• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[וו שו] וואן פיס שו! עץ OOC

להגיד שאומנות לחימה זה חזק מידי זה לא באותה השוואה להקי, באומנות לחמיה אפשר להשתמש כדי להילחם ולהגן.

האקי לעומת זאת נותן הרבה יותר אופציות ושימושים שונים, עד כה, בשביל משהו שאבורס היה מסוגל לעשות באמצעות יכולת אחת, אני צריך 2.

דרגוניין, לדעתי, כשאנחנו רוב בקטע הזה, אז יש מקום לקחת את הדברים בחשבון, אם החלטנו שאנחנו ברמת תחילת הסדרה אז כולנו אמוירם להיות ככה, זה יוצר חוסר שיוויון בין הדמיות שלנו, מה שהוא דבר מתסכל

גם אם יש חפשי"ם אם האקי, זה לא אומר שהם ברמה שבה הדמויות היו בתחילת הסדרה, לופי בחיים לא היה מנצח בפרקים הראשונים אם לקפטן קורו או מורגן או באגי (שאותו הוא ניצח בתחכום ולא בקרב של כוח...) היה האקי, אתה צריך לקחת בחשבון שכמו במשחק תפקידים, גם דמויות בעלילה של סדרה נעשות חזקות יותר אם הזמן...

מאיך שאני רואה את זה, יש שני כיוונוים, או נארף לדמות החזקה, או באף לחלשות, כי אין שום מצב שממשיכים לשחק אם הדמויות שלנו לא שוות בכוח הפטנציאלי שלהם.

ואוברס ידידי , אין לי חלילה כלום נגדך, אבל אין קשר בין עוצמה לתפקיד (למעשה, שים לב כמה אף אחד לא רצה לשרת את קםטן מורגן.אף על פי שהוא היה הכי חזק באיזור.) ומה שאתה עושה הוא לא להיות מנהיג, אלא להיות רודן, ואיך שהמשחק רץ עד כה, אני בספק שהדמות שלי תחליט ללכת אחריך בתור קפטן.
מעבר לזה, בחרתי שלא להיות קפטן מסיבות שמתאימות לרקע של הדמות שלי, אין לזה שום קשר לדרגות עוצמה, לכוח או ליכולת.


בנושא אחר לגמרי, עמית, כמו שעושים ספוליר, אז יש אפשרות של DICE, אתה בתוך הסוגרים של הDICE רושם את מספר הקוביות שאתה רוצה לגלגל ואת סוג הקובייה (לדוגמה 4d6 בתוך הDICE יגלגל לך 4D6.)
 
אני לא אומר שזה שובר משחק או משהו, אני גם לא חושב שצריך לחזק או להחליש דמויות. אבל זה פשוט שובר את ההסכמה על רמת הכוח. לתת את האמזונות כדוגמה זה אוטומטית בעייתי, כי הם בשלב הרבה יותר מאוחר של העלילה והן ממש חזקות. כל החפש"ים עם האקי הם בשלבים הרבה יותר מאוחרים בעלילה. אם לופי בתחילת הסדרה היה מתמודד איתם הוא היה מפסיד. חוץ מזה, ירד עכשיו כל העניין של להיתקל במישהו שהוא לוגיה. לכל לוגיה יש חולשה כזו או אחרת(הפכים מהאלמנט, חסרונות שבאים עם האלמנט ועוד), אבל עכשיו כל העניין ירד כי יש מישהו עם האקי שיפוצץ אותו מכות. אותו דבר על פירות מיוחדים שמעניקים חסינות(כמו של באגי ולופי).

ועוד משהו, כי אם כבר, מה קורה עם YDS?
 
דיברנו על זה שמבחינת קבוצה אף אחד לא לוקח כוחות שבורים.

נכון להאקי יש חולשה, אבל לא באותה צורה כמו שיש לכוחות אחרים (הדומגא הכי טובה שאני צריך להביא עד כה זה שבעלי כוחות שטן שנמצאים בכלא לובשים אזיקים שמגבילים את הכוחות שלהם, אבל למי שימוש בהאקי הוא חופשי.

ולמה שלא כולם יהיו שווים בכוח? זה לא מו"ד שבוא יכול להיות שלמישהו היה מזל ויצאו לו תכונות טובות בגלגולים, או שהוא פחות טוב בקרב וטוב ביותר בדברים אחרים, ושו זה לא בדיוק שיטה שבה דמות תשרוד הרבה זמן כי יש לה כרזימה שתשכנע אחרים לא לתקוף אותו, אלה שיטה שבה את מפוצץ את היריבים שלך בכוחות האדירים שיש לך...

לא מרגיש לי נכון שיהיה מישהו בקבוצה שבמידה ומתחשק לו, הוא יכול להכריח אחרים לעשות מה שהוא רוצה כי הוא מסוגל לפרק אותם במכות ולשבור להם את העצמות. לא משנה מה אני יעשה, יש סיכוי של 99% שמתמש האקי יפיל אותי בקלת...

הייתי כבר בשני הצדדים של המתרס הזה, ותמיד מי שנמצא בצד החלש יותר נהנה פחות.
 
מה שאתה אומר חצי נכון.
הכוח של דמויות לא שווה מסיבה טובה, פשוט כי כל אחד השקיע נקודות איך שהוא ראה לנכון.
בנוסף כל אחד יכול לשבור עצמות ולקרוע אנשים, פשוט כי על זה מתבססת השיטה. התיאור של השחקנים קובע. הדמות שלך יכולה לעשות אותם דברים שהוא עושה מבחינה קרבית. פשוט הוא מתאר האקי תוך כדי. מי שלקח נשק חם 5 בשביל קרב בהכרח יהיה חלש יותר ממי שלקח 5 קרב מגע כאשר שניהם בכלא.
הבעיה היחידה שלי היא שזה עובר את רמת הכוח שקבענו. אחת הסיבות לדעתי שקבענו רמת כוח של תחילת הסדרה היא שזה מעניין יותר מבחינה קרבית. צריכים לחשוב על חסרונות של פירות, אנחנו לא מודעים כל הזמן לאמבושים ומזימות של אויבים(למשל אם היה מישהו עם האקי בהרפתקה שבה גייסו את אוסופה, אז כל העלילה הייתה פחות מעניינת). גם האקי חלש מוריד עניין.
למשל כרגע הדמות פשוט סרקה את כל הכלא מבלי להתאמץ בכלל. זה מוריד את כל העניין שאנחנו לא יודעים במה ניתקל, אפילו גורם לכך שנוכל פשוט לעקוף כל מכשול שהכלא יכול לזרוק עלינו.

אני לא חושב שצריך לחזק או להחליש, פשוט למתן. במקום שיהיה לו שני סוגים של האקי, שיהיה לו אחד(אלא אם הוא השקיע נקודות בשניהם, ואז שייקח בכיף, פשוט למתן את השימוש). במקום שהוא יסרוק קומה שלמה של הכלא, שיוכל לסרוק אזור יותר קטן, שיוכל לשים האקי רק על חלקים קטנים של הגוף שלו וכדומה.

כמו שאמרת, יש האקי חלש, אבל במקרה הזה הוא לא מתבטא ככה.
 
דרגוניין, אני חושב שברמת העיקרון זה דיון שאנחנו יכולים להמשיך בו (לפחות בשלב הזה) תוך כדי משחק...
לפי דעתי חבל לתקוע את המשחק בשביל זה, בוא נמשיך בעלילה בינתיים ותוך כדי נמתין להתייחסות מאבורס (במילא הוא התפצל משלושתנו...)
 
העניין הוא שאנחנו מחכים לתגובה ממנו כבר למעלה משבוע, אין לי בעייה לחכות אם הוא שלח לך הודעה פרטית או משהו שהוא אמר שהוא לא יהיה זמין, אבל בינתיים אנחנו סתם תקועים.

כמו שאמרתי כרגע אני עמית ופרדון התפצלנו מאבורס, ככה שבכל מקרה אפשר להתקדם איתנו (לשלושתנו אין בעייה אם העוצמה אחד של השני, לפחות זה מה שאני חושב...) הבעייה היחדיה היא הדמות של אבורס, ברגע שהוא יחזור להגיב נוכל להמשיך ולנהל את הדיון הזה...
 
אני ממש מצטער, החיבור שלי לאינטרנט עבר תקופה קשה מאוד. כרגע אני בחו"ל, אבל אשתדל להגיב כל יום.

בכל מקרה, לפי מה שראיתי, הטענות שלכם הם ככה:
החוזק בין השחקנים אמור להיות אחיד
האקי מכיל כמה כוחות
חשבתם שהאקי מחוץ לתחום.
האקי זה כוח שובר.

אז אשתדל לענות לפי הסדר:
החוזק בשיטה זו נובע מתיאורים, קוביה והחלטות השה"ם, שכולם לא קשורים לאופי הכוח
הארי מכיל כמה כוחות, אך כך גם למשל פירות זוהן. נגיד לקחתי ברדלס. יש לי מהירות משופרת, חושים מחודדים, קשיחות, עוצמה וגודל- כולם משופרים. נו, בחייכם.
חשבתם שהאקי מחוץ לתחום-קצת מוגזם לצפות ממני לשנות את כל הדמות (וכן, שינוי הכוח יגרור את שינוי כל אופי הדמות, רקע הדמות וכ'ו, בגלל שמבחינתי דמות זו מקשה אחת) בגלל שחשבתם שאתם לא יכולים לקחת האקי, לא? זאת לא אשמתי...
הארי לא בלתי אפשרי לשבירה ולהתגברות עליו, ומכיוון שכל המאפיינים שלו מדורגים-כמו שהסברתי מקודם, אין שום סיבה שאני יכול לחשוב עליה שהוא יחשב לכוח שובר.
 
אתה מבין שלהמשיך לשחק במצב שבנו אנחנו נמצאים שווה ערך לקרוא לקבוצה אבורס והיתר? אני כבר אמרתי שאני לא משחק שני לאף אחד, בייחוד כשקובעים שהכוח שלנו הוא לא חזק מידי, ושווה ערך לתחילת הסדה, ואתה לוקח כוח שלא מופיע בסדרה עד פרק 150 בערך... (בוא נתעלם מתצוגת ההאקי של שאנקס בפרק 4, אף אחד לא מבין מה הכוח הזה בדיוק באותו פרק.)

אם לדבר גלויות, אנחנו במצב שאם אתה מחליט מחר שאתה רוצה להרוג את כל הקבוצה, אתה מסוגל לעשות את זה... הטענה שלך שהכל תלוי בתיאור היא מגוחכת, אם אני צריך לתקוף מישהו שיודע מה ההתקפה שלי תהיה עוד לפני שאני יודע, ומסוגל ליצור שריון שיגן עליו מההתקפה, אז איך בדיוק אתה רוצה שאני אתאר את ההתקפה שלי בצורה שתיאור הנגד שלה לא יהיה "אני יודע שהוא יתקוף X אז אני מגן Y ואז עושה שריון על X...." לאופי הכוח יש לא מעט השפעה, בוא נשים את הקלפים על השולחן, כוח השטן שלי נותן לי להשתגר מרחקים קצרים (מאוד), וגם זה כל עוד אני מסוגל לראות את המטרה ואין מחסום בלתי עביר ביני לבינה.

בוא נעשה השווא היכולת

*התקפה : האקי - בהחלט נותן פתח להתקפה. היכולת שלי- יכולה להיות חלק מהתקפה, במקרה הטוב.
* הגנה : האקי- חמיקה ושריון, אין בכלל על מה להסתכל- היכולת שלי- המקרה היחיד שבו הכוחות כמעט שווים, אף על פי שאני לא יכול להשתמש בכוח אם אני לא מודע להתקפה, ואם אני תקוע בחדר סגור אז הכוח חסר תועלת במקרה הזה. (מה גם שיש לך הגנה כפולה, גם חמיקה וגם שריון.)
* חישה באחרים : האקי- יש, אתה מסוגל גם לראות מישהו עם האקי מבלי שהיית יכול לראות אם היית מסתכל בעיניים שלך, הכוח שלי- אין קשר.
אני לא נכנס לסוג השלישי של ההאקי כי אני לא יודע אם יש לך אותו או לא, אבל אין מקום בכלל לעשות השוואה פה.
* תנועה- אני בהחלט מכניס את זה לפה, האקי נותן לך חוש שישי, אז במידה ואנחנו עכשיו מנסים להגיע מנקודה לנקודה, אתה מסוגל לנוע מבלי לתת למכשולים להפריע לך, ואין צורך בכלל להציג דוגמאות לאיך זה מתבטא, הכוח שלי יתן לי להשתגר 10 מטרים קדימה, בהנחה ואין קיר ביני לבין המטרה, ואני רואה לאן אני צריך ללכת.

רק מ4 הדוגמאות האלה (שבחרתי בכוונה בתור דברים שאני מסוגל לעשות גם עם הכוח שלי.) אין ספק שיש פה יתרון של 4-0 להאקי, איך בדיוק הדמויות שוות במקרה כזה???
eubrs phi אמר/ה:
[post]646774[/post] חשבתם שהאקי מחוץ לתחום-קצת מוגזם לצפות ממני לשנות את כל הדמות (וכן, שינוי הכוח יגרור את שינוי כל אופי הדמות, רקע הדמות וכ'ו, בגלל שמבחינתי דמות זו מקשה אחת) בגלל שחשבתם שאתם לא יכולים לקחת האקי, לא? זאת לא אשמתי...
ואף אחד לא אמר שלשחק דמות שמסוגלות להרוג אנשים במצמוץ זה לא מחוץ לתחום, או לשחק איש עם שש ידיים שאכל פרי שטן שנותן לו לשכפל עצמו לחמשים עותקים, יש מה שנקרא הגיון בריא, אם להשוות למו"ד, אנחנו סיכמנו שמחקים רמה 1, ואתה לקחת רמה 10...

eubrs phi אמר/ה:
[post]646774[/post] הארי מכיל כמה כוחות, אך כך גם למשל פירות זוהן. נגיד לקחתי ברדלס. יש לי מהירות משופרת, חושים מחודדים, קשיחות, עוצמה וגודל- כולם משופרים. נו, בחייכם.
נכון, ובגלל זה הסיום היה שלא לוקחים פירות שטן מסוג כזה... אז בחייך, אין לי בעייה לשמוע את דעתך, אבל תיצמד לעובדות.

eubrs phi אמר/ה:
[post]646774[/post] הארי לא בלתי אפשרי לשבירה ולהתגברות עליו, ומכיוון שכל המאפיינים שלו מדורגים-כמו שהסברתי מקודם, אין שום סיבה שאני יכול לחשוב עליה שהוא יחשב לכוח שובר.

אני חושב שהצגתי כבר הסבר ללמה זה כוח שובר, אבל גם אם הטענה שלך נכונה, היא עדיין דורשת יחס כוחות מתאים כדי לשבור האקי, לופי מצליח לפוגע באנל כי האגרופים שלו פוגעים רנדומלית אחרי שהם קופצים חזרה מהקיר.... רוצה לתת לי דוגמה איך מישהו ללא שום כוח מיוחד מסוגל לפגוע בך (ויש לנו לפחות אחד ללא פרי שטן בקבוצה.)

מעבר לזה, פירות שטן ניתנים לדיכוי- אבן ים ומים עומדים, הדמות שלי לא מסוגלת להשתמש בכוח שלה כל עוד יש לה אזיקים מאבן ים על הידיים, ואם היא תיפול למיים זה יהיה הסוף שלה.... רוצה לפתוח דיון בעובדה שאתה מסוגל להיות קשור וכפות בכול הגוף שלך ועדיין להשתמש בכוח שלך???

eubrs phi אמר/ה:
[post]646774[/post] שינוי הכוח יגרור את שינוי כל אופי הדמות, רקע הדמות וכ'ו, בגלל שמבחינתי דמות זו מקשה אחת) בגלל שחשבתם שאתם לא יכולים לקחת האקי, לא? זאת לא אשמתי...
זה חצי אשמה שלך, וחצי של דרגוניין שאישר כזה דבר, אבל אני הולך על דעת הרוב במקרה הזה, יש 3 מתוך 4 שחקנים שמפריע להם הקטע הזה, לפחות אחד מהם ברמה של לא להמשיך במשחק עם הדברים ישארו ככה, אחד מהדברים הראשונים שיצא לי ללמוד בצבא זה שהרבה שהצורך של הכלל בא הרבה פעמים לפני טובתו של הפרט.
 
אני עדיין לא מסכים, ושוב פעם-בכל הטיעונים שלך התעלמת מהעובדה שלהאקי יש חוזק. כל הטיעונים שלך נכונים עם המינימום עוצמה של האקי זה של הדמויות עם האקי שראינו בסדרה, שזה פשוט קפיצה גדולה קדימה בהנחות שלך. בכל מקרה, לגבי מה שאמרת, זה ממש לא נכון, על פירות זו או מכל סוג שהוא לא היית הסכמה. אבל אתה יודע מה? אם הרוב 3/5 או יותר יגידו לי, בפרטי או בעץ, שלדעתם הכוח שלי הי, מוגזם, וזה מקובל על דרגו, אז אני מוכן לוותר למען טובת הכלל ולכתוב דמות חדשה, כי אתה צודק, כדי שיהיה משחק נורמלי אי אפשר להתעלם מהכלל למען הפרט (או כדי שיהיה כל דבר אחר נורמלי.) אז, הדעה שלך דיי ברורה..
 
dragonian אמר/ה:
[post]645363[/post] ולכן גם הבעיה של הפרי לא קיימת מכאנית. סייפים ואומני לחימה יכולים להיות מפחידים לא פחות.
כמובן שאשמח אם לא תיקחו פרי שבור. (כמו פירות מזן לוגיה שהם בד'כ שבורים בהגדרה(


amitf0123 אמר/ה:
[post]645364[/post] וכן, פירות לוגיה שבורים כמו לא יודע מה. לדעתי יהיה מעניין להיתקל באחד ולנסות להתמודד נגדו. אני חושב שההגבלה בקשר לפירות צריכה להיות פשוטה. זואן שהוא של חיה לא אגדית, לא לוגיה ופארמיסיה לא חזק מדי, עדיפות לאחד שמשפיע רק על עצמך(או במילים אחרות, בלי היכולת לעשות רעידות אדמה).

מ.ש.ל
 
העניין הוא לא בהכרח ריבוי כוחות, אלא רמת כוחות. אין בעיה שתיקח האקי, אבל כמו שדרגוניין אמר, האקי חלש. עד כה זה נראה כאילו יש לך האקי ברמה הנוכחית של סנג'י.
בצורה עקרונית גם לקחת קרב מגע נותן התקפה, חמיקה, חושים ותזוזה. מסיבה פשוטה, זה הכל תלוי בתיאור. אתה כותב והמנחה מחליט מה אתה מטיל, זו השיטה. אתה יכול לקחת בישול ומבחינתי אתה יכול להתקיף ולהגן עם זה(כבר יש בחור כזה, אז זה לא מופרך לגמרי).
הסיבה שהאקי בעייתי לי, זה לא שהוא עצמו חזק מדי. התיאור מוגזם מדי. תמתן טיפה, במקום להפוך את האגרופים שלך ואת הגב לשחורים, תעשה רק אגרוף אחד. במקום לחוש בבניין שלם, תחוש באזור קטן יותר, נגיד חדר. אתה ודרגוניין צודקים, להאקי יש חוזק. תיקח אחד יחסית חלש, אחד שאם תיתקל באויבים של תחילת הסדרה זה לא יביס אותם מיידית. אני לא מדבר על ארלונג, אני מדבר על הלוליין חרבות שעוזר לבאגי. הוא(והאחד עם האריה) הם אויבים חזקים לכל דבר, אבל ברמת העוצמה שאתה מתאר, אני לא רואה איך הם מאתגרים אותך.

גם פירות זוהן לא ברמה הזו. בטח, הם נותנים פלוס, אבל שוב, הכל תלוי בתיאור. נגיד כמו שאמרת, לקחתי ברדלס, קיבלתי מלא דברים. אבל כל עוד אני לא מתאר שאני זז במהירות שלא רואים אותי בכלל, מריח אנשים מקילומטרים(אלא בטווח קרוב) ואיך הטפרים שלי שוברים בטון. אני בסדר. בטח, יש לי יתרון קל, אני יכול לתאר איך אני נושך ושורט, על איך אני משתמש בגודל שלי בשביל לקפוץ על מישהו, אבל אין פה שום דבר שלא אפשרי לנגוד עם חרבות ואגרופים. במקום לדמיין איש ברדלס שהוא מומחה בפרי השטן שלו והוא יכול לעשות הכל, תדמיין אחד חלש יותר, אולי אפילו הוא ייעשה קטע שהוא לא שולט בזנב שלו ויחליק עליו לפעמים בטעות(סתם בשביל הצחוקים), הטפרים שלו לא חדים לא יותר מסכין, הוא טיפה יותר מהיר אבל עדיין אפשר להילחם בו.

זה בצורה חד משמעית, עניין של תיאור. כל מה שאני מבקש לפחות, זה להחליש מבחינה תיאורית, כי כמו שזה נראה עכשיו, אתה ברמה של הגראנד ליין, שזו רמה מעל ומעבר הרמת כוח שאנחנו בה עכשיו.
 
אני גם מסכים עם עמית. הבעיה שלי היא שההאקי עצמו מוגזם מדיי בתיאורים ובתוצאות. צריך לדעתי למתן את שניהם - גם את התיאורים של הכוח וגם את התוצאות. אין בעיה שתרגיש את הסביבה - אבל הרדיוס צריך להיות מוגבל. כנ"ל לגבי התקפה והגנה.
 
חזרה
Top