתי לתת לזה עוד הזדמנות, והסתבר שהוא צדק.
2. לא קיבלתי לשער הצלמוות את השחקן שבגללו פתחתי את המשחק במקור.
3. אין לי מזל עם קבוצות מו"ד פנים אל פנים – כל קבוצה שהקמתי התפרקה אחרי מספר חודשים. על אחת מהן סיפרתי כאן.
4. המקצוע ששיחקתי הכי הרבה היה סייר – נחשו איזו דמות פנטזיה הכניסה אותי למו"ד. חוץ מזה סיירים הם מגניבים.
שאלה לקהל
אילו הייתי שואל אתכם את השאלה שאתם שואלים אותי, מה הייתם עונים? בעצם יש לכם עכשיו הזדמנות לספר על עצמכם מה שאתם רוצים.